Eskaria takana pari viikkoa ja lasta jo kiusataan :(

  • Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
[QUOTE="surullinen";21915403]Mä ole ihan kamalan paljon miettinyt että miten ohjeistaa poikaa. Olen aina käskenyt olla välittämättä ja jättää oman arvoonsa jos joku kiusaa. Tekeekö se lapsestani yhtään sen parempaa ja neuvonko oikein jos käsken haukkumaan takaisin? Vai neuvonko "kääntämään toisernkin posken"? Todella vaikeita asioita![/QUOTE]
Noin pienen lapsen on vielä vaikea itse arvioida, milloin on järkevämpää olla välittämättä ja milloin sanoa takaisin. Lapselle voi kuitenkin opettaa, että uhriksi ei tarvitse eikä saakaan suostua. Kunhan olet keskustellut asiasta maanantaina eskariopen kanssa, sulla on toivon mukaan enemmän keinoja auttaa lastasi.
 
"vierailija"
[QUOTE="hmm";21914514]Voi ei, tuli ihan paha mieli toisen puolesta.. On kyllä kamalaa, kuinka aikaisessa vaiheessa kaikki tuollainen alkaa. Itse oon ollu päiväkodissa töissä ja olin järkyttynyt että jo siellä alkaa tuo toisten kiusaaminen ja haukkuminen ja jätetään ulkopuolelle leikeistä..
Onko muut eskarissa olijat sitten tunteneet jo kauemmin, esim. ollut samassa ryhmässä tarhassa? Jos siksi jättävät sitten uuden ulkopuolelle..
Ehdottomasti asiaan on puututtava. Puhuttava opettajien kanssa jotka sitten keskustelevat asiasta lasten kanssa ja seuraavat tilannetta.[/QUOTE]

Voisko olla et joskus lapset ei vaan osaa toimia isoissa porukoissa, ja nykypäiväkodissa edellytetään liian aikasin liian isoa ryhmää - sit agressio lisääntyy ja ei opita positiivisia sosiaalisia taitoja. Mitähän se Keltikangas-Järvinen tästä sanoikaan..joku mun mielestä tosi hyvä telkkaohjelma oli. pitäis löytyy ylen elävästä arkistosta
 

Yhteistyössä