~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Cham :hug: :'(

Soseista: Meinasin jotain kirjoittaa, mutta vilkaisin tuota EM:n linkkiä ja totesin, ettei mulla olekaan mitään lisättävää. :D Tosi hyvä linkki, täytyy bookmarkata se itsellekin ylös. Kiitos! :flower:

Nyt ei jaksa kommentoida enempää. Oon ylipäätään ehtinyt tosi huonosti edes lueskella teidän kuulumisia. :ashamed: Ku en oo ollut kotona paljon päiväsaikaan. Tällä viikolla ollaan oltu joka päivä pojan kanssa jossain menossa, sillä mä en jaksa kuunnella sitä kyllästynyttä kitinää täällä kotona! :kieh: Oonko mä ihan tylsä äiti, kun en keksi tarpeeksi leikkejä ym... Siis tää on nyt ihan fakta, että kotona ei tällä hetkellä viihdytä, muualla hyvinkin. Niinpä me ollaan käyty tällä viikolla esim. museoissa! :LOL: :D Siellä poitsu jaksaa katsella ympärilleen tyytyväisenä parikin tuntia. :eek:
 
Mä en nyt kanssa jaksa lukea kaikkea, mutta Vifslanille pakko kommentoida, että eilen allergiatestien jälkeen käytiin kaupoilla ja Hesessä syömässä. Nuppu alkoi sellaisen metelin vaunuissaan että ajateltiin että ruoka jää. Mutta kun otti syliin, niin neiti istui niin tomerana sylissä ja pää vaan kääntyili. Olisi istunut vaikka loppupäivän katselemassa ihmisiä. Ja tuijotti niin kiinteästi yhtä vanhempaa naista että oikein hävetti kun toinen yrittää syödä ja yksi oikein etukenossa tuijottaa suoraan naista :LOL:
Muuten meillä kyllä viihdytään hyvin kotona. Unet ja muut menee paljon paremmin kotosalla niin mä en edes halua mihinkään enään lähteä :D


Kiitos kaikille, jotka olette kommentoineet meidän allergiaa. Aion kokeilla tässä maitoa takaisin omaan ruokavalioon. Kunhan saadaan se B-lausunto ja haetaan apteekin maitoa. On sitten mitä antaa, jos äidinmaitoa ei voi pariin päivään juoda.
 
Heippa kaikille!

Mää ilmottelen et me ollaan hengissä.
Ollaan oltu jonkun verran mummolassa hoidossa, kun mulla oli sitä koulua ja sit miehellä on ollu työmatkoja, olipa meidän perheessä yksi sikaflunssakin. Kotona kun ollaan niin aika menee aikas tiiviisti tytön kanssa. Kun se nukkuu niin tulee lähinnä syötyä ja kotia hoidettua, ei niinkään netteiltyä.
Meidän kolmen kuukauden nälkäkausi meni jo vähän ohi, mutta tällä viikolla taas on ollut niitä 4 syötön öitä. Viime yö oli onneks vaan kahden.
Meillä kestoillaan edelleen ja toisinaan se aamupissa tulee meijän sänkyyn, vaikka olis millanen vaippa.
Nyt kun sain sen koulun käytyä niin yritän vähän aktiivisemmin liikkua täälläkin.

-Mansikkatee ja tyttö melkein 4kk

Chamille halauksia
 
Zoe: Ristiäiset meni oikein hyvin. Niia oli hereillä koko ajan ja välillä itkeskeli, mutta ei mitään hirveitä raivareita kuitenkaan. Koko nimeksi tuli Niia Helga Maria. Pappi oli aivan ihana, välillä silitti puheen lomassa tyttöä ja välillä piti varpaista kiinni :) oli oikein lapsirakas pappi. Tosin tämä me tiedettiin kun häntä pyydettiin ja oli yhtenä valintaan vaikuttavista tekijöistä. Kauheesti tyttö sai lahjoja, kaksi kaulakoruakin, jotka voi antaa sitten isompana käyttöön. Tyttö hurmasi kaikki vieraat ja sai paljon kehuja kauneudestaan, mutta ainahan oma lapsi on kaikista kaunein :heart:

Meillä nukuttiin muuten taas viime yönä 7h putkeen... Heräsi kyllä puoli kolmen aikaa paukuttelemaan, mutta silmät oli aina kiinni kun katsoin, että pitääkö lähteä syömään. Nyt touhuu niin paljon tuossa, että saa nähdä koska rauhoittuu unille. Varmaan käy ylikierroksilla vilkkaasta päivästä. Luulen, että otan tytön viereen nukkumaan vaihteeksi, niin ehkä se nukkuu hiukan paremmin.

Sompio: Hienoa, että löytyi Nuppua allergisoiva aine. Onneksi maito allergia on yleensä poismenevä, eikä varmaan tarvitse koko ikää kärsiä siitä.
 
SS: Meillä on yks sisävaippa johon laitetaan sisään imu ja sit viel kuivaliinallinen imu peppua vasten päälle kuori ja viel villikset. Tää on aikas varma.
Sitten on kaks tuplaläppä vaippaa joissa pul-kuori ja sit villikset päälle. Näihin kun laittaa villa imun niin silti on välillä läpi, varsinkin valmistajan lapun kohalta tarran alta.
Eilinen vahinko johtu siitä et ei ollut yövaippa, mutta tultiin kylästä suoraan yötissille.
 
Suukkis, täällä sama homma :'( Toissa yö oli huono, mut viime yö jo PALJON parempi, nukuttiin kaikki =) Laitettiin illalla suppo, niistäjällä nenää tyhjemmäksi, Nasolin-tippa kumpaankin sieraimeen, sängyn pääty koholleen =)
Toissa iltana annettiin nukkua hetki sitterissä, ku siinä saa paremmin pään koholleen :/ Tosin muuten en kyl muista, et millon ois ollu sitteri ees käytössä, ehkä edellisen nuhan aikoihin..
Pikaista paranemista Atelle!

Cham, :hug: :hug: :hug: :'( Paljon, paljon voimahaleja!!!
 
mieki pistin sängyn päädyn koholle, mut ei tuntuna auttavan mitään :( Pitäs hakee se kunnon nenäfridakin, ku meil on vaa se pikkuniistäjä (ja seki o kateissa muuton jäliltä) ja sil fridalla varmaa sais paremmin eikä menis liian syvälle nenään. Sipulia aattelin koittaa tällä kertaa. Ja toi Nasolin tippa o semmone arvelluttava mu korvaan. Ku jotkut sanoo et iha huoletta saa laittaa ja toiset et ei sais käyttää näin pienellä. Mut on meil suolatippoja, tosin en kyl tiiä onks niist mitää apua tossa kunnon räkävaihees.. :/
 
Mansikkatee teil taitaa olla aika isopissainen laps? Meil on aina Onnikkaan yövaippa + hahtuvaimu siin edessä kaksinkerroin + hahtuvat. Villiksistä meil ei muut oo nii pitäviä ku hahtuvasta tehdyt. Ja toi paketti on pomminvarma. Sit on myös nää muut sisävaippa + villikset yhistelmätkin. Tai sit pistän Untuvikon sisätäytön ja sinne 80x80 harson (semmone tuhdimpi, se popolinin) ja bamboo doublerin väliin. Sit kans hahtuvaimu kaksinkerroin + hahtuvavillikset päälle. Ja meil ei onneks tosissaan koskaan tuu vaatteillekaan, ellei sit oo päällä vain esim. HH wool shorties -villikset, jotka ei mu mielestä yökäytössä toimi yhtään.
 
cham :hug: :'( voi ei. osaisimpa sanoo jotain lohduttavaa. mut lämpösen virtuaalihalin lähetän teille. :hug:

yövaipatus meillä on R&R yksläpällinen sisävaippa, harso lisäimulla (siis ei kokonainen harso, vaan 1/4 harsoa taiteltuna, ja joskus ku muistaa laittaa niin kuivaliina. yleensä hahtuvahousut päällä, mut jos haluu pomminvarmuutta niin sitten ruskovillan villikset :heart:

meilläpä maistettiin eilen perunaa, neuvolatädin suosituksesta. ei ollu hitti :D

..ja nyt mua huudetaan taas...
 
Vifslan Kyl minuuki joskus tympäsee olla kotona ja joskus tulee lähdettyä ihan kenelle tahansa päivällä ilomielin.

Alley
Ihana nimi :) Kiva että ristiäiset meni hienosti, ne on kyllä ihana juhla. Ronikin sai kaulakorun. Tuollaiset lahjat on kyllä kivoja mitkä ihan muistaakin. :)
Kivasti teillä kyllä nukuttu, toivottast jäis paukuttelutkin pois.

Suukkis Paranemisia sinne päi :hug:
 
Moikka!

Kiitos opastuksesta soseiden suhteen! Meillä on nyt kaikki ummettava pannassa, eli ei omenaa, mustikkaa, maissia tms. kun tytöllä on ollut tosi pahasti maha kovallaan. Ihan johtuu varmaan tästä kiinteiden aloituksesta mut kuitenkin. Ruokavaliossa on edelleen peruna, porkkana, mango, luumu ja tänään maisteltiin bataattia. Perunaporkkana soseen saa Muksu meille suosiolla valmistaa, koska se uppoaa tytyyn parhaiten. Bataatti meni sopivaksi mössöksi ja se kelpasi tänään. Ajattelin seuraavaksi kokeilla, että uppoaisiko esim. kesäkurpitsa. Saa nähdä :) Varmasti muuttuu mukavammaksi sitten tämä soseiden kokkailu kun tyttöön uppoaa sitä paremmin ja tulee viljat ja liha kehiin.

Paljon paranamista Suukkikselle ja Atelle :hug: Usko pois, minä teidän mille tuntuu kun lapsi sairastaa :D Vaikka ei kyllä naurata oikeesti...

Mansikkateen kuulumisia oli mukava lukea!

Meillä on alkanut vierastaminen.. Tuntuu että me ei saatais iskän kans kadota minnekään. Samoin oon huomannut että tuo tyty on moneen muuhun ikäiseensä verrattuna tosi arka ja pelokas/herkkä. Olin tänään siskon kanssa yhdessä tapahtumassa aamulla, missä oli samanikäisiä kuin meidän vauveli ja ne kaikki oli jotenkin tosi reippaan oloisia. Meidän tyttö olis moneen kertaan saanut paniikin siellä ja siks jäikin iskän kans kotiin. Meinaan nyt vuoden vaihteessa lähtee avoimeen päiväkerhoon, että tottuisi ääniin ja elämisen meininkiin :) Monestihan ekat lapset on vähän aran puoleisia ja tottahan mä tietysti haluan kunnioittaa hänen luonnettaan mikäli nyt sitten osottautuu että on hitaammin lämpiävä. Tänään otinkin sen ekan kerran mukaan kauppaan ja voi ihmettä ja kummaa :LOL: En oo tähän saakka halunnut viedä pöpöjen pelossa, mut nyt päätin et en jaksa koko ajan huolehtia, vaikka tuo niin infektioherkkä onkin.

Meillä myös viime yö meni hyvin! Nukahtaminen tapahtui pelottavan helposti. Puoli kahdeksalta laitoin sänkyyn ja hetken silittelin, sit menin pois huoneesta, mut jätin oven auki vaikka meillä oli vieraita. Yhtään ei kukaan laskenut ääntään vaan elämä jatkui normaalisti. Pari kertaa kävin laittaa tutin ja silittelemässä ja alle vartissa nukahti. Veikkaan et tuo elämä mikä tässä talossa kävi oli syynä et nukahti kun tajus et ei kukaan oo minnekään hävinnyt. Siispä kattilankansia yhteen tänä iltana niin sama jatkuu :D Nukahti siis puoli kasi ja heräs syömään neljältä jonka jälkeen nukkui vielä seiskaan.

Hei mites te joiden lapset nukkuu päikkärit ulkona. Kun ens viikoksi on luvattu napakkaa pakkasta ja ohjeen mukaan -10 astetta olis alle vuoden ikäisellä raja ulkona nukuttamiseen. Meillä ei tyttö muualla nuku tai jos nukkuu niin korkeintaan 45min. Tästä on niin monta koulukuntaa suuntaan ja toiseen, et oon ihan sekaisin :eek:
 
:wave: Moi!

Vifslan ole hyvä! =) Sieltä löytyy paljon hyviä ideoita soseisiin.

suukkis joo sellanen letkuniistin "nenäfriida" on paljon parempi tuohon räkävaiheeseen ku pikkuniistäjä. :) Sängynpäätyä vähän ylös, sipulinpuolikas sänkyyn ja kylppärissä höyryhengittelyä. Ei sitä oikein muuta noin pienelle voi tehä. Mä en kans usko et niistä nasolin-tipoista on apua jos on räkää. Jos on tukossa nenä nii sit kai voi auttaa... :/

vilma no kyllä mä laitan ulos nukkumaan jos on alle -15 astetta. Kunnolla päälle, harso/huopa vaunujen eteen vielä ja tuulensuojaisaan paikkaan. Täytyy kattoa. :) Se riippuu varmaan lapsestaki et miten tykkää pakkasella nukkua. Onnea hienosta yöstä! :flower:

Meilläkin unikoulu tai siis yösyönnin poisjättö on toiminut kuin unelma. Viime yönä heräs kaks kertaa mut rauhottui ekan kerran pienellä silittelyllä ja tokalla sitten pelkästään tutilla. Nukkui siis klo 20-8. :D

Ja laps oli mummillaan tänään hoidossa kun oltiin jouluostoksilla niin mummi bongasi lapsen suusta hampaan!! :heart: :heart: Se on varmaan tullut viime yönä tai sitten tänään aamulla läpi. :D Ja ilman mitään huutoa!!! :eek: :eek: Ihmeellistä!

EM ja Myy + 1 hammas! :heart:
 
Suukkis, kyl mulle lääkäri sano jo jälkitarkastuksen yhteydessä, et ihan hyvin voin laittaa tipan kumpaankin sieraimeen. Meil on ainaki ollu apua noista tipoista, avaa tosi hyvin tukkoisen nenän. Varsinki, ku Eetu hamuaa tuttia suuhun, ku nukahtaa, ni on sit aika vaikea hengittää, jos nenä on kovinki tukkonen :snotty:

*muoks* meil on käytössä se nenäfriida, ja on kyl hyvä, voin suositella =)
 
EM onnea hampaasta!! :heart: :flower:

toivis pitäs juu hankkia.. Ny ei tullu taaskaa mentyä apteekkiin ku auto ei ollu lämmitykses, enkä jaksanu sen lämpiämistä ootella ja päätin mennä rattailla vaa kauppaan. Apteekki onki sit kauempana. Tosin kohtaha toi nuha varmaa o menos poiskin.. mut pitää ostaa juu se, ihan seuraavaakin ajatellen ;)

Voi pylly.. Atte on ny jo väsy ja hankala.. pitää keksii jotai sen kans, vaik ei se tykkää vaiks kui yritän leikkii jne.. ny se rymyää tossa vieressä :D ja kello vast noi vähän. Noh, pitää keksii virikettä :)
 
suukkis nii siis ne keittosuolatipat on hyviä! Ainaki meillä auttoi tukkonenään. :)

kiitos onnitteluista. :) Tänään on maistunut tosi huonosti ruoka lapselle, varmaan johtuu tuosta uudesta ulokkeesta joka siellä suussa on. Toivottavasti ei vaikuta yöuniin. :| :| Mut kivaa et vihdoin tuli yks hammas. :D

 
Ha haa, tyttö nukkuu eteisessä vaunuissaan pipo päässä ja lapaset kädessä :D Täydestä meni kuin väärä raha! Heräs jo kuuden jälkeen joten lähti ennen kasia jo nukkumaan, siitä saakka on ollut siellä. Nukkuu itseasiassa paremmin kuin pihalla, kaksi kertaa oon vaan käynyt antaa tutin, muuten on ihan hiljasta. 45min on turvallisesti ohitettu eli tää voi jopa toimia :p

Myylle onnittelut hampaasta :flower:

Vauvikselle varovaiset onnittelut, ihanaa jos alkais tulla uusia vauvoja tähän pinoon :heart:
 
vilma no meillähän on sama juttu, että Onni on vähän arka ja herkkä, ja on joissain tilanteissa jopa todella pelännyt toisia vauvoja, kun ne niin oudosti mölisevät. (Hän itse tietysti vain keskustelee sivistyneesti. :LOL: ) Itse epäilen syyksi sitä, että me ollaan oltu paljon kotona, missä hiljaista ja rauhallista ja vain aikuisia paikalla. Äitikavereita ollaan tapailtu vain harvakseltaan, kun ei mulla ole niitä niin monia... Niinpä me aiotaan alkuvuodesta mennä MLL:n vauvakerhoon, muskariin ja mitä nyt keksitäänkin. Pojun olisi ihan hyvä tottua muihin pikkuisiin ajoissa, sillä ensi syksynä mun on pakko palata koulun penkille ja poju siis hoitoon...

Ulkoilusta pakkasilla. Me ollaan nyt lähdössä Onnin kans kävelylle, jotain puol tuntia aateltiin olla, mut en uskalla pitempään nukuttaa näillä pakkasilla. Täällä siis -15 tänään. Neuvolaankin jo soitin ja kysyin ja terkka oli sitä mieltä, että nuo pakkaslukemat on pitkille 2,5h päikkäreille vähän liikaa. Joten en uskalla. Ku jos kerran tulee vaikka naamaan pieni paleltuma, niin ne samat kohdat sit paleltuu tulevaisuudessa aina ja ikuisesti. Ainakin mun jalkapohjat. :ashamed:
 

Yhteistyössä