Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Ihanaa Hennu! Onnea rouvalle :heart:

lauwra Käytin itsekin sitä kaakaovoidetta raskausaikana ja jossain vaiheessa ostin myös Vichyn raskausarpivoiteen. En ehkä ollut kaikkein ahkerin rasvailija ja arpia alkoi tulemaan muistaakseni +30 viikoilla.

Kirskis ja poika 7kk
 
Hienoa LittleOne, että kaikki oli hyvin! :heart: Nyt vaan täysillä nauttimaan raskaudesta! Mukavaa, että se mieskin sitten tuli varhaisultran kannalle, tuolta toisaalta luin, että meinasi tahtoa odottaa sille 12 viikolle.. Se on vaan tosi pitkä aika :D

Levollista lomaa Barbababylle! Varmaan tulee koti puunattua moneen kertaan :D Jostain luin, että äidit saattavat alkaa tekemään ruokaa varastoon (pakkaseen), saa nähä jos sulle iskee kauhee kokkausvimma ;)

Ja Hennua saa onnitella rouvien joukkoon liittymisestä! Laitoitko vihkisormuksen vielä käteen vai joko tuntuu sormissa turvotusta? Itse ajattelin ottaa ajoissa pois, ettei vaan sitä jouduta leikkaamaan...

Mullakin näyttäis toi vaaka nyt sitä n. 400g/viikko tahtia ja aikalailla samoissa lisäkiloissa mennään Hennun kanssa. Saa nähdä tuleeko loppua kohden joku pyrähdys.

Mutta tosiaan, puoliväli ohitettu täälläkin :) Just kasattiin pinnasänky paikalleen ja siirreltiin makkarin huonekalut järjestykseen. Laitanpa joku päivä kuvan sängystä, meillehän tuli se suvussa käytössä ollut vanha entisöity rautainen pinnasänky..

Hankintoja oon vähän tehnyt lisää, eli lakanoita ja peiton kävin ostamassa kun tuo sänky saatiin. Mä tykkään, että kaikki on ajoissa valmista. :)

lauwra 21+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Sokerirasitus Oli ilmeisesti normi. Mutta koska vittupäät unohti sen tunnin mittauksen ottaa ajallaan multa. Niin joudun nyt viikon verran itse pistelemään itteeni sormeen ja raportoimaan.. MURINAA

Muutenki luotto nyt hyvin kohillaan tohon terveydenhuoltoon.. Nääs sain silmätulehukseen reseptin. Pyysin hoitajaa mainitsemaan että raskaana ollaan. (Kolme kertaa vieläpä!!) Niin eiköhä junttieinari, ole jättäny mainitsematta sen. Ja jos en itte olis alakanu apteekissa inttämään ni oisin saanu semmosen lääkkeen mikä olis tappanu tai ainaki vammauttanu tai oliski syntyny jo sikiön. Oli lääkäri aika kiitollinen, että oli hoksattu asia. Mihin mie valitan tästä??? Olis aika helvetinmoinen määrä paskaa täällä tulossa tonne paikalliseen terveyskeskukseen.. Sokerirasituksen osaltaki teki mieli tilata napalmia niille sinne. Ja nyt ton kämmin jäljiltä vielä enemmän..

Sain sen päätöksen siitä vauvavakuutuksesta ja se oli myönteinen. Minun lasta ei muuten viiä tonne teekoohon tapettavaks noille idiooteille ikikuunapäivänä..

Positiviisena yllätyksenä se, että sain niin paljon aikaiseksi että imuroin, luutusin ja puunasin kaikki kolme kerrosta meän talosta ja pesin pyykit ja lakanat.
Nyt kun saan tuon tunnin arvon tökittyä sormesta niin marssin kauppaan hakemaan lohtukarkkia. Tässä lihomisessa tunnu enää missään. On nääs 1,5 kilo/vk. tahti. 20 kiloa siis tullut jo. Se on kyllä suurimmaks osaks nestettä ja verenpaineet oli nousussa. Että vissiin joku raskausmyrkytys tänne tulossa kohtapuoliin.

Viikkoja o nyt 26+6 ( tai jotaki sitä rataa)
 
Millimollin teksti muistuttikin, että täytyy hakea se vauvavakuutus... :)

Rakenneultra takana ja kaikki hyvin! :heart: vauva oli ihan hullussa asennossa eikä saatu oikein kuvia ja sukupuolikin jäi kysymysmerkiksi. Hyvin heikko tyttölupaus kuitenkin saatiin. Nyt jäätiin miettimään, että mennäänkö 4D-ultraan vai ei...

*muoks*
Ainiin se vielä, että selvisi, että istukka on etuseinässä. Mä olen ollutkin "paniikissa" et miksi en tunne kunnolla liikkeitä vielä näillä viikoilla, mutta saatiin siihen sentään vastaus! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
22+0 POKS ja kohta pitäis suunnata neuvolaan ihmettelemään Kelan juttuja...




MUOKS.
Eipä tarvinnu ihmetellä mitään.... toinen täti ovella vastassa että "eikö sinule tullut txt-viestiä, että aikasi on peruttu sairastapauksen vuoksi?" Joo eipä tullu ei. Ei sinällään mitään, mutta kun jäi puheeksi neuvolatätin
kanssa että jos miehen ottaisin mukaan tällä kerralla, kun täytellään Kelan papruja ja muita. Niin ajatin sitten ukkokullan tuolta 30km päästä vartavasten kesken rakennustyömaakiireiden...
 
Viimeksi muokattu:
Voi räkä Vissyliini! Ikävää kun asioista ei ilmoiteta (vaikka tarkoitus ilmeisesti oli)...

Tupu_lle pikaista paranemista! Kai se vastustuskyvyn heikentyminen raskausaikana sitten on ihan totta. Mulla kans oli jo normiflunssa, mutta tälläinen pieni nenän vuotaminen jatkuu ja jatkuu...

Päädyttiin miehen kanssa siihen, että mennään 4D-ultraan. Se on varattuna rv 27+2 Hämeenlinnaan Rosendahlille (keskustelupalstojen perusteella todella kehuttu, suosittu ja taitava ultraaja). Sieltä saa sitten mukaan DVD:n ja jospa siihen sukupuoleen saatais se varmistus ja vielä joitain kuviakin :)
 
Kiitos onnitteluista :heart:

Laitoin sormuksen heti sormeen, mulla ei nimittäin vielä ole turvotuksesta tietoakaan :LOL: Kihlasormuskin roikkui kesästä asti kaulaketjussa, kun oli nimettömään liian iso. Nyt se on keskarissa ja vihkisormus nimettömässä. Täytyy ne kyllä sitten ajoissa ottaa pois, jos alkaa turvotusta enemmän esiintymään.

lauwra Jospa meillä painossa tulee sitten joku loppupyrähdys... :) Laskin, että jos jatkan nyt kasvamista noin 0,5 kg/vko, niin loppuraskauden aikana lihon keskimäärin 6 kg. Ei paha...

Onnittelut lauwra hyvin menneestä rakenneultrasta ja varovaisesta tyttölupauksesta!! =)

millimolli Onneks sait päätöksen vauvavakuutuksesta, ettei tosiaan tartte pientä viedä terveys(arvaus)keskukseen! Suosittelen, että etit nyt jonkun tahon, jonne voit valittaa noista virheistä. Varsinkin ton väärän silmätipan määrääminen olis voinu olla kohtalokas, jos et olis suutas avannut! Selvä hoitovirhehän tommoin on!

Vissyliini No olipa kiva, ettei viesti tullut perille : /

Mites Tupun sokerirasituksen tulokset? Toivottavasti flunssa helpottaa pian!

ON: Argh, toi makea!! Keskiviikkona tarttui kaupasta mukaan 700 g irtokarkkia : / Toi säkki siis saattaa kestää ainakin sen viikon, mutta silti. Onneks syön myös ihan normikotiruokaa, etten elätä itteäni herkuilla... Rasvanen ja suolanen ruoka on oikeastaa jääny kokonaan pois ruokavaliosta. Esim. sipsejä ei tuu syötyä juuri ollenkaan. Ennen raskautta mulle ei makea niinkään maistunu, mut rasvanen ja suolanen kyllä.

Pikkunen on alkan saamaa enemmän voimia liikkeisiinsä. Parina iltana oon melkein voinut tuntea, että mitä raajaa siellä venytetään :) Ei mene varmaan pitkä aika, kun näkyy ulospäin, kun jalka meinaa tulla kyljestä ulos :D

5.11. olis taas suuhygienistille aika. Eiköhän siellä riitä taas hammaskiveä.

Vauvavakuutuksesta ei ole vieläkään tullut päätöstä. Terveysselvityksen lähetin jo pari viikkoa sitten. Jotenkin sellanen tunne, ettei sitä saada. Varmana vaikuttaa kielteisesti tupakointi alkuraskaudessa (se kun näkyy siellä neuvolakortissa...)

Tänään vietän vapaapäivää ja meinasin "ahkeroida" sen verran, että saisin tehtyä listaa siitä, mitä kaikkea vauvalle pitäis hommata. Vois alkaa niitä hankintoja ihan aikuisten oikeasti jo tekemään. Onneks noi vaunut ja turvakaukalo on jo hommattu...

Hennu & Möhkö 28+2
 
Viimeksi muokattu:
Hennu, mä olisin tyytyväinen jos kilot jäisi siihen noin 10 korville. Ne melkein on kaikki raskaudesta johtuvia (lapsivesi, lapsen paino, istukka, turvotus yms...) ja katoavat kyllä aikanaan :)

Itse laitoin juuri vakuutushakemuksen vetämään. Pahoin pelkään, ettei sitä saada... Mulla tiedoissa lukee, että olen itse lapsena sairastanut leukemian. Vaikkei mikään perinnöllinen olekkaan. Sen takia en ole henkivakuutustakaan saanut.

Täällä on kans jo tehty tilaa vauvan tavaroille meidän "vierashuoneeseen" :) Pitäisi tosiaan hankkia kaikkea sitä pientä tavaraa (harsoja, tutteja, tuttipulloja...).

Tänään töissä pitkästä aikaa oksensin oikein kunnolla! Lähdin sairaslomalle kun en osaa sanoa oliko raskauteen liittyvää vai onko joku mahatauti iskemässä... : /

lauwra 21+3
 
Oih Tupu, äippäpakkaus! :heart: Mä olen kanssa jotain vaatteita ostellut, mutta mitään en ole vielä pessyt.. Kaikki sitten kerralla. Tarttisko nyt alkaa kiinnittää huomiota pesuaineeseenkin? Neutralia vai mitä?

LIIKKEET! Nyt vihdoin voin sanoa, että tunnen ne ilman epäilyksiä :) Oikeastaan heti rakenneultran jälkeen alkoi tuntumaan. Jotenkin hämärää kun ne varmaan nyt tulee jo "voimakkaampina" kuin mitä ensimmäiset tulee jos olisi heti ekatkin tuntenut. Liikkeet tuntuu ihan alavatsalla, ilmeisesti istukan alla sitten. :) Muutamia on tuntunut jo ihan päivälläkin, suurin osa iltaisin sohvalla makoillessa. Voi miten jännää! :D

Ja piti LittleOnilta tiedustella, että kuinka on raskausoireet nostaneet päätään? "Saako" halailla pönttöä?

lauwra 22+0 poks!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Eilen tuli piipahdettua neuvolassa... Vaaka näytti ihan hurjia lukemia... Viikkonousutahti on ollu nyt lähes 1,3kg... Noh, neuvolatäti sanoikin, että suurin osa saattaa olla nestettä ja turvotusta joka ei kuulema haittaa mitään niin kauan kun pisunäytteet pysyy puhtaina ja verenpaine alhaalla. Ja se on vaan otettava kaikki se mitä raskaus antaa. :D Raskaustodistuksen sain myös ja Kelan paperit laitettu vetämään...
 
Vissyliini Kyllä se neste ja turvotus saa "ihmeitä" aikaan :LOL: Mulla eiliseen aamuun verrattuna tullu lisää 0,5 kg ja on kyllä enimmäkseen turvotusta. Tuli eilen syötyä niin suolaista ruokaa eikä kaiken lisäks vatta toiminu eilen ollenkaan, niin ihmekös tuo =) Mutta hienoa, että kaikki on noin muuten hyvin :)

lauwra Jee, ihanaa, että sieki tunnet jo liikkeet kunnolla! =)

Tupulle onnittelut puhtaista papereista sokerirasituksen osalta :)

Täällä odotellaan edelleen äippäpakkausta... Joka päivä meen innoissani postilaatikolle, et joko siellä NYT olis saapumisilmotus, mut ei... Perjantaina tulee kaks viikkoa siitä, kun pakkaus on tilattu. Lisäks odotan ku kuuta nousevaa tilaamiani imetysrintsikoita, jotka kuulemma sopii hyvin myös jo odotusaikana =)

Vanhempainpäivärahoistakin tuli vihdoinkin päätös. Alkaa sitten rahat pyörimään...

Perhevalmennukseen päästää 6., 13. ja 21.11. Kaks ensimmäistä kertaa on neuvolassa. Täytyyki ens viikon käynnillä kysellä, et onko meitä siellä muitakin vai ollaanko miehen kanssa vaan kahdestaan. Jos mies edes lähtee mukaan.

Luoja, että oon tän viikkoa ollut väsynyt. Viikonloppuna jäi lepäämiset vähemmälle ja kyllä se kostautuu heti. Tää viikko on mulla vielä täys työviikko ja ilmeisesti myös ens viikkokin... Ens viikolla piti perjantai olla vapaa, mutta eiköhän siihen tullut yks kokous...

Hennu & Möhkö poksuu tänään 29+0
 
Hennulla poksuu jo viikot huimasti! Noh, kohta pääset lepäilee äippälomalla ja siinä vissiin kannattaakin hieman nukkua varastoon.. Oon kuullut, että saattaa myös vähän väsyttää sitten kun lapsi ilmaantuu ;)

Vissyliinillakin byrokratia asiat alkaa hoitua :) Ja kyllä ne nesteet aikanaan häipyy, niistä ei kannata huolehtia..

Joko työkaverit/muut ihmiset on alkanu suureen ääneen kommentoida mahaa/kosketellasitä? Meillä tää on sihteerien jokapäiväinen puheenaihe.. Eilenkin sihteeri sanoi mulle, että "kyllä sulle saattaa tyttö olla tulossa kun oot pyöristynyt vähän muualtakin kuin mahasta" :kieh: MITÄ VITTUA?! Ei noin voi sanoa (vaikka oliskin totta)! Ja tekis mieli aina katkoa käsiä kun joku tulee koskettelee mahaa. Mä en muutenkaan ole mikään raskausintoilija siinä mielessä, että tykkäisin itse korostaa mahaa ja koen epämukavana senkin kun mies sitä tahtoo kosketella. Yks ystävä kysyi, että ollaanko me laulettu mahalle ja katsoin sitä hiljaa varmaan 15 sek ihan kuin jotain vajaata :D

Että semmosta täällä.. Mul on joku jumi selässä, mutta viikonloppuna toivottavasti pääsen hierojalle. Saa nähä onnistuuko tuolissa makaaminen tyynyjen kanssa vai joutuuko istumaan. Tää maha meinaan ottaa nyt jotain kasvuspurtteja, ainakin itsestä tuntuu siltä!
 
Tänään käyty ekassa neuvolassa. Niiin epätodellista ja hurjaa. 28.11 ois jo eka virallinen ultrakin. Sinne pitäis aika saada nopsaan kulumaan ;)

Pahoinvoinnista. Nyt pikkuhiljaa oppinu syömään oikein. Parin tunnin välien jotain kevyttä tai muuten tulee paha olo. Jos taas syö vähänkään likaa tai esim karkkia saa kyllä vastikkeeks mojovan närästyksen.

lauwra ite kyllä niin ootan mahaa ja sitä, että pääsen ostamaan just sellasia vaatteita, että se taatusti korostuu :saint: Musta varmasti tulee myös just semmonen "höperö" joka juttelee omalle mahalleen ja soitattaa musiikkia. Mikäli kaikki vaan hyvin menee, niin joululahjaks saatava Bola-koru vauvaa varten...siis itteäni varten :D

Oon näköjään niin "vanha" (27), että joudun menemään ensisynnyttäjänä sokerirasitukseen (sitten aikanaan). Onko kyseinen "toimenpide" millanen?

LittleOne 7+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Haha, mun tietämättömän piti ihan googlettaa toi Bola-koru :LOL:
Nojoo, en voi töissä pitää koruja niin senkään vuoksi en tuollaista hankkisi :) Vaikka nätti ajatus ja ihan kauniita koruja ovat!

Sokerirasituksesta kertokoot nää muut, itse en siihen joutunut. Mitä täältä olen lukenut niin ei se mitään hauskaa hommaa ole!
 
Mie tykkään korostaa mahaa, koska se ei ole vielä valtava :D Eräs työkaveri juurikin tänään kommentoi, että vielä pari viikkoa sitten musta ei kyllä ulospäin nähnyt, että odotan, mutta nyt alkaa huomaamaan. Tosin miehet eivät huomaa vieläkään :D Eräskin tuli tänään tarjoamaan mulle uutta työtehtävää, mutta jouduin kieltäytymään, kun jään 4,5 viikon päästä äippälomalle. Kaveri oli vähän ihmeissään ;)

Silittelen mahaa paljon, mutten osaa jutella, saati laulaa tms. Tuntuu toisaalta niin epätodelliselta, että siellä oikeasti kasvaa pikkuinen ihminen...

Mahan taputtelijoita ei ole juurikaan ollut, ehkä just siks, kun ei toi maha ole mikään iso.

Sokerirasituksessa oon käynyt nyt 2 kertaa. Rv 14 oli pahempi kuin rv 24, vaikka jälkimmäisellä kerralla arvot korkeammat, mutta alle rajojen.

12 tunnin paasto ei tehnyt kummallakaan kerralla tiukkaa eikä se litkun juominen, mutta ekalla kerralla tuli tosi huono olo puolen tunnin sisällä litkun juomisesta. Meni onneks ohi ja loppuaika oli helpompi. Toisella kerralla varsinaista huonoa oloa ei tullut, mutta molempien kertojen jälkeen olin todella väsynyt. Eka kerta oli kesälomalla ja tokaa kertaa varten otin töistä vapaata. Sai nukkua kunnon päikkärit rasituksen jälkeen :)

Ensin sulta otetaan pikanäyte sormenpäästä, jotta nähdään paljonko on paastoverensokeri. Jos on yli 8, niin saman tien varataan aika diabeteshoitajalle eikä rasitusta edes tehdä. Lisäks otetaan ihan verikoe kyynärtaipeesta. Juot litkun (juotava alle 5 minuutissa, juomista on noin 0,33 L), jonka jälkeen alat odottamaan. Et saa lähteä mihinkään kävelemään tms., koska liikunta laskee verensokeria. Paikoillaan on oltava. Ensimmäisen tunnin jälkeen otetaan taas verikoe, jonka jälkeen odottaminen jatkuu. Sitten otetaan vielä yksi verikoe tunnin päästä. Koko sessio kestää siis noin 2 tuntia. Aikahan siinä käy vähän pitkäksi. Ite sain tulokset jo seuraavana päivänä.
 
lauwra Inhottavaa, kun pahoinvointi tuli takaisin! : / Yh, yhtään ei oo ikävä niitä aikoja. Toivottavasti ei jää pysyväksi tavaksi tuo oksentelu! :hug:

Tupu Mie oon niiiiiin kateellinen kaikille, jotka on jo saanu äippäpakkauksen :LOL: Mulle on tosiaan tilattu pe 12.10. ja vielä eilen ei ainakaan näkynyt saapumisilmoitusta. Jospa se tulisi tänään perjantain kunniaksi. TOIVOTAAN! Ens viikolla viimeistään pitäis tulla, koska postitus pitäis olla kahden viikon sisällä tilauksesta.
 
Hennu Mulle oli tilattu 12.10 se pakkaus ja se tuli tiistaina tänne.

Se imsevimsen lötkölärpäke siinä... Olin sillee, että tää o varmaa semmoi vauvojen tyyny.. Onneks tutkin asiaa tarkemmin, koska se o vaipan lisäimu. Olis ollu melko hupaisaa varmaa jollekulle asiaan vihkiytyneelle, ko mie semmosta tukin tyynyliinan sisälle ! :) :)

Täällä o vaihteeks sotatila menossa. Olen niin perkeleen kyllästyny tekemään yksin kaiken 4 ihmisen puolesta, ko mies vaan hengailee ja koskaan jaksa mitään tehdä, kun onhan se rankkaa joka toinen viikko olla kotosalla. Saako sitä lyödä, edes joskus ??

T.Millimolli 28+1
 
melassille onnea äippäloman alkamisen johdosta! :)

Ja onnea Hennulle rouviintumisen johdosta!! :heart:

Täällä olis enää 3 työpäivää ja sit pääsis mammaloman viettoon :) Kyllähän tää aika on mennyt melko nopeasti! Toivotaann, että menee jatkossakin kun jään kotiin... Mähän olen jo kaikki vauvan vaatteet ja petivatteet pessyt sekä silittänyt ne ja kaikki hankinnat on jo tehty, joten toivon mukaan ei tule tylsistyminen äitiysloman koittaessa...

Mulla on ollut jonkin verran menkkakivuilta tuntuvia tuntemuksia iltasella ja rasituksen jälkeen. Ovat todennäköisesti olleet supistuksia. Neuvolassa kun sanoin asiasta, niin heti tutkivat, että onko kohdunsuulla tapahtunut jotain tms.. Eivät kuulemma saisi olla kipeitä ja jos ei levollakaan meinaa lähteä, niin pitää tutkia. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja en sairaslomaa halunnut kun enään niin vähän päiviä jäljellä :)

Tällaisia pikaisia kuulumisia tänne :) Mä jatkelen työpöydän siivousta :p

Liv & pieni 33+2
 
Onnea melassi äippäloman alkamisen johdosta ! =)

Eipä ole -Liv- sullakaan montaa työpäivää enää!! =) Hyvä, ettei kohdunsuulla ollut tapahtunut muutoksia :)

Ihanaa, kohta myö saadaa tänne vauvauutisia. Barbababynhan pitäis jakaantua jo kohta :)

millimolli Sie sait pakkauksen nopeasti! Mie TOIVON, että tänään olis saapumisilmotus postilaatikossa :) Täytyykin muuten iteki sit oikein tutustua, että mitä kaikkea siinä pakkauksessa oikein onkaan ja mihink käyttötarkotukseen ne on :D Ja alat lakkoon siellä kotona ;) Ei sun todellakaan tarvi yksinäs tehä kaikkea!!

Meinaatteko käyttää äippäpakkausta vauvan ensisänkynä? Mie aattelin, että laitan sen pakkauksen pinnikseen sitten ensihätään. Ei ole pienellä niin hirmu suuri tila ympärillään, ku on tottun kellimään tuolla pikkasen ahtaammassa yksiössä :)

Pinnasänky meillä on vielä hakusessa. Ensin meinattiin käytettyä, mutta isäntä alkaa ilmeisesti kallistumaan ihan uuden puolelle. Lastentarvikkeessa käytii lauantaina ja sieltä tarttu mukaan isännän valitsema sitteri, kaukalopussi ja paketti harsoja.

Äippäpakkauksen ku saan, niin sitten alan pesemään vaatteita ja laittamaan niitä kaappiin :)

Mulla olis enää neljä viikkoa töitä! Työpäiviä on enää 16, kun pitän ylimääräisiä vapaita poies :) Ensi viikollakin oon vaan 3 päivää töissä.

Toissayönä Möhkö anto kyllä sellaset potkunäytteet ettei vielä oo niin voimakkaita ollutkaan. Ei meinan mun nukkumisesta tulla mitään :D Vähä täytyi vattaa silitellä, että kaveri rauhottu.

Mut vointi on nyt ihan hyvä. Raaaaauhassa on kuitenkin otettava. Jos liikaa rehkii, vetää vatta ihan pinkeeks ja olo on ahistava.

Hennu & Möhkö 29+5
 
kiitos kiitos ja onnea tosiaan hennulle:heart: kaipa se täsät pikkuhiljaa..itse en ole tehnyt vielä oikeastaan mitään valmiiksi joten mulla pikemminkin voi tulla kiire näin rennolla asenteella..mutta eiköhän se tästä kun pääsee vauhtiin.. periaatteessa eihän sitä aluksi tarvita kuin ruokaa, rakkautta ja lämpimät vaatteet..
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86

Yhteistyössä