Facebook-seinän kaverit

Millä perusteella valikoituvat ne 8 kaveria, joiden kuvat näkyvät, siihen omalle seinälle? Ne vaihtuvat jonkin verran, mutta osa kuvista on yleensä samoja.

Onko ne niitä, kenen profiilia itse käyt useimmiten kurkkimassa?
Vai niitä, kenen päivityksiä kommentoit?
Vai niitä jotka ovat useimmiten sisäänkirjautuneena?
Vai niitä, ketkä käyvät sinun profiilillasi?

Sattumaan en usko, koska samat ei aina voi valikoitua siihen näkyviin.
 
fiuy
Ei tietoa, enkä ole koskaan miettinyt asiaa. En usko ainakaan tuohon "ne jotka käyvät profiilissasi" koska luotan (ainakin toistaiseksi) siihen ettei käynnistä jää jälkeä, ellet tykkää/kommentoi jotakin.
 
[QUOTE="mama";26490999]Tarkoitatko niitä vasemmassa reunassa olevia?
Jostain joskus luin että yhteisten tapahtumien, työpaikkojen ym. mukaan menisivät, mut en tiedä.[/QUOTE]

Mulla on aikajanaprofiili (vai mikä lie) ja siinä näkyy suunnilleen keskellä/oikealla kavereista kahdeksan. En keksi mitään yhdistävää tekijää meille, ei erityisemmin yhteisiä tapahtumia jne. Mutta yksi kaveri siellä pyörii melkein aina ja haluaisin todellakin tietää, miksi ;)
 
Mäkin olen miettinyt samaa. Itse olen arvellut, että ne ovat kavereistani ne joilla on viimeisimmät tapahtumat fb:ssa sillä hetkellä kun itse kirjaudun sisään. Mutta tämä on vain arvailua. Ne ketkä mulla siinä näkyy on tosi aktiivisia fb:n käyttäjiä.
 
näin
Mun mielestä ne on sekä niitä, keiden kanssa chattailee/kommentoi/tykkää eniten, ja myös niitä, keiden profiilissa käy eniten kyyläämässä :D. En usko, että siinä näkyvät ovat käyneet sivullasi, vaan se on juuri nimenomaan toisin päin - niitä, joiden profiilissa SINÄ olet itse käynyt.
 
Nou
Alkuperäinen kirjoittaja näin;26491678:
Mun mielestä ne on sekä niitä, keiden kanssa chattailee/kommentoi/tykkää eniten, ja myös niitä, keiden profiilissa käy eniten kyyläämässä :D. En usko, että siinä näkyvät ovat käyneet sivullasi, vaan se on juuri nimenomaan toisin päin - niitä, joiden profiilissa SINÄ olet itse käynyt.
Ei pidä paikkansa että missä itse käynyt vierailemassa kun mulla on siellä semmosia joiden profiilia en ole käynyt katomassa moneen kuukauteen ja siellä myös sellasia jotka ei ole käyneet koko Facebookissa puoleen vuoteen. Menee kyllä ihan randomina ketä siellä näkyy.
 
Haluan tietää
Muakin kiinnostaa. Olen miettinyt tätä jo pitkään, aika samat naamat eivätkä ole aktiivikäyttäjiä tai sisäänkirjoittautuneita tai mun minä heidän juttuja kommentoinut tai ei olla viime aikoina tai ollenkaan chatissa juteltu.
 
"Niisu"
Minuakin kiinnostaisi tietää millä perjaatteella ne valikoituu. Olen jo pitkään miettinyt että miten siinä voi ollaa AINA samat kaksi naamaa?

Toiseen en ole ollut yhteydessä facebookin kautta aikoihin, en tykännyt mistään aikoihin, en käynyt katsomassa profiilia yli vuoteen. Hänen tiedän olevan kiinnostunut minusta, mutta laittaa viestejä puhelimeen, ei yhtään viestiä/kommenttia fb:ssä. No tykkäyksiä on kai pari.. Hän on "tutut" listalla, eli ei näe kuin pienen osan päivityksistäni ja kuvistani.

Toinen näistä on sellainen jonka kanssa en ole vielä käynyt keskustelua fb:ssä, en tykännyt mistään tilasta tai kommentoinut. Kuten ei hänkään. Kerran olen hänen profiiliaan katsonut pari kk sitten. On uusimpien kavereiden joukossa fb:n kaverilistalla, ei kuitenkaan uusin, eli ei selity silläkään. Eikä hän ole tuolla "tutut" listalla missä aiemmin mainittu on. Hänen kanssaan pidän aktiivisesti puhelimella yhteyttä, mutta eihän face sitä tiedä!

Testailin vielä että ramppailin eestaas kahdeksan tietyn ihmisen profiileja, ne ei kuitenkaan siirtynyt vakionaamoiksi. Päivitin oman sivuni 10 kertaa, 9 kerroista tuli ensin mainittu kaveri ja 8 kerralla toisena mainittu, loput muuttui jotenki, mutta samoja naamoja oli suurimmilla osilla kerroista. No, oli moni niistä kyllä sitten juuri niitä jotka tykkäilevät ja kommentoivat paljon kuviani/päivityksiäni.
Eikä ne muuten ole online kavereita, eikä varmasti niitä joihin itse pidän fb:n kautta eniten yhteyttä. Kumma jos täysin randomilla valitsee, mutta silti aina vaan samat naamat on siinä.

Joo o, olen kipeä ja läppärin kera sängyn pohjalla, siksi aikaa pohtia näin typeriä asioita... ;)
 
"Vieras"
Tää kiinnostaa myös mua!! Mulla ensimmäisenä (ylimpänä) näkyy yksi jonka kanssa en ole ollut fb:n kautta yhteydessä kuin pari vuotta sitten, ei oo tykäilty tai kirjoiteltu toistemme seinille. Ihmettelen vain miksi hän roikkuu listan kärjessä. Onko ihan sattumanvaraista?
 

Yhteistyössä