Esikoista yrittämään 2012

Kyllä se on viidakkorumpu juorunnu jo ympäri kyliä :)
Suurimmaks osaks olen itte ollu juoruamistouhussa, ei vaan ole malttanu pitää päätänsä kiinni :) Tosin mie olen kertonu lähinnä kavereilleni. Isä halus juoruta mun veljille. Ja mies kerto omille vanhemmilleen ja siskoilleen. Sitten appiukko jussina kielsi minua kiikkumasta ja kurkottelemasta, niin tais tulla miehen tätinki porukoille selväks, että jaha :)

Ens viikon perjantaina on NT-ultra ja jos kaikki on ok. Niin kerrotaan varmaan lopuilleki. Tai mies saa kertoa, kun se on innoskas juoruilemaan asiasta ja minä olen toistaiseksi kieltänyt juoruilemasta.. Raukka parka :)


Mircea Mieki laihuin tammikuussa 9 kiloa, että painoin enää 85 kg. Mikä o mulle aivan jees paino ko olen yli 180 pitkäkin, mutta nyt ei enää juurikaan ole havaittavissa sitä, että olis joskus ollu laihempi. Yhdetkään normihousut ei mee enää päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: another ja Mircea
Mie oon nyt ihan sekaisin kroppani kanssa. Valkovuotoa tulee ihan kamalasti (ei onneksi haise tai mitään sellaista) ja viikko olisi aikaa menkkoihin. Onko tää nyt ihan normaalia? Ei miulla muistaakseni oo tällaista ollut ku joskus sillo ku aikoinaan 11 vuotiaana alkoi kuukautiset niin silloin oli runsaampaa valkovuotoa.

En halua olla hirveän toiveikas, että se olisi merkki siitä et olisin raskautunut. Tissit ei oo herkät eikä nännit kosketusarat. Eikä oikein mitään muitakaan merkittäviä raskauteen viittaavia oireita ole. Mut voisko tää nyt johtua siitä, kun oon jo yli vuoden ollut syömättä e-pillereitä? Onko muistikuvia muilla omista oireista vuosi pillereiden lopettamisesta?
 
Hellurei!

Varovasti voisin liittyä seuraanne. Tulen siis Tammikuun tuhisijoista tänne. Nyt on yk2 menossa. Elämäni ekan plussan tein 28.5, verinen vuoto alkoi vk 6+0, ja uudestaan 13.6, keskenmeno todettiin ekassa ultrassa 18.6. Kyseessä oli siis ns tuulimuna raskaus. Oli tullut itsestään pois ilmeisesti ekan vuodon aikana koska ultrassa todettiin kohdunkin jo olevan normaalin kokoinen eikä mitään jäänteitä alkiosta ollut. Liittyisin mieluiten tänne teidän ketjuun ennemmin kuin keskenmenon kokeneiden ketjuun, en haluaisi velloa menneessä vaan katsoa tulevaan ja jännittää koska tärppää uudestaan :)

Eka raskaus tärppäsi siis heti ekasta yrittämästä. Olen itse aika varma että tuo vuoto ennen tota ekaa ultraa oli jo menkat, tuntemukset ja vuoto oli ainakin juuri niin kuin menkoissa. Ultran jälkeisenä aamuna tein raskaustestin ja näytti jo negaa.

Tällä viikolla olen bongaillut kaikenlaisia oireita, mutta en ole vielä viitsinyt testiä tehdä, olen niin vainoharhainen oireistani että saatan yhtä hyvin kehitellä itse itselleni oireita :p Rintoja on särkenyt, viime raskaudessa vain nippaili. Alavatsaa juilii ja nippailee, muutama aamu alkanut ällötyksellä, mitä viime raskaudessa ei ollut lähes ollenkaan. Valkovuoto ollut runsasta ja löysää koko viikon. Nää voi kyllä tosiaan olla niitä oivisoireitakin, vaikka aikaisemmin koskaan en ole sellaisia bongaillut, mutta kroppa saattaa olla niin sekaisin hormooneista että mikä vaan on mahdollista! Nuvaring jätettiin jo viime vuoden maaliskuussa pois, mutta vasta viime pääsiäisenä päätettiin aloitaa yrittäminen, tai lähinnä "tulee kun tulee" mentaliteetillä.

Viime raskauden jälkeen oireet ehti selkeästi jo hävitä, paitsi tuo linea negra mikä ilmestyi alavatsaan jo vk6 aikoihin. Tossa se himmeästi näkyy vieläkin...

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!
 
Nii ja tässä nää mun taktiset tiedot :D Lasken ton kp:n nyt sit viime vuodon alusta alkaen. Nyt kun oikein laskemalla laskin niin taitaa nuo mun oireet olla niitä oivisoireita :) Onneks ollaan pupuiltu kulunut viikko oikeen olan takaa... :p

AnnCA....................23.......2.. .............17/30-32............??
 
Mieki toivottelen AnnCan tervetulleeksi tähän omaan kotipinooni :wave: Kirjoiteltiin siis tuolla tammikuisissa.

Ihanaa, että olet positiivisella mielellä, vaikka koitkin ikäviä : / Toivotaan, että uusi raskaus alkaisi mahdollisimman pian ja kestäisi sen 9 kk :)

Käyn siis täällä aina silloin lueskelemassa, kun olen kaksplussan sivuilla muutenkin :)
 
Hennu86 Kiitosta vaan, ja terveisiä Tammikuun tuhisijoille! Toivottavasti olin viimeinen ryhmästä lähtenyt mom-to-be. Tää mun positiivinen asenne on suurimmilta osin mun ihanan mieheni ansiota, onneksi :heart: kovin toiveikkaana ollaan että seuraava raskaus alkaisi myös ensimmäisestä yrittämästä, mutta pitää yrittää pysyä realistisena että se saattaa viedä vielä tovin :) Aikaisemman raskauden aikana, varsinkin siinä alussa elämäntilanne oli melko stressaava, joten yritän nyt olla mahdollisimman rauhallisilla ja rennoilla fiiliksillä. Sitä onneksi pitäisi edesauttaa ensiviikon kestävä mökkireissu!

Kyllä se otti tosi koville kun kaikki suunnitelmat kaatui ja alusta oli aloitettava. Sellaista se elämä vaan on!
 
Ny taitais olla kp5. Ja vähä näyttää et tää yritys o koht ohi. Siis tuon miehen kans. Tullu mm. esille sellanen perintäkirje joka sotkee meiän talouden ku menee ulosottoon (ei aio maksaa) ja joka on tullu ekan kerran ainakin jo puol vuotta sitten. Ei kannata siivota, uskokaa pois, tulee paha mieli. Ei oo ainut ongelma. On meikällä mitta täynnä ku ei näist voi puhua ku toinen ei taho.

Lapsettomuuspolihan on tolle labroja lähetelly vaikka kuinka, tiedä sitten mitä siellä ois syksyl sanottu. Tuos miehes o vikaa. Jotain hoitoja se tarttee kyl jo oman terveytensä takia, muusta sitten niin tiedä. Ja täl hetkel ehkä mun ei tartte tietää edes.
 
No voihan hitto pikkumy kun teillä on asiat siellä tuolla mallilla. Tiiän miltä tuntuu, kun tulee perintäkirjeitä. Miullahan meni luottotiedot vuonna 2008, kun kämppikseni ei maksanut vuokrapuolikkaitaan. Meni sitten maksut ulosottoon ~ 3000 tuhatta euroa korkoineen kaikkineen. Sitten kun jätin miun vanhan tietokoneen plus liittymän serkulleni, koska hän oli aina maksanut tunnollisesti laskunsa niin hän veti maton jalkojeni alta.

Toisin sanoen hän karkasi Ruotsiin uuden miehensä luokse ja jätti miulle noin 900 euron velat maksettavaksi. Liittymä siis oli miun nimissä. Noh. Eilen jouduin soittamaan ulosottoon, että en pysty maksamaan mitenkään tuota 900 euroa että laittakaa sinne se varattomuuseste. Noh. Onneksi puolisollani on luottotiedot kunnossa. Mie saan varmaan omani takaisin joskus vuonna 2014/2015.

Ja miehän en siis uskalla vielä minnekään labroihin mennä. Puolisolla on nyt vähän masennusta ilmassa ja viimeisenä asiana häntä haluaisin minnekkään siemennesteanalyysiin lähettää. Varsinkaan jos selviäisi, että ongelma johtuu hänestä eikä miusta. Huuuh. On kyllä vaikka minkälaista itsellänikin menossa.

Koita jaksaa pikkumy <3
 
Pikkumy :( Meillä miehen firmalla meni pari vuotta sitten aika perseelleen. Loppui kun seinään alihankinta hommat. Eli tulot tippu nollaan ja kuitenki työmiehille piti maksaa palkat. Samoin parhaimmillaan 5000 euron alvit. yhelle kuulle.
Viime vuonna otettiin laina laskuja varten ja sen lisäksi meni vielä mun 6000 euron lopputili miehen laskuihin. Vasta tuli valtionkonttorilta kirje, että pitäis maksaa sinne tonni takas, kun on muka maksettu liikaa korvauksia sille. Oikeastihan lakimies o kussu ne maksut, mutta minkäs teet? Kuitenkin saatiin sovittua, että maksetaan osissa ne. Ollaan eletty kädestä suuhun viime aikoina. Mies stressaa sen takia.
Itse en käsitä sitä stressiä, koska kuitenki saadaan laskut maksettua, on talolainat maksettu ajallaan jne. Ja ruokaa on kaapissa aina ollut. Tuo on vaan tottunut isompaan kulutukseen.

Meillä homma selvisi sillä, että mie sanoin, että mie maksan kaikki laskut (sen tililtä myös) ja otan vastuun kaupassa käynnistä. Sanon sille kaks kertaa kuussa, että olen nyt maksanu laskut ja budjetoinut ruoka- jne. hommat, että sulla on x-määrä rahaa. Mihin se sen käyttää o aiva sama mulle (yleensä se on se bensatankki ja pikku eväsostokset mihin ne hupenee). Myöskin soittelen kaikki miehen viralliset puhelut sen puolesta, jossei ne ala mun kanssa millekään nii käsken soittaan miehelle, että antaa mulle luvan selvittää asiat.

Välillä on itsellä ollut pinna asian suhteen tosi tiukilla. Ja itsestäkin on tuntunu tosi pahalle, kun tuo ei vaan saa aikaiseksi ja ei puhu. Mutta ollaan kuitenki selvitty. Tuon lainan takia jää vaan remontti tekemättä, jota kipeästi kaipais talo. Meillä ei esim eteisessä ole ko vaan raakalautalattia. Mutta kyllä me se ehditään myöhemminki tekemään, sitten ko tuo laina on maksettu pois, jonku vuoden päästä.

Halusin vaan sanoa, että valoa löytyy tunnelin päästä. Vaikka se ei aina siltä näytä.
 
No mie taas olen jo tottunut elämään ilman luottotietoja ja täytyy kyllä sanoa ettei se ole miun elämää vaikeuttanut. Kaupungin vuokra-asunnossa asutaan kuitenkin ja sossu on meille maksanut takuuvuokran. Mie oon itse maksanut tunnollisesti kaupungille vuokrani aina joten he luottavat miuhun. Uusi nettiliittymä ja televisio jouduttiin kyllä miehen tiedoilla hankkimaan, mutta ei se miuta haittaa eikä onneksi häntäkään:)

Eikä olla kyllä ajateltu vielä muuttaa omakotitaloonkaan vaan odotellaan rauhassa sitä hetkeä, kun jompikumpi tai molemmat saa töitä ja elämä vakiintuu. Ehkä siihen mennessä myös miun luottotiedot ovat palautuneet :)
 
another meillä on jo asiat reilassa. Ei olla rikkaita, mutta toimeen tullaan. En koskaan kovin rikkaaksi ees halua, kun olen ikäni tottunut siihen, että jos jotaki isoa haluaa nii sitä varten säästetään ja harkitaan :)
 
Tiistai 3.7.2012

:heart:Omaa nyyttiä toivovat :heart:

nimim....................ikä.......YK.. .............KP............JÄNNÄPV

bonus87.............24............5............ .61/35-46......................?
@nnukka............28...........17..............61/28.......................?

miss_piggy.......... 30..........2...............51/36-40

Esikko83.............28............4............ ..49/26-28....................?
lenkkari..............27........... 10............41/32-33......................?

another..............25............7........... ..38/28-32........................?

Mircea…………………..22……………13………………26/29............................6.7
Pionia …………………..31……………13………………25/27-30………………………7 .7
Ambrosia85.........26..........18..............22/26-30................
AnnCA....................23.......2.. .............22/30-32............??
Miramei................24v.........yk1(7 )..........20/33-40..............?

Luna85..............26.... ....... 5 .............15/29-38.................?
pikkumy.............26...........23............ 7/28...tähdenlennonjälkeen

:heart: Piinailijat :heart:

nimim...................DPO......testaus

Esikko83.............35
Pionia..............10
Ambrosia85.........7


:heart: Taustalla :heart:
Crystal83, jenni_noora


:heart: Plussanneet 2012 :heart:

nimim..............ikä..........plussa. .......LA........monennesta tärppäsi

Miramei.........24...........28.2.........?.... ........YK6 (KM)
Barbababy.....25...........17.3.........?........ ....YK8
melassi....... ..29...........2.4..........?........... .YK11
Hennu86.......26...........5.5..........12.1.13 ....YK12
Tupu_...........27...........7.5..........13. 1.13....YK9
Vissyliini.........30...........15.6.........?...............YK6
millimolli.........26...........10.5........17.1.13.........YK22

:heart: Plussanneet 2011 :heart:

nimim....................ikä..........p lussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10........... 13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10........ .26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10.......... .....................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.......... .......................YK 4
Tuttava1985......26............12.11............... ................YK 4
Esikko83...........28.....13.11...enkelityttö.. ...................YK 4
Santski............. 28...........19.11...................... ..........YK 7
Selia.................25............3.12..... ............................YK 5
Lillimuks.............25............31.12........ ........................YK1

Plussanneet ja odottajat löytyvät pinosta http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/#post26373313
 
Viimeksi muokattu:
KP25 ja nännit ovat kosketysherkät + kauhea väsymys. Huijui. Taas olisi sellainen, että sehän voisi olla vaikka mahdollisuus olla raskaana mutta odottelen ihan rauhassa. Jos menee niinku menkkojen mukaan niin perjantaina/ viikonloppuna alkaa menkat.
 
Tää perintäkirje joka on ekan kerran siis tullu jo tammikuus (piilottanu paperikasaan) on vaan jäävuoren huippu. Mä siivoon täällä YKSIN puolen vuoden sotkut (ennen joulua viimeks siivosin täällä, jälleen kerran yksin) kun ei herralle ainoana kelpaava siivousmalli "siivotaan yhdessä" toiminut. Oikeasti mun ois pitänyt ohjata, neuvoa ja kertoa tuolle hienoin korulausein silloinkin mitä sen pitää tehdä, meil oli tos kärpäsfarmikin keittiös kun ei saanu tehtyä ees tota normaalia vastuualuettaan (hoitaa keittiön siivouksen ja tiskit kun mä pesen pyykit). Siivous jopa ystävän koht 2 ja 4v poikienkin kans on helpompaa kuin tuon. Jotain 12h takana ja mä oon vasta saanu kerättyä irtotavarat muuttolootiin + pyyhittyä pahimpia pölyjä ja keränny ties montako jätesäkillistä roskaa. Ja yks huone alottamattakin vielä.

Eikä tuos oo sit ees kaikki paska mitä tääl on meikäläisen niskaan satanu. Täs pitää vähä vaan miettiä mitä kirjotan ja mitä en. Jätän loput mainittematta. Mut miehestä kaikki on helvetin hyvin. Mä en saa näyttää tunteitani, kiukuttelen ihan turhasta (siis jos puhutaan vaan tästä siivouksesta ja tuosta laskusta, muusta puhumattakaan) joten nyt kun patoan tunteitani saan ekaa kertaa ahdistus/paniikkikohtauksia neljään vuoteen. Asiathan on siis todellakin helvetin hyvin (just joo), mies ihmettelee kun oon ärtsy ja ei saa koskea (sattuu ku keho niin arka paniikeista, oireilen sen verran vahvasti fyysisin oirein nyt sitten).

Tää taitaa olla meikäläisen julkisin teksti aiheesta. Katotaan mitä tästä seuraa. Mä oon ite ihan loppu.
 
bonus87, @nnukka, miss_piggy sekä Esikko83 vois ilmoitella itsestään tai muuten siivoilen pois listoilta. Sen verran korkealla on kp:t eikä mimmejä ole näkynyt etten turhaan halua tuota kärkeä varata!

lenkkari voisit antaa nuo tietosi niin lisätään sut tuonne plussanneisiin :heart:

another, kurjaa että täti on jossain piilossa eikä plussaa kuulu - toi on niin turhauttavaa ettei tosikaan!

mä kanssa suosittelen pikkumy:lle että hankitte apua. Tuntuu pahalta sanoa, mutta ehkä kannattaa miettiä haluaako oikeasti tuollaisen ihmisen kanssa perustaa perhettä.
Mä itse olin suht samantyyppisessä suhteessa aikoinaan (mies pelasi omat ja mun rahat ja vieläkin makselen niitä sen pelivelkoja joita oli mun piikkiin pelannut). Halusin sokeasti lasta ja luulin rakastavani, mutta onneksi lasta ei suotu. sillä olisin edelleen sidoksissa tähän ihmiseen silloin
Tsemppiä kuitenkin aisoiden selvittelyyn! Joskushan ne vaikeudet vain vahvistaa :)
 
Perkule mie oon kyllä sitä mieltä, että jos mies ei voi omaa osuuttaan siivoamisesta esim tehdä niin saa mennä vaihtoon koko tyyppi. Tai ainakaan jos ei edes suostu korjaamaan tilannetta mitenkään. Miulle siivoaminen on iso asia ja jos miun mies ei osallistuisi siivoamiseen en varmaan kovin pitkään katselisi sitä kun hän vaan makoilisi sohvalla telkkaria tuijottaen. Argh. Punnitse ja mieti vaihtoehtoja pikkumy ja hyvä vaan kun tulit tänne kirjoittaan, onpahan ainakin purattu sitä painolastia edes johonkin suuntaan.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Joo ei tuu lasta. En oo menos puhuu ton kans mihinkään. Purkanu oon tätä salasempiin paikkoihin ku mitä tämä on. Ois jo ulkona jos ois ollu tän kuun vuokra ite varaa maksaa. Ja riski nytki puhua ku vuokraa ei oo viel maksettuna.

Ja siivotahan tuo ei oo suostunu jos mä oon aloillani ja poden vaikka migreeniä tai oon muuten ihan puhki ku pitäny kuluttaa energia kaupois kiertelemällä ensin (adhd + aistiärsyketulva = uupumus kun lääkitys vähä vajaa, ny yksityislääkärille menos jos sais ees sitä kautta asian kuntoon). Tai jos mä siivoon tääl ku se on töis tai jossain niin mitään se ei voi tehdä sit ite jälkikäteen, edes sen vertaa et vois noi omat romunsa kattoa.

Eilen lupas et tänään kattois ton lattian mikä on sen puolel sänkyä. Ei oo kattonu. En jaksais toistamiseen kehottaa. Mä en oo mikää äiti aikuselle miehelle.
 
miss_piggy
Juu täällä ollaan edelleen! Kiertopäivät sen kun puksuttaa eteenpäin, mutta muuta uutta ei ookkaan, epäilen että en edes ovuloi, mulla ei oo ollu moneen kuukauteen sellasia tuntemuksia, ovis-testit ja raskaustestit näyttää puhdasta ja vahvaa negaa. Torstaina olen menossa gynelle jos sais jotain apua :( Alan kyllä pikkuhiljaa masentumaan.
 
Täällähän on ikäviä juttuja käyty läpi. Joka päivä teitä olen seuraillut mutta viettänyt kuitenkin hiljaiseloa. Tänään vähän valoa päivään sain tästä: Aijaa.com - Ovulaatio-plus? . Jokohan lie ovisplussa?? Viimeksikään ei tainut tummempia viivasia tulla ja sillon tärppäsi. Tosin raskaushan ei mennyt yhtään putkeen, joten en oo varma oliko sillon ovisplussa :D No jopas.

Aika moni on mennyt reippaasti yli normit kiertopäivät. Mitä teille kuuluu?!
 

Yhteistyössä