ettei jumala anna taakkaa

  • Viestiketjun aloittaja onko näin
  • Ensimmäinen viesti
Aamen
Alkuperäinen kirjoittaja onko näin:
enenpää, kuin jaksaa kantaa.
Minä uskon näin. Olen ollut uskossa jo kymmenen vuotta ja viime vuoden aikana minua on runsaasti taakoitettu, niin, että moni heikompi olisi kaatunut. Jumala on kuitenkin "puhunut" minulle Pyhän henkensä kautta, rukouksissa. Kaksi puolestani rukoillutta henkilöä on vahvistanut saman . Minulle on annettu nämä taakat harkiten ja tiettyä tehtävää varten, (minkä Pyhä henki selkeästi sukouksessa ilmaisi ) siinä sietokyvyssä, missä ne kantaa jaksan.
 
sara
Alkuperäinen kirjoittaja Aamen:
Alkuperäinen kirjoittaja onko näin:
enenpää, kuin jaksaa kantaa.
Minä uskon näin. Olen ollut uskossa jo kymmenen vuotta ja viime vuoden aikana minua on runsaasti taakoitettu, niin, että moni heikompi olisi kaatunut. Jumala on kuitenkin "puhunut" minulle Pyhän henkensä kautta, rukouksissa. Kaksi puolestani rukoillutta henkilöä on vahvistanut saman . Minulle on annettu nämä taakat harkiten ja tiettyä tehtävää varten, (minkä Pyhä henki selkeästi sukouksessa ilmaisi ) siinä sietokyvyssä, missä ne kantaa jaksan.
samaa mieltä. Ei elämä ole helppoa ollut, mutta niitä taakkoja ei tarvitse kantaa yksin.
 
mie
Jos tätä ei ajattele pelkän uskonnon kautta, niin tuollainen asenne auttaa ainakin jaksamaan.
Kun ajattelee, ettei ihmiselle "anneta" vastoinkäymisiä, enemmän kuin hän jaksaa kantaa, niin silloin "tsemppaa" itseään jaksamaan, sattui mitä sattui. Tavallaan tuon voisi kääntää toisinpäinkin... ihminen kyllä jaksaa kantaa ne vastoinkäymiset, mitä hänen tiellensä osuu, jos vaan jaksaa uskoa parempaan tulevaisuuteen.
 
ira
Mä luulen että näin on. Taakan kantamisen ja jaksamisen määritelmä taitaa vain olla Jlalla ja ihmisellä vähän erilainen. Ehkä ihmisen mielen ei kuulukaan aina pysyä koossa.

Loppujen lopuksi elämiseen riittää että juo ja syö vähän. Hengittäminen, nukkuminen ja muut toiminnot tulevat itsekseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos tätä ei ajattele pelkän uskonnon kautta, niin tuollainen asenne auttaa ainakin jaksamaan.
Kun ajattelee, ettei ihmiselle "anneta" vastoinkäymisiä, enemmän kuin hän jaksaa kantaa, niin silloin "tsemppaa" itseään jaksamaan, sattui mitä sattui. Tavallaan tuon voisi kääntää toisinpäinkin... ihminen kyllä jaksaa kantaa ne vastoinkäymiset, mitä hänen tiellensä osuu, jos vaan jaksaa uskoa parempaan tulevaisuuteen.
Osittain noin. Siis käytännössä olen sitä mieltä että elämä osaa olla joskus TODELLA epäreilua ja joillekin osuu noita vastoinkäymisiä huomattavasti enemmän mihin voimat riittää. Ikävä kyllä. :/ En menisi kenenkään väsymystä, masennusta tai itsemurhaa arvostelemaan siksi.

Mutta itse taas luotan omassa elämässäni tuohon. Se antaa uskoa tulevaan ja samalla kokee ettei ole yksin ongelmiensa kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
eikö vielä nykypäivänäkään ihmiset usko itteensä, pitää vaikeudet sysätä jonkun olemattoman jumalan niskoille :eek:
Joskus vaikeudet vaan ovat sitä luokkaa ettei ne omat voimat ja usko itseen enää riitä. Eikö silloin ole parempi jos uskon kautta jaksaa eteenpäin, kuin että ilman uskoa romahtaisi?
 
metsänpeitto
Tuo sanonta olisi ensimmäisten kiellettävien joukossa, jos minä olisin diktaattori.

Taakan kantoon vaikuttaa kaikki muukin kuin ihminen itse, hänen tukiverkkonsa ja hallitsemattomat asiat. Toisinaan saa enemmän kuin voi kantaa. Hengissä ehkä selviää, mutta se mitä jää jäljelle on ehkä korjaamattomasti rikki. Joku voi uskosta saada itselleen voimia jaksaa sen tosiasian edessä, että meillä on usein hyvin vähän valtaa ja vaikutusta muuttaa asioita.

Kannattaako jaksaa taakan alla, jos tuloksena on ihmisraato?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos tätä ei ajattele pelkän uskonnon kautta, niin tuollainen asenne auttaa ainakin jaksamaan.
Kun ajattelee, ettei ihmiselle "anneta" vastoinkäymisiä, enemmän kuin hän jaksaa kantaa, niin silloin "tsemppaa" itseään jaksamaan, sattui mitä sattui. Tavallaan tuon voisi kääntää toisinpäinkin... ihminen kyllä jaksaa kantaa ne vastoinkäymiset, mitä hänen tiellensä osuu, jos vaan jaksaa uskoa parempaan tulevaisuuteen.
Näin ajattelen minäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-pisamapeikko-:
Voi miten mielenterveyspotilaitakin olisi siten vähän. Toisaalta, en muutenkaan usko koko Jumalaan, joten tuo taakan antamisjutu on mulle täyttä kukkua muutenkin.
Mun mielestä mielenterveyspotilaiden määrä ja tämä sanonta ei liity yhteen. Nuo itsemurhat on vaikeampi juttu, mutta mielenterveysongelmnat kääntyvät vahvuudeksi, kun ne on voitettu, eli lopulta osoittautuvat ihmiselle siunaukseksi. Ne ovat se perustus, jolle terve tunne-elämä rakennetaan.
Vaikuksien kautta voitoon ja mikä ei tapa se vahvistaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ensinnäkään mä en usko Jumalaan ja toisekseen niin kyllä mun harteille on sysätty aivan liikaa.
Sama täällä.Alkaa tuonpuoleinen kiinnostaa enemmän kuin eläminen.
Mua taas kiinnostaa elämä enemmän, mutta tympii kun tulee niin paljon kaikenlaasta. Ja voi tulla vielä lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ensinnäkään mä en usko Jumalaan ja toisekseen niin kyllä mun harteille on sysätty aivan liikaa.
Sama täällä.Alkaa tuonpuoleinen kiinnostaa enemmän kuin eläminen.
Mua taas kiinnostaa elämä enemmän, mutta tympii kun tulee niin paljon kaikenlaasta. Ja voi tulla vielä lisää.
Jos ei muulloon tuu, niin ainaki silloon, kun on vähän aikaa tuntunu että oikeestaan kaikki on hyvin. Sitten kuitenkin rysähtää jotain paskaa niskaan.
 

Yhteistyössä