Euroviisut 2024 VIRALLINEN LIVEKOMMENTOINTI SEMI 1

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Israelin esitys oli kyllä tasokas ja samalla tosi koskettava. Jotenkin tuntuu, että maailmassa on vielä jäljellä hitunen valoa ja toivoa, vaikka tosi pimeitä aikoja eletään.
Aika kuumottavaa tuo Malmön odotettu väkivaltaisuus, en uskaltanut lähteä paikalle, vaikka asun lähellä. Ihmettelen miten Israelin edustajat uskalsivat tulla paikalle. No, ovat tietysti tottuneet joka hetkiseen väkivallan uhkaan. On sekin elämää.
 
vierailija
Pitäisi olla sellainen pistelistan, jolla voisi ainakin yleisöäänissä pudottaa Israelin pois pelistä. Luulisi jonkinlaisen konsensuksen suomalaisilla löytyvän kun suomenvirolaiset äänestävät Viroa, suomenukrainalaiset äänestävät Ukrainaa jne. Sveitsi olisi kyllä ihannevoittaja, koska heillä on rahaa ja haluja järjestää kunnon viisut.
Tätä mäkin mietin, että ois kiva nähdä Sveitsin järkkäämät viisut, kun siellä ainakin on rahaa...
 
vierailija
Joo, mä tavallaan haluaisin äänestää Norjaa, mutta ehkä äänestän sittenkin Sveitsiä tästä syystä, ettei ainakaan Israel voita...
Norjalla valtion öljysäätiön sijoitukset tuottavat niin hyvin, että siellä on jo vaikeuksia keksiä sijoituskohteita. Kyllä sieltä luulisi liikenevän viisujen järjestämiseen ”apurahaa”.

Pitäsi tutkia äkkiä viisumaiden talousasiat ja laittaa niillekin oma arvosana kun miettii, että ketä sitä lauantaina äänestäisi.
 
vierailija
Israelin esitys oli kyllä tasokas ja samalla tosi koskettava. Jotenkin tuntuu, että maailmassa on vielä jäljellä hitunen valoa ja toivoa, vaikka tosi pimeitä aikoja eletään.
Mun sisko oli tuolla semifinaalissa ja kertoi ihan samaa. Israelin esityksen aikana ihmiset olivat halanneet häntä, vierasta. Sisko oli ihan äimänä, kun ihmiset olivat itkeneet ja halanneet toisiaan. Areenassa Mikko kertoi buuauksista Israelin kohdalla, eikä telkkarissa näkynyt mitään tuollaista täällä Suomessa.Yleisössä tunnelma oli kuitenkin ollut paitsi jännittynyt, ja jopa vihamielinen, niin samaan aikaan oli tunteet purkautuneet itkuna ja halaamisena. Sillai tosi kauniilla tavalla.
 
vierailija
Eihän terojärjestö Hamas, joka hyökkäsi viattomien siviilien, vauvojen, lasten, tyttöjen, poikien, aikuisten ja vanhusten kimppuun tappaen, raiskaten ja panttivankeja ottaen, ole tuolla mukana. Vai meinaatko ettei Ukrainakaan saisi puolustautua kimppuunsa hyökännyttä Venäjää vastaan?
Lähi-Idässä tuo vihan kierre on ikuinen. Aivan sama, vaikka EU jne ajaisivat kahden valtion mallia. Tietenkin ääriainekset käyttävät tuota hyväkseen. Enkä ihmettelisi, vaikka Pudolf olisi rahoittanut Hamasia. Pudolfille on Yhdysvaltojen laivaston pääsy israelilaiseen satamaan kuin tikkataulun tkuka kankussa. Toki Putlerstanin oma laivastotukikohta on Syyrian Latakiassa. Pudolf ja omien maanmiestensä listijä al-Assad ovat sydänystäviä keskenään.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Norjalla valtion öljysäätiön sijoitukset tuottavat niin hyvin, että siellä on jo vaikeuksia keksiä sijoituskohteita. Kyllä sieltä luulisi liikenevän viisujen järjestämiseen ”apurahaa”.

Pitäsi tutkia äkkiä viisumaiden talousasiat ja laittaa niillekin oma arvosana kun miettii, että ketä sitä lauantaina äänestäisi.
Mä oon jo päätynyt siihen vakavaraiseen Sveitsiin, ja heidän Freddie Mercuryyn :D
 
vierailija
Tai lakki kadulle ja tsa tsa tsaata vetämään. Lopuksi bravuuri, Mic Mac.
Sinkut Tinderiin ja syömätreffeille kun liika makea alkaa iljettää. Minulle on jäänyt pieni inho makeaa kohtaan, koska söin lapsena jossain juhlissa liikaa makeaa ja oksensin. Ymmärsin, että äitikin häpeää kun tytär oksentaa ahneutensa vuoksi kyläpaikan vessassa. Sen jälkeen sen yhden leivoksen tai pullan syöminen on ollut kyllä maksimi. Minun herkkuni on kurkkusalaatti hapankorpun päällä.
 
vierailija
Sitä ihmettelen, miten Belgia putosi. Tosin livenä Mustiin laulu ei ollut kovin vahvaa, mutta silti. Oddseissakin se oli suht korkealla ainakin jossain vaiheessa, vai muistanko ihan väärin. Todella yllättävä putoaminen.
 
vierailija
Sitä ihmettelen, miten Belgia putosi. Tosin livenä Mustiin laulu ei ollut kovin vahvaa, mutta silti. Oddseissakin se oli suht korkealla ainakin jossain vaiheessa, vai muistanko ihan väärin. Todella yllättävä putoaminen.
Minusta häntä kuvattiin melkein koko ajan liian kaukaa ja hän ei saanut katsekontaktia kameraan eli siis katsojiin hallin ulkopuolella.
 
vierailija
Mun sisko oli tuolla semifinaalissa ja kertoi ihan samaa. Israelin esityksen aikana ihmiset olivat halanneet häntä, vierasta. Sisko oli ihan äimänä, kun ihmiset olivat itkeneet ja halanneet toisiaan. Areenassa Mikko kertoi buuauksista Israelin kohdalla, eikä telkkarissa näkynyt mitään tuollaista täällä Suomessa.Yleisössä tunnelma oli kuitenkin ollut paitsi jännittynyt, ja jopa vihamielinen, niin samaan aikaan oli tunteet purkautuneet itkuna ja halaamisena. Sillai tosi kauniilla tavalla.
Kovasti oli buuattu Israelille ja huudettu mm. Free Palestine. TV-lähetyksessä peitetty nauhalta tulevilla äänillä.
 

Yhteistyössä