farkkujen tuumakoot

  • Viestiketjun aloittaja "uuno"
  • Ensimmäinen viesti
"uuno"
Olisin tilaamassa farkkuja h&m:ltä. Edelliset farkut olen ostanut joskus 8 vuotta sitten ja niissä näyttää olevan koko 36. ovat kulahtaneet ja varmasti venyneet vaikka vielä menevätkin, mutta ovat jo VANHAT!!! Lisäksi olen tämän 8 vuoden aikana synnyttänyt neljä tenavaa joten on vähän tuo keskivartalokin muuttunut. Mutta siis nuo farkut joita olen tilaamassa ovat "joustavaa, pestyä denimiä ja niissä on matala vyötärö" Ja nuo tuumakoot on mulle ihan hepreaa, viimeksi yli 20 vuotta sitten olen käyttänyt farkkuja joissa oli tuumakoot... Eli mistä kohtaa nyt mittaan vyötäröä kun kyseessä on matala malli... ja onko noiden farkkujen tuumakoko siitä matalan vyötärön kohdalta vai miten tämä nyt oikein menee...
 
Minäkään en tiedä
Tuumahan on 2,54cm. Tuumakoissahan on ainakin vyötärö mitta. esim. 30/32 farkut se 30 on kai vyötärö tuumissa, mutta 32 on pituus tuumissa. Eli 30* 2,54=76,2cm vyötärö ja 2,54*32=81,28cm lahkeen pituus. Paljon on sitten lantionleveys missäkin koossa?
 
"uuno"
Vitsi vie, kun on hankalaa... mittasin itse vyötärön ympäryksekseni 87cm, mutta sitten taas housut jotka on passelit jalassa niin niiden vyötärö on vain 82cm. Eli tuo 87cm tuumissa olisi 34 ja tuo 82 cm olisi 32 tuumaa. Kumpaako nyt sitten ottaa kun farkut on matala vyötäröiset...
 
"uuno"
ja knn mun koko housujen kanssa h&M:ssä on nyt myös tän viimeisen lapsen myötä tuo 38, mutta kun mun maha on niin iso edelleen, kuin olisi raskaana jatkuvasti (mitä viimeiset 5,5 vuotta olen lähes tulkoon ollutkin) niin olisi kiva saada farkut jotka päällä pystyy olemaan.
 
Jotenkin noin
Mittaa aapee se vyötärö siitä alamahan kohdalta jos on paljon pömppö ja matala vyötäröiset housut. Sitten jaa se tulos 2,54:llä ja saat tulokseksi tuumakoon vyötärömitan. Sama homma pituuden kanssa, eli mitta haarojen kohdalta nilkkaan.
 
Knnn
[QUOTE="uuno";30118410]ja knn mun koko housujen kanssa h&M:ssä on nyt myös tän viimeisen lapsen myötä tuo 38, mutta kun mun maha on niin iso edelleen, kuin olisi raskaana jatkuvasti (mitä viimeiset 5,5 vuotta olen lähes tulkoon ollutkin) niin olisi kiva saada farkut jotka päällä pystyy olemaan.[/QUOTE]

Mun mielestä sun kannattaa mieluummin valita korkeavyötäröiset farkut. Matalassa mallissa on tuskaa olla jos vatsassa on ylimääräistä. Ja pepa vilkkuu helposti kun joutuu kumartelemaan.

Pystyiisitkö käymään kokeilemassa farkkuja? Niitä on nimittäin miltei mahdoton ostaa kokeilematta. Teette vaikka päiväreissun lähimpään kauppakeskukseen :)
 
Knnn
[QUOTE="hei";30118429]Mielenkiinnosta kysyn. Voitko mittaa paljon sun reiden ympärys on tossa koossa, pretty please. Täällä eräs, joka haluis mahtuu kans tuohon tuumakokoon joskus.[/QUOTE]

50cm näytti olevan reiden keskikohdalta :)
 
"uuno"
Mun mielestä sun kannattaa mieluummin valita korkeavyötäröiset farkut. Matalassa mallissa on tuskaa olla jos vatsassa on ylimääräistä. Ja pepa vilkkuu helposti kun joutuu kumartelemaan.

Pystyiisitkö käymään kokeilemassa farkkuja? Niitä on nimittäin miltei mahdoton ostaa kokeilematta. Teette vaikka päiväreissun lähimpään kauppakeskukseen :)
Sehän se just onkin kun en pääse. olis niin helpompaa ostaa housuja kun sais kokeilla. Ja tuo muuten on totta, että vois olla passelimmit korkeampi vyötäröiset farkut (saa mahan sinne sisälle kunnolla, eikä tarvi muiden yökkiä kun maha roikkuu kuin sillä yhdellä putous sketsihahmolla, minkä nimeä en tietenkään nyt muista, mutta kuitenkin) Se vaan kun haluaisin levenevät lahkeet, mutta noissa korkeavyötäröisissä ei sellaisia tietenkään ole tällä hetkellä.
 
"uuno"
ääh! mä annan olla ja kuljen jatkossakin verkkareissa ja tuulihousuissa kunnes joskus pääsen johonkin ihmisten ilmoille (ruokakaupan lisäksi siis), missä myydään farkkuja. Kiitos kuitenkin vastanneille. =)
 

Yhteistyössä