Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Paljon paljon onnea pienestä pojasta Hennu !! :flower: :heart: Et varmaan uskonut, että jouluna olisi jo oma nyytti kainalossa..? ;) Suht nopea ollut sun synnytys :)

ON: Täällä siis edelleen yhtenä kappaleena ja oikeasti rupeaa mieli olemaan jo aika maassa :( Minkäänlaisia tuntemuksia, limatulppia, vatsan sekaisuutta yms. ei ole. Noh, torstaina sitten äitipolille yliaikaisuuskontrolliin ja katsotaan, mitä sieltä tuumailevat. Mä niin toivon, että synnytys lähtisi itekseen käyntiin eikä tarvitsisi käynnistykseen asti mennä. Onhan tässä vielä pari päivää aikaa... Ruvennut tässä myös pelottamaan, että kuinka suuri tuo vauva on syntyessään... Rv 35 sain lasketunajan painoarvioksi n.3800g ja entäs nyt sitten kun ollaan jo reilusti yli lasketusta ajasta...

Kaikesta huolimatta, oikein ihanaa joulua kaikille! :xmas:

Liv & "pieni" 41+1
 
Joo, ei uni maistu. Ainakaan sillo kun ite haluais nukkua, niinku yöllä. Tänään taa pim! herätys! Yöllä konkoilin vessassa sen sata kertaa. Se on aika hankalaa jo tän painon takia, kun tuntuu, että polvet rusahtelee. Pitää vissii loppuaika olla jollaki porkkanamehupaastolla, ettei mee polvet alta niin edelleen.

Tänään eniten aamusta ahistaa nuo raskausarvet mahasa, jotka o tällä viikolla levittäytynyt ihan napaan asti. Ne on kipeet ja kutisee.

Näin unta, että se laps alkoi tulemaan, mutta joutui jäämään sairaalaan syystä tai toisesta vielä. ( oli muka jossaki välissä risumaiset kädet )Ja sitten lakimiehet oli sitä mieltä, että kun se on siellä lasareetissa iha yksin niin siitä tulee tappaja. Vähän mie karjuin ja pieksin porukkaa siinä unessa, ku tommosia selitti mulle. Niin ja olin muka jossaki hemmetin urheilutapahtumassa sortsit jalasa ja perseposkessa oli semmone nyrkin kokone musta pahkura luomi. Mut parasta unessa oli, et etin muka hulluna vaippoja ko se laps sai tulla käymään kotona ja olin iha tohkeissani siitä vaipanvaihtohommasta..

Sais tulla se penska laskettuun aikaan, että loppus nää skitsot unet..
 
Ajattelin, että kyllä täällä on jakaannuttu, mutta että Hennu! :O Valtaisat onnittelut pojan johdosta! :heart:

Liville pakko toivotella jaksamista, enää ei voi olla monen päivän päässä nyytti :)

ja millimollille onnittelut kihlautumisesta! :flower:n Häiden järjestelyt ei varmaan ole ihan vielä käynnissä kuitenkaan? :D

LittleOnen suku on nyt sitten tietoinen ensi kesän tapahtumista? :)

Täällä on vietetty loman jälkeistä flunssaa. Iski oikeastaan vasta lentokoneessa paluumatkalla, joten lomasta saatiin nauttia kunnolla. Teneriffa helli meitä +27 lämmöllä joka päivä! Remonttikimiehetkin oli saaneet "valmista" meidän pois ollessa, joten enää on luvassa miehen tekemät työt, eli katon panelointi ja saunan rakennus.. Pyhien jälkeen sitten pesukoneostoksille yms. jos tää flunssa vähän hellittäis.

rv 31+0 näköjään poksahti tänään rikki :) Mahan kasvu on mun mielestä nyt tasottunut/pysähtynyt. Ja äitiyspakkauskin odottaa mua postissa! Voi kun tulis äkkiä torstai, että saisin sen kotiin hypisteltäväksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Hennulle onnittelut, on totisesti ollu nopea suoritus! No odotellaan sitten vielä Livin uutisia jännityksellä...
Meillä mies heräsi vihdoin todellisuuteen että vauva on tulossa, kun tuossa saunassa vihjasin että vauvahan voi tulla luvan kanssa jo 6 viikon päästä ja laskettuun on se reilu 8 viikkoa enää...

Vissyliini 31+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Välipäiväterveiset...
Mitenkäs joulu on sujunut? Meikä siivos ensi ennen jouluna 5 päivää ja sitten löhösin ja söin ja löhösin laittamatta tikkua ristiin kolme päivää.. Nyt on pakko taas liikkua ettei ihan jumiudu. Lantionseutua pakottaa, nivuset ja häpyluu tulessa, lavat jumissa ja niin pahoja fasettilukkoja että oikein hengitystä salpaa... Muksu möyrii ja tunkee vissii varpaitaan kylkiluiden väliin ja jonnekkin palleaonteloon ja ihan ällölle tuntuu.... Hikka siellä on vissii viidesti päivässä..

Maanantaina ois seuraava neukka aika ja sitte kuullaan tuomio pääsenkö uuteen sokerirasitukseen vai en ja onko painonnousu rauhoittunu, kun edellisvälissä pomppas taas lähemmäks kilo/vk.
Pahempia turvotuksia en oo kyl raajoissa huomannu, mutta äiti sanoi hieroessaan mun selkää että siellä on melkoisesti nestettä nahkan alla... Että jospa tuosta painosta ois iso osa sitten nestettä. Pitää nyt täs vedellä mansikoita ja ananasta aina iltapalaks ja killittää vettä. Tuloksena on alkanu vessassa ravaaminen keskellä yötä, mutta pääasia että nesteet liikkuis.
Vyötärön ympäryksen mittasin tossa eilisen 32+0 poksumisen kunniaks ja 118cm navan kohdalta, että on tuossa vaan masussakin mittaa meikäläisen 163cm:n varressa. Ja painookin on tullu sen verran ettei tarviis enää neuvolassa punnita (yli 90kg) huhhuijaa.... just tuossa tuumasin että ens Jouluun mennessä pitäis 30kg pudottaa painoa...:stick:
Ai niin, viime yönä valvotti taas täysikuu. Kuuhulluus tuntuu vaan voimistuvan raskauden edetessä. Sitte katselin että mihinkäs kuun vaiheeseen sattuu LA ja näyttäis tuossa täysikuu olevan ihan tienoilla. Joten ennustan että menen synnyttämään 4 päivää yli lasketun eli 25.2. täydenkuun aikaan. Nähtäväksi jää, pitääkö ennustus paikkansa;)

Tässä tärkeimpiä tänään.. Odotellaan uuttavuotta ja sitte poksahtaa alkoholiton kuohari... :D

Vissyliini 32+1
 
Liv Onnea miljoonasti!!!

Kaikki saa vauvansa jo ! Olen ihan pähkinöinä täällä.

Mulla alkaa pikkuhiljaa iskemään todellisuus, että niin tää raskausaika ei kestä ikuisesti. Että se oikeasti syntyy maailmaan sieltä. !!! Siispä on kamalan kiireinen olo nyt, jotta ehtis kaiken mahollisen ja mahottoman saada aikaiseks vielä :)

Kävin eilen neuvolasa. Kaikki jees mahalla. On laskenu vähä alemmas, minkä kyllä tunteekin, kun hinkuttaa päätä lantioon ja on muute pikkusen kipeä tuo häpyluu mulla nykysten :)

Vielä kuitenkin on laskettuun aikaan aikaa. Huvittaa vähän kun ihmiset panikoi ja ärsyyntyy kiloistansa raskausaikana.. Sit ne o lihonnu kaikki 15 kiloa VAAN! Täällä o turvottu jo yli 30 kiloa. Pistäkääpä paremmaksi :)

t. Millimolli ja vau-tyyppi 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Liville suuret onnittelut! :flower: :heart:

Täällä ollaan pikku hiljaa tervehtymässä. Kauhea stressi päällä kun sain 2 jätesäkillistä vauvan vaatteita ja kaikki pitäs pestä ja lajitella, mutta kun on remppa kesken eikä meillä ole edes pyykkikonetta... Tänään vähän ukolle kilahdin, että koita nyt saada saatana valmista sen kylpyhuoneen kanssa :D Nyt se tuola vääntää ja mä istun sohvalla ja neulon vauvanvaatteita. Tässä flunssaviikolla sain kauheen vimma ja on valmistunut jo pipoa, lapasta, neulemekkoa, sukkaa...

Vissyliini, toivotaan, että vältyt sokerilta. Turhalta kuulostaa, ihan hyvin voi olla nestettä tuo kaikki. Oli pakko mitata oma vyötärönympärys kun mainitsit tuosta ja 107cm näyttäis, pituutta on aikalailla saman verran :) Mä oon ravannut vessassa jo aika kauan, 3-5 kertaa yössä. Taitaa olla luonnon tapa totuttaa mua heräämisiin...

millimolli, kyllä sä alat olla jo aika lähellä laskettua aikaa! Mä jotenkin kauhulla odotan, että tää voi kestää vielä pahimmillaan 11 viikkoa... En kyllä harmittelisi jos vauva saapuisi ennen laskettua, kuhan siis kaikki ehtisi kehittyä valmiiksi.

Maanantaina sitten olisi vuorossa se ylimääräinen ultra, jossa arvioidaan vauvan kokoa. Ilmeisesti käyntiin sisältyy normaali neuvolakäyntikin, aikaa oli varattu noin 2h. Fysioterapia olisi myös samana päivänä ja sitten keskiviikkona normaali neuvola.

lauwra 31+3
 
Tupu Ei se pituus siihen mahanympärykseen vaikuta.. Nääs täällä pituutta on himpun yli 180 cm ja eilen mittasin, että 120 cm ! :)

Eli puoli metriä on mahan ympärys turvonnut. Vähän meinas alkaa naurattamaan. Mies sanoi, että se on tynnyrin ympärys se 120 cm. Eli tynnyri täällä moro !

Maha on ollu tänää vähä sekaisin ja iha pikkusen on supistanu ko kävin kaupassa. Elättelen toiveita, että merkittis sitä jotta kohta ois tosi kyseessä. Taitaa olla ihan harhakuvitelmia semmoset :D Varsinkin, kun luin, että 7 vauvaa kymmenestä syntyy lasketun ajan jälkeen vasta.

T: Tynnyri ja Vau-tyyppi 37+3
 
Hehe, kyllä maar se vaan täälläkin jo nyt lähempänä puoltametriä kolkuttelee tuo vyötärönympäryksen paisuminen ja kiloissa sitä 30 hivotaan vaikka viikkoja kasassa nyt se 32+3 :D :D
Ja sitte kun oon vielä tämmönen persjalkanen tallukka, niin tuntuu kuin olis jo yhtä leveä kuin pitkäkin... Mutta niinkuin neukkatäti sanoi aikanaan: Se on vaan otettava kaikki mitä raskaus tuo... ;)
 
Pakko tulla kertomaan, että meidän uusi vuosi vaihtui pahimmissa mahdollisissa tunnelmissa.

Eilen oltiin neuvolalääkärin määräämässä ylimääräisessä ultrassa, koska sf-mitta oli niin suuri. Selvisi, että lapsi on normaalin kokoinen (painoarvio 1800g+) ja lapsivettä oli edelleen runsaasti (asteikolla 5-25, minulle mitattiin 24). Sitten lääkäri löysi jotain outoa lapsen kaulalta, oikealta puolelta. Vaihdettiin lääkäriä ja ultrauslaitetta varmuuden vuoksi ja lopussa kolme lääkäriä totesi, että mahdollinen kasvain on vauvan kaulassa :'( Tämä voi selittää lapsiveden määrän jos vauva ei pysty nielemään tarpeeksi vettä...

Kahden viikon päähän saatiin uusi ultra ja magneettikuvaus, johon tulee sitten mukaan joku suu/korvaspesialisti ja aletaan suunnitella mahdollista sektiota, jonka jälkeen vauva leikattaisiin heti. Kontrolleja tulee varmaan enemmänkin.

Tietoa ei kasvaimesta saa oikeastaan kuin vasta lapsen synnyttyä. Minut itseni on leikattu heti synnytyksen jälkeen keuhkoissa olleen vääränlaisen kudoksen takia ja keuhko parani hyvin kasvaen omaan mittaansa. Tiedän, että vauvat paranee hyvin leikkauksista ja Taysissa on osaavaa henkilökuntaa ja kun nyt tiedetään tämä asia etukäteen, niin voidaan hyvin varautua.

En saanut nukuttua koko yönä. Vuorotellen itken ja sitten taas järkevöidyn tilanteen suhteen. Anoppihan romahti ihan kokonaan, se perkele vielä soitti mulle eikä miehelle kysyäkseen ultrakuulumisia... Siinä sitten oli mulla jo onneksi parempi hetki ja osasin lohduttaa ja pysyin itse kasassa.

Pitää nyt vaan ajatella niitä positiivisia asioita, kuten, että muutoin kaikki lapsella oli hyvin. Sydänäänet, pituus ja paino ja kasvu muutenkin, oli virkeä ja liikkui koko ajan ja niska ja selkäranka sekä kasvot olivat kunnossa. Ihmetyttää vaan, että mistä tuo kasvain on tullut ja milloin, koska siitä ei ole ollut viitteitä rakenne- tai 4D-ultrassa...

lauwra 32+0
(vielä kun vauva jaksaisi kasvaa 5 viikkoa niin tahdon hänet heti luokseni turvaan!)
 
Voi ei lauwra :'(
En voi kuvitella miltä susta tuntuu. Varmasti kaikki tulee lopulta olemaan mitä parhaimmiten ja pikkunen tulee kuntoon. On se kuitenkin vaan kauheeta olla nyt epätietosuudessa ja elää pelossa :( Koita jaksaa :hug:
 
Lauwra Paskamainen tilanne ! :hug:

Mutta!! Kahden viikon päästä tiedetään kenties jo enemmän ja vauvalla tuntuu muuten olevan hyvä tilanne siellä. Jos olisivat oikeasti tällä hetkellä paniikissa lääkärit asian vuoksi niin silloin se magneettikuvaus ja muut olis järjestyneet heti. Eli varmastikin teiän pieni pärjää hyvin siellä ! Oikein paljon voimia sinne ja positiivisia ajatuksia täältä päin.

Uus Vuos vaihtui meillä monopolia pelatessa ja kävimmä 00.00 kattomassa kävelemällä kaupungin raketit. Mulla vaan meinaa huimata tuo käppäily. Anoppilassa kyseli, että joko supistelee. No ei, varmasti kesäkuussaki ollaan vielä tässä tilanteessa :)

Ostin kokonaisen ananaksen, kun luin, että se vois auttaa synnytyksen käynnistämisessä. Ainakin lähtee nesteet kiertoon.. Mies o nauranu ko maha on viime päivät ollu ko rantapallo.

T.Millimolli 37+5
 
Liville ja perheelle hurjasti onnea tytöstä!! :heart:

lauwra Voimia! Kuulostaa pelottavalta ja tuo epätietoisuus on kauheaa. Neuvolaan kannattaa soittaa, jos haluat ammattimaista keskustelua. Ehkä tarvittaessa pääsisit purkamaan tilannetta pelkopolille?

millimolli ja muut Kerhoon pääsee etusivulla olevan linkin kautta, jos *Esikoiset* - Kaksplus tämä ei toimi. Sinne pääsee vain, kun sinut hyväksytään mukaan ja siellä on tosiaan tämän pinon vanhoja odottajia! :)
 
millimolli, vadelmalehtitee kuulemma myös auttaa käynnistymiseen ;) Huhupuheiden mukaan siis.

Ja kiitos kaikille "osanotoista"! Kummasti antaa voimaa odottajien vertaistuki. Tänään olin neuvolassa, jossa todettiin vauvalla kaikki olevan hyvin. Neuvolaan tuskin enään menen, koska ultria on tulossa Taysiin niin monta. Kerroin neuvolatädille vaativani sektiota viikolla 37, mikäli vauva on normaalipainoinen ja kaikki muukin on hyvin. En tahdo pitkittää tilannetta enkä myöskään tahdo kasvaimen repeytymisvaaraa alatiesynnytyksessä. Näin lääkärin kirjoittamat tiedot ja sen mukaan kasvain olisi noin 5cm halkaisijalta ja siinä olisi verenkiertoa eli ei ole pelkkää nestettä/kudosta, joka olisi se helpoin leikattava...

Nyt täytyy alkaa soittelemaan vakuutusyhtiöön ja toivoa, että meidän odotusajan vakuutus kattaa kaikki magneettikuvaukset ja muut tutkimukset sekä aikanaan vauvan sairaalassaoloajan.
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Minäkin nyt ilmoittaudun tänne puolelle. Joulukuun puolivälissä tuli plussa testiin ja ensi viikon maanantaina on ensimmäinen neuvolakäynti. Siellä ei kuulemma ole mitään laitteita käytössä, joten ilmeisesti vaan jutellaan elintavoista yms.

Menkoista laskettuna nyt RV8+2, mutta todellisuudessa varmaan noin viikko vähemmän, kun ovis oli niin myöhään. Onkos täällä oikein muita raskauden alkupuolella olevia, vai juttelenko täällä keskenäni sit muutaman viikon päästä kun teillä muilla aika koittaa? :D :O
LittleOne sentään taitaa olla mun seurana täällä vielä jonkun aikaa? :)

lauwra: Voimia teille, kuulostaa aika rankalta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Kiitos Tupu ja Catida.

Tupulla tosiaan pikkuisen tulo on lähellä! :) Saa nähdä kumpi teistä saa millimollin kanssa käärön ensin syliin :heart:

Catidalle suuret onnittelut ja tervetuloa! Olenkin ajatellut, että ovatko kaikki meidän yritysketjun plussaajat kuukausikohtaisissa, kun ei tänne ole oikein ketään eksynyt... Eiköhän tänne vielä väkeä eksy ja LittleOne tosiaan hetken vielä täällä pyörii ;)

Vakuutusyhtiöstä (If) sanoivat, että meidän odotus/lapsuusajan vakuutus ei korvaa mitään. Paitsi jos vauvalle tulee kasvaimesta sydän/keuhko/muu vakava sairaus. Ihan kuin leikkaushoitoa vaativa kasvain ei olisi tarpeeksi vakavaa! Olin vaan niin onnellinen, että saatiin edes yksi vakuutus, että en sen enempää niitä vertaillut... Nyt on turha enää uutta hakea, eihän sellaista mistään myönnetä.

Muuten alan olla jo voiton puolella tän asian käsittelyssä. Jokainen vauvan liike antaa mulle voimaa ja otan sen sanomana tulevalta tyttäreltäni, että "äiti hei, mulla on täällä kaikki hyvin!".

lauwra & Eevi 32+2
(meillä lyötiin vauvan nimi lukkoon, ihan hätäkasteen takia. Onko muut jo päättäneet? :) )
 
Lauwra Meillä o nimi valmiina tytölle. Mun mummun nimi. Päätin jo joskus aikaa aikaa sitten, että jos joskus saan tytön niin nimetään mummon mukaan. Vaan katsotaampas kuinka se on näköinen sitten :) Eevi o nätti nimi :heart:

Tää valvoi viime yön. Ja vinguin koko päivän ko väsyttää. No helkkarin kiva, kun ilta tuli ja sänkyyn menin niin kaks-kolme tuntia sai pyöriä. JA mikään uni tule. Haluaisin vain nukkua! Alkaa pinna kiristymään entisestään, kun ei uni tuu :(

No poksumpa aikani kuluks sitten!

38+0
 
Catida Tervetuloa :) Ilmoitteletko tietosi, niin lisäilen sinut listaan :)

millimollilla ja Tupulla alkaa olemaan pikkuhiljaa jännät paikat ;) Jaksamista loppuraskauteen!!

-Liv- Sydämelliset onnittelut pienestä rinsessasta, joka päätti tulla joulupäivänä maailmaan :heart: Miten teillä on arki lähtenyt sujumaan? :)

lauwra Hirveä uudenvuodenvaihde teillä ollut : / Inhottavaa, ettei vakuutusyhtiö korvaa mitään! :( Onneksi tosiaan pikkuiset paranee leikkauksista hyvin ja sairaalassa on osaava henkilökunta tekemässä työtään :) Onneksi toi kasvain huomattiin nyt, että sitä osataan nyt seurata :)

ON: Täällä arki lähtenyt hyvin käyntiin. En oikein tahdo keretä tänne kaksplussan puolelle. Naamakirjassa surffailen puhelimella imetysten ohella.

Meidän pojalla oli eilen ensimmäinen virallinen neuvola ja päästiinhän myö vihdoinkin painon suhteen sinne syntymäpainoon ja huimat +5g päälle! =) Meillä ollut vähän ongelmia, kun poika oli synnytyksestä ja ennenaikaisesta maailmaantulosta niin väsynyt, ettei oikein olisi jaksanut syödä eikä multa tainnut tulla maitoa tarpeeksi. Nyt kun ollaan piristytty molemmat, niin pojan paino on lähtenyt hienosti nousuun ja äidinmaito riittää eikä tartte alkaa antaa lisämaitoa pullosta :)

Poika on noin muuten oikein tyytyväinen ja rauhallinen tapaus :) Ei paljon itke, paitsi silloin jos ihan tosissaan harmittaa. Öisin nukutaan 2-4 tunnin pätkissä eli siinä kerkeää äitikin vähän lepäämään :)

Ristiäiset olis 10.2. ja nyt sitten tartteis vaan nimi ja kummit päättää :LOL:

Hennu & Möhkö 16 pv
 
Catida tervetuloa tälle puolelle. Mulla tosiaan vielä muutama viikko jälellä tätä odotusta ;) Ekassa neuvolassa ei meilläkään mitään "konkreettista" tehty. Kuitenkin tosi mukava käynti. Teki odotuksesta vähän todellisempaa miehellekin. Ja olihan ne kaikki kirjaset, lehet ja dvd ihanaa katteltavaa hitaasti meneville alkuviikoille.

ON: Täällä rv 17+2 ja maha pullahtanu esille, mutta painoa ei vielä ollenkaan tullu lisää. Sen sijaan tippunu :whistle: Siitä hätäilin viime viikolla. Neuvolassa onneks kuitenkin totes, että ei vielä haittaakaan että painoa ei oo tullu, kun painoindeksi kuitenkin 20.
 
Pesänrakennusvietin rantautuminen iski..

.. appiukolle nimittäin.. Soitti aamulla seiskan maissa miehelle, että nyt on niin jotta teä eteisen lattia pitää saada kuntoon ennen vauvan tuloa.. Johan se 1,5 vuotta ehtikin olla pelkällä raakalaudalla. Sitten se soitti kohta uusiks ja sitten ukko naulaski ja ruuvaili. Appi haki miehen mukaansa ja ne kävi ostamasa tilpehöörit ja puuhasteli. Nyt meillä sitten olis uus lattia eteisessä valmis..

Nyt tiiän miten mieheenki saa vähän vauhtia. Sanoo appiukolle asiasta niin johan liikkuu :)

Kävin neukussaki. Ei mitään uutta auringon alla. VAU on alhaalla ja sitä rataa. Josko se jossaki välissä tajuaa tulla uloski tuolta.. Oon aika heikoilla unilla ollu viime yöt.

Toissayönä nukuin sohvalla ja heräsin. Huomasin katkoneeni unissa puiset sukkapuikot. ja tissi ja sohva iha märkänä. Hetken aikaa unissani epäilin, että olen puukottanu itteä tissiin... Vaan tissi vuotanu vaan ittekseen yön aikana ;)

Millimolli 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Hennu, hauskoja ristiäisvalmisteluja! Se nimen päättäminen on kyllä kinkkinen homma, kauhea vastuu! Vaikka onphana siinä lapsessa vastuuta muutenkin :D

LittleOne, mullakin paino lähti hiljaksiin nousemaan vasta viikoilla 20. Alussahan painon ei tartte nousta lainkaan, että ihan turha murehtia :) Ja jos on oikein pahoinvoinnista kärsinyt, niin helposti se paino tippuukin... Oletkos muuten jo tuntenut vauvan liikkeitä? :)

mä täällä naureskelin millimollin appiukolle ja sukkapuikoille :D Mä en oo tisseistä huomannut vuotavan mitään, mutta koiran tekis mieli haistella niitä koko ajan... Ilmeisesti sitten ne ainakin haisee oudolle :D Ja nimestä vielä, meillekin tulee mummon nimi toiseksi nimeksi (meillä on ukon kanssa tosi paljon samannimisiä isovanhempi) :) Tai oikeastaan minun puolelta tämä "mummo" oli isäni kummitäti, mutta mummona häntä on aina pidetty.

ON: Olen ollut nyt jo paremmalla mielellä. Sairaslomalle jäin kyllä jo, että saan rauhassa nukkua. Yhden yön valvoin ennen töitä ja 10h päivystys ei oikein maistunut : / Töissä kerroin tilanteesta pomoille ja osalle kollegoista, kaikki ymmärsivät kyllä miksi jään nyt jo pois ja eihän tässä enää ole kuin pari viikkoa äippäloman alkuun. Työterveyslääkärikin kirjoitti helpolla saikun, ajattelin että sitä pitäisi oikein kinuta... Mikäli synnytys tulisi eteen jo 37 viikolla, ei äitiyslomaa olisi ollut kuin se viikko. Siksi päätin nyt jo jäädä lepäilemään kotiin.

Itsellä pyörii päässä synnytysvaihtoehdot. Käynnistys alakautta vai sektio. Varmasti lääkärit antavat oman kantansa, mutta minun kai pitäisi päättää mitä haluan, jotta ei sitten pompoteltaisiin... Alakautta olisi aina itselle parempi noin parantumisen kannalta, mutta jos kasvain on iso niin pelkään sen repeytymistä : / Sektion jälkeen tuskin voisin koskaan enää synnyttää alakautta ja toipuminen kestäisi. Mutta se on varmaa, että aion vaatia synnytyksen tapahtuvan jo 37 viikolla kunhan lapsi kasvaa normaalisti.

lauwra 32+4
 
lauwra paljon voimia vielä tulevaan ja pidän peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin! :) Pakko kysyä, miksi ajattelet, ettet voi synnyttää sektion jälkeen enää alakautta? Itse tunnen montakin henkilöä joiden esikoinen on syntynyt sektiolla, eikä se ole mikään este synnyttää jatkossa alakautta. :) :O Plus että meidän neiti syntyi sektiolla, eikä kukaan ole kieltänyt alakautta synnytystä jatkossa.

Tsude ja typy 1v2kk
 

Yhteistyössä