~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

EM voi EI! :( en kyl ymmärrä miten kaverille ees saatto tulla mieleen et vois kylään ihmisiä pyytää... kaikki ei näköjään oo järjen jättiläisiä :headwall:

vauvis aww :heart: poks poks :)

Minja oppis 3vko sitten ryömimään ja nyt on viikonlopusta lähtien noustu konttausasentoon. tänään siihen on tullut mukaan huojuminen eestaas, ei pääse vielä eteenpäin :saint:
 
Kiitos paranemistoivotuksista. :heart: Viime yö oli suorastaan Night from hell... :eek: tyttö ei millään meinannut pystyä nukkumaan. Meidän viereen sitten rauhottui onneksi jossain vaiheessa. :ashamed:

Tänään saattaa olla jo menossa parempaan päin tuo flunssa. Ei tunnu niin räkäiseltä. Ja ostettii Nasolinia ja laitettii sitä enne ku vietiin tyttö päikyille ja nyt se on nukkunu jo 1½ tuntia. :) Toivotaan nyt et paranis.

vauvis onnea poksuista näin jälkikäteen. hih. pokspoks. :D

Talvis hurjaa, teillä kohta mennään vielä kovempaa. :LOL: :heart:

Tein lapselle taas vähän sapuskaa. :) rakettispagettia, bataattia, porkkanaa, maissia ja papuja. Katotaan maistuuko. :D En tehnyt joulusiivousta. Ei vaan oikein riitä energia nyt siihen. :whistle: No mä pistän valot himmeeks ja kynttilöitä nii ei näy sotkut. Kyllä normaali viikkosiivous tehtiin. :) Me tehää sitten uuden vuoden siivous. :) Sit on kivaa alottaa uusi vuosi puhtaalta pöydältä. :D

Daddelle ihanaa joulunaikaa! :wave:
 
EM voi pahus ku just ennen joulua sai tyttö räkätaudin :( Meillä o just nyt aika lailla loppumassa. Joha sitä kestiki puoltoist vkoo!! :headwall: Eka tuntu et ois loppumassa, mut sit tuliki sitä räkää iha ku ennenki :( Toivottavasti teillä menis pian ohitte toi!

Mie oon ny iha ihastunu babylegseihin :D Tai ei meil niit viel kyl oo mut ku o noi huggalugsit ja ne jo on tosi kivat ja noit babylegsei o nii paljo kehuttu. Ni tilasin ny yhet liekkikuosilliset ? Toivot. tulisivat pian :)

Talvis sieköhä se kysyit et oliko Atelle vai tulevalle pienelle noi ostokset ni muut oli Atelle mut yks sisävaippa oli tulevalle :) Se ol nb -kokoa, mut ohjeistukses oli et 7,5kg asti ni koitan meniskö se Atelleki viel, nythää Atte o edellee sen vajaa 7kg :)

Mut oikein ihanaa joulua kaikille!! Me mennää sukuloimaa ny miehen puolen sukulaisiin eli huomen mennää ja joulupvänä tullaa takas.

SS/ Atte reilu 8kk + mörrikkä rv 6+5 :heart: :heart:
 
suukkis mukavaa sukuloimista...

em hyvä että ootte jo hieman parempi... josko se räkä menis ohi ennen joulua :D

täällä tehtiin sittenkin joulu mies joka ei yhtään ole jouluihminen, kyseli joulukuusen koristeiden perään ja toi kuusen tallista sisälle...
nyt on kuusi ja muutama koriste olkkarissa...

ja sain vielä olkkariin verhotkin ripustettua...eipä siin mennyt kuin 1½ vuotta... mut silti ;)

kämppä on viel aika hävityksen kauhistus, mut mä oon luopunut toivosta saada tää täysin kuntoon jouluks... kunhan saa siistiks keittiön eteisen ja olkkarin... ja raivaa kylppäriin tilaa että pääsee saunomaan...
eiköhän se sitten riitä...

aloitetaan sitten uusivuosi puhtaalta pöydältä em.n tavoin :D
 
Aatonaatto... Ja onnistuin heräämään ennen Onnia. Nää on luksus-aamuja, kun saa nautiskella aamukahvin yksin ja rauhassa... Tänään olisi tarkoitus tehdä jouluruokia oikein urakalla. Pieniä annoksia, ku ollaan miehen kans kotona kaksisteen, mutta kuitenkin. Aiemmin en olisi voinut kuvitellakaan, etten menisi jouluna vanhemmilleni, mut nyt kun me ollaan ns. "oikea" perhe, tää tuntuu hyvältä näin. Ihanaa päästä luomaan omia jouluperinteitä, joista toivottavasti vuosien myötä muodostuu Onnille sellanen jännittävän tunnelmallinen lapsuuden joulu, joita itselläkin oli pienenä.

Nyt joulupuuhiin. Kaikille oikein hyvää, ihanaa, rauhallista ja rentouttavaa joulua!

Vifslan ja Onni 6,5kk

*muoks* Siis ei tietenkään olla miehen kans kaksisteen vaan koko perheen kesken, siis kolmisteen. Mitä mä oikein sekoilen, ja miten saatoin ees epähuomiossa kirjoittaa noin?!? Tarkoitin varmaan, että jouluruokia syödään vain kaksin.
 
vifslan...
sanotaanko näin, ootte sitten miehen kanssa kaksistaan kun Onni on nukkumassa ;)
Oikein mukavaa joulua teidän perheelle...

täällä kiristellään joulurauhan kanssa... hirvee siivous päällä kauppaan pitäs mennä... keittiö edelleen KESKEN.
Aatto ollaan kotosalla... (melkein) käydään veljellä (ehkä) leikkimässä ja puurolla/kahvilla
illaksi meille tulee miehen täti, syömään.
ja sitten ihmetellään ja leikitään. Kelle kaikille on muuten pukki tulossa? Ei tuu meille, kun Kimpsu viel ymmärrä, ens jouluna sit.

joulupäivänä sinkastaan miehen äidille kahville ja sitten syömään miehen mammalle ja tädille... ja katsomaan se puoli sukua... ja siis päivä autossa...

tapanina sinkastaan sitten toiselle puolelle syömään minun mummolle katsomaan tätä puolta sukua...
sit viellä pitää käydä kaffella bioäitin luona.

tästä tulevasta sinkoilusta päätin, että ens joulu ollaan KOTONA... joulupäivänä tai tapanina käydään sitten tulevaisuudessa vuoro vuosin toisen suvulla... ja toisen suku nähdään ennen tai jälkeen joulun... mut pakko on rauhottaa joulua... hulluks tässä tulee jos vuodesta toiseen pitää autossa istua.

noh jos joulun jälkeen näkis sit lopun suvun kuten isän ja siskon jotka karkas tosi pitkälle mökille. ja äipän joka karkas toiselle puolella maapalloa viettää joulua :D

että tälläinen joulu meillä tulossa.

rauhallista joulunaikaa kaikille
 
Ihanaa Joulua teille kaikille! Ensimmäinen joulu perheenä.... On se mahtavaa. Vieläkin välillä ihmettelen että onko tuo ihana lapsi oikeasti meidän... onnellinen vuosi takana! Nyt rauhoitumme joulun viettoon. Me mennään mun vanhemmille ja sinne tulee myös miehen äiti ja sisko. Ja tulee joulupukkikin... Myyn mummi halusi sen välttämättä. :)

Suloista Joulunaikaa!



Toivottaa ElinaMaria ja Myy 7,5kk
 
Me ollaan huomenna menossa aamupäivästä minun vanhemmille. Joskus kolmen tienoilla mennään anoppilaan viettämään jouluaattoa. tiedossa mm. Jouluruokaa ja joululahjoja.

Joulupäivänä mennäänkin sitten minun vanhemmille koko päiväksi ja sinne tulee siskoni perheineen ja vietämme ns. toisen jouluaaton. eli taas lahjojen availua ja jouluherkkuja tiedossa. =) :heart:
 
HanTa ei vielä tänä vuonna joulupukki tule, mut ens vuonna anoppilaan tulossa. :)
oikein rauhallista joulua sinne suuntaan!! :heart: :heart:
Me ollaan koko joulun menossa. Aattona kummankin vanhemmille, joulupäivänä minun vanhemmille ja tapanina mun tädille. mummollakkin pitää jossain välissä kävästä. :)
 
Oikein hyvää joulua teille kaikille ihanille internet-ystäville :)

EM: Myyllä on samanlaiset pitkät ja tummat räpsyripset kuin Niialla, ei tarvitse teininä ripsiväriä käyttää :D

Me yritämme myös rauhoittua joulun viettoon, kamalaa jokspsikkssn däntäämistä ollut tämä päivä. Huomenna mennään ensin haudoille ja sitten mun vanhemmille syömään ja lahjoja avaamaan, sitten miehen isälle toistamaan samat jutut. Mutta ihan mukavaahan se on. Tänään vain ollut sellainen masispäivä jostain syystä, että kaikki kiire tuntuu ylitsepääsemättömän hankalalta... Koti ei ole siisti ja kaikki paketit ei vielä paketissa, torttutaikina oottaa jääkaapissa... No ei me kyllä aiota enempää tehdäkään, jos tyttö nukahtaa kohta niin avataan pullo punaviiniä ja otetaan lasilliset, siitä alkaa rentoutuminen joulua varten :D

Alley ja Niia
 
toivis onnea askelista!! Hirmusen iso teijän poika jo! En ees muistanu et hää ois koht jo vuoden!!

Atelle on ny tullu yht. 2 hammasta, ainaki helpot pvät muistaa ku eka alahammas tuli itsenäisyyspäivänä ja toinen alahammas jouluaattona :LOL: :heart: eli tosi hyvät pvät oli valinnu ;) Tosin hiukka vaikeita öitä sen vuoks ollu, mut eiköhä se tästä :) Atte ei sit tykänny ryömiä ollenkaan, peruutteli se jonki verran, mut ny on oppinu iha kunnolla konttausasennon ja menee olohuoneen päästä päähän jos on jokin lelu/virike siinä innostamassa. Ja menee siis pari "askelta" eteenpäi ja sit lysähtää ja sit taas ylös ja vähä eteenpäi. Mut eteenpäi menee kummiski :heart:

Me ollaa oltu koko ajan menossa, mut ny ollaan anoppilassa ja joulukiire/hössötys o rauhottunu. Ei koskaa kiirusta oo ollu muuta ku sen suhtee, et ku on autol menny keski-Suoemen esim ni sit siihe on menny se n. 4h matkaan suuntaansa. Ni sit aina sumpliminen siinä, et mihi aikaan oli kenenkäki luona.

Lahjat oli onnistuneita, siskolle ostin paitoja ja tykkäs kovin. Kaverille kylpytakin ja se ol just aikomas ostaa semmosen :)

Atte sai villahousuja, Muumi lastenastiaston, learning puppyn (vai mikä lie), villasukkia parit, ja pehmoleluja + muita leluja. Mie sain mieheltä imetysliivit, joita olin toivonuki (bravadon) sekä lahjakortin kasvohoitoon, ripsien ja kulmien värjäykseen sekä parafiinihoitoon käsille :heart: :heart: Tosi ihana lahja!

Mukavia joulun loppupäiviä kaikille! :flower:
 
Toivis: Onnea askelista :)

Atelle onnea hampaista :)

Kysymys: Osaatteko sanoa mikä on turvallinen yöuni määrä 2kk vauvalle? Viime yönä tyttö veti 10h putkeen, edellisyönä 8h... Kun sillon vastasyntyneenä neuvolasta sanottiin ettei 5h pitempään saa nukkua sokeritasapainon vuoksi, niin kuinkahan kauan tuo on voimassa, että joko uskaltaa antaa huoletta nukkua niin paljon kuin nukkuu...

Meillä Niia sai valtavasti lahjoja... Leluja ja vaatteita lähinnä, mutta myös tuollaisen Mauri Kunnaksen leikkimaton/pesän eli reunat on korkkeammalla kuin keskiosa jolloin vauva jää sinne pesään ja siinä on sitten se lelukaari päällä, sitten sai mobilen sänkyyn jossa on kaukosäädin... Ei olla vielä katottu mikä idea siinä on, mutta ihan tavallinen olisi riittänyt :D

Meille itselle paras lahja varmaan on pesukone, jota mennään alennusmyynneistä katsomaan. Mun vanhemmat ostavat sen sitten. Sen lisäksi sain 2 tuotantokautta CSI-sarjaa, yöpaitoja ja S-ryhmän lahjakortin. Saatiin myös miehen kummilta leffalippuja ja lupauksen lapsen hoitoon siksi aikaa :D
 
alley meillä oli tuo 2h syöttöväli voimassa nii kauan kunnes saavutti syntymäpainonsa, eli miltei het. Ja jo ekan neuvolakäynnin jälkeen sanoi, et voi antaa nukkua nii kauan ku haluaa :) Ja me saatiin täysin sama lahja kummilta :D Tosin siihen oli lisätty VAATIMUS siittä, et saa hoitoon :D Eli pelkkä tarjoutuminen ei ollu kyseessä ;)
 
Moikka!

Tyttö on edelleen räkäinen, pahin oli jo onneksi ohi ennen jouluaattoa. :/ Toivottavasti pian menee ohi. Saatiin kivoja lahjoja, tyttö sai mm. taaperokärryn ja pulkan+taljan. :) Muutamia leluja ja vähän vaatetta.... äiti ja isi sai videokameran! Ihanaa, nyt voi tallentaa lapsen synttärit ynnä muut!!! :D Mä sain lipun stand up-keikalle, ihanan kirjan johon mä oon ihan jo koukussa ja kohta jo lukenut sen.... :D Meillä kävi joulupukki, myy istui sylissäkin hetken vaikka aluksi pelkäsi :heart: Mut ihana joulu oli meillä. (voisin jo raahata kuusen pihalle.... )

toiveilija oho!!! Onnea askelista! :flower: :flower:

suukkis voih ihana lahja toi lahjakortti!! :D =) Nii ja onnea Atelle hampaista!! Mä luulen et meil pukkaa seuraavia heti perään... ainakin taas on sormet koko ajan suussa ja jäystää kaikkea mahdollista. nirisee ja narisee tyttö aika paljon. Olihan siinä sellainen viikon tauko kun ei mitään jäystäny... ainii ja onnea Atelle konttaustaidosta! Meil ei vieläkään liikuta myöskään - toivottavasti ei nyt kovin montaa kuukautta enää ois paikoillaan. Alkaa tuon neidin kanniskelu käymään jo voimille... :)

alley ei kai sillä enää mitään väliä tuossa iässä oo. Sehän on vaan ihan pienille vauvoille aluks. Tai mun kaverin vauva nukkui pariviikkoisena 8 h putkeen öisin. :) Anna nukkua vaan!!! Kyllä se herää syömään sit kun on nälkä ja oo onnellinen hienoista unista! :flower:

EM ja MYY 7,5kk :heart:
 
Heips pitkästä aikaa! ahkerasti olen käynyt lukemassa. mutta olevinaan niin kiire ettei kerkeä kirjottamaan:) päivät menee kauheeta vauhtia kun ipanan kanssa touhuaa.Oikein paljon onnea plussista, apua, niin nopeesti mennyt aika että rupeaa jo pikkukakkosia tulemaan :hug: Meillä typy kasvaa ja kehittyy kauheaa vauhtia, lähti n.1kk sit kävelemään, sitten tuli pieni tauko ja nyt täällä kävellään/juostaan jo kauheeta vauhtia...on se niin söpöä kun tuollainen pieni tepastele...täytyy koputtaa puuta, meillä ei ole typy ollut vielä kertaakaan kipeenä, ei kivaa kun pienet sairastaa!pikaisia paranemisia nuhanenille.Yritän ottaa itteeni niskasta kiinni ja saada aikaseksi kirjoitettua useammin...
 

Yhteistyössä