Esikoishaaveiden taaperot

jännittää, jännittää!!!! Viimeinen viikonloppu ja sitten se alkaa! Työarki! Yöt on olleet todella risaisia, etten tiiä miten ihmeessä jaksan alle viiden tunnin unilla(ja nekin osissa) töissä mitään tehdä??? Huh! Pitäis olla jokin laki, et ne äidit joiden muksut valvottaa enemmän ku kerran yössä sais olla kotona täydellä palkalla niin kauan kunnes lapsi alkaa nukkumaan paremmin.:cool:
 
Jokohan me voitais pikku hiljaa siirtyä tälle puolelle... Niia on nyt 10,5kk ja melkein kävelee, joten kaipa se alkaa taapero olemaan :D

Meilläkin on työarki käynnistynyt ja Niia on ollut kohta 4vko päiväkodissa hoidossa töiden ajan. Eka viikko oli rankka ja toisena tyttö itki hiukan perään, mutta lopetti jo 5min päästä. Nyt tykkää olla siellä kovasti, menee reippaasti hoitajan syliin ja vilkuttaa kun lähdetään. Paljon on kehittynyt tarhassa olo aikana, seisoo jo välillä pitkiä aikoja ilman tukea ja viikoloppuna keksi leikin, missä oikaisee sohvan kulman ja kipittää ilman tukea muutaman askeleen sohva osalta divaanille. Taaperokärryllä mennään kovaa ja tulee kova itku jos sen ottaa pois kun on niin kiva lelu :)

Meillä on edessä muutto toiselle paikkakunnalle marras-joulukuussa kun löydettiin ihana talo lähempää työpaikkoja ja alue on muutenkin mukavampi ja rauhallisempi kuin tämä Espoo. Muutama ihminen on käynyt katsomassa tätä meidän asuntoa, mutta vielä ei olla saatu tarjousta vaikka ihan potentiaalisiakin on pari jo ollut. Toivotaan että päätyvät pian ostamaan tämän pois niin ei tarvitse strassata tämän kanssa pidempää...

Mitähän muuta, Niia kasvaa hienosti omilla käyrillään, pituus +1 ja paino hiukan - puolella. 10kk neuvolassa oli 9450g ja 75,5cm.

Alley ja Niia
 
Vauvahaaveita: Oikein paljon onnea!

Onpas täällä sivut muuttuneet ja mä olen ihan pihalla tän kanssa.

Muuten vain hieman silmäilin ja en tiedä kenenkään kuulumisista mitään =)

Meillä voidaan ihan hyvin, kotosalla olen vielä.
 
Itkuisissa merkeissä ollaan aamut aloitettu ja iltapäivät aloitettu. Poika siis itkee viedessä ja hakiessa. Perjantaina jo hieman helpotti. Saa nähdä kuinka maanantaina sitten käy. Olenpahan nyt arvostanut yhetisiä hetkiä ja leikkiminen on jo ihan kivaa! Kotona ollessa alkoi jo hiekkakakkujen teko puuduttaa...nyt odotan innolla koska päästään yhdessä leikkimään. Onneksi Poitsu viihtyy hoidossa eikä juuri kaipaile minua päivällä. On niin paljon puuhaa ja 3 kivaa kaveria.

Mä en oo niinkään töissä viihtynyt ku en päässyt vanhoihin hommiin takaisin...jospa ens viikolla saisin vähän enemmän haasteita ni työt alkais mullekkin maittaa. :D Ihanaa on kyllä nähdä työkavereita!!!
 
Monet on jo töissä, mie aion olla kotosalla aina siihen asti kun kuopus on 3v. OLETETTAVASTI meille riittää nää kaks muksua, mutta eihän sitä koskaan pidä sanoa ei koskaan ;)

Ihan outo foorumi nyt, joten en oo hirmusti täällä käyny. Pitkään aikaan en päässy ensin edes kirjautumaan.

Kiva oli lukea vauviksen synnytyskertomus, onnittelut viel tätäkin kautta! =)

Meillä arki soljuu eteenpäin kivasti edelleen, nyt Atte on tainnu ymmärtää, ettei sisko mee pois enää ja on alkanu sit välillä läpsimään siskoaan. Tänään mottas siskoa pikkuautolla päähän.. Joo'o, kyl se muutoin aina pusuttelee siskoa ja halaa yms, mutta välilla turhautuu ja läpsii. Vielä ku sais sen siitä kitkettyä niin hyvä ois. Mut tokko tuon ikäiseltä sellaista kunnolla voi kitkeä pois kun ei voi oikein kai jäähyäkään käyttää. Ainaki oon ymmärtäny, et lapsen ois hyvä olla edes sen 2v kun aletaan jäähyä käyttämään rangaistuksena.

Mitähän vielä.. Noh, kivasti menee, ei tässä sen kummosempia :) FB:ssä pyörin päivittäin ja sitä kautta saa helpommin yhteyden ken haluaapi =)

SS/ Atte 1v5kk ja Maiju 8vkoa
 
TA Tulee tosiaan aika harvoin täällä nyt käytyä. Ja kun en meinaa löytää näitä ketjuja täältä. Fb:ssä mäkin enempi käyn, ootko sä siellä?
Toivottavasti teillä helpottaa että ei tulis itkuja viedessä/hakiessa.

Meillä kanssa mietitään, että kauanko olen kotona. Varmaan ensi syksyyn, Nuppu olisi sillon 2v2kk. Mies aloitti uudelleenkoulutuksen niin saisi keskittyä opiskeluun kun mä olisin vielä kotona. Mun työ kun on iltatyötä niin mies hoitaisi aina illat sitten yksin ja opiskelisi yöllä...

Vaikka opiskeluja mäkin olen miettinyt, enkä palaisi vanhaan työhöni. Aika näyttää =)
 
SuukkoSuulle Olisin minäkin varmasti ollut kotona pidempään, jos kotona olosta maksettaisiin enempi. Tosin silloin ois pitänyt alkaa verkostoitumaan enempi eli mennä perhekahviloihin-kerhoihin sun muihin.
Kiva juttu että sinulle kotona olo on mahdoillista.:heart:
Eiköhän Aten läpsiminenkin jossain vaiheessa lopu. Taitaa olla hieman mustasukkainen pikku siskolleen. Voisin kuvitella meillä olevan samanlainen tilanne, ku Poitsu on niin huomionkipee, ettei tosiaankaan osais odottaa "omaa vuoroaan".Pitäis sitten vaan imettää niin että isompikin samalla sylissä ja muutenkin ottaa mukaan vaipanvaihtoon ym. vauvan hoitoon.
 
Sompio mä oon tallettanut tän ketjun suosikkeihini ni ei oo tarvinnut koskaan etsiä tätä pinoo...en mäkään varmaan enää löytäis jos jostain syystä tää kone tilttais ja joutuis tulee nettiin jollain muulla koneella.

Kiva juttu jos voit olla kotona noinkin pitkään! :) Olenhan minä FB:ssäkin, mutten yhtään sen useammin ku täällä pinossa. Aina kun tuun koneelle ni käyn täällä ja FBssä. =)
 
Heippis!

Juu vähän on sivut muuttunu :D aika harvakseltaan käyn täällä, sen verta ku koneelle ehtii muuta ku koulujuttuja... FB:s tulee käytyä mut muualla en oikee ehdi surffailee.

Koulua takana reilu 2vko. Minjalla menny hoidossa tosi hyvin, on aurinkoinen ja reipas hoitotyttö. Nukkunu jopa päiväunet sisällä :O kestovaippoja hoitaja on sujuvasti käyttäny Minjalla, kerran on falskannu vaippa. Ainut murheenkryyni oli vaan alussa se huuto, ku jätin Minjan hoitoon... Sitä kesti 2vko. Ei siis huutanu sitte enää ku olin lähteny mut ei meinannu mua päästää millään. Vähän ärsytti se hoitajaki siin lähtövaihees, ku oli juttua että kannattaa lähtee reippaasti eikä jäädä rassuttelemaan lasta. Mut millä helkkarilla mä pääsen ovesta ulos, ku lapsi roikkuu jaloissa, hoitaja seisoo vieres eikä tee elettäkää et ottais lapsen irti musta.. :/ No, nyt Minja jo uskaltaa lähteä mun luota eikä itke ku sanon että "vilkuta äitille" ja vilkutan ite hänelle. Halit ja pusut on sitä ennen annettu jo sylissä.

Mitäpä muuta. Masu kasvaa, rv 16+2. Koulussa oon viihtyny, sisätautien harjottelujakso alkaa viikon päästä. En jaksais periaattees mennä harjotteluun, ku siellä pitää olla eri tavalla aktiivinen ku koulun penkillä, mut löysin hyviäkin puolia 5vko harjottelusta - ei tartte vääntää kirjallisia tehtäviä iltaisin ja viikonloppusin :) Jos ehtis taas tehdä hiukan käsitöitä!! :)

tyty hmm, vai vauvakuume.. :b

Talvis ja Minja 1v3kk sekä papuska 16+2
 
TYTYYY!!! :):):) hei, mua vähän epäilyttää tää uuden plussan yksärikansio, et sopiiks jutustelu fb:n yksityisviestien kautta? huomasin et olit laittanu täälä viestiä ku kirjauduin, mut vähän omituinen tää paikka nykyään... :D
 
Eikö täälläkin ollut niitä, joilla ongelmia maidon ruokavalioon ottamisessa? Meillä kokeiltiin pienillä määrillä 2 viikkoa, eikä mitään. Sitten suurennettiin annouksia ja raejuusto sekä rahka meni ihan ok, kokeiltiin jogurttia ja maha meni sekaisin. Parani kuitenkin muutamassa päivässä. Viikko sitten Niia sai ke välipalaksi jogurttia tarhassa ja to vähän muun välipalan kanssa. Vieläkään ei maha ole tullut entiselleen. Oltiin mökillä pitkä viikonloppu ja tein puuroa tutteliin, mitä yleensä ei olla tehty, ja luuloen että se provosoi masua myös. Nyt sitten on annettu rela tippoja ja neuvolasta ohje että 1 vee asti pelkällä korvikkeella ja kokeillaan sitten uudestaan maitotuotteita. Iho meillä ei ole reagoinut muuten kuin vaippa-alueelta. Viikonloppuna nousi pieniä näppylöitä ja kakka on niin voimakasta että "polttaa" ihoa, se haiseekin todella happamalle.

Niian isällähän on ollut paha maitoallergia pienenä, niin että iho mennyt rakkuloille kun maitoa on siihen pudonnut. Tuli noista iho oireista mieleen että taidan kokeilla tuota Niiallekin. Neuvola vaan ei usko allergiaan, kun tyttö on kuitenkin saanut korviketta sairaalasta asti. Onko muilla ollut mahaoireisia nämä allergiat?
 
Hei,Tulin Alleylle kommentoimaan...kuullostaa maitoallergialle.Kanstii mennä allergiatesteihin ja ehkä sitten saatte kokeiluun apteekin soijamaidon tai vastaavan.
Meillä pojalle tuli iho oireita maidosta,mut muut maitovalmisteet kävi.Käytiin prick testeissä yksityisellä ja löytyi maitoallergia.Lääkäri määräs tuota soijamaitoa.Ei kuitenkaan ostettu sitä missään vaiheessa,kun vakuutus ei olis korvannut.Pojalle kävi hyvin piimä ja annettiin sitä.Piimällä mennään edelleen...
Meilläkään neuvolassa ei uskottu et on maitoallergiasta kyse.Käskivät pitämään taukoa maidosta ja kokeilemaan uudestaan.Ei auttanut.
 
Voi tyty, jaksamista :hug:

Alley: Meillä Nuppu reagoi ihollaan silloin velliin pienenä. Eikä sen koommin saanut korvikkeita tms. Nyt reagoi maitotuotteisiin mahallaan edelleen. Meillä käytössä riisimaito ja soijamaitotuotteet. Selkeästi tulee tavallisesta maidosta isommasta määrästä maha kipeäksi. Voi syödä silloin tällöin raejuustoa tai viiliä pieniä määriä, ei niin paljon kuin haluaisi.
Ja allergai voi olla pelkästään suolistoperäinenkin!
Mä käyn täällä puolen aika harvoin, että jos haluat Nupun maitoallergiasta enemmän tietoja, niin laita viestiä fb:n puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Monen kanssa ollaan FB:ssä kavereita ja siellä ollaankin paljon jutusteltu. Mutta pakko oli tulla tännekin pitkästä aikaa kurkkaamaan ja olisi tosi kiva taas aktivoitua täälläkin!

Meillä elämä soljuu eteenpäin, aika menee huimaa vauhtia. Aloitin työt elokuun alussa ja olen määräaikasessa sopimuksessa joulukuun loppuun. Työ saattaa jatkuakin vakituisena, mutta jos ei niin jään kotiäidiksi taas. :heart: Mutta jokatapauksessa, kävi töiden miten taha
 

Yhteistyössä