Eskariopet tai opettajat perhepäivähoitajat tms huomiooo kyssäri joululahjasta

Syötävää. Itse tehdyt karkit ihana idea. Joulukarkit, kukat, yrttipuskat, kahvipaketit, lasten askartelut, piparit, mikä vaan syötävä, juotava ainakin menee. Noita pieniä koriste-esinetiä tulee joka vuosi noille hoitajille niiiiiiin paljon, eikä kukaan tarvi koriste-esineitä varmaan yhtään lisää kotiinsa.
 
"ope"
Voisitteko mahdollisesti muiden lasten vanhempien kanssa sopia jostain yhteisestä pikkusummasta jolla ostatte yhden yhteisen muiston tädille?
Näin mä ajattelin tehdä, sitten kun sen aika koittaa.
Itse haluan muistaa tätejä, jotka huolehtivat mun lapsistani.

Mä olen opettaja, ja vaikka kaikki lapset eivät muistakaan (eikä tarvitsekaan) niin joka vuosi heitän kesäkuussa viimeiset vanhaksi menneet suklaat roskiin, koska niitä tulee niin paljon ettei niitä vaan ehdi syödä.
Ja missään tapauksessa ei mitään pientä koriste-esinettä, vaikka se siellä Tiimarin hyllyllä niin syötävän suloinen lapsen mielestä olisikin. Mulla on kellarissa megapahvilaatikollinen koriste-esineitä, joita 7-vuotiaat ovat itse valinneet mulle lahjaksi.
Hellyttävää kyllä, ja en voi missään tapauksessa heitä moittia muistamisesta, mutta mun pitäis ostaa kolme kirjahyllyä jos haluaisin laittaa kaikki toisiinsa sopimattomat lahjat esille, ja joka vuosi niitä tulee aina lisää..
 
Musta kanssa kaikki itse tehty on ihanaa.Ihan itse tehtykortti on jo mahtava juttu.Ei aina edes tartte lahjaa siihen mukaan.Itse olen saanut paljon ihania kynttilöitä kun tietävät että olen kynttilä ihminen.
 
"tättä"
Musta kanssa kaikki itse tehty on ihanaa.Ihan itse tehtykortti on jo mahtava juttu.Ei aina edes tartte lahjaa siihen mukaan.Itse olen saanut paljon ihania kynttilöitä kun tietävät että olen kynttilä ihminen.
Minä just meinasin ehottaa että oisko kynttilä hyvä lahja? Me viime vuonna opettajalle ja kouluavustajalle ostettiin yksinkertaisella lasilautasella olevat kynttilät, mukana oli pienen pieni tonttu ja pakettiin nakattiin muutama suklaakarkki mukaan.
 
"mä kans"
Olen miettiny et mitä antaisin lapseni henkilökohtaiselle avustajalle. Avustaja on vähän yli 20 rouvas henkilö (meni tänä vuonna naimisiin). Mietin että voisinko antaa ns. herkkukorin? Missä olisi kahvi, glögiä, manteleita, rusinoita, jouluisia servettäjä, kynttilä ja jotain vielä syötävää. Lapsella ja avustajalla on vasta 2kk yhteistä taivalta takana.
 
[QUOTE="mä kans";22215129]Olen miettiny et mitä antaisin lapseni henkilökohtaiselle avustajalle. Avustaja on vähän yli 20 rouvas henkilö (meni tänä vuonna naimisiin). Mietin että voisinko antaa ns. herkkukorin? Missä olisi kahvi, glögiä, manteleita, rusinoita, jouluisia servettäjä, kynttilä ja jotain vielä syötävää. Lapsella ja avustajalla on vasta 2kk yhteistä taivalta takana.[/QUOTE]

Todellakin voit, ihana lahja!
 
"vieras"
kaikki kotikutoinen olisi aivan upea lahja, syötävät ei niinkään (allergioiden vuoksi), vaan kyllä ne perinteiset joulukukatkin on ihania.

Itse yritän keksiä eri lahjan joka vuosi, mietin jotain edullista ja käytännöllistä. Edellisenä vuonna saivat jouluisen servettipaketin ja päällä kuparinen piparkakkumuotti. Viime vuonna oli kimppalahja ryhmän muiden lasten vanhempien kanssa ja se oli lahjakortti kylpylään kummallekin hoitajalle tietenkin omansa ja lisäksi joulukukat. Tuli edullisemmaksi tuo kimppalahja, kuin servettipaketti ja piparkakkumuotti.
 
yks ope
Itse pidän eniten syötävistä tai poltettavista lahjoista tai kukista. Ihanalta kyllä tuo fleece-vilttikin kuulostaa, mutta tavaraa tahtoo kertyä vuosien saatossa liikaakin.
 
ohhoh
[QUOTE="vieras";22215240]Palkanhan he työstään saavat! Eihän kauppaankaan viedä kassatytölle joululahjoja...?![/QUOTE]

Kassatyttöhän viettääkin kaiket päivät sun lapses kanssa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22215240]Palkanhan he työstään saavat! Eihän kauppaankaan viedä kassatytölle joululahjoja...?![/QUOTE]

sain kyllä monena vuonna vakkari asiakkailta (myyjänä kun toimin) lahjan ja jopa häälahjan kun menin naimisiin :) Ja toki palkan saamme, eikä olla mitään lahjoja pyytämässä. Hoidon tasoonkaan ei lahjominen vaikuta, kaikkia hoidan samalla rakkaudella ja ammattitaidolla :)
 
postipoika
[QUOTE="vieras";22215240]Palkanhan he työstään saavat! Eihän kauppaankaan viedä kassatytölle joululahjoja...?![/QUOTE]

Hih, minä oon postinjakaja ja monesti joulun alla oottaa postilaatikossa pieni lahja, esim. konvehtirasia... Pelkkä korttikin lämmittää kovasti mieltä kun ihan tuntematon ihminen haluaa muistaa :)
 
"mä"
Me varmaan tehdään piparitaikinasta sellainen 20-30cm joulukuusi, mikä koristellaan ja kuusen juurelle laitetaan minimaalisia piparilahjoja. Paketoidaan sellofaaniin ja nätillä narulla kiinni. Syö jos tahtoo, jos ei niin pois sitten vaan.
 
:attn:

nostan vielä kerran... tuo yhteinen lahja vois olla kaikkein paras. Meidän koulussa 2 eskari ryhmää ja ovat paljon toistensa kanssa tekemisissä niin vois ehkä jopa kai kenties harkita että keräis yhteisen rahan toisenkin ryhmän kanssa ja ostais molemmille jotain.... vai onko kökkö idea???
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22214904]Olispa se noloa olla muistamatta jouluna vaikka hoitotätiä joka päivät pitkät hoitaa lapsiasi. Ja kyllä meille ainakin hoitotäti laittaa jotain pientä tytöille.[/QUOTE]

Tekee työtänsä, arvostan paljon, mutta mitään lahjomisia ei meillä harrasteta. Itse tehty joulukortti riittää.
 

Yhteistyössä