Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Lomalta kotiuduttu ja hienoa, että täälläkin on keskustelu kiihtynyt!

Ihan ekaksi tervetuloa Liv rouvien joukkoon! :) päivänne oli varmasti täydellinen?

Hankinnoista sen verran, että Emmaljungan parin vuoden takaiset rattaat ostan kaverilta, varmaan jo ihan lähiaikoina niin hän saa sitten ostettua tytöilleen uudet rattaat. Muut hankinnat tehdään joulukuun veronpalautuksilla :) ja käsityö ihmisenä oon tietty jo neulonut vauvallo tossuja, myssyjä, lapasia, villasukkia...

Väsymys ja turvotus pysyneet ennallaan, mutta aamupahoinvointi on kadonnut! Sille iso JES!

Ja sitten vielä päivän vitutus: soitin hammaslääkäriaikaa ja ilmoittivat, että 1.8 alkean odottavien äitien priorisointi on lopetettu eli enää ei pääse jonojen ohi. VOI VITUN VITTU! Ja tietty mulla on maailman paskimmat hampaat ja olin jo niin ilonen, että nyt pääsen vihdoin hammaslääkäriin............... itku tuli.

lauwra 10+3
 
lauwra: voi kökkö tuon hammaslääkärin kans.. tääl meil on ainaki nii helkatin pitkät jonot et inhottaa oikein.. koita päästä päivystyksen kautta? ;) sanot et koskee niin pirusti.. ;) niin mie oon tehny pari kertaa ku en oo jaksanu tsiljoonaa vuotta odotella vapaita aikoja.. :)

lenkkari ja nöttis 10+1
 
Hennu: Mä en myöskään oo IKINÄ vaihtanu vaippaa, ja muutenkin pienten kanssa ollu tekemisissä tosi vähän. Paljon uutta opeteltavaa on sitten edessä, mutta kai ne äidinvaistot ohjaa.
Mulla on ehkä myös enemmän tyttöolo, mutta lähipiiristä suurin osa veikkaa poikaa. Jätetään siis toistaiseksi avoimeksi. Meinaatteko kysyä sukupuolta rakenneultrassa?

Hankinnoista: Meillä ei oo vielä mitään! Pinnis ehkä hankitaan pian, kun saadaan käytettynä, ja vaunujakin on tuttu tarjonnut. Vielä ei tunnu siltä, että uskaltaisi mitään ostaa. Äitiyspakkauksen meinasin ehdottomasti ottaa, niin siinähän tulee sitten niitä vaatteita ja tarvikkeita aika paljon.

lauwra: laita linkkiä jos sulla on hyviä neulontaohjeita, itekin ajattelin että syksyllä ois kiva kutoa jotain pikkuselle.

Pitää varmaan itekin varata toi hammaslääkäri pikapuoliin...

Tupu 17+0 (poks!)
 
Heh... ei siinä mitään jos ei ole koskaan vaippaa vaihtanut.... Mä en ole KOSKAAN pitänyt edes vauvaa sylissä :ashamed: Tai varmaan ihan pienenä pikkuveljeä jotenkin retuuttanu, mutta en kyllä muista...
Viime kesänä heilutin kaverin lastenvaunuja, kun hänen poikansa sielä jotain kitisi... Yhden 2-vuotiaan oon kyllä pyyhkellä kuivannu ja pukenu saunan jälkeen, mutta siinäpä mun pikkulapsi kokemukset.. Joten tosiaan tää varmaan pääsee neuvolassa nukeilla leikkimään ihan oikeasti...
 
niin mun LA on 28.2.2013 :) huomasin et puuttuu tuolta etusivulta.

huomenna olis viel töitä ja sit pääsis lomalle.. :) ihanaa.. :) pari viikkoo nyt ja aattelin seuraavan neuvolan jälkeen sit kysellä esimiehiltä et onnistuistko loput 3,5 viikkoo pitää ennen äippälomaa.. pääsisin lomalle jo ennen joulua sit. :)

lenkkari ja nöttis 10+3
 
Aiotaan kysyä sukupuoli rakenneultrassa, jos vaan suostuvat meille kertomaan :) Mies ei malttaisi millään odottaa sitä ultraa :D

lenkkarille toivottelen jo nyt hyvät lomat , etten unohda!! =)

lauwra Inhottavaa, että on tollee systeemit muuttuneet! : / Ja sitten kun kuitenkin odottavien äitien pitäisi käydä siellä hammaslääkärissä... Täälläkin on kunnallisella puolella puolen vuoden jonot tarkastukseen. Mie käynki yksityisellä nykyään, kun saan sairauskassan kautta korvaukset...

Täällä meni hyvin pienen yövieraan kanssa :) Olihan se rankkaa, varsinki kun en kerennyt yhtään huilimaan töiden jälkeen :D Mutta yö meni suht kivuttomasti (nukahti klo 19 ja heräsi klo 23 ja 02. Ylös noustiin klo 7). Vaippojen vaihtokin sujui ja pissat jopa pysyivät siellä laittamissani vaipoissa :D Yhtään kakkavaippaa en onneksi joutunut vaihtamaan, kun tytöllä ollut vatta vähän kovalla.

Lauantaina olin sitten tyttöjen illassa ja oli kyllä mukavaa. Eilinen päivä menikin sohvalla maaten, kun olin niiiiin väsynyt ja väsy painaa tänäänkin. Ei siis enää tuommoisia superaktiivisia viikonloppuja raskausaikana...

Hennu & Möhkö 17+1 (rakenneultraan vielä yli 3 viikkoa...)
 
Mekin aiotaan kysyä sukupuoli sitten joskus... Poikaolo mulla kovasti on ;)

Ja hitto kun menin hehkuttaa, että pahoinvointi loppui. Ja paskanmarjat :D Eilen tuli sitten oksennettua oikein kunnolla ja siis ensimmäistä kertaa. Tänään palasin töihin ja olo edelleen kamala... Ei helpottanut yhtään, että jouduin nukkumaan koko eilisin iltapäivän huonon olon ja heikotuksen takia ja sitten yöllä en nukkunutkaan ollenkaan. Hoh hoijjaa...

Mun pitäisi soitella aikaa alkuraskauden ultraan, josko vaikka perjantaille saisi ajan! Kylläpä jännittää, tällä kertaa kuvassa näkyy jo ihan vauva! Viimeksi siellä oli vaan se muutaman millin mittainen papu :D

lauwra 10+6
 
Onnittelut melassi hyvistä ultrakuulumisista!

Hyvää kesälomaa lenkkarille! Toivottavasti lomakelit vielä suosii.

Minunkin piti jäädä kesälomalle 2 viikon päästä, mutta kävikin niin että työt loppuu kokonaan elokuun jälkeen : /. Melko huono ajankohta työnhakuun, kukas mut nyt muka palkkais tässä vaiheessa raskautta...

Sellasta oon ihmetelly, kun mulla on ollu noin viikon verran tosi kovia, äkillisiä kipuja tuossa kohdun seutuvilla, tuntuu useamman kerran päivässä ja kipu kestää vaan ihan lyhyen aikaa. Onkohan nää nyt niitä kohdun kasvukipuja? Onko kellään muulla ollu vastaavia näillä viikoilla? Varmaan on ihan normaalia, mutta huolettaa silti, kun oon ollu pitkään kipeänä muutenkin, eikä liikkeitä vielä tunnu...
 
Tupu_ Täällä tuntuu myös niitä kipuja :wave: Eiköhän en ole niitä kuuluisia kohdun kasvukipuja :) Äläkä vielä huolestu siitä, jos liikkeitä ei tunnu :) Niitä saattaa joutua odottamaan vielä kolme tai neljäkin viikkoa. Niin yksilöllistä ja riippuu niin monesta asiasta :) Etenkin se, että odottaa esikoista, vaikuttaa asiaan paljon :)

Sikiön liikkeet - Vau.fi

Tykkään kyseistä linkkiä jaella :LOL:

Harmi Tupu, että sun työt loppuu nyt sitten kokonaan : / Todella ikäviä uutisia :( :hug:
Miksi työt loppuu?

Onnea melassille hyvistä ultakuulumisista =)

lauwra Mullaki se pahoinvointi helpotti yhessä vaiheessa (tai luulin niin), mutta tulikin takaisin :( Vois sitten pysyä kokonaan pois, jos kerta lähteeki vähäks aikaa :D Jaksamista sulle :hug:

Viime yönä tuli taas valvottua joku 1,5 tuntia, kun ihan vähän ukkonen jyrähteli. Yritin siinä valvoessa leikkiä Möhkön kanssa, mutta ei hän oikein innostunut :LOL: Siis tökin mahaa ja yritin saada pieneen eloa. Yks muksaus tuntu kättä vasten, mut näinkö oli vain jotain suolistojuttuja :D

Hennu & Möhkö 17+2
 
Täällä alkaa vissii iskemään tajuntaan, että meille tulee ihan OIKEASTI vauva =)
Pelottaa ja jännittää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Pelottaa, että tuleeko minusta hyvä äiti? Pystynkö tarjoamaan lapselleni hyvän elämänä?
Miten käy parisuhteen?

Nä ajatukset taitaa kuulua ihan normaaliin odotukseen =)

Hennu & Möhkö 17+4
 
Hennu86, normaaleja ajatuksiahan nuo on :) Itse painin vielä näiden "voi paska mä näytän lihavalta" -ajatusten kanssa. Turvotus sen tekee, olon ihan kamalaksi. Eilen vaatekaupoilla meinasin purskahtaa itkuun sovituskopissa. Sitten kun vauvamaha puskee esiin, niin siitä kyllä iloitsen! Ja vaikka tiedän turvotuksen liittyvän tähän, niin on olo vaan tosi epäseksikäs ja kurja. :(

Täällä yritetään kuluttaa viimeiset 3h töissä ja sen jälkeen matkata kotiseudulle äitiä tapaamaan :) Pitäisi vaarille viedä vauvauutisetkin, saa nähdä miten tuleva isovaari reagoi! :) Muutoinhan meillä suku aika hyvin tietääkin jo. Kieltämättä jännittää kamalasti mitä ensi viikon ultrassa sanotaan. Raskausoireet on eikä mitään keskenmenoon viittaavaa, mutta on se vielä kuitenkin niin jännittävää kun ei dopplerillakaan olla näillä viikoilla saatu sydänääniä kuulumaan. Mutta kai se Sulo siellä porskuttaa :)

lauwra 11+2
 
joo tosi on hyvät lomakelit ollu ku vettä tulee ja lämpöö on ollu jotai vajaa 10 astetta.. :D jospa se tästä vähän paranisi..

mulla vaan tissit jatkaa kipeenä. plääh. etenki aamulla ku nousee sängystä, on ihan sikakipeet tissit. ja mahalleen en ees osaa kuvitella et voisin nukkua.. välillä on huonoo oloo mut muuten ihan jees. maanantaina olis se nt- ultra. vähän jänskättää et onks siellä ketään.. ja jos on ni onks kaikki ok.. :) noh, varmaan ihan normiajatuksia..

lenkkari ja nöttis 11+1
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart: Hääpäivä oli ihana ja ikimuistoinen! Onneksi on paljon kuvia, niin voi sitten muistella koko loppu elämän sitä hienoa päivää :) Tupulle tsempit häiden järjestelyyn, nauti joka hetkestä! :)

Onnea melassi hyvistä ultrakuulumisista :) Hienoa, että jotkut malttavat olla kysymättä sukupuolta :)

lenkkari, mulla on vissiin mennyt sun plussaus ohi, onnea paljon :)

Hienoa Hennu, että teillä meni hyvin vauvelin kanssa :) Mä tunnen oloni jotenkin tosi kömpelöksi muiden lapsien kanssa... Jotenkin luulen ja toivon, että oman lapsen kanssa kaikki menee sitten paljon luonnollisemmin... Mäkään en oo vaippaa vaihtanut ikuisuuksiin... Välillä mullekkin tulee pelokas olo ja rupean miettimään, että olenko sitten tarpeeksi hyvä äiti vauvalleni... Mutta eiköhän tosiaan jokainen odottaja näitä mieti jossain vaiheessa.

Hankinnoista, mä vähän innostuin ja ostin jo vaunut ja turvakaukalon (käytettynä) alku viikosta :) Jonkin verran olen nyt kirppareilta ja kaupoista ostellut 50-56cm vaatteitakin. Pinnasänkyä ja hoitopöytää rupean seuraavaksi sitten metsästämään :) Mun mielestä on kiva, että hankinnat on suht ajoissa hoidettu, niin ei sitten tarvitse niistä stressata.

Liv & pieni 21+6
 
Täällä kans Hennu alkaa nyt vasta oikeesti tajuamaan, että se lapsi ihan OIKEASTI on tulossa sieltä. Mä oon aika kauankin vaan eläny vähä sellasessa jos-elämässä (JOS kaikki menee hyvin, Jos ei tule keskenmenoa, josjosjos), mutta kaippa sitä pitäis vaan tajuta ettei noin tulisi ajatella, ei siitä tule mitään.

Ja tosta kun on päässy pois niin positiivisempi ajattelu on johtanut myös siihen, että täälläkin on ostettu jo vaunut ja turvakaukalo. Käytetyt ostettiin, ja samassa paketissa oli siis myynnissä toi turvakaukalo niin ei voinu olla ostamatta, oli vielä niin hyväkuntoset... :) oli kyllä jännä tunne niitä tuoda kotiin.

Olin just yötä yhden kaverin luona, jolla on reilun kuukauden ikäinen vauva. En kans ole pahemmin vaippoja vaihdellu, mutta oli kiva pitää niin pientä vauvaa sylissä ja hetken jo kun sitä piteli niin aika luonnolliselta tuntu (kai). :)

Mä olin keskiviikkona sokerirasitustestissä, mutta en oo vielä soitellu tuloksista. Jotenkin on kyllä sellanen fiilis, ettei niissä ole mitään ihmeellistä. Niin ja viime maanantaina alko synnytysvalmennus, jossa kaikki muut on paljon pidemmällä raskaana ku me.

Baby liikkuu päivittäin tosi paljon ja aamuisin kun potkut tulee tosi alas niin tulee usein kiire vessaan. ;) toivottavasti kohta kääntyis kaveri pysyvästi pää alaspäin niin sais vähemmän noita ei-niin-kivoja rakon tms. runnomisia.

Barba + baby 25+3
 
Hennu: Mulla loppuu määräaikainen työsuhde, mitä ei sitten enää jatketa (muista syistä kuin raskauteni). En kyllä ois samaan paikkaan enää halunnukaan palata mammaloman jälkeen, että sinällään ei harmita. Varsinkin kun sain jo sovittua toisen työn joulukuun alkuun asti. Eli kaikki meni sittenkin paremmin kuin hyvin! :)

Barbababy: tosi aikaisin teillä alkaa synnytysvalmennus, vai jouduitko johonkin aikasempaan ryhmään, jos muut on paljon pidemmälläkin? Mä en vielä uskalla edes ajatella synnytystä ja vauvanhoitoa, yritetään ensin selvitä kartalle tästä raskaudesta.

Liikkeitä en ole vieläkään löytäny, mutta mahakivut on oikeastaan hävinny. Yritän kovasti olla huolehtimatta. :) Ensi viikolla on onneksi neuvola, jossa pääsee kuulemaan sydänääniä, ja loppukuusta on myös rakenneultra.

Mä olin lauantaina juhlissa, joihin laitoin päälleni vanhan, melko tiukan mekon, ja kyllä vaan mun vauvamassun huomaa nyt jo ulkopuolisetkin. Normaalivaatteet kyllä peittää melko hyvin edelleen. Kaipa se vauva siis on tännekin oikeasti tulossa, ainakin mahasta päätellen. =)

Tupu 18+2
 
Täällä "kotiuduttu" nt-ultrasta ja minityypin valtakunnassa kaikki hyvin. 63mm pienoinen siellä nökötti vastaten viikkoja 12+5 (12+4 aiempi). Kova oli sätkimään, kun mittailujen jälkeen hereille saatiin. Down riskin luku 1:18000 joten silläkään saralla ei syytä huoleen. Isäntä tuijotti ruutua ihan hiljaa hymyillen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Onnea Vissyliinille ja lenkkarille hyvistä ultrakuulumisista! =) :heart:

lauwra Raskaus on iso asia fyysisesti ja psyykkisesti :) Niin moni asia muuttuu :) Toivottavasti sulla häviäis se turvotus pian ja oikea vauvamasu tulisi esille :)

-Liv- Kyl mieki luotan siihen, että oman lapsen kanssa osaa toimia sen äidinvaiston avulla. Toisten lapset ovat toisten lapsia ja ainakin mun tartteis olla niin paljon tekemisissä niiden kanssa, jotta pystyisin olemaan luottavaisin mielin niiden lasten kanssa.

Tupu_ Hienoa, että työasiat järjesty noinkin hyvin! :)

Hankinnat ovat edelleen vähäisiä täällä. Täytyy rakenneultran jälkeen alkaa kattelemaan noita kalliimpia ostoksia, jos jostain sais käytettynä.

Neuvolakuulumisia: Mulla ja pikkuisella kaikki hyvin. Mulla kaikki arvot kohdallaan, kohtu on noussut hyvin (korkein kohta vähä navan alapuolella) ja vatsa on pyöristynyt somasti (näin terkka sano :D). Pikkuisen sydänäänet löytyivät vaivatta ja pari kunnon muksaustakin sieltä kuului :)

Aika uuteen sokerirasitukseen täytyis muistaa varata.

Hennu & Möhkö 18+2 (tämä siis varhaisultran ja oviksen mukaan, neuvolan mukaan mennään jo 19+4...)
 
Heipähei vanhat tutut :)

Kirjottelin tuonne esikoista yrittämään -pinoon vielä keväällä (enää ei ilmeisesti oo koko pinoa?), kunnes häippäsin kun alkoi niin ahdistaa tärpittömyys. Tässä sitä nyt kuitenkin viimein ollaan, rv6+2 ja tänään nähty pieni :heart: sykkimässä ensimmäistä kertaa. Aikamoisen lääkecoctailin avulla pikkuinen sai alkunsa yk12. =)

LA olis siis 7.4. =) En jaksa kirjoitella tuonne huhtikuistenkaan pinoon, kun sieltä en "tunne" ketään ja porukkaa näyttäis olevan nyt jo niin paljon! :)

Jos siis huolitte mukaan, niin täältä tullaan :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Ihanaa puuhis että plussa löysi tiensä sinnekin! Paljon onnea ja tervetuloa mukaan! :heart: Mitä kaikkia lääkkeitä teillä oli käytössä?

Onnittelut myös ultrakuulumisista Vissyliinille ja lenkkarille! Hyvin sattui samalle päivälle teillä...

ps. eilen illalla ja tänään tuntunu mahassa vähän jotain liikkeentapaista, ehkä ne sieltä viimein alkaa! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Kuinkahan kauan mulla menee, että pääsen kärryille teidän vaiheista.. :D No, täytyy lukea ketjua läpi jossain vaiheessa. Aika on mennyt kesällä hurrrrjan nopeasti, kun täällä jo Tupukin alkaa tuntea liikkeitä :heart:

Näin äkkiä katottuna ihania kuulumisia on myös Hennulla, Vissylla ja lenkkarilla :)

Lääkkeistä mulla oli eka 4kiertoo käytössä clomit. Niillä ovis tuli vaan 2 tai 3 kertaa, ja limakalvo meni lopulta ihan pilalle. Sit vaihdettiin lääkkeeks Femar. Sitä syötiin alkukierto, ultran jälkeen jatkettiin follin kasvattelua Menopur-nimisellä lääkkellä ja sit vielä tuikattiin Pregnyl-irrotuspiikki, et saatiin se munasolu varmasti irtoomaan. Tästäpä sitten saatiin aikaan tuo ihme :heart: Eihän näillä viikoilla mikään oo viel varmaa, mut kummasti se sykkeen näkyminen teki tästä todellisempaa ja uskaltaa nyt oikeasti uskoa olevansa viimein raskaana.
 
Niin ja nyt se on tehty! Pidetty vauvaa sylissä!! Kävin moikkaamassa kaveria jolla 1,5kk vanha tyttö ja siinähän sitten ruokailun päätteeksi tyrkkäsi pukliliinan mun harteille ja tuumas että röyhtäytä, hänen on käytävä vessassa.. Menin ihan lukkoon että apua häh!! Siinä hän sitten röyhtäili ja katseli ihmeissään minua ja tunnusteli pikku kätösillään mun hiuksia, kunnes nukahti syliin. Ja se vauvan tuoksu:heart:.... tippa tulee linssii vieläkii kun ajattelee. Aiemmin ei siis ole ollut minkäänlaisia vauvatuntemuksia, mutta nyt ne syttyi oikein kunnon roihuun! Ei sitten millään malttais nyt odottaa, että saa oman syliin.. oli se vaan NIIN huumaava tunne!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Heippa pitkästä aikaa!

Olen ollu jotenki helkkarin laiskana tänne tulemisen kanssa ja tammikuistenki pinon kanssa. Koko elokuun ajan.

Huomenna o 18+0 ja neuvola-aika. Ilmeisesti siellä kysytään kaikkea mahollista, että pieksääkö ukko minua jne. jne. Kun ne pyysi senki mukaan. No tulkoot nyt tän kerran tonne. Loput kerrat aion kyllä yksikseni käyä.. ( eihän voi valittaa kunnolla, plus se etten ole kauhean innnostunu että tuo ukko tietää paljonko painan :) )

Vauvojen hoitamisesta oli ollu teillä juttua.. Mie olen tosi paljon hoitanu vauvoja. Ja vaihtanu niitä isomman hädän vaippojakin. Tosin oksennan joka kerta.. Musta mahtaa tulla melko laiha äiti, kun tämmöinen lysti on.

Olen jo ostellu kaikkia bodeja ja housuja ja pyjamia. Kaikki sopivia pojalle. Mutta haluan silti edelleen mieluummin tytön. Sori vaan, mutta siltä tuntuis nyt. Kuitenki se on poika :)

Olen nyt toista päivää nuhakuumeessa. Ja olo on tuskaa. Panadol auta yhtää mitään. Viime yönä valvoin neljä tuntia, ko olo oli niin perseestä. Nyt jatkan itseni parantelua ja lupaan yrittää tsempata tän palstailun kanssa !! :)
 

Yhteistyössä