Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Vissyliini Onnea!:flower:
Vähän ehkä pisti hirvittämään kun tota sun tarinaa luki : / Tosissaan onnellinen loppu ja periaatteessa kaikki meni tosi hyvin, MUTTA kuulostihan tuo aika urakalta. Voimathan tossa ajassa jo ehtii loppua (henkisesti ja fyysisesti). Turha kai sitä on etukäteen miettiä... Sen näkee sit millä konsteilla se neiti aikanaan ulos tulee :heart:

Tänään ois neuvolalääkäri ja pistäähän tuo väkisin miettimään onko paikat pehmenneet tai auki, kun on kerran ollu kipeitäkin suppareita... Muuten kyllä kaikki menny loistavasti. Vielä pitäs alapäätä puuduttaa töissä istuskellen 20 työpäivää!!! Ei kylläkään paljon jälellä :D Istuminen tekee pahaa, mutta hiihtäminen luonnistuu täydellisesti ja edelleen joka päivä pyörällä töihin.

LittleOne 27+6...maaginen rv30 lähestyy :heart:
 
Neuvolassa tuli käytyä pitkästä aikaa (ainakin tuntui, että viime kerrasta oli ikuisuus :) ) ja kaikki oli kunnossa. Sydänääniä kuunneltiin. Paikalla oli myös opiskelija, ja molemmat tädit paineli mun mahaa ja kohtu on kuulemma kohta navan korkeudella. Liikkeitä on nyt viimeisen viikon sisällä alkanut toisinaan tuntua. Lähinnä illalla sängyssä maatessa ja välillä tässä tietokoneella istuskellessa.

Eniten päänvaivaa aiheuttaa tällä hetkellä asuntoasiat. Ei oikein osata päättää kannattaisko meidän yrittää muuttaa isompaan kauemmas keskustasta (koska paljon isompaan vuokraan ei kuitenkaan ois varaa), mutta samalla miehen työmatka pitenis. Vai oisko parempi vaan ahtailla tässä nykyisessä (pieni, mutta hyvä sijainti). Vai pitäiskö sittenkin ostaa oma, mutta varaa ei kuitenkaan ois kuin pieneen/huonokuntoiseen/kaukana keskustasta olevaan. Hankalaa.

LittleOne: Mites siellä lääkärissä meni?
 
Catida älyttömän ihanaa, kun oot päässy jo liikkeitä tuntemaan. Onko mieskin jo tuntenu mahan päälle? Mun miehelle liikkkeiden tunnustelusta tullu jo lähes "pakkomielle" :p Kesken ruoan laitonkin saattaa miehen kädet ilmaantua mahan päälle odottelemaan potkuja :D

Mun lääkärireissu meni loistavasti. Kaikki oli just niin kun pitikin. Lääkärikin oli jotenkin vaan niin ihana... Totes loppuun, että te vaikutatte kyllä todella onnellisislta odottajilta :heart: Mukava kuulla tollasta.

Tänään aamupäivä istuksittu sokerirasituksessa. Kaiken maailman pelotteluista huolimatta, ei se ollu edes paha. Litku meni ykkösellä alas (oli sen verran jano ja nälkä) ;) Paastoarvo oli hyvä...ja lopputuloksia oottelen...
Jouduin siis pelkän iän takia. Yli 25v ensiodottaja.

17 työpäivää jälellä mammaloman alkuun!!! Se jos mikä pistää hymyilyttämään :)

Vaunut tilattu, sitteri ostettu, vaatteita hamstrattu, pikkusen huoneessa jo paikoillaan kiikkutuoli, pinnis ja hoitopöytä.

LittleOne 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Täällä on arki jatkunut ennallaan. Vain yksi uusi raskausoire on ilmestynyt: suonikohjut! |O Ryntäsin heti hankkimaan tukisukat, ja nehän maksoivat liki 80€ yksi pari. Hintavaa tämä raskaana oleminen. Tukivyönkin olen hankkinut, mutta vielä en ole sitä kokenut tarvitsevani.

Puoliväli häämöttää, maanantaina tulee 20 viikkoa täyteen. Itsestä tuntuu että vatsa on jo paljonkin kasvanut, mutta kun mies otti tänään valokuvia niin eipä se kuvissa vielä kovin kummoiselta näytä. Sen verran on sentään tullu, että jotkut harvemmin vastaan tulevat tuttavat on sen huomanneet.

Mitäs lauwran pienelle kuuluu, joko on päässyt/pian pääsemässä kotiin?

LittleOne: Kiva kuulla ettei se sokerirasitus niin kamalaa ole. Mulla se on myös iän takia edessä, ja vähän jänskättää kun jotkut sanoo että se litku on ihan kamalaa.

Meillä ei oo vielä mitään valmisteluja tehty vauvaa varten, mutta nyt ollaan sentään päätetty että jäädään vielä tähän nykyiseen asuntoon. Nyt sitten pitäis alkaa metsästää pinnasänkyä ja hankkiutua eroon joistakin nykyisistä huonekaluista jotta saatais lisää tilaa.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Lisäys: Unohdin kommentoida tuota liikkeiden tuntemista, LittleOne: Päällepäin ei vielä tunnu mitään,
joten mies ei vielä ole päässyt tästä osalliseksi. Mutta itse kyllä tunnen potkuja (?) jo päivittäin, yleensä
tälleen iltapäivällä/illalla koneella istuessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Pienelle kuuluu hyvää! Hienosti kasvaa ja kehittyy, tosin vielä sairaalassa. Tyttö on jo 1,5kk vanha ja varmasti menee vielä 2-3 viikkoa, että pääsee kotiin.. Kaupungin kanssa asiat sujuu todella hitaasti. Tulevasta kuultiin sen verran, että ensimmäinen hoito tytöllä tulee olemaan toukokuussa ja toinen elokuussa. Joillekin riittää tuo 1-2 hoitoa ja toiset vaativat 20. Suuresti toivotaan, että syksyllä tää meidän taistelu voisi olla jo takana.

Nyt täytyykin taas lähtä sairaalalle palauttamaan tyttö. Viikonloppuisin tyttö on siis päässyt kotilomille, eli saa päivän olla kotona ja öiksi sitten täytyy viedä takaisin Taysiin. Äärettömän onnellinen olen näistä päivistä ja täytyy vain ajatella, että koko ajan ollaan lähempänä pysyvää kotiinpääsyä.

Ihanaa odotuksen jatkoa Catidalle ja LittleOnille! Seurailen kyllä täälä taustalla teidän kuulumisia :)
 
Catida kuvaisin sitä sokerilitkua todella makeeks hapottomaks cocikseks. Eipä tee cocista mieli ihan heti :D

Sokeriarvot oli tosi hyvät, joten pääs pääsiäisenä herkuttelemaan suklaamunilla :xmas:

Takana viiden päivän loma ja ehtikin vähän liian hyvin pääsemään tohon lomailun makuun. Istuminen töissä tuntuu nyt vaan entistä tuskallisemmalta. Ja 13 työpäivää olis vielä jälellä. Huh huh. Ja jokseenkin hullua valittaa istumisesta, kun hiihto, pyöräily ja lenkkeily sujuu aivan loistavasti.

Huomenna 30+0!!!
Pitäs alkaa sunnittelemaan virallisen mahakuvapotretin ottoa.
 
Moikka kaikille! Tulinpahan tuossa pojusen 1kk iän kunniaksi kertoilemaan kuulumisia.

Alkuaika oli melko rankkaa ja vähän väliä herääminen on rasittavaa ja väsyttävää, joten kannattaa yrittää sitten nukkua aina kuin vaan voi. Mulla erityisen rankaksi alun teki se, ettei poika huoli rintaa. Ja sitten kun viimeiseltä sain sen huolimaan, ei se syö siitä. Nautiskelee vaan olostaan tissi suussa ja käy nukkumaan.... Paino ei noussut joten aloin sitten pumppaamaan maitoa pulloon ja siitä sitten söi hyvin. No rintojen pumppaaminen käsipumpulla 8xvrk sai aikaan jännetupentulehduksen. Ja tupla-aikahan siinä menee, kun ensin pumppaat ja sitten vielä syötät... (yöllä todella inhaa..) Noooh, investoin sitten kunnon sähköisen rintapumpun, jolla voi molemmat rinnat tyhjentää yhtäaikaa... säästyy hyvin aikaa. Ja nyt maitoa tulee sen verran reilusti että aina on kahden syötön maidot valmiina jääkaapissa. Sieltä vaan lämmittää kun poju inahtaa nälkäänsä. Ja lypsää rinnat sitten kun siltä tuntuu (säännöllisesti kuitenkin, että pysyy maidontuotanto hyvin käynnissä).

Nyt poju nukkuu kivasti jo yöllä 5-6h putkeen ja päivälläkin 3-4h päikkärit. Muu aika menee lyhyemmillä noin tunnin torkuilla ja ruokailuhetket väliin ja touhutakin ukkeli jaksaa tunnin -pari aamuin illoin. Vaunulenkeillä ollaan käyty ja kunto nousee kohisten, ja paino putoaa.... 15kg kevyempi on jo olo... :D

Vissyliini ja pojanpallero 1kk
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Mun oli pakko tulla mainostamaan tota Bio-Oilia. Jos jollain on raskausarpia jo kertynyt, niin tuolla kyllä pääsee eroon! Itse sain viime metreillä kunnolla taisteluarpia mahaan, reisiin ja pakaroihin, mutta kyllä ovat hävinneet! Reisistä kokonaan ja vatsankin ovat todella paljon vaalentuneet. Tota öljyä voi siis käyttää myös ennaltaehkäisevästi :) Niin ja raskauskilot ovat tänään poissa! 1,5kk ja -16kg!
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne

Yhteistyössä