Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet talvella 2010-2011

Heippa!

Minäkin ilmottaudun mukaan tähän odottajien pinoon! Aamulla tehtiin digi ja sieltä tuli näyttöön Raskaana 2-3 :heart: On tässä hieman yli viikko odoteltu ja ihmetelty, kun 22.3 tuli haamu ja sen jälkeen 26.3 sekä 30.3 haaleat plussat. Kolmas kierto toden sanoi ja toivottavasti pikkuinen pysyy nyt mukana. Listaan minut voi lisätä tiedoilla ikä: 25 ja LA 28.11 vau.fi laskurin mukaan.

On niin iloinen ja onnellinen olo :) Olenkin tässä plussaa odotellessa lukenut tämän pinon läpi ja ihana on ollut lukea kokemuksista ja tuntemuksista. Itse, kun ei oikein käytännössä tiedä mistään mitään. Oireet on nyt vähentyneet siitä, mitä ne aikaisemmin olivat. Katsellaan, mitä tämä tuo tullessaan!

Kirskis ja vauvva 5+3 (laskurin mukaan)
 
Ultrassa käyty, kaikki oli ok :) Turvotusta 1,5mm, verikokeiden tulos tulee sitten myöhemmin. Niin ja hypättiinkin viikoissa sen verran, että nyt on menossa jo 12+2 (eikä 11+2) ja la olis 11.10 jos Liisakaisa viitsii päivittää, synnäriks voi myös laittaa Hyvinkään, jos ei muihin ajatuksiin tulla.
Mittaa pienellä oli 56,2mm.
Nyt uskaltaa ehkä jo kertoakin sitten vapaammin :)
 
köppiäinen
Onnea Kirskis! Marraskuisia sitten yhdessä odotellaan, jee! Mitä oireita? Mulla ei oo mahassa oikein tuntunut mitään, rinnat on kyllä aikasta kipeät, illalla janottaa hirvittävästi ja valkovuotoa tulee runsaahkosti. Pientä öllötystä on ollut, mutta aivan minimalistisesti. Todella vähillä oireilla mennään, nuokin piti oikein kaivella :D

Onnea myös kaikille muille hyvistä ultrakuulumisista!

Mulle vois laittaa la:ksi 15.11. ja iäksi 24 :) Saattaa olla vähän aikaiseksi arvioitu la, mutta toisaalta kun testailin kp 27, niin tuli sillon jo aikasta vahva viiva, eli 27 päivän kierron mukaan olen laskenut. Pääsen jo ensi viikolla neuvolaan ja ultraan, ihanaa! Jospa siellä ultrassa osaavat sitten sanoa paremmin, minkä ikäinen tyyppi siellä majailee, jos majailee :) Mää en oo ollenkaan vielä muuten ajatellut työnimeä, pitänee ensi viikolla miettiä, jos kaikki on hyvin.

7+2

Muoks. huomasin, että onhan täällä vaikka kuinka meitä marraskuisia, taitaapa olla jo 5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kas noin, nyt on lisätty Kirskis ja köppiäinen pinoon! Tervetuloa ja isosti onnea vielä kerran! :flower:

Myös Eltsun LA on päivitetty ja Sassylle poikalupaus, onnea siitä :heart:

Muksulla on jotkut kuperkeikkatreenit tuolla masussa menossa :LOL:

Liisakaisa ja Myyrä 24+4
 
Täällä ollaan hengissä nipinnapin! Tämä viikko mennyt muuton parissa ja oon kyllä ihan poikki! |O Maanantaina saatiin uuteen asuntoon avaimet, mutta ei tehty silloin mitään muuta kuin ihmeteltiin. Tiistaina saatiin sitten maalia ja maalattiin uudelta asunnolta seiniä koko päivä. Eilen kannettiin sitten tavarat ja siivottiin vanha kämppä, rupee kohta voimat loppumaan ja laatikot vain vilisee silmissä kun niitä on niitä niin paljon!

Onnea hyvistä ultra kuulumisista kaikille jotka niitä saanut! :)

Vanhemmille kerrottiin viime viikonloppuna, appivanhemmat on ihan innoissaan. Omat vanhemmatkin osasi odottaa uutista vähän kun isä oli jo pari viikkoa sitten nähnyt minun naamastani, että odotan. Ei hajuakaan miten miehet voi sen naisen naamasta nähdä. :confused:
Anoppi on ihan varma, että tyttö tulee ja vähän ärsyttää välillä kun hän jo mahalle huutelee, että mitä mummon tyttö siellä. Kun sitä ei vielä tiedä.

tsude ja make 13+1 (mies keksi työnimen, metri-make, mutta minä sanon vain makeksi :D)
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille ja tervetuloa ja onnea Kirskis! =)

(.) Me kerrottiin kummankin vanhemmille vauvan sukupuoli, kun ei tuo mies osaa pitää suutaan kiinni ! :D mutta oli se mullekin ihan ok, et kerrottiin vaikka alussa aattelin ettei kerrottas. Mutta kyllä ovat innoissaan ! :)
Piti heti ultran jälkeen mennä anoppilaan juomaan onnittelukahvit tulevalle pikkumiehelle :heart:
Ihanaa, enää tää päivä töitä, sitten pääsis viikon lomalle ! Jippii ! Meillä on vähän myöhästynyt häämatka, koska häät oli jo tammikuussa. Mutta kivempi onkin keväämmästä lähtee tuonne pohjoiseen ja kerran kumpikin saatiin nyt lomaa töistä :)
Oon iltasin kuullostelemalla kuullostellut, josko tuntisin ees pientä liikehdintää. Mutta ei. Ei vielä. Odotellaan. En nyt ota stressiä kun ultrassa kaikki oli tosi hyvin. Kaipa ne potkut siitä voimistuu.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille, voikaahan hyvin!

Sassy ja Santeri 20+6 ( huomenna 21+0 ! miten nää viikot rupes menee näin äkkiä ?! )
 
Suuri kiitos onitteluista :)

Välillä tässä miettii, että onkohan tämä sittenkään totta! Toistaseksi en ole digin jälkeen tehnyt varmistustestejä...

köppiäinen Muutama päivä ennen haamua tuli kovaa paineentunnetta ja samoihin aikoihin alkoi pienet repäisyt ja vihlonnat. Ennen haaleita plussia ruokahalu oli kasvanut miellettömäksi, mikään ei riittänyt, vaan koko ajan piti olla syömässä. Väsymys oli myös suurta, tosin se saattoi johtua työstressistä. Nännit arat, mutta muutoin rintoja saisi kouria kovastikin ja mihinkään ei silti satu. Nyttemmin paineentunnetta ei ole, silloin tällöin vihlontaa ja nännit arat. Ruokahalu ja väsymys on onneksi tasaantunut. Muutaman kerran tullut kuvotusta aamupalan ja lounaan jälkeen, mutta sitäkään ei ole nyt pariin päivään ollut. Pissähätä ja nälkä ovat jotenkin muuttaneet muotoaan. Vessaan pitää lähteä samantien, koska muuten hätä on sietämätöntä. Ja jos ei ole syönyt tarpeeksi usein, niin maha huutaa ruokaa ja se nälkä "tuntuu" kovemmalta. Eli mielestäni oireet ovat vähentyneet.

Mietin, josko kertoisin tänään yhdelle sukulaiselle raskaudesta... Tosin tänään on aprillipäivä, joten mahtaakohan uskoa :LOL: Häneltä voisin sitten kysellä vinkkejä ja muita kokemuksia neuvolasta jne, koska hänellä on pieni lapsi ja asutaan samassa kaupungissa.

Neuvolatädin kanssa olin tänään puheissa ja ensimmäinen neuvolakäynti on ennen pääsiäistä (9+). Ensimmäinen lääkärikäynti, jossa ultra on sitten pääsiäisen jälkeen (10+). Jäin sellaiseen käsitykseen, että näiden jälkeen neuvolassa käydään joka kuukausi. Kysyin neuvolatädiltä, että pitääkö nyt huomioida mitään asioita normaaliarjessa ennen ensimmäistä neuvolaa. Ei kuulema tarvinnut, koska raskaus on niin alussa. Hö, ei edes huomauttanut alkoholista tai vältettävistä ruoka-aineista! Kuitenkin kuullosti todella mukavalta se terkkari :)

Aurinkoista viikonloppua!

Kirskis ja vauvva 5+4 (laskurin mukaan edelleen, terkkari puhui vain 5+, koska ollaan vasta alussa)
 
Kirskis: Mulla eka neuvola oli jo 6+ koska terkan mielestä hyvä käydä ruokavalio ym. asiat heti varhaisessa vaiheessa. =) Ja olikin ihan hyvä niin, kun tuli aika paljon uutta asiaa ja sellaista mitä pitää huomioida (esim. foolihappo).

Uskotteko muuten tyttö- tai poikaoloon?
Sassy: Oliko sulla ennakkoaavistus, että poika olisi tulossa?

Mulla on ihan plussatestistä asti ollut "tyttöolo", mutta en tiedä voisiko se johtua siitä että ehkä alitajuntaisesti toivon enemmän tyttöä. Vaikka tietenkin kumpi tahansa on tervetullut! ;)
 
jeeni
tsude täälläkin mun isä tiesi jo pari viikkoa ennen mun naamasta ja äiti näki unta asiasta. ei ollut kuulemma yllätys, kun kerrottiin.

olo
mulla on ollut alusta asti jostain syystä poikaolo, mies toivoo poikaa, minä ehkä hitusen enemmän tyttöä. molemmat haluaisin, että sinänsä ei ole väliä kumpi ensin. mutta pojalta tuntuu, vaikka työnimi onkin tytön :) pari viikkoa niin sitten sen mahdollisesti tietää :)
 
Nyt on pakko tulla kertomaan ! Olen melko varma, että tunsin ensimmäiset liikkeet viime yönä ! :heart: Siis semmoisia hentoja nykäyksiä oikealla puolella masua... olin ihan hiiren hiljaa ja samat nykäykset/ kuplinnat toistuivat useamman kerran. Semmonen tunne, että en oo ennen tuntenut moista. Kaipa ne oli nyt sitten vihdoinkin niitä liikkeitä, jospas ne tästä voimistuisi!? Onhan tätä odotettukin... ja aamupäivällä tunsin hetken samanlaisia nykäisyjä...

Tyttö/poikaolosta: No ihan alussa tuntui, että siellä olis poika. En tiedä miksi, mutta tuntui vaan siltä. Mutta sitten joskus rv 10+ jälkeen alkoi tuntuu että tyttöhän siellä on. Ja sitten hävis se tyttöolokin, ei ollu oikeen tuntemuksia kummastakaan.
Mutta, makeaa ei oo raskauden aikana tehny mieli ( paitsi ihan muutaman viikon olin hulluna jäätelöön). Kaipa siks hetken luulin, että tyttö olis tulossa.
Mutta näin, pikku poikaa odotellaan :heart: Mies toivoi kovasti poikaa, ja oisitte nähneet sen naaman kun ultraaja kertoi että poikaa odotatte. Vaikka eihän se ihan 100 varma tieto oo, mutta aika selvältä näytti, kun jalkojen väliä katseltiin :)
Mulle ei ollu kyl väliä kumpi se on, pääasia että kaikki on kunnossa vauvalla.

Sassy ja Santeri 21+0
 
Kirskis: ihan samaa ihmettelin silloin, kun soitin ekaa kertaa neuvolaan: ei varoiteltu mistään ruoka-aineista tai mitään. Ilmeisesti ajateltiin, että jokainen nykyään osaa ottaa selvää..? Entäs jos olisin joku vastuuton tollo, joka vetelisi kaksin käsin homejuustoa ja graavilohta? :)

Tyttö-/poikaolosta: mulla oli alun perin tyttöolo jostain syystä. Sitten kun nt-ultrassa kätilö sanoi, ettei tässä vaiheessa voi vielä tietää, kumpi se on, niin jotenkin tajusin, että voihan se tosiaan olla poikakin. Yritin sitten ajatella sitäkin mahdollisuutta. Mutta rakenneultran mukaan se tyttöolo piti paikkansa :) En voi sanoa, että toivoisin enemmän tyttöä - kumpi tahansa olisi tervetullut, tietenkin. Meillä on lähipiirissä paljon enemmän poikia ja todella suloisia tapauksia kaikki. Pojalle olisi ollut siis enemmän seuraa, mutta jospa seuraava kierros - jos sellaista tulee - olisi sitten tyttövaltainen :LOL: Meillä siis tosi monella kaverilla on 1-2 lasta, vuoden - parin ikäisiä, eli me ollaan vähän niin kuin myöhässä tästä kaveripiirin lapsibuumista.

Sassylle ihanaa lomaa, vaikka oletkin varmaan jo lähtenyt! Ja ihanaa, että liikkeitä alkaa tuntua :heart:

Hankintoja taas: eilen ostin 19 kpl vaatteita kirpparilta, hintaa yhteensä 22 euroa :D Paras löytö oli 3 kpl Lindexin 50 cm bodyja, jotka näyttivät siltä, ettei niitä ole käytetty kertaakaan. Ehkä iso vauva jollakin ;) Hintaa silti vain 1,50 e/kpl! Olen tähän mennessä ostellut kokoja 50-68 (ne 68-senttiset ovat näyttäneet tosi pieniltä). Nyt pitäisi käydä ne läpi ja laskeskella, mitä alkaa olla ja mitä puuttuu. Ja pitää tosiaan muistaa, että se äitiyspakkaus on vielä saamatta ja että lahjaksikin sitä vaatetta mahtaa tulla.

Viikot poksuvat vain! Liisakaisa ja Myyrätyttönen 25+0, huh!
 
Pitäisikö muuten jo kohta perustaa kevät-/kesäpino? On kuitenkin jo huhtikuu. :)

Täällä on potkut tuntuneet reilun viikon päivittäin ja reilu pari viikkoa ylipäätään varmasti ajoittain. Mahaa ei edelleenkään ole nimeksikään, mutta on se selvästi lähtötilanteeseen kasvanut.

Vakuutuksia ollaan mietitty, rakenneultra lähenee ja haluaisin vakuutuksen ennen sitä, jos vaikka istukan kanssa ilmenis ongelmia tai muuta seurantaa vaativaa. Vaikea tosin uskoa ongelmiin, kun raskaus on tähänkin asti ollut niin helppo ja huomaamaton. Mutta mistäs sitä ikinä tietää.

Ostin ekat vauvanvaatteetkin jo kun olivat 50-70% alennuksissa. Lisää sitten kun on joku aavistus, kuka sieltä mahtaa olla tulossa. :) Vaikka todella vahva poikaolo mulla on ollut plussasta asti. Putoan varmaan tutkimuspöydältä, jos niitä vehkeitä ei löydykään. :D

-Lu ja N 18+2-
 
Viimeksi muokattu:
jeeni
voisko tää paha olo jo mennä pois?!! Taas olikon jo 1-1,5vk ihan suhteellisen hyvä olo, mutta tänään sitten taas yrjöttiin..huokaus..

Onkos muilla muuten unettomuutta? Tämä asukki herättää mut aina siinä kolmen-neljän aikaan yöllä ja sen jälkeen ei sitten nukutakaan enää. Tiedättekö mitään mikä auttais?

jeeni ja kaveri 17+6 (minne ihmeeseen nämä viikot katoaa?)
 
Heips taas kaikille ja pahoittelut pitkästä hiljaisuudesta! Olen täällä käynyt kuitenkin kurkkimassa kuulumisianne lähes päivittäin. Onnea siis uusille odottajille, hyviä ultrakuulumisia saaneille ja ensimmäiset liikkeet tunteneille!

Olipa aika paljon töitä viimeisen parin viikon aikana, kun tuli tehtyä kaikki se, mitä muilla on aikaa tehdä vielä pari kuukautta. :) Siitä on kuitenkin selvitty ja aah, tänään on ensimmäinen äitiyslomapäivä! Sen kunniaksi olen siivonnut kotia, pessyt pyykkiä ja käynyt työpaikalla avaimia viemässä jo ennen puolta päivää. Vähän ne olivat siellä sitä mieltä, että mun pitäis pysyä poissa. Tai ainakin tuoda pullaa tullessani...

Hankinnoista kyseli Liisakaisa joskus kauan sitten. No, niitähän on tullut tehtyä. Nyt on muutama tuttipullo, tutti, rintapumppu, rintakumit, liivinsuojat, yhdet imetysliivit, pesuaineita, puhdistuspyyhkeitä ja kaikenlaista (toivottavasti) tarpeellista. Käytiin myös työkaverini luona ostoksilla (heillä kun on pari pientä lasta) ja saatiin pientä korvausta vastaan ihan järjetön määrä pieniä vaatteita, imetystyyny ja sellainen leikkikaarisysteemi. Jos lapsukainen on kovin suuri syntyessään, niin ehtiiköhän noita kaikkia vaatteita käyttääkään!

Yhtä edelleen puuttuu, nimittäin pinnasänky on hankkimatta. Eilen koottiin miehen kanssa hoitopöytä ja siirreltiin vähän huonekaluja täällä meidän pikkukodissa. Tulin sitten siihen tulokseen, että ehkäpä vauva voi nukkua siinä äitiyspakkauksen laatikossa ekat kuukaudet ja sitten kun päästään muuttamaan, hommataan sänky. Tosin olis vissiin muutama muukin huonekalu uusittavana, mutta kiirekös niitä on hankkia...

Mä edelleen ihmettelen, olisko mulla tyttö- vai poikaolo, mutta eipä oo kumpaakaan. Niinpä pitää töppösetkin neuloa sini-puna-valkoisina... Sain kuitenkin ajan synnytystapa-arvioon, joka VAS:ssa tehdään kaikille ensisynnyttäjille. Ehkäpä siellä saan kaiken oikean infon lisäksi kuulla sukupuoliveikkauksenkin. Ihanaa päästä parin viikon kuluttua kurkkaamaan pikkuista vielä kerran ennen kuin hän maailmaan saapuu! Kaikki on siis mennyt odotusaikana niin hyvin, vauva on ollut pää alaspäin jo kuukauden ja tuota tilaa näyttää lantiossa löytyvän, niin en oikein osaa jännittää koko synnytystapa-arviota millään tavalla. Tietty se voi parin viikon päästä olla ihan toinen ääni kellossa!

Kauniita kevätpäiviä!


Tiipula ja musi 34+2
 
Tiipula Ihanaa mammalomaa!!! Jännää ajatella, miten pian teidän pikkuinen tulee jo ihmettelemään maailmaan!

Täällä on taas alettu pohtimaan, että ollaanko tässä raskaana vai ei. Oireita ei ole oikein minkäänlaisia enää... Eilen tuli vähän verta/rusehtavaa vuotoa seksin jälkeen ja sekös sai mielen matalaksi. Pelottaa kyllä paljon, mutta olen nyt yrittänyt ajatella, että se on sitä harmitonta vuotoa, joka monesti alkuraskaudesta on. Tämä tieto ei kuitenkaan lohduta... Yritin soittaa terkkarille, jotta olisin kuullut ammattilaisen rauhoittavat sanat, mutta en saanut häntä kiinni. Tyhmät soittoajat!

Anteeksi murheisen täyteinen teksti heti uuden viikon aluksi! Parempaa viikon jatkoa meille jokaiselle!

Kirskis ja vauvva 6+0
 
Kirkis: Minulla kanssa hävisi ne pienet ja vähäiset oireet joskus viikoilla 8, eikä niitä oikeastaan sen jälkeen ole takaisin kuulunut. Täällä kans pelättiin, että onko huonosti käynyt, mutta tähän asti onneksi on hyvin eläväisesti masussa pikkuinen köllötellyt. :) Yritä olla mahdollisimman positiivisella mielellä. :) Tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että se on vaikeaa varsinkin siinä vaiheessa kun päähänsä saa, että kaikki ei ole hyvin, mutta yleensä kuitenki hyvin kaikki on! Ja tuo vuoto seksin jälkeenhän on ihan normaalia mielestäni. :O

tsude ja make 13+5
 
Tiipula ihanaa äitiyslomaa! Tosi kiva, että pääsette vielä kurkkaamaan pikkuista! Täällä ei taida tuollaista olla, ainakaan että siinä ultrattaisiin.

Uudesta pinosta: onko vielä kiire pistää pystyyn? Jos kokeilen, saako tämän otsikkoa vaihdettua? Ei täällä pohjoisessakaan enää tosiaan talvelta näytä, kun vettä tulee - hyvä niin, lumet sulavat :)

Oireettomuudesta: ainakin minä ja NiQ olemme kirjoitelleet useaan kertaan tässä pinossa, että lähes koko raskausaika on ollut oireetonta, ja kaikki on hyvin. Mulla myös oli tuollaista hyvin niukkaa vuotoa, josta Kirskis mainitsi. Mutta toki sitä stressaa, niin stressasin itsekin.

Takaisin töiden pariin...

Liisakaisa ja Myyrätyttönen 25+3
 
Eipä mullakaan ollut pahoinvointia kuin sellaisen viikon ajan (rv 7-8). :p Ja ihan hyvä niin. On tietty vielä välillä ollut päiviä, jolloin on ehkä hiukkasen etonut, mutta kovin vähissä määrin ovat pahoinvoinnit olleet. Eipä tuota vieläkään olo tunnu kovin raskaanaolevalta, vaikka pikkuinen on ultrassa nähty ja todistetusti masussa asustaa. :LOL:

Hiukkasen on maha kasvanut ainakin miehen mukaan, itse nyt en olisi siitä niinkään varma (ei varmaan ihme, kun joka päivä pällistelen peilin edessä joko se on kasvanut! :D) On alkanut myös nivusia vihlomaan ajoittain.

Tiksutin ja bebe 12+6 :heart:
 
Jep, ei pysty muokkaamaan tuota pinon otsikkoa. Eli haluaako joku laittaa kevät-kesä-pinon pystyyn? Minähän täältä kesällä poistun :D

Jotenkin vaikea silti edelleen käsittää, että meillä on ihan oikeasti kohta lapsi täällä. Lapsi, josta vain me olemme vastuussa. Jonka kaikki asiat vaatteista ja ruoasta kasvatuskysymyksiin meidän pitää päättää. No, ehkä sitä kasvaa sen lapsen mukana, ei heti tarvitse kaikkea tietää :)
 
Kiitos toivotuksista, toistaiseksi on kiva olla äippälomalla! :) Tänään tein jopa jotain muutakin kuin siivoushommia ja kävin kaverin kanssa viettämässä päivää kaupungissa. Olipa mukavaa, mutta nyt vähän väsyttää.

Tänään oli myös neuvola, eikä siellä edelleenkään tapahtunut mitään ihmeellistä. :) Verenpaineet oli ok, pissa puhdas, paino lisääntynyt maltillisesti 300 g/vko, vauvan sykkeet vaihteli hyvin ja oli keskimäärin 150, pikkuinen oli edelleen pää alaspäin (kuten jo yli kuukauden), mutta ei ollut vielä kiinnittynyt. Eilen käänteli vielä kylkeä niin, että meinasi ihan ahdistaa, kun oli niin kova myllerrys. Onhan se kiva, että kaikki on sujunut hyvin!

Liisakaisa sanoi sen, mitä minäkin olen tänään ajatellut: tuntuu vieläkin ihan käsittämättömältä, että pian meidän pikkuinen jo syntyy. Ehkä sitä ei vaan voi etukäteen ymmärtää, vaikka kuinka yrittäisi ajatella ja valmistautua. Vaan eipä mua silti pelota, on ihmiset lisääntymisestä tähänkin asti selvinneet!


Tiipula ja musi 34+4
 
NiQ
Mulla ei tosiaan oo ollu muuta oiretta kun tuo yliliikkuvista nivelistä johtuva alaselkäkipu, kun se SI-nivel on niin löysällä. Neuvolassa tänään kaikki ok :)

Lomaa odotellessa, viikon päästä ollaan jo matkalla Turkkiin :)

NiQ & Pena 25+6
 

Yhteistyössä