~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Voi Cham :hug: Toivotaan parasta kuitenkin :hug:

Zoe Meillä kanssa nokkamukista juodaan vettä hyvin. Tai siis osaa kallistaa hienosti ja sihdata suuhun mutta ne vedet valuu sitten suupieliä pitkin kun ei osaa oikeeseen aikaan nielaista :D
Ihana Roni noitten yöllisten tuttitouhujensa kanssa :heart:

Alleylle Tsemppiä koiran, ristiäisvalmistelujen ja yöunien kanssa :hug:

Onnea Myy 7 kk :heart:

Talvis Hienoa, että ei allergiaa ole :heart: Mutta toivottavasti ei tule nyt sitten mitään oireitakaan :hug:
Kiva kuulla, että testi on lapsiystävällinen. Me ollaan menossa torstaina ja toivottavasti olisi yhtä ystävällinen hoitaja meilläkin.
Onpas teillä ollut tosi hyvä yö, onnea :heart:
 
Suukkis no juu, tuli ilmaistua asia vähän turhan voimakkaasti. Olishan ne minipillerit mullakin varmaan toimineet hyvin, ellen olisi kokenut niiden vaikuttavan mielialoihini ihan liikaa. Mullakin siis oli ilmeisesti menkat jäämässä kokonaan pois, mut en osannutkaan sit elää ilman niitä. :D Koko ajan odotin niiden alkavan ja mielessä pyöri jo ties mitä ajatuksia kun niitä ei kuulunutkaan.

Sompio ei tullut sikapiikistä oikeastaan mitään oireita. Kumma juttu, sillä aiemmista rokotteista on tullut aika voimakkaitakin oireita.
Peilikuvalleen Onni vain naureskelee, ja yleensä hän on suhtautunut muihin vauvoihin suurella mielenkiinnolla. Eilen neuvolassakin katseli muita vauvoja tyytyväisenä. Eli en oikein ymmärrä, mikä se sunnuntainen kohtaus oli. :/
Ja vielä Sompiolle soseista. Mä annan maidon vasta hetken päästä, esim. juuri ennen päikkäreitä, jos poju on käymässä vaikka unille n. tunnin päästä syömisestä. Tai muuten vaan hetken päästä. Soseen perään annan tuttipullosta/nokkiksesta vettä periaatteella "huuhdotaan suu". Ei se sitä juurikaan niele, mut ei haittaa. Onni saa mun puolesta itse tutkia pulloa/mukia ja leikkiä sen kanssa. Vähän sitä vettä siinä läikkyykin... :) Eli vesipullon kanssa opetellaan itse juomaan, ja maito nautitaan vauvamaisesti sylissä. :heart:
Marjoja en ole vielä antanut omasta pakastimesta, mut en mä varmaan itse poimittuja lähtisi keittelemään. Paitsi no kiisseliä ajattelin Onnille keittää tässä joku päivä.

No ne oli kommentit eilisiin kirjoituksiin, tän päiväisiä en ole ehtinyt edes lukea vielä... :ashamed: Palaillaan...
 
Onnea EM 7 kuukaudesta! :flower: :heart: Ja tsempityksen tulevaan yöhön!

Meilläkin tuli se 8kk täyteen, oli nii ihanaa ku toi plussatestiki ajoittui just tasan Aten 8kk täyttymispvälle :heart:

Mie tuumasin lopettaa imetyksen ettei km:ää tulis, mut sit tulin toisiin aatoksiin ku luin imetystukilistan jutun tosta, et jos imettäis ku on raskaana. Ei kuulema estettä jos äiti on terve eikä oo syytä epäillä ennen aikasta synnytystä tai sit keskenmenoa. Eli jos ois useampiki km ollu ni sit varmaa ois paikallaan lopettaa, kai..

Me kerrottii jo miehen porukoillekin ja mä isälleni ja parille parhaimmalle kaverille. On vaa nii ihana olo :heart: Ny o jotenki semmone olo, et ku tietää vallan hyvin et km voi toki tulla mut sit samal on vaa nii mielissään tästä. Eli uskaltaa jo iloita ku tietää et toki voi käydä huonostikin, mut sitä surtakoon sit jos sen aika tulis. Ny mie vaa iloitsen tästä pienen pienestä murusesta, joka mun sisällä kasvaa :heart: Mie sain lähetteen varhaisraskauden ultraan, jotta saadaan selvyys raskausvkoista!! Ku ei menkkoja oo täs välissä tullu. Ihanaa!!! Saa senkin sit polimaksun hinnalla :heart:
 
Suukkis missäs vaiheessa se "raskauden maku" menee rintamaitoon jos on mennäkseen? (muistelen lukeneeni et lapsi voi alkaa hylkiä rintaa jos se maistuu erilaiselta) kiva että pääset ultraankin katselemaan pientä möykkyä :heart: älä vaan häviä täältä pinosta!

on kyllä kiva, että lähipiirissä on kasvavia masuja ja nyt sitten täälläkin saa kuulla odotusjuttuja. tuli samalla vähän haikea olo tosta Suukkiksen plussauutisesta, vaikka tiedän et meille on kaikinpuolin sopivinta olla nyt tämän yhden lapsen kanssa jokunen vuosi... on se uus elämä niin ihmeellistä :saint:

ElinaMarialle myöhäiset tsempit pullottomaan yöhön.

Sompio juu niitä testejä ei tartte pelätä yhtään. siinä pidetään ite vauvan käsivarresta kiinni ja hoitaja napsuttelee nopsaan ne aineet. me päästiin senkin vuoks nopsaan, ku mentiin tosiaan yksityiselle, ja sieltä allergiahoitaja soitti että pääsettekö muutaman tunnin päästä tulemaan että hällä ois peruutus. (joulukuun muut ilta-ajat olivatkin sitten jo loppuneet, että päiväaikoja olisi saanut loppuviikollekin.)

mulla ei sinänsä jääny huono maku minipillereistä. vaikka sillon tällön jäiki pyyhkästäessä vaaleanpunaista paperiin, ni mitää suurempii tuhrutuksii tai max. päivän kestäviä oli sillon tällön. ja joo, meillä ei siis oo mahdollista et olisin raskaana. =) kumia ollaan käytetty huolellisesti ja nyt onki taas ollu pikku seksitauko ku on ollu niin monennäköistä menoa ja touhua.

onko kukaan bongannu 5-6kk ikäiselle sopivaa valmissosetta, jossa olis broileria muttei porkkanaa? haluaisin kokeilla sen broilerin uudestaan, mutta ryhtynen itse kokkailuhommiin koska ainakaan lähikaupasta en löytänyt broilerisosetta jossa ei ois porkkanaa. melkein kaikissa muissakin lihasoseissa on porkkanaa. no, eipä tuo haittaa, ku Minjalle on alkanut toi peruna-bataatti maistumaan ja mielelläni teen itse hänelle sosetta. niitä jopa ilkee maistaa lämmitysvaiheessa :LOL: oon vaan vähän hukassa, et miten annostelen oikean määrän lihaa ja rypsiöljyä kasvissoseen joukkoon? neuvoja?
 
mieki yhdyn Talviksen kysymykseen tossa, et miten sen suhteen tietää et paljonko sitä lihaa tulee laittaa? Onks se muka vain se kymmenesosa kuten kaupan sosepurkeissa?

Talvikselle viel jatkoa: se maku muuttuu yleensä 5. raskauskuukauden alussa. http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=165 tuolta todennäkösesti oot siittä ainaki saattanu lukee :)
 
Alley Paljon jaksamista ja voimia koirasta luopumisen takia :hug:
Ja hyviä tulevia ristiäisiä :flower:

EM Hyvää 7kk päivää Myylle :flower:

Talvis Ihana juttu ettei löytynyt allergiaa niille mitä testasivat :)
Hienosti menny viime yö teillä :)

Sompio Roni osaa vaihtelevalla menestyksellä nielastakin sen veden :D Jos laittan vahingossa kylmää vettä ne se menee ihan pelleilyks ja naureskeluks :D

Suukkis Olikos teijän Atte tänään 8kk? Onnea tai sitten myöhästyneet onnittelut :flower:

Talvis Rypsiöljyä en ole lisänny soseisiin. Lihaa annoin 1tl/päivä noin 5kk:n iästä eteen päin ja sitte 1,5tl/päivä muistaakseni 6kk:n iästä eteen päin ja 1rkl/päivä 7kk:n iästä eteen päin ja nyt 2rkl/päivä 8kk:n iästä eteen päin.
Tällästä ohjeistusta löysin liha-asiasta:
"Liha, kala ja kananmuna: Lihaa, kalaa ja kananmunaa voidaan lisätä kasvis- ja perunasoseen joukkoon noin puolen vuoden iässä, aikaisintaan viiden kuukauden iässä. Aluksi annos voi olla noin 1 tl ateriaa kohden. Vähitellen määrää lisätään. 7 - 8 kuukauden ikäiselle riittää 1 - 1,5 rkl lihaa yhden kerran päivässä, 8 - 12 kuukauden iässä kahdesti päivässä.
Maksaruokia ei suositella alle yksivuotiaalle. Makkaraa voidaan käyttää vasta vuo-den jälkeen suolan ja nitriitin takia.
Kalaa suositellaan 2-3 kertaa viikossa edullisten, pehmeiden rasvojen takia. Kalaksi sopii esimerkiksi sei, lohi ja kasvatettu kirjolohi, siika, muikku ja puna-kampela. Haukea, sisävesien isoa kuhaa, madetta ja ahventa sekä Itämeren silakkaa ja lohta käytetään enintään 1-2 kertaa kuukaudessa haitallisten aineiden takia."
http://www.tampere.fi/tiedostot/5b7fW3e9r/vauvan_ruoka6_12_kk.pdf
 
Suukkis Onnea Atelle 8 kk:n iästä :heart:
Ja onnea vielä plussasta, mä olen tosi onnellinen sun puolesta.
Vaikka itse hieman haikeana ja kateellisena siitä :ashamed:

Talvis Meillä taitaa testi tökätä tuohon kiinni pitämiseen :LOL: Voi jösses kun tuo tyttö ei anna pitää itseään kiinni piikkien tms. aikana. Ei se verikokeestakaan ollut millänsään, mutta kun pidettiin kiinni :headwall:
Mitä viljoja teiltä testattiinkaan, siis se pelkkä vehnä?
Meidän lähetteessä lukee viljasarja mä haluaisin, että testataan myös maissi ja riisi. Koska jompikumpi tekee kai allergiaa. Ainakin eilen oli taas pientä ihottumaa. Ei paljoa, mutta jonkunlainen herkistyminen on, vaikka ei varsinaista allergiaa olisikaan.
Me ollaan kanssa yksityiselle menossa, mutta meni vajaa 3 viikkoa että saatiin aika testeihin.

Meillä muuten allergiat ilmenee myös hassulla tavalla, kun korvasta tulee verta kun jollekin herkistyy. Tai ei siis korvan sisästä vaan tuosta ulkokorvasta vai miksikä sitä pitäisi nimittää.
Tai ainakin minä miellän sen allergiaan koska se tulee aina samaan aikaa kun ihottuma. Mutta täytyy muistaa se lastenlääkärille sanoa perjantaina.

Talvis Semperin esitteessä on 5-6 kk couscousia, kanaa ja tomaattisalsaa, joka ei sisällä porkkanaa. Mutta en tiedä onko noita muita teillä ollut (tai siis en edes tiedä mitä on cousous ja tomaattisalsa :ashamed: )

Äp: ruokakirjassa on lihasta seuraava ohje: Alkutotuttelussa sopiva annos jauhettua lihaa tai vastaavaa on noin 1 tl (5 g) soseateriaa kohti. Koko ensimmäisen vuoden lapselle riittää 1-1,5 rkl (10-20 g) lihaa ateriaa kohti.
Samaisessa kirjasessa ei ole missään ruoka-ohjeessa lisätty rypsiöljyä. Pitäisikö sitä lisätä?
Mä en ole itse lisännyt kyllä mihinkään öljyä :ashamed:

*muoks* Onpas tuossa äp:n kirjassa sivulla 24 mm. Vauva saa runsaasti rasvaa äidinmaidosta ja äidinmaidonkorvikkeesta. Kun kiinteän ruuan osuus kasvaa ja lapsi alkaa käyttää rasvatonta maitoa, rasvan saanti vähenee. Tällöin lapsen puuroihin ja muuhun ruokaan lisätään pieni määrä (n. 2 tl/päivä ) kasviöljyä tai rasiamargariinia.
Eli käsittäisin, että nyt ei tarvitse lisätä öljyä (ellei sitten ole saanut erikseen ohjetta esim. neuvolasta).
 
Mä lisään jokaiseen ateriaan vähän öljyä tai sit kerralla vähä enempi ja iltapuuroon en ollenkaan. Mut meillähän on niin hoikka poika ja paino nousee niin heikosti ni sen takia ainaki saatiin se suositus laittaa n.6tl pvässä ruokaan öljyä.

Sompio onkos siulaki sit jo vauvakuume/ yritystä jo tulla raskaaks? =)

Ny miula o vähä ongelma ku en voi Attee enää oikeen nukuttaa masun päälläkään ku ei tunnu enää kivalta mahassa tai siis tuol alavattalla. Ja ny se sit ei oikeen nukaha millään viereenkään ja tosi kehnosti sit yöllä uudelleen omaan sänkyynkään. Viime yönä oli hereillä ja möykkäs koko ajan kolmesta puol viiteen. Ku ois halunnu vaa lussuttaa tissiä koko ajan enkä antanu. Ku mä ite en pysty siin asennos nukkua jos imetän. Sit annoin periks ku muistin et mennään jouluks porukoille yms. ni enhä mä sitä sielkää viihti kauheesti huudattaa. Varsinki sillo ko mennää mu isän luo: yksiössä ollaan ja siel on ehk myös mu siskokin. Eihä ne sais yhtää nukuttua ko Atte huutais ku ei saa tissiä.. :headwall:
 
Suukkis No, juu tää on hieman arka aihe mulle nyt. Alunperinhän me ollaan puhuttu vain yhdestä lapsesta. Mutta nyt mä olen alkanut haaveilemaan toisesta ja olisin valmiskin toiseen lapseen. Mutta miehelle riittäisi Nuppu. Ja koska meillä on ikää kuitenkin, että jos toista alettaisiin yrittämään niin se pitäisi tehdä tässä aika pian. Ja meille ei taida sitä toista tulla tällä tietoa :ashamed:

Voit hitsit kun tuo Atte alkaisi nukkumaan yönsä. Kun sunkin olisi nyt tosi tärkeää levätä. Vaikka kuinka tuntisit jaksavasi vähillä unilla niin se olisi pikkuiselle tärkeää se äidin lepo.

Mä olen muuten tehnyt itse hieman takapakkia neidin nukkumisessa omaan sänkyyn. Kun aamuyöllä tosi herkästi jätän sen meidän väliin vaikka voisi vielä nukahtaa omaan sänkyynsäkin. Mutta tuntuu niin ihanalta jättää se siihen viereen tuhisemaan :heart: Varsinkin jos tämä on meidän ainokainen niin tämä vauva-aika on niin pian ohi :ashamed:
 
voi suukkis ihanaa, hurjasti onnea :heart: ja tulevalle isolleveljelle onnittelut täysistä kuukausista :flower:
EM onnittelut myös teidän pikkuneidille täyttyneistä kuukausista :)

alleylle :hug: , jaksamista :heart:
chamille myös :hug: , toivottavasti kaikki masukilla kunnossa.
 
JEEE! :D

Kahen jälkeen tyttö heräs vaatimaan pulloaan, kiukkusi sellaisen 30min, sitten alkoi jo rauhoittumaan ja tunnin sisällä heräämisestä oli jo unessa!!! Seitsemältä heräsi normaaliin tapaansa vaatimaan pulloa, mutta rauhottui tutilla ja nukkui yheksään saakka!!! :D :D :D

Jes!!! B)

Tuun myöhemmin kommaamaan, nyt on tulossa vieraita!
Nii kiitos onnitteluista, meijän iso Myy... :'( :heart:

EM ja MYY 7kk :heart: :heart:
 
EM oho! Vähänkö meni teil hienosti toi yö!! Onnee!! :heart:

Sompio niinhän se olis tärkeetä.. Kauhulla ootan sitä loppuraskautta, et jos ny tulis hirmu iso maha ja muutenki väsyttäis ni sit jos toi vesseli ei vielkää nukkuis öitä.. Mut pakko se on se kunnon unikoulu alottaa taas ja ny viedä loppuun asti vaik kuin ois vaikeeta.. Viimeistää vuoden iässä, ennen kuopuksen syntymää.
 
Huh, tulipa eilisen aikana täällä juttua. Kaikkea ei pysty kommentoimaan, mutta tärkeimmät ainakin eli Suukkis, ihanaa, onnea! :flower: Mä oon vilpittömästi onnellinen plussanneiden puolesta, vaikka itse en vielä halua toista. Tai no, noita plussauutisia kun lukee, niin ihan pikku-pikku-pikku-vauvakuume iskee, mutta onneksi hyvin lievästi vain. :)

Cham :hug: Onko kaikki kunnossa?

EM onnittelut loistavasta yöstä. Yllättävää, ettei Myy saanut kerrasta poikki -päätöksestä tuon suurempaa raivaria. Hyvä hyvä. :) Siltä tosiaan vaikuttaa, että yöpullo olisi enää vain tapa, sillä jos oikea nälkä olisi, ei varmaankaan tutilla rauhoittuisi.

Sompio :hug: Tuohon sinun vauvakuumeasiaan on todella vaikeaa sanoa mitään lohduttavaa tai kannustavaa. Itseänikin ihan riipaisee sun puolesta... Mutta onneksi on Nuppu. :heart:

Mitäs me. Käytiin tänään neuvolassa, ja ei ollut mieltä ylentävä reissu. Olin jotenkin tosi väsynyt enkä yhtään juttutuulella. Lyhyesti kerroin meidän syömisistä ja nukkumisista jne, mutta koska kaikki asiat on nyt todella hyvin, mulla ei ollut juuri kysyttävää, en kaivannut neuvoja enkä muutenkaan kokenut tarvetta vatvoa asioitamme sen suuremmin. No, se terkka sit katteli mua sen näköisenä, että mulla olisi asiat jotenkin huonosti, että oisin ehkä masentunut tai jtn, ja alkoi ehdottelemaan kaikenlaisia vauvaharrastuksia meille ym. Hitto, nyt se sit kai luulee että mä olen apaattisena eristäytynyt kotiini enkä puuhaile pojan kanssa mitään. :/ Ja minä kun mielestäni olen paljonkin puuhaillut, ulkoillut, kyläillyt jne. ja elämä hymyilee! Olisi pitänyt ilmeisesti jaksaa esiintyä terkkatädille tosi tekopirteästi. Musta tuntuu, että mua tarkkaillaan neuvolassa aina tosi tarkasti, koska alkukuukausina olinkin aika väsynyt ja hajoamispisteessä... Mut vieläkö mun pitää jatkuvasti todistella, että kyllä mä osaan, jaksan ja kykenen. |O

Kasvu näyttäisi nyt asettuneen omalle käyrälleen, pituus ylä- ja paino keskikäyrälle. Onni on nyt siis 73cm ja 9555g. Äitin "pikkunen"... :heart: :D Motoriikan kehitys tulee jälkijunassa, ja sen vuoksi olemme käyneet fysioterapiassakin jo muutamaan otteeseen, mutta en jaksa kantaa asiasta huolta, sillä kehitystä kuitenkin koko ajan tapahtuu, omaan tahtiinsa. Onni on hidas hämäläinen. :D

Ai niin neuvolasta pois lähtiessä... :kieh: Eräs mamma siel odotustilassa imetti kaksosiaan, ja teki lähtöä samaan aikaan kuin minäkin. Kysäisi multa, että minkä ikäinen poika mulla on, ja kerroin Onnin olevan 6kk. No tähän tää mamma tokaisi, että "jaaha, no nyt voi sitten alkaa jo syödä muutakin kuin äidinmaitoa". :eek: En tiedä, miten tuo kommentti olisi pitänyt ymmärtää, mutta kyllä kirpaisi. En saanut sanotuksi mitään, mutta olisi kai pitänyt vastata, että tää mun osittainen pullovauva on kuule saanut jo yhden päivän iästä alkaen muutakin kuin äidinmaitoa. Kai mä vähän kateuttakin tunsin, kun sillä mammalla sit vissiin riittää oma maito jopa kaksosten tarpeisiin. Huoh, ja minä kun luulin, että täysimetyksessä epäonnistuminen ei olisi mulle enää niin kipeä asia. Väärin luultu.

Vifslan ja Onni 6kk 1vko
 
Hitsi ku ei muista kaikkee mitä piti.. :/ no jotain sentään..
Onnee kaikille joilla yöunet menneet hyvin, uusia taitoja ovat oppineet ja täysiä kuukausia täyttäneet.. :heart:
:hug: kaikille jotka sitä tarvitsee..

alleylle jaksamista :hug:

Onnea Suukkis :heart: :hug: paljon tarrasukkia..

Chamille myös onnittelut ja paljon paljon tarrasukkia.. :hug: toivottvasti pieni mukana pysyis..

Täällä käyty kahteen kertaan verikokeissa pienen kanssa.. Kaikki arvot hyvät, mitattiin siis sokerit, kalium ja natrium arvot.. tän päivänen hoitaja ihmetteli kyl et miks näin pieneltä kalium arvo otetaan.. mut lastenlääkäri oli sitä mieltä et se kans.. :/ mut siis kaikki niitten osalta ok.. seuraamme tilannetta vapinan suhteen.. jospa ihan normaalia..
Muuten menee ihan ok, välillä yöt valvotaan välillä nukutaan.. masuvaivoja taitaa pienellä olla jonkin verran.. Tyttö muuten kiltti ja rauhallinen.. :)

TB ja tyttönen
 
Hei pitkästä aikaa!

Ihan ekana pisti silmään Suukkiksen raskaus, VALTAVAN SUURET ONNITTELUT :heart: Tosi ihana asia! Mulla on raskauskuume, mut vauvakuumetta ei :D Ehkä :eek:

Valtavan omanapainen teksti tulee nyt kun en osaa oikein alkaa kommentoimaan monen viikon asioita teille. Toivottavasti nyt pääsisin taas kelkkaan mukaan kun alkaa muutto olla onnistuneesti takana.

Eli ollaan nyt puolitoista viikkoa asuttu uudessa asunnossa. Ihan luksusta meille kun nyt on kaikki läheiset tässä ympärillä. Asunto on ihana, takka ja sauna löytyy, samoin saatiin astianpesukone josta mä olen enemmän kuin iloinen :D

Elma kasvaa kovaa tahtia, on kunnon jässikkä jo. 4kk neuvolassa painoa oli melkein 7kg ja pituutta 63cm. Ruokalistalle otettiin viikkoa vaille 4kk peruna, koska maitomäärät alkoi kasvaa melkoisesti. Samalla viikolla testailin päärynää, mutta siitä tuli iho-oireita. Nyt on ruokavaliossa jo peruna, porkkana, luumu, sekä mango. Huomenna lisään listaan vadelma ruusunmarja soseen ja parin päivän päästä bataatin. Neuvolan ohjeen mukaan mennään ja pidetään n. 3vrk väliä ja ellei tule oireita niin seuraava maku. Tänä iltana aletaan pitkän harkinnan päätteeksi antamaan yötä vasten peruna-porkkana velliä koska tyttö syö nykyisin yöllä kaksi kertaa aika isot satsit maitoa entisen yhden tai ei ollenkaan ruokailua sijaan. Näin mennään puuroihin saakka.
 
... jatkuu

Mulla ei yösyöttöjä vastaan ole mitään, mutta tytön itsensä kannalta ei ole kivaa kun haluisi nukkua koko yön, mut nälkä vaivaa. Jos se velli vähän hitaammin sulais ja se puuro sit aikanaan varmasti.

Toinen korvatulehdus on meillä parasta aikaa meneillään, saa nähdä tuleeko tästä riesa. :( Lääkäri onneksi meitä lohdutti että ei tässä nyt erityisen sairaasta lapsesta ole kyse ja tämä Elman infektioherkkyys tasoittuu varmasti eikä enää kouluiässä erotu joukosta.

Paljon uusi taitoja on tullut, juttuja olisi paljon ja liikkeellekin pitäisi päästä. Kovasti vetää jalkoja vatsan alle ja on suorilla käsivarsilla. Pyörähdys onnistuu mahalta selälleen, mutta ei vielä toisin päin muutakuin kovasti äristen ja avustettuna :LOL:

Tänään käytiin neuvolassa hakemassa pneumokokki rokotteen tehosti ja jälleen kerran mietin että maksanko mä oikein tästä huvista.. Tyttä huusi ihan kauheasti ja sama jatkuu varmaan kunhan herää jos vanhat merkit paikkaansa pitää. Onneksi on supot olemassa. Ja varmasti on hyvä rokote kun kerran on rokoteohjelmaankin tulossa.

Mitäs muuta... Ai niin joo, silloin kun mulla todettiin se borrelioosi (jos joku muistaa) niin samalla otettiin Elmalta kokeet kun ei tiedetty tarttuuko sikiöön. Tänään oli tulokset tulleet ja tyttö on terve :heart: En olisi sitä enää kaiken tämän jälkeen hänelle toivonut.

Eipä tässä ihmeitä tällä kertaa. Ihana olla taas teidänkin luona takaisin pitkän tauon jälkeen :) :heart:

Vilma ja Elma 4kk 1vko
 
Chamorphis
EM ja Suukkis onnittelut täysistä kuukausista!
Vifslan kiitos ainakin tällähetkellä varmaan kaikki on kunnossa. Toivottavasti! Sitä ruskeeta vuotoa tulee edelleen jonkin verran, mutta mahakipua ei ainakaan oo. :/
Suukkis mä jatkan kans imettämistä, vaikka tuota vuotoa onkin. Eihän sille sitten mitään voi jos kesken menee. Siis oikeesti niin ihanaa, kun on toinenkin täällä joka oottaa pikku kakkosta! :D Mun pitäs kans varata aika siihen ultraan, et sais varmuuden viikoista ja ylipäänsä et onko sielä mitään elämää. Uskoisin kuitenkin et on ihan harmitonta toi mun vuoto, koska ainakaan vielä ei oo mitään kirkasta verta tullu mukana. Neuvolas meinas, et mulla olis nyt suurinpiirtein ehkä 5+6 viikot ja LA olis 5.8. Meillä menee varmaan LA:t aika samoille ajoille. Mut saas nähä mihin suuntaan toi menee sit ultras. Meillä ikäeroa olis sit suurinpiirten 1v5kk... Ihan kiva ero niin on seuraa toisilleen sitten! :heart:

Kiitos muutenkin kaikille tuesta! Ootte kyllä aivan ihania kanssasisaria! =) :heart:
 
Cham, toivotaan kaiken olevan kunnossa. Mulla tasan vuosi sitten oli samat fiilikset kun pari viikkoa vuodin kuin seula. Ja niin vaan syntyi terve tyttö :heart: Ihana päästä seurailemaan teidän raskautta kun menette niin samassa tahdissa kuin minäkin omassa odotuksessa vuosi sitten :heart:
 
sompio mä lisään joka lautaselliseen (siis lihasoseisiin) lorauksen luomu auringonkukkaöljyä. Siinä on kuulemma paljon niitä hyviä omegarasvahappoja ja muita... :) tiedä sitten mutta sitä nyt ostin. :D :D Oliiviöljykin on oikein hyvä. Sitten siihen arkaan aiheeseen... Jos sä toista lasta kaipaat niin mikä jottei nyt heti perään? Rankkaahan se voisi olla aluksi mutta entä sitten jos viiden vuoden päästä se kaduttaa että ei ole Nupulle sisarusta? Toisaalta siinä ei ole mitään vikaa että on vain yksi lapsi! :) Mutta voiko tämä asia alkaa hiertämään sinun ja miehesi välejä? Lapsen hankita/saaminen on aina iso asia ja tietysti se kannattaa ajatella tarkkaan. Tsemppiä pohdintoihin!! :heart: :heart:

Cham ja suukkis voooooiii... mulla on ikävä raskaanaoloa! :LOL: :saint: :heart:

Vilma toivottavasti Elma paranee pian ja ihanaa ettei ollut sitä borrelioosia! :flower: :heart:

TB toivottavasti selviää mistä on kyse. :hug:

Vifslan no sitä mäkin ihmettelin. Kyllä se kiukkusi ja huusi aika kovaa mutta yllättävän vähän aikaa. :) Noh, katotaan mitä ens yö tuo tullessaan... :whistle: Joo se on kurjaa että noista "äidinmaito" kommenteista tulee paha mieli... mut en mä usko että kukaan sitä niin tarkoittaa. Mä oon ihan reippaasti todennut vaan että niinpä ja jättänyt asian sikseen tai sitten sanonut että meillä ollaan pulloruokinnalla. Mullakin kesti pitkään ennen kuin pääsin eroon siitä pettymyksen tunteesta joka tuli siitä kun imetys loppui niin lyhyeen. :hug: Mukavia neuvolakuulumisia teillä! :flower:

suukkis kiitos! Mä oon niin iloinen tuosta meidän edellisestä yöstä. :) Toivottavasti tekin saatte pian Aten nukkumaan vähän paremmin ja muuallakin kun sun masun päällä. :heart: Ootko kovin väsynyt? Mä olin silloin alkuraskaudessa ihan puhki aina, tuntui ettei mitään jaksanut. Voin kuvitella et väsyttää vielä enemmän ku pitää esikoisen kans touhuta. :) Mut oon kyllä tosi iloinen teidän puolesta, mä tiedän et sä oot toivonu pientä ikäeroa! =)

Jahas. Katsellaanpas sitten mitä ensi yö tuo tullessaan... :whistle: :whistle:

EM ja Myy :wave:
 
EM en mä väsyny oo, ei mul edellisessäkää raskaudessa onneks juurikaan mitään erikoista väsymystä ollu :) Ja mahan päällä en nukuta enää, sen päätin. Siks toi viime yö menikin iha harakoille.. Ku mu masun päälle poika nukahtaa suht nopeaan ku aikani heijailen ja nukkuu kasiin yleensä. Nyt sit taitaa taas tulla vakioks se seiskalta nouseminen ku en enää masun päälle nukuta. Noh, ei maha mitää. Joskus sitä toivois kyl vähä parempia unenlahjoja tolle meidä pojalle :D Mut jos sitä joulun jälkee taas pitäis sen unikoulun..

Sompio todella harmi jos miehes ei halua toista lasta ja sä haluaisit :( Mut jos juttelisitte siitä kunnolla? Ja ottasit selvää et oisko se ihan kamalata miehes mielestä jos tulis toinenkin. Toivotaan, et miehes tulis toisiin aatoksiin!

Mie tuumasin tehä joulutorttuja tos muutaman ku mies tulee puolyhentoist mais kotiin. En tee ku 3 kummalleki :D
 
kiitos lihavinkeistä. täytyy varmaan kirjoittaa ihan ylös. meillä on tällä hetkellä ruokarytmissä aamu- ja iltapuurot, 1 kasvissose ja 1 hedelmäsose. en viitsi lisätä enempää kiinteä ruoka -aterioita, koska Minja ei syö öisin (nyt 4 perättäistä yötä syömättä) joten maitoa menee minimimäärä. onkohan tolla 1 tl/pv määrällä väliä, et jos se määrä kokonaan ois tossa päivän kasvisoseessa, eli vaihdettais se lihasoseeks?

niin tosiaan Minja on ollu ny 4 perättäist yötä syömättä. ja mä päätin, ettei syömiseen sit enää palata. viime yönä hän kyl heräs 4.30 kiekumaan ja jokeltelemaan sängyssään (bä-bä-bä-bä) ja 6.30 tuli itku. annoin tuttia ja silittelin selästä ja päästä. sitten ku tajusin alkaa taputella peppua ni sammu samantien. eli sain rauhoittumaan vielä siinä vaiheessa ilman maitoa.

en nyt paljoa kirjoittele, ku hain tänään A- ja B-hepatiittirokotteet käsivarsiin ja täs koneel ei oo kauhean mukava istua ja kirjoitella. :D
 

Yhteistyössä