Esikoishaaveiden taaperot

mimmille tsemppii ultraan tuu kertaa miten meni? :)
Onnea toivovalle!
Kiitos onnitteluista. :)

Vitsi ku kakkosen odotus tuntuu menevän vauhtia. nyt on huomen 14+0 ja se on viel vähä mut tuntuu et menny ihan ohi et on edes raskaana. Onko muilla tätä ongelmaa? Meidän äitikin tänään sanoi että "kun sä et koskaan puhu siitä mitää,herttilei kulta kun sä odotat vauvaa! Mä odoton ihan innolla jo että sekin syntyisi! tänään kattelin jo pienii vaatteit"
 
Toivovalle onnea!! :flower:

EM eiköhän se hoitoon meno Myyltäkin ihan luonnistu ;)

Mä en kyllä pelkää enää yhtään jättää Minjaa hoitoon syyskuun alusta. Niin kauhea sosiaalisuuden tarve toisella on! Aina kun ollaan jossain kaupoilla, ravintolassa tms ni tuo keikistelee ja vilkuttelee kaikille. Vietettiin just pari yötä hotellissa Vantaalla ja aina kun tuo näki muita lapsia ni osoitteli sormella, huuteli "höööö" ja jos oli jaloillaan ni juoksi kohti.. Toiset lapset välillä pelästyikin :snotty: Minja pärjää niin varmasti :heart:

Kakkosen odotus etenee tosiaan nopeampaa tahtia. Mitä sen nyt päivittäin huomaa/muistaa, ällötys on ollu inhottavaa ja sitä kestää usein aamusta iltaan. Ja selkäkivut sain jo riesakseni, alkoivat lähes päivälleen samoilla viikoilla kun Minjasta. Ei voi liittyä mihinkään mahan kasvuun kun mahaa ei vielä oo, täytyy olla joku hormonaalinen juttu. Mut tosi kurjaa :/

Talvis ja Minja 1v1kk+ ja papuska 9+3
 
Toivovalle kovasti onnea!! :heart: :flower:

Monet kyllä jo raskaana ja toista odottamassa, tosi ihana juttu! =)

Meillä menee kivasti, mies onneks on yhteensä 5 vkoa lomalla niin saa kivasti apuja. Kaikki soljuu oikeen hienosti, mitä ny tyttö tykkäis olla koko ajan rinnalla.. Nooh, jospa se jossai vaihees toi tiheä imeminenkin laantuis :D
 
Moikka...olen ihan unohtanut tulla kertoilemaan ultra kuulumisia:) nooh, sukupuoli on ylläri, ei haluttu tietää etukäteen, pieni voi hyvin,painoarvio oli 380g, siellä se köllötteli söpösti:) nyt vaan tällänen omaan napaan katsaus:)
 
moikkamoi!

Nyt ei kykene muuhun kuin omaan napaan... hermo menee! Mulla pitäis alkaa harjottelu maanantaina ja vieläkään ei oo lapsella hoitopaikkaa!!! :headwall: :headwall: :headwall: Helkutti kun tämän kunnan päivähoitovastaavat on kusipäistä ja saamatonta sakkia!!! |O |O |O Meillä ei jäänyt YHTÄÄN aikaa tutustua mahdolliseen hoitopaikkaan, päiväkotia haluaisin mut niitä ei oo, pph:lle vissiin on pakko sitten saada... mut torstaina vasta selviää mikä paikka lapselle löytyy! Ja maanantaina alkaa hommat!!! VIDU mä sanon! :kieh: :kieh:

On tää uskomatonta! Pistin jo kunnan varhaiskasvatuspäällikölle kovin tiukkasanaisen sähköpostin tästä aiheesta. Jos meidän lapsi saa huonon paikan kunnan työntekijöiden vitkuttelun takia niin lähtee satavarmasti valitus tästä meidän kohtelusta! :kieh:

***KELE! |O |O

Ompas kiva viedä lapsi hoitoon kertalaakista seittemäksi tunniksi ihan ventovieraiden luo!!! AAAARRRGGGH! |O |O |O |O

että semmosta. :|
 
EM toihan on ihan perseestä! eiks siinä pitäis olla se 2 viikon tutustuminen ensin ellei vanhemmat toisin päätä! HUHHUH! paat vaan valitusta meneen!

ON: Jestas tänään on ollu maha iha kuralla ja tuntuu et taju lähtee...

bb& Viola 1v 2vko sekä papunen rv 15+0
 
Onni hymyili sittenkin, saatiin hoitopaikka sieltä mistä alunperin haluttiinkin!!! =) =) =) =) Tuosta meidän lähimmästä päiväkodista! Se helpottaa elämää NIIN paljon kun meillä ei oo autoakaan käytössä aina!

En tiedä mikä auttoi, ehkä mun tiukka sähköposti sille kunnan varhaiskasvatuspäällikölle tai sitten vaan vapautui paikka mut IHAN SAMA oikeestaan!!! :heart:

HUHHUIJAA! :D Tänään mennään ekaa kertaa tutustumaan.
 
ElinaMaria ihana kuulla et loppu hyvin kaikki hyvin. =) :heart:

Me ollaan tässä reissailtu eri paikoissa enkä oo juurikaan koneelle ehtinyt. Nyt on ns. kotipäivä ja mieskin on sukukokouksessa kokopäivän (eli kone vapaana). Käytiin tänään kyllä kirpparilla. Löysinkin kaikkea kivaa.

Ollaan käyty koko perheen voimin nyt seurasaaressa, rautatiemuseossa, suomenlinnassa. Käydään usein mun vanhemmilla ja miehen vanhemmilla. (ainakin pari kertaa viikossa)

Ystäviäkin oon käynyt moikkaamassa Poitsun kanssa.
Sitten ollaan käyty Poitsun hoitotätiä katsomassa. Edellisen kerran nähtiin tammikuussa. Nyt sovittiin, että nähdään ainakin kerran viikossa tai useammin ja parina vikana loma viikkona Poitsu menee sinne yksin ensin 2h hoitoon parina kertana ja sitten ainakin kerran puoleksi päiväksi hoitoon. Tutustuvat sitten kumpainenkin toisiinsa. Ei tarvitse jättää Poitsua heti kylmiltään 9,5h hoitoon.
 
EM hienoa että hoitopaikan kanssa kävi kuitenkin parhain päin :flower: mites harjoittelussa on mennyt? :whistle:

Me mennään huomenna tutustumaan Minjan pph:lle. Hoitohakemusta lähettäessäni mulla ei käyny mielessäkää, et vois alkuun varata joitain harjoittelupäiviä, ns. pehmeää laskua. :ashamed: No! Eikä siitä kukaan ole sanonukkaa.. Ilmeisesti ihan vapaaehtoista, joskin lapsen kannalta toivottavaa.

baby b no Minjan odotukses olin kyl aika valtava :LOL: ja sillon lääkäri sanos et eteenpäin kallistuva kohtu. nyt viimeks ku olin gynel ni se sanoi että taaksepäin kallistuva kohtu. Et tiedä tosta sitten...

Tänään ois sitte lääkärineuvola.. Kuulen varmaan sydänäänet! Ens viikolla np-ultra. Mahaki on lörpsähtäny esiin, mikä lie turvotusmaha, on pömpöllä ihan ylhäältä saakka ja näyttää läskimahalta. :D

Jaaha täytyy ruveta lapsen seuraks. Toinen kattelee tietokoneen ruutua ja osoittelee sormella. :heart:

Talvis ja Minja 1v2kk sekä papuska 11+1
 
ElinaMaria Onneksi teillä ei ole hoidossa kun sen 7h. Mites teillä on mennyt? Meillä Poitsu joutuu olemaan 9,5h hoidossa sitten syyskuussa ja nyt on alkanut kyllä vähän murehtimaan miten poika jaksaa niin kauan siellä olla. Varmasti viihtyy jos on kavereita, mutta sain sen käsityksen ettei ne muut oon joka päivä ja jos ovatkin niin semmoisia 6-7h päiviä...
 
Ihanaa miten aurinko jaksaa vieläkin lämmitää. Tänäänkin ovet aukesi ajoissa ja Poitsu meni heti ulos leikkimään. Nyt nukkuu päikkäreillään meidän sängyssä.

Tekis mieli mennä tänään kirpparille, mutta pitää katsoa jaksanko enää sitten ku poika herää. Käsitöitä oon tehnyt nyt vähän...muutama lahja projekti ois teon alla ja kiirus niiden kanssa kohta tulee!!!

Vähän on alkanut jännittämään töihin meno. Kuinka poika pärjää, kuinka minä? mites arjen pyöritys/kodinhoito...jaksaako tai onko aikaa sitä sitten enää omia harrastuksia tehdä tai ystäviä nähdä??Millä sitä oikein nimikoisi pojan vaatteet...en haluis niihin mitään kirjoitella mustekynälläkään...pph sanoi kyllä,ettei vaatteiden nimikoiminen oo pakollista, mutta sitten saattaa käydä niin että jotkut vaatteet menee sekaisin jonkun lapsen kanssa. Ajattelin jospa ainakin tumput, pipon ja haalarin nimikoisi...?

TinyAngel ja Poitsu 1v4kk1pv
 
talvis miten mä muistin et sulla oli aika pieni :D Mulla se kosahti yhtäkkii rv 25 jälkee se maha tohon eteen hengaileen. Aiemmi ei näkyny mitää :D Nyt on tollanen minimasu tossa ollu jo jonkun aikaa. :D tuntuu et mitä pidemmäl mennää sitä pienemmäks se muuttuu :D

ihanaa äiti lupas maksaa puolet 4D ultrasta jos mennään siihen!
ihanaa muutenki tuntee potkui tästä uudesta tulokkaasta. :)

bb& viola sekä papunen 16+0
 
huh,huh! Vihdoinkin poika nukkuu. Isi nukutti lopulta pojan ku äiteelle vaan kiukuttiin. Että tälläisinä päivinä tekis mieli mennä töihin...huomenna taas kauhistuttaa töihin meno. Onneksi mieheni on vielä kesälomalla on sitten ees vähän apuja tässä arjessa. Viime yö oli TOSI huono. Poitsu meni nukkuu vasta 22 tienoilla ja herätti ekan kerran yhden maissa, kolmen aikaan hain meidän väliin nukkumaan. Neljästä viiteen valvottiin. Poika joi vähön välii vettä ja halusi leikkimään...ZZZzzz Onneksi nukahti sitten viiden tienoilla. Noustiin aamupallalle yhdeksän aikaan.

TinyAngel ja Kiukku piukku pipana n.1V4kk
 

Yhteistyössä