~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Vauvikselle onnea ultraan ja Miialle onnea 1 wee synttäreistä :D

Täällä on nyt ollu 2 huonoa yötä ja kaksi päivää uusien oppien esittelemistä. Niia on alkanut nyt kunnolla juttelemaan, helposti pöpöttää puolikin tuntia putkeen kun joku vain juttelee hänen kanssaan. Tänään sitten tarttui leluun ensimmäisen kerran. En usko että varsinaisesti on vielä löytänyt käsiä, mutta kovasti harjoittelee niiden käyttöä. Ihan aina ei etusormi ja peukalo vielä eroa toisistaan, mutta silloin kun se toimii niin tarttuu kiinni rievusta tai littanasta lelusta. Meidän yöt on ollu nyt niin, että ensimmäinen unipätkä on ollut 3-5h ja sitten on herätty vaihtelevasti 1-3h välein, tosin aina ei olla syöty vaan tuttikin on riittänyt uudestaan nukahtamiseen. Ei kovin huonoja kuitenkaan, mutta kun parempaan on tottunut niin tuntuu rankalta.

Täällä kaivattaisiin leudompia ilmoja, jotta saataisiin päivärytmi kuntoon. Ei olla vielä kunnolla ehditty aloittamaan päivärutiineja, juurikin noiden pakkasten takia, sisällä kun ei vieläkään nukuta 30min kauempaa. Huomenna kun pitäis olla ensiviikon ainoa leuto päivä niin mennään "päikkäriaikaan" neuvolalääkäriin näyttämään mansikkaluomea...

Alley ja Niia
 
alley leutoja keli toiveita lähetellään teillekin :D
täällä onneksi pitkästä aikaa leuto aamu, ja poika vaunuissa nukkumassa :D jo 1½ tuntia JEE...

pitäs siivota... mut oma kroppa aivan jumissa... jopa muksun puurolusikan kädessä pitäminen sattuu... :( huomenna lääkäriin ja jos yhtään kroppa hellittänyt niin torstaina hierojalle :D

em zemmiä ja jaksuja nirinarinaan... kyl se helpottaa joskus :D

vauvvisonnea ultrailuun...

jaa-a muistinko kertoa teille jo että meidän poika konttaa...
jos en muistanut niin lähti 1.1 konttamaan ilman vaatteita... ja eilen meni jo tuhatta ja sataa vaatteiden kanssa :D

tänään 7 kk. neuvola... pääsee katsomaan missä mennään ja ällistelee neuvolan tädille uusia taitoja :D

ei meil varmaan muuta tällä kertaa katsellaan taas...

Jumitus HanTa ja Uinuva Kimpsu
 
SuukkoSuulle onnea pakkauksen kanssa...pakkaaminen mulla viel menee ihan hyvin, mut sitten ku niit pitäis laittaa uudessa kodissa paikoilleen ni takkuaa. no kaikki tarpeellinen tulee laitettuu heti paikoilleen, mut sit se krääsä jota ei niin hirveesti tarvii ni tuppaa jäämään laatikoihin lojumaan.
mites on raskaus lähtenyt sujumaan? onko ollut pahoinvointia, väsymystä tms?
 
ElinaMaria jaksuja narinan kanssa. :heart: muistan ku meilläkin viel vaan maattiin ni ei sit viihtynyt yhtään. aina piti pitää seuraa, sitten ku pääsee liikkeelle ni ehkäpä toivot ettei nyt ihan näin nopeasti ois oppinutkaan ku sit pää kolhiintuu kokoajan tai saat olla pelastamassa särkyviä tai muuten vaan jotain ei sallittuja tavaroita lapsen käsistä. :) meillä esim. kissan ruuat tai vessa, kuuma takka, puu tai lehti kori on Poitsun vakio mestoja...no pikku hiljaa opetellaan ettei niihin saa koskea.
 
HanTa toivottavasti kroppa alkais taas toimia normaalisti.Hieroja vois kyllä tehdä terää :D :heart: mullakin niskat ihan jumissa. oon yritänyt venytellä.

Onnea konttauksesta! Meilläkin jo konttaillaan aika pitkiä matkoja. loppu matka mennäänkin ryöminen ja KOVAA!! :D
 
hyvät uudet vuodet kaikille!

tulin täältä kysymään, kun ei riitä äly itsellä, eli mietin tässä hoitovapaa asioita. mitä kannattaisi ilmoittaa työnantajalle hoitovapaan pituudeksi, jos toiveena olisi että tulisin uudelleen raskaaksi ensi kesänä. vaikuttaako hoitovapaalla olo jotenkin äitiysloma rahoihin? voiko/kannattako olla hoitovapaalla vai ilmoittaa sen pituudeksi arvioitu seuraava äitiysloman alku?

ymmärsiköhän kukaan? olisin kiitollinen kaikesta avusta :ashamed:
 
heippa kaikille!
Vihdoinkin tänään niin leutokeli (-8) ni laitoin pojan vaunuihin nukkuu. Sitten tein lumityöt (30min).
Kylläpäs teki terää olla ulkona hieman. :)

Poitsu on oppinut nyt sitten kunnolla konttaamaankin. Mutta edelleen ryömien mennään kovempaa.Nykyään noustaan seisomaaan mitä ihmeempiin paikkoihin ja esim. olkkarin pöydältä saadaan jo kaikkea kivaa käsiin. Kävelytuolilla mennään kans tuhatta ja sataa. osaa jo kääntyillä ja hieman peruuttaakkin.


jaahas..pikku mies heräs. nukkui vaan 1h. se siitä siivoomisesta. sisällä on nukkunu nyt pakkasilla aina sen 2h...hö! pitää vissiin jatkossakin nukuttaa sisälle.

TinyAngel ja Poitsu 8kk2vko5pv
 
toivova en ole varma ymmärsinkö oikein sun tekstis. mut mä oon käsittänyt niin, että työnantajalle pitää ilmoittaa 2kk ennen vanhempainvapaan loppumista että mitä aikoo tehdä. itse olen menossa kelaan tällä viikolla selvittämään hoitovapaa asioita, mulla päättyy vanhempainvapaa 19.3 eli 19.1 mennessä pitäis työpaikalle ilmoitella... ja raha-asioista, jos toisen lapsen la on ennen kuin ensimmäinen lapsi on 3v, saat saman äitiyspäivärahan kuin ensimmäisestä lapsesta. ja ilmeisesti vaikka menisit töihin välissä, eikös tuon pykälän tarkoitus ole olla avuksi juuri niille perheille joissa ikäero on alle 3v.. eihän äidit ehtis siinä välissä tienaamaan mitään??? eli en kyllä ole samaa mieltä kuin TinyAngel jos hänen tekstinsä ymmärsin oikein. toivova sinuna ehkä ilmottaisin työpaikalle että olet x päivään asti vapaalla, voithan sitten sinne ilmoittaa jos hoitovapaa muuttuukin äitiysvapaaksi. meiän työpaikalta kuulin vaan huhua et kannattaa ennemmin ilmoittaa tulevansa aiemmin kuin myöhemmin töihin jos ei ole varma. edellinen pomo oli sen verran mulkku (ei mulle mut muille?) et sano niille jotka oli sanoneet olevansa kotona kunnes lapsi 3v "turha tulla sitten aiemmin pyytämään että pääsis töihin" kannattaa selvitellä töistäkin hiukan kuinka helppoa on "muuttaa mieltään". toivottavasti sait jotain selvää. :)
 
tinyangel ja talvis kiitos.
kun mäkin oon jotenkin ymmärtänyt että ä-rahan pitäisi olla sama, jos ed. lapsi alle 3-v. mutta sitten tuli netissä vastaan näitä juttuja että ei sitten saakkaan jos ei käy välissä töissä.
kun mä en siis halua mennä töihin, mutta kun talous kuitenkin on tiukoilla niin haluisin varmistaa että saan sen palkkaosuuden siltä ekalta 3kk, jos uusi ä.loma tulisi.
kun jostain luin että jos ilmoitan h.vapaan pituudeksi esim. 2v, niin työnantajalle olen silloin hoitovapaalla, vaikka pitäisi alkaa uusi ä.loma.

äh, miksi nämä on niin vaikeita juttuja tai miksi mä olen näin tyhmä :ashamed:
 
toivova no mä en kyllä sen tarkemmin tiedä. kuulostaa aika inhottavilta noi sun kuulemat jutut :/ etkö vois liitosta kysyä? ei tarttis pomolle suunnitelmista kertoa.. ;) et oo tyhmä, ei noita oo munkaan mielestä kauheen selkeesti kerrottu :hug:

niin joo, oon mäkin muuten kuullu että jos ilmottaa olevansa johonkin päivään asti hoitovapaalla ni sitä ei saa sit muutettua vaikka ä-vapaa tulis. (en kyllä tiedä onko laillista.) mutta jos ilmottaiskin toiseen suuntaan, et ois esim. kotona kunnes lapsi 1,5v, ja jos toista ei kuulukaan siihen mennessä, ni sitten pidentäisi vapaata? liiton puoleen kannattaa kyllä kääntyä...
 
toivova-84 löysin tän kelan sivuilta! eli tosiaankin saat saman rahan jos lapsi syntyy tarpeeksi lähekkäin ekan kanssa.

"Voit saada vanhempainpäivärahan edellisen päivärahan perustana olleen työtulon mukaan, jos saat kaksi lasta perättäin kolmen vuoden sisällä. Tällöin seuraavan lapsesi lasketun ajan tulee olla ennen kuin edellinen lapsesi täyttää 3 vuotta."

 
toivova-84 eli 2kk ennen hoitovapaan alkua pitää viimeistään ilmoittaa työnantajalle aikomuksista.
Mä olen jo ilmoittanut töihin aikoja sitten. Vaikka hoitovapaa alkaakin olikohan se helmikuun alussa. Mä ilmoitin että oon syyskuun alkuun asti kotona. eli n. 6kk hoitovapaalla. sitten 2kk ennen ku hoitovapaa loppuu ni pitää ilmoittaa uudestaan jos ei ajokkaan tulla viel töihin.
 
alley toivottavasti yö paranee. :heart: vaikka meidän uniin verrattuna hyvin on teillä nukkunu. mutta on kyllä totta että jos on tottunut parempiin uniin ni kyllä se alkaa helpommin väsyttämään ku nukkuukin yhtäkkiä huonommin. onnea höpöttely taidosta. on se niin ihanaa ku huomaa lapsen oppivan jotain uutta. =) :heart:
 
neukussa käyty...

mittoja (sujuissa 6kk)
8450g (8200g)
69cm (68cm)
43.4cm (42.7cm)

Nousee jo tukea vasten seimoaan. istumaasento varma, hymyilevä ihana poika, kasvu ok.
oli neukku tädin raapustus, seuraava käynti oliskin sit 8kk lääkäri käynti.

ja mä saan slaakin ihan just, meidän poika KÄVELI juuri äsken tukien...
nousi kävelyautoaan vasten seisomaan joka lähti liukumaan alta... niin poika pisti jalkaa toisen eteen ja käveli metrin kunnes auto pysähtyi kirjahyllyyn...

 
Hienoa vauvis, onnea!!! :heart: :flower:

TA kiitos kysymästä.. ei niin mitään taaskaan :LOL: Tuliskoha meille taaskin poika ku ei oo mitää oireita. Oireet loppu jo sillon plussatestin teon jälkeen, sillo oli pari pvää huonoo oloa ja hajuaisti herkempi yms. Mut siittä asti ei mitään.. Ja ultranki aikaan siis oli oireeton ja siellähä ol kaikki hyvin. Mut mikäs siinä jos tuliskii poika, ois ihanaa!! =) Tosin en mie ny sitä sillai tietenkää aattele, et no ku samanmoinen raskaus ni tulis olla sama sukupuoliki. Mut ku nii monella o aina tyttöö ootellessa pahoinvointii enemmälti ni siks mul o iha poikaolo :D
 
Vauvis, onnea hyvistä ultra kuulumisista!

HanTa: Teillähän on kova kiire päästä liikkeelle :) Onnea hyvistä neukkukuulumisista.

Me käytiin pikaisesti neuvolalääkärillä tänään, mansikkaluomea näyttämässä. Lääkäri sanoi sen olevan todellakin mansikkaluomi, mittasi sen pituuden ja korkeuden. Sanoi sen kasvavan luultavasti vielä ja menee pois sitten pariin ikävuoteen mennessä. Onneksi tytöllä on paljon hiuksia ja luomi on hiusten alla, niin ei jokaiselle näy sieltä. On meinaan aika rajun näköinen... Sitten kysymys vauvan kakan koostumuksesta... Hieman huolestuin tuossa, kun vaipan vaihdoin ja tuotos oli pelkkää keltaista hiutaletta... Kai siinä muutakin oli ollut mutta oli imeytynyt vaippaan. Onko tämä nyt sitten ripulia, ja pitäisikö huolestua? Tyttö on kyllä muuten ihan normaali. Mietin että mikä sen on voinut aiheuttaa, kun ruokavalio ei ole muuttunut koko aikana vielä. Tosin imetys alkaa loppumaan, kun maitoa ei enää tule ja tyttö hylkii välillä rintaa. Niin korvikkeen määrä on suurempi, mutta sehän on kasvanut nyt kuitenkin koko ajan.
 
Pikaisesti tulin vauvista onnittelemaan ihanista ultrauutisista :flower: :hug: :heart:
Täytyy alkaa valmistautumaan 1v neuvolaan =) Saas nähdä tekeekö rokote meidän ihanaisesta 1 vuotiaasta pikkumiehestä kiukkuisen :( Toivottavsti ei, koska tänään ois myös 1v. kuvaus :heart: :heart: :heart:

Kaikille paljon haleja tasapuolisesti :hug: :hug: :hug: :heart:

Toivis & Eetu klo 11.12 tasan 1v. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Miten tää aika menee näin äkkiä :eek: :'( =) :heart:
 

Yhteistyössä