*~ ESIKOISHAAVEISTA SYNTYNEET ~*

Chamorphis
Zoe onneksi olkoon! :flower: :heart: Ja tervetuloa tälle puolelle!
Neuvolakuulumisia... Oltiin tänään kaksikuukautisneuvolassa ja poika kasvaa ihan manhdotonta vauhtia. :p Painoa oli 5,7 (4,76 viimeksi) eli melkein kilo tullu kolmes viikos... Pituus 58,7 (55,9 viimeksi) ja pipo 41
Poika voi hyvin ja nukkuu yönsä kelvollisesti viimein ja vihdoin. Tosin nukkuu edelleen koliikkikeinus. Nyt mä sitten takkua päikkäreiden kans kun ei meinaa millään nukkua tarpeeksi pitkiä pätkiä! :/ Välillä nukkuu sängys vaan viis minuuttia ja välillä jopa puol tuntia... Pystyn yhden käden sormilla laskeen ne kerrat mitä poika on nukkunu yli tunnin pätkän päivällä!!! :headwall: :headwall: :headwall: Tosi rasittavaa kun sitten poika on iltasin niin krätyynen aina ja itkee väsymystään, mutta ei voi antaa unelle päivällä periksi... Mutta aivan ihana vauva on! Hymyilee tosi paljon ja on ruvennu kiinnostumaan leluista ja kirkkaista väreistä. Kovasti yrittää jutella, mutta vielä ei kovin montaa eri ääntä löydy. Kuolaa ihan mahdottomasti ja olen ollut huomaavinani suussa pienen nystyrän eli saas nähä koska puhkeaa eka hammas!!! :eek:

Chamorphis ja poika 7 vk 5 päivää
 
Onnea zoe :flower: :flower: :heart: :heart: !!!!

Tulin ilmoittautuun että vielä ollaan täällä, vaikken oo ollu langoilla piiiitkään aikaan :wave: ...Tosiaan paniikkikohtauksia/voimakasta ahdistusta on ollut nämä reilu 3 viikkoa :'( ...viikko sitten aloitin lääkkeet, ja nyt on pari päivää ollu vähän helpompaa...Mielenterveys neuvolassa oon käyny pari kertaa ja ens viikolla on sitte ihan psykologilla käynti. Aika hajalla on ollu elämä nyt 3 viikkoa, ja joka päivä kun herään toivon että tämä häviää...
Verikokeetkin otettiin, keuhkokuvat, ja niissä kaikki ok, joten on van ymmärrettävä että tämä johtuu mielestä vaikka paljon on fyysisiä oireita onkin...siltikin pelottaa että mussa on jotain muuta vikaa (vakava sairaus yms.)

Muuten täällä menee hyvin, ja mies on ollu ihanasti tukena koko ajan..varsinki sillon ku on oikein paha päivä :'( :'(

ens viikolla on sitte 3kk lääkäri....

vauvis ja miia kohta 3kk :heart:
 
Suloinen kuolaaja, toivis! Meillä myös kuola on nyt litratavaraa, ollut jo kohta pari kk. Nyrkkejään pureskelee kans, et ilmeisesti se ainakin meillä liittyy noihin hampaisiin.

Saas nähdä koska Chamin poitsu saa hampaita! :D Onneksi teillä on tuo koliikkikeinu, ettei ihan nonstoppina tarvitse valvoa. Toivotaan kuitenkin et jätkä oppii pian nukkumaan pidempiäkin pätkiä, niin sais äitikin ansaitun levon. Taas toivottelen siis jaksamisia, kun en valitettavasti enempää osaa auttaa :hug:

Sylintäydeltä onnea Zoelle! :flower: Lisään teidät listaan. Hurjasti tsemppiä sektiosta toipumiseen ja vauva-arjen opetteluun, hyvinhän tuo on jo käyntiin lähtenyt =)

Voi harmi, vauvis :( Tosi kurja juttu tuo paniikkikohtaus. Mutta sitäkin hienompaa on se, että tiesit hakea apua ja nyt saat sitä. Onneksi Miia voi hyvin ja miehesi on tukena ja apuna. Kyllä te tuostakin sitten yhdessä selviätte, ja jossain vaiheessa (toivottavasti pian) sitä valoa tunnelinpäähän alkaa ilmestyä :hug:

Mä en oo käyny tääl ikuisuuksiin taas :eek: Ollut aivan ÄLYTÖN kiire. Täytyy peesailla koiramammaa, muutto ei ole helppoa pienen ipanan kanssa! Meillä on ollut molemmat asunnot tän koko kuukauden, mut silti vasta nyt on muutettu. Mies joutui maalaamaan sekä tän uuden (piti saada komeet värit :p) että vanhan kämpän (takuuvuokra ois muuten menny) seinät, ja sit tietty se muuttosiivous ja kaikki tämä TAVARA. Meillä oli iso pakettiauto 4h, välimatkaa asuntojen välillä ehkä max 2km, tehtiin tusina reissua ja silti piti sen jälkeen tuoda laatikoita omalla farkulla monta monta kertaa :| Eipä ole laatikoidenkaan purkaminen helppoa, kun saa toimia tissinä ja hovinarrina tuolle pikkuprinsessalle!

Mutta mutta... nyt se on siis vihdoin tehty! Eilen vietiin avaimet ja hyvästeltiin vanha asunto, ja purettiin viimeisetkin laatikot täältä uudesta. Taulutkin kiinnitettiin, tosin isoimmat laitetaan tänään kun mies tuo kunnon porakoneen (betoniseinä..). Täähän näyttää ihan kodilta! Ja neidin huone on jo hyvällä mallilla, laitan sit kuvaa kun saadaan vielä verhot ja säilytyslaatikoita noille avohyllyille :heart:

Täällä nukutaan, otti vissiin voimille äskeinen baby-jumppa =) Tyttö kasvaa hurjasti, nyt vaatteet on jo 62cm, jopa jotkut 68cm olleet ihan ok. Tänään itseasiassa tommonen 80cm punavalkopalloinen tunika päällä, ku on lyhythihanen niin ei haittaa vaiks on pitkä, on sit enempi mekkomainen :D Päivittäin nauretaan ihan ääneen (etenkin kun me nauretaan niin nauraa takas), leluilla ihan leikitään, kaikki menee suuhun, käännytään kyljelle, yritetään ryömiä ja hitusen jopa liikutaankin (enemmän sivuttain, esim. kun makoilee mun vieressä niin kyljellään hivuuttaa itseään lähemmäs :heart: heart: ), uusia äänteitä oppii (nyt tullut jo pari "guuta" ja "gaata":kin, ei vaan niitä vokaaleja :eek: ), seisoo tosi hienosti vaikkei pitäis kun yhdestä kädestä vähän kiinni, hymyilee aina kun hänelle hymyillään... Neuvolasta olivat sitä mieltä et on kyl ikäänsä edellä motoriikassa, ja sen kyllä itsekin huomaa kun vertailee muihin saman ikäisiin. Sylissäkään ei enää tykkää olla, vaan aina täytyy istua. Joskus istuu parikin minuuttia ihan itse suorassa, ja sit alan tukemaan kun näkee et hiukan vaappuu. =)

Näin meidän vauvalle, äitikin on ollut ahkera :D Kaikki tenttiviikon neljä tenttiä menivät tosi hyvin, ja vaikuttaa siltä että vuoden päästä näihin aikoihin olenkin sitten valmistumassa tekniikan kandidaatiksi. Ihan jees, olisi siis alempi korkeakoulututkinto 21-vuotiaana. :) On tämä kyllä kovan työnkin takana, kun haluaa silti olla hyvä ja läsnäoleva äiti (lue= heti kun vauva hetkeksi nukahtaa, niin laskin menee päälle ja kirjat auki.) Nyt jopa annoin luvan itselleni hetken ihan olla, ja tutkia mitä teille kuuluu. Ja olipa kiva kuulla miten meidän esikoiset kasvaa ja kehittyy :heart:

DD ja potkurineiti 3,5kk :heart:
 
Chamorphis
vauvis :hug: kovasti jaksamisia sulle!
DD ompas teidän neitokainen oppinu jo paljon! :D Meillä kans poika tuntuu olevan kehitykses aikaansa edellä. Kannatteli päätään jo melkein kuukauden ikäsenä. Neuvolas lääkäri kans meinas et lähtee pian liikkeelle kun on niin kauheen aktiivinen. Meillä kans on ruvennu jonkin verran jokeltelemaan! :heart: Parina päivänä muutamia kertoja on tullu kans jotain "guuta" tai sinne päin! Ja hymyilee niin mahottomasti. Koska teidän neiti on nauranu ekan kerran? Sitä ootellaan kovasti. Sängyllä kans melkein saa ittensä liikkeelle kun vatsallaan makaa ja kyljelle kääntyy niin komeesti selällään olles.
Nyt oon huomannu myös toisella puolella suus alhaalla nystyrän et siinä vissiin toinen hampaan alku. Kuolaa kans ihan mahottomasti ja syö nyrkkejään... Oikeesti siis niin ihanaa seurata miten nopeesti poika kehittyy!! :heart: :heart: Tuntuu et viikos tapahtunu suuri muutos! Nyt nukkuu jo pitempiä päikkäreitäkin vaikka joinakin päivinä saa takutakin enemmän...

Chamorphis ja poika 2 kk 3 päivää
 
Täällä 3kk neuvola-lääkäri käytynä... :wave:

paino: 5965g (3860g)
pituus: 58,2cm (50cm)
py: 39cm (33,4cm)

Tytöllä kaikki OK, ja eka rokotekkin annettiin, eiikä siitä ainakaan vielä oo tullu mitään sivuvaikutuksia =)

Itsellä oli neuvolan puolella tänään psykologilla käynti sen paniikki/ahistusjutun takia...seuraava käynti meneekin sitte vajaan 3 viikon päähän :( ...minkäs teet ku on ruuhkaa, ja pääsiäinen sekoittamassa normi arkia...
Joka aamu herää toivoen että olo olis normaali, vaikka pitäis nyt olla tyytyväinen että hiukan kuitenki jo parempi...ei oo tarvinnu itkeä tuhruttaa...

jospas tämä tästä alkais helpottaan.... :|

vauvis ja Miia kohta 3kk :heart:
 
Chamorphis
Oli pakko tulla kertomaan kuinka ylpeä äiti tällä hetkellä olen! Poika kääntyi ensimmäistä kertaa vatsallaan maatessaan selälleen ja on tehnyt sen kolme kertaa tänä päivänä!!! :heart: :heart: :heart: Itkuhan siinä multa pääsi kun oli niin ihanan näköstä katteltavaa!

Chamorphis ja poika 2 kk 5 pvää
 
Onnea Cham poitsun uudesta tempusta! Meidän tyttö nauroi ekan kerran tossa kuukausi takaperin, eli 2kk iässä :) Eli aikas saman ikäisenä kun teidän poika on nyt! Tosi samaan tahtiin kehittyvät meidän vauvat, ei meidän neitikään ollut edes kuukauden vanha kun pää jo pysyi lähes kokoajan.

Hienoa vauvis et rokote meni hyvin! Toivottavasti pääsiäinen ja kevät vähän piristäisi, että pärjäisit siihen seuraavaan aikaan asti :hug: Jaksuja kovasti sinne!

Nyt tää äiti taas "ylpeilee" :D MEIDÄN MIMMI ON OPPINUT JO PINSETTIOTTEEN :eek: :heart: Ihan uskomatonta! Mut otti lelupuhelimestaan tänään monta kertaa kiinni sillain peukalon ja etusormen väliin ja kannatteli sillain minuutteja putkeen. Mun äiti oli käymässä ja totes vaan et johan on pikkuvanha, kun esitteli tuota otetta, naureskeli ja muutenkin oli oma aurinkoinen itsensä =) Kuulemma ei hänen näkemänsä kolmikuiset oo noin tarkkaan seuranneet ja seurustelleet, puhumattakaan siitä kuinka tyttö liikkuu. Ihanaa kun uusia taitoja tulee jatkuvasti :heart:

Niin ja täällä vierastetaankin ihan täysillä :( Aikaisen kehityksen varjopuoli. Mummi ois syliin ottanut mielellään, mutta heti alkoi huuto. Sit kun pidin itse ja sai rauhassa tutkailla mummia pienestä välimatkasta, alkoi viihtymään vähitellen vähän enempi sylissä. Yksinkin oli leikkimatolla mieluummin kun mummin sylkyssä. Mut yötä kun oli, niin seuravaana päivänä suostukin olemaan pienen hetken ihan ok. :)

DD ja potkurineiti 3,5kk :heart:
 
Moikka täältäkin pikaisesti :wave:

Ihana lukea teidän kuulumisia ja kuin pienet kehittyy :heart:
Täällä kans naureskellaan ääneen ja kovasti pyörii, varsinkin yöllä =) Täst on jo aikaa, kun laitoin Eetun nukkumaan kasvot seinään päin, ja sit yöllä aloin laittaan sille tuttia suuhun, ni kas kummaa, olikin kääntäny kylkeä :eek: Täällä on kans alettu vierastamaan jo pari vkoa sitten :(
Kovasti saa sitterin lelukaaressa olevat pehmolelut kyytiä; millon potkimalla, millon repii niitä kaksin käsin suuhunsa; niin sulosen näköstä :D :heart: Eli hyvin saa jo tavaroista kiinni.
Ihanaa olla kotona, ja huomata kuin pieni oppii kaikkia uusia juttuja :heart:
Vaikka ei enää ookkaan mikään "vauva", iso poika jo :heart: Tänään siis tasan 3 kk:tta :heart:
Ja tosiaan kuolaa tulee ihan mahoton :/ Alhaalla onkin 2 kovempaa "nystyrää", saas nähä millon puhkeaa hampaat =)
Niin, ja kovasti juttelee :heart: :heart: :heart:

Mut nyt tulee kaveri, jaksuja kaikille mammoille ja nauttikaa :wave:
 
Nyt tarkoitukseni ei ole olla mikään inhottava ihminen tai ilonpilaaja mutta musta tuntuu että äidit siellä hieman hötiköi :D :xmas: Meilläkin poju kääntyi mahalta selälleen noin 3kk ikäisenä mutta se oli kyllä ihan puhtaasti vahinkokaatuilua. Pää painaa vielä niin paljon että kroppa seuraa perässä. Yleensähän ensimmäisenä opitaan selältä mahalleen ja ainakin neuvolassa sanoivat että se on se mitä seurataan on selältä mahalleen menoa, koska toistepäin menee monet vähän niin kuin vahinkossa.
Ja kaikella kunniotuksella mun on hieman vaikea uskoa että DD:n potkurineiti olisi oppinut vielä pinsetti otetta kun "tavallisesti" se on sellaisten 10kk ikäisten taito :whistle:
Mutta täysi tosi aisia on että vauvat kasvaa ihan kauhian nopeeta vauhtia ja tuntuu että aika menisi puolet nopeampaa kuin ennen.

Meillä ollaan nyt parannuttu flunssasta ja pojulla olisi kovasti haluja eteenpäin. Koira on ihan kauhean hauska asia ja välillä oikein kiljuu riemusta kun piski vaikka ravistelee itseään :LOL: Mahalta selälleen menoa harjoitellaan vähän niin kuin vahingon kautta, pää vaan kolisee mukana ja pikkasen meinaa itkettääkin. Lähinnä heinuu niin vahdikkaasti etunojassa että heittää ympäri eli varsinaisesti tarkoituksen mukaisesta kääntymisestä ei voi kyllä puhua. Kovasti navan ympäri pyörii ja heti on kärppänä kääntymässä jos kuluu kauenpaakin ääniä.

Koiruus ja Topi kohta 7kk
 
Tiedän koiruus mitä tarkoitat :) Enkä todellakaan loukkaantunut! Totesin vain että monta kertaa otti lelun etusormen ja peukun väliin ja muut sormet oli nyrkissä. On tehnyt niin edelleenkin... tiedä sitten mitä tarkoittaa, voiko olla vahinko kun niin monesti on onnistunut. Vauvat on kaikki kuitenkin yksilöitä. Tuntuuhan se hurjalta kun ei todellakaan vielä pitäisi osata, mut niin hän vain kuitenkin tekee. Meinaan kyllä kysyä neuvolantädiltä ja näyttää et miten ottaa leluistansa kiinni :D Meillä ei ainakaan tuo kääntyminen ole vahinko, koska niin selkeästi punkee punkee itseään, kunnes vihdoin pääsee. Et selkeesti yrittää.


Meillä mennään nyt kylpyyn... Kunpa nauttisi yhtä paljon kun teidän poju, mut luulen et no such luck :D Siitä ei kyllä tykkää tämä tyttö.

Onnea toiviksen 3kk pojulle kaikista hienoista uusista taidoista :heart: Kiva kun kävit ilmoittautumassa, ja kertomassa kuulumisia =)
 
Kiitti DD =) Tuntuu vaan nää päivät menevän ihan hulinalla :eek: Siis ihan hirmu nopeesti =) Eilenki aattelin, et nyt käyn kirjottelemassa tänne, ni ton verran sit sain aikaseksi ennen kun kaveri tuli kylään :/ Toki käyn lukemassa, mut tuntuu, et aika ei riitä kirjotteluun :ashamed: Nyt ku alotin, ni heti Eetu alko ähiseen partsilla. Ihan ku tietäs, et ahaa, nyt äiskä on koneella :D

Vauvikselle monta monituista :hug: :hug: :hug: Ja jaksuja :hug:

Ja niinhän se on, et nää meidän pienet ksvaa ja kehittyy NIIN ERI tahtiin, kaikki yksilöitä :heart:

Piti vielä siitä nukkumisesta mainita, et täällä on alettu n. 2 kk:n ikäisestä nukkumaan täysiä öitä =) Yöunille alkaa n. 20.30-21.30 sit suraavan kerran syödään yleensä n. 6-7 aikoihin =) On kyl sellasiakin öitä, et pitää saada tuttia suuhun monta monituista kertaa, mut tommosta ei oo onneksi joka yö *koputtaa puuta* :D :heart:

Kuis se rota-rokote? Moniko teistä on sen ostanu? Minä jo kerran päätin, et otetaan se, mut nyt taas pähkäilen, et ottaakko vai ei.... :/

Mitenkäs Zoe teillä on lähteny arki sujumaan?
 
Chamorphis
Joo täällä kans ei oo mitään vahinkokaatuiluja kun sen verran monta kertaa sen tehnyt et kääntyny vatsalta selälleen! Ja kans mahottoman ähkinnän tuloksena ja sit on yhtenä hymynä sen jälkeen... :D :heart:
Ja kuten DD sano kaikki vauvat on yksilöllisiä ja kehittyy omaan tahtiinsa. Ei pidä tuijotella liiaksi mitä kirjois sanotaan. :whistle:
 
Täydellinen pikkuruinen poikavauvamme tuli maailmaan 8.4.2009 klo 18.00. Painoa vain 2620g ja pituutta 49cm. Eli ihan hirmusen pieni vaikka syntyi vkolla 39+5! Synnytys kesti 19h ja olin koko sen ajan syömättä ja loppuajan juomattakin kun olivat suht varmoja, että sektio olisi edessä. Rukoilin, että saisin alateitse synnyttää (yleensä rukoilen kerran pari vuodessa eli en ole uskonnollinen) sillä sektioon en todellakaan olisi halunnut. Vaavin sydänkäyrien vuoksi sitten avustettiin pieni imukupilla maailmaan.

Tänne siis miekin rantauduin :heart: Ja ihmetyksestä ymmyrkäisenä, että kuinka sitä omaa lastaan voikaan näin paljon rakastaa!

SS ja kuutti 4vrk
 
Chamorphis
Suukkis oikein paljon onnea pienestä pojasta!!! :flower: :heart: Ja tervetuloa tänne puolelle! :D
Meidän poika on viimesen viikon ollu oikea tintta aatu. Paljon muuta tehny ku huutanu pää punasena. Kävin jo lääkärissäkin kun näytti olevan kipuitkua eikä ollenkaan oma itsensä. Mahavaivoihin se lääkärikin tuli kun olin itse ajatellut sen olevan sitä. Tosin nyt myöhemmin olen tullut siihen tulokseen et kyse lienee enemmän rintalakkoilusta, koska välillä huutaa tissiä ja välillä huutaa tissillä... Ensin syö ahnaasti ja sit yhtäkkiä rupee huutaan ku pistetty rinnalla eikä meinaa millään rauhottua. Sit huuto lakkaa yhtä nopeesti ku alkanukki ja myöhemmin kelpaa tissi taas vallan mainiosti... Toivottavasti lopettaa ton lakkoilun pian kun ei oo mitään kivaa kuunneltavaa se huutaminen... :/ :(

Chamorphis ja poika 2,5 kk
 
Dodii, sieltähän se Suukkis vihdoin tuli :D Onnea vielä kerran ihan hirmusesti :flower: :flower: :flower:
Pieni on ollu, mut nopeesti hän siitä alkaa kasvamaan :heart: Ja onneksi tosiaan ei tarvinnut tehdä sitä sectiota; alateitse olisin minäkin halunnut synnyttää, mut se ei kertakaikkisesti ollut mahdollista :( Toipuminen on tietty pidempää, kuin jos ois synnyttänyt alateitse.
Sanoppas muuta tosta rakastamisesta, se on NIIN huikee tunne, aivan jotain käsittämätöntä :heart: :heart: :heart: Nyt sinäkin saat vihdoion nauttia siitä :heart:
Ja eikös olekkin maailman paras sana, ÄITI :heart:
Kuis muuten imetys on lähtenyt sujumaan? Saitko tarpeeksi ohjausta?

Kiva kuulla, että teillä on lähtenyt sujumaan hyvin Zoe =)
Ihana kuva :heart: Mulla pitäis kans varata aika hampilääkäriin, mut... |O Inhoon sitä paikkaa!!! :ashamed:

Voi Cham :( Ei varmasti ole kivaa :ashamed: Toivottavasti tosiaan menis pian ohi :hug: :hug: :hug:

Kuinkas vauvis ja DD jakselee? Entäs muut mammat? =)
 
Oii! Onnea paljon SS!!! :heart: Ja tervetuloa tälle puolelle :D
Ihana pikkuinen Zoe :heart:

Tänne ei erikoisempaa...Miia kasvaa ja kehittyy :heart: ..Pyörähtelee komeasti selältä masulleen, ja oli tässä aamupäivällä ittensä saanu jotenki poikittain pinnikseen :D ...kohta se jo ryömii :LOL:

Oma olo ollu välillä hyvä ja välillä vähemmän hyvä. Perjantaina olis taas aika sinne psykologille =)
Kovasti kesää odotellessa B) ..Jospa tämä olokin sitä myöten helpottais...

vauvis ja Miia 3kk 1vk :heart:
 
toivis niinpä! ÄITI todellakin on maailman paras sana! :heart: Ja imetysohjausta sain tämän verran: Tulee olla oikea imetysote (ei kertonut millainen) sekä tulee kuulua selvä nielemisääni ettei vain lupsuta rintaa. Sit loppu oliki sitä, et ku pyysin apua siihen ni antoivat lisämaitoa vain tai sit vaa ite työnsivät mun nännin pikkusen suuhun.. Eli juu... Ihan TOSI suuri apu :headwall: MUTTA oon niin paljon aiemmin jo lukenu imetyssivustoja yms. ni sain otteen kohilleen ihan itse ja imetys sujuu oikein mallikkaasti. Sairaalan papruissa luki et "saanut imetysneuvontaa" ja siin ruksi ni pah sanon minä! Ite mie sen kokonaa opettelin. MUTTA jos ois oikeesti ollu vaikeaa mulle (et en ois aiemmin jo lukenu kaikkee mahollista) ni sit toki oisin vaatimalla vaatinu kunnon ohjausta.
 
tulipas taas teille kysymys mieleen!! ja yllättäen kas kas, kestovaipoista :p tahtoo kuulla kokemuksia, miten lähteny käyntiin ja mitä ois voinu tehdä toisin? onko jokin yllättänyt helppudellaan/vaikeudellaan? pesut+säilytykset?

=)
 
Talvis ylläri ylläri mie oon vastailemassa :LOL: Mutta meillä kestoiltu siis vasta kolme pvää koska synnärillä kertisteltiin. Sanoivat, et täs on vaipat jne. enkä ite jaksanu alkaa harsoja kyselemään. Senkään vuoks siis ku sitä lapsenpihkaa tuli ja se on niin tujua ja vaikeaa saada pois. Oma olokin oli niin hutera, et en jaksanu kestoilla siin alussa. Juu'u, tekosyitä tekosyiden perään B) Kai mie sit omalle omatunnolle yritän selostaa kuin ok se on, et kertisteltii siel :D

Mut siis niin.. Sairaalassa kertisteltiin ja kuutille tuli peppuihottumaa. Rasvailtiin sitä sit joka kerta kun oli niin punanen peppu. Noh, synnäriltä lähdettäessä kotiuduttiin sit kestovaipoissa (pikkumussu sisävaippa näpsyllä ja imsen kuori). Monet sanoo, että kannattaa PUL-kuoren kanssa autoillessa olla, sillä villikset helposti päästää lävitseen kun niiden päälle sitä painoa niin paljon kertyy. Mutta mahtavasti toimi tuo paketti!! Vaihdoin sit parin tunnin jälkeen. Nyttemmin ollaan käytetty kaikkia mahollisia systeemejä.. Eli sisävaippaa PUL-kuoren tai villisten kera, imse vimsen flanelletteja imsen kuoren kanssa, Happy Nappy prefoldeja sisävaippana villisten kera, harsoa lisäimujen ja villisten kanssa... Jne. Eli laajasti kokeillaan..

Säilytys on helppoa kun vaipat ei haise laisinkaan. Saa nähdä miten sitten hoituu kun aloitetaan kiinteät, mutta toistaiseksi siis sujuu kuin tanssi. Laitan vaipat aina tuohon meidän keskimmäiseen pyykkikoriin (meil on siis semmone kaappi mis on kolme isoa koria): Kakat huuhtelen mutta pissavaipat pistän sellaisenaan. Vähäksi aikaa aina laitan reunalle kuivamaan. Villikset kuivaa pinniksen reunoilla.. :D

JA hienointa tässä on se, että vaippaihottuma on POISSA!! :heart: :heart: Huomasin vaan sillon jo toisena kestoiluaamuna, että ihottuma oli kadonnu. Eli erittäin tyytyväinen oon kestovaippoihin! Kakkaa tulee joka pvä kerran tai parikin. Saa huuhdeltua helposti pois. Kerran on vaippa falskannu ja syynä lienee se, et laitoin sisätäyttövaipan villiksillä sekä pikkarit. Joko pikkarit painoi sit vaippapakettia liikaa tai yksinkertaisesti laitoin ihan liian vähän imua sisätäyttövaippaan. Mut tää oli siis ainoo kerta ku on ongelmaa ollu. Eli mie liputan kestoilun puolesta IHAN TÄYSILLÄ!! :heart:

SS/ kuutti 6vrk :heart:
 
Paljon onnea SS pienestä prinssistä. Myös Zoe:lle onnea pojasta, kun en oo ehtinyt onnitella vielä.

Meillä on poika kasvanut hurjasti, n.1,3kg ja 3,5cm viimeisen kuukauden aikana. Rotarokotteen eka eräkin on saatu, ei tullut mitään oireita siitä.

Mua silti vähän kummastuttaa kun neuvolassa vauvan kasvua arvioidaan samalla kasvu- ja painokäyrällä kuin muidenkin, vaikka 6 viikkoa ennenaikaisena on syntynyt. Eli se näyttää aina alipainoa ja -pituutta. Siellä myös tunnutaan odottavan, että pojan pitäisi kehittyä yhtä nopeasti kuin muiden, täysiaikaisena syntyneiden. Esim. Nythän poika olisi n. 1,5kk jos olisi syntynyt täysiaikaisena, mutta hänen odotetaan neuvolassa olevan 3kk ikäisen tasolla.

Onko muilla ketään tuttua tai sukulaista joka luulee tietävänsä paremmin miten teidän lasta kasvatetaan oikein? Mun nuorempi sisko (jolla ei oo lapsia) valittaa mulle aina jostain, että en osaa omaa vauvaa hoitaa oikein, aina muka teen jonkun virheen, josta pitää olla huomauttelemassa. Kuulemma oon huono äiti jos vauva itkee ilmaa mahassa, enkä saa heti sillä sekunnilla vauvaa hiljaiseksi. Lempinimiä ei saisi kuulemma käyttää ulkona muiden kuullen. Kaikkea tuollaista. Enpä taida ihan ensimmäiseksi pyytää sitä katsomaan vauvan perään, jos täytyy joku juttu hoitaa, minne ei vauvaa voi ottaa mukaan.
 
Pöyristyttäviä puheita Veiled sun siskollas!! Törkeää.. Mul ei onneks tuollaisia oo yhtäkään suvussa eikä kavereissakaan. Harmi ku siul on, mut ei pidä semmoisia kuunnella :) Sie oot hyvä äiti ja siskos on vain tietämätön sekä ilkeä. Ja kiitos onnitteluista! :heart:
 
Meidän pikkuselta lähti tänään muuten se napavarsi vai mikä lie :heart:

Minkä painoisena muuten viitsii jo antaa pikkuisen nukkua niin kauan kuin haluaa? Ku meidä kuutti on nii pieni ni ohjeistettiin et vähintään 3h välein tulis syöttää. Tosin syntymäpaino saavutettiin jo sunnuntaina.

SS/ kuutti 6vrk
 
Zoe-F
Huomenta päivää!

Tulipa nukuttua pitkään :eek:
Otin nassikan aamusyötön jälkeen kainaloon ajattelin torkahtavani hetkeksi. Heräsin ja kello oli jo yksi. Huh, noh, olin sitten varmaankin unen tarpeessa.

Pitäisi siivota ja laittaa pyykit, mutta syön tässä ensin aamupalan. Meillä on ihan järkyn törkystä, kun mies tosiaan luulee että kerran viikossa imurointi riittää :) Täällähän saa jo tosiaan potkia pikkukoiria tieltään. Tänään kyllä laitan sen imuroimaan vaikka piiskalla uhaten. :D

Zoe ja Tilliäinen 4vko. :heart:
 

Yhteistyössä