Fb kuva vauva syö kissmettiä

  • Viestiketjun aloittaja "Irina"
  • Ensimmäinen viesti
Mä ottaisin jotkut neuvolan ruokintavinkit rankkana vittuiluna. Tänä päivänä ei kukaan syötä lapsiaan väärin tiedon puutteen takia eikä se lapsi yhdestä suklaakeksistä pilalle mene.
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
Mie olen kyllä yhtä ahdasmielinen tämän asian suhteen. Vauvat eivät tarvitse mitään sokeriryydytettyjä herkkuja.

Itse toruin pari päivää sitten kaveria, kun hän oli syöttänyt 10kk vanhalle vauvalleen makkaran. :D
 
Mie olen kyllä yhtä ahdasmielinen tämän asian suhteen. Vauvat eivät tarvitse mitään sokeriryydytettyjä herkkuja.

Itse toruin pari päivää sitten kaveria, kun hän oli syöttänyt 10kk vanhalle vauvalleen makkaran. :D
Milloinkas ne lapset sitten saavat ruveta syömään normaalia ruokaa, mitä muukin perhe syö? Kouluiässäkö? 10 kk voi vallan hyvin syödä makkaraa.
 
Cccup
No jopa on välinpitämättömiä vastauksia.. Kyllä muakin "kismittäis" tollanen, mun mielestä karkit ja suklaat ei kuulu vauvoille. Kaveri syötti joskus aikoinaan vauvalleen mehujäitä kun hampaiden tulo sattui. Siis mehujäitä?? Antais sit mielummin joko jäitä tai niitä kipuja hillitseviä puruleluja?

Tää nykyajan sokerin syöttäminen on mun mielestä lähtenyt ihan hanskasta, meidän kouluikäiset likat vinkuu ja vankuu suklaavanukkaita aamupaloiks ja vetää herneen nenään kun niiden äiti antaa syödä mitä vaan ja minä suosin tavallista jugurttia/viiliä tms mikä ei sit meinaa enää mennä alas kun kotona saa makeampaa. Ja sit ihmetellään kun lapset on lihavia.......
Repesin ihan totaalisesti tolle "kismittäis" :D
 
"Suklaati"
Voi pyhä jyssäys sentään, olisiko kuitenkin lastensuojeluilmon paikka! Mites kun 12 kuukauden neuvolassa sanottiin että lapselle voi nyt syöttää samaa ruokaa kuin muu perhe, vaikka nakkejakin. Tippuukohan tuon 10-kuukautisen hampaat nyt pois kun hän maistoi suklaata 2 kuukautta ennen virallista lupaa. Vai tuleekohan se karkkilupa vasta myöhemmin. Täytyy varmaan hammaslääkäriltä varmistaakin mikä on virallinen ikä luvalliseen maistamiseen. Oiskohan nyt vaikka käynyt niin että vauveli hamusi juhlapöydässsä suklaata (siis meillähän huudetaan naama punaisena jos epäilee vanhempien syövän parempaa ruokaa) ja hänen annettiin maistaa. Eipä sillä, ei ole meidän puolitoistavuotias vielä karkkia maistanut, mutta tuskinpa olisi piloille mennyt maistiaisista.
 
Näin
Mä olen kyllä ap:n kanssa samoilla linjoilla siitä että todellakaan vauvoille ei anneta mitään suklaata. Hämmentää miten porukka täällä on sitä mieltä että se on ok.
Mutta en kyllä kommentoisi kuvaa saati alkaisi kaveria neuvomaan.
 
"tiukkis"
Minä myös olen ap:n kanssa yhtä tiukkapipo, mitään karkeja, suklaa mukaanlukien, ei kuulu tuon ikäiselle. Meillä ei lapset ole saaneet nuorinta lukuunottamatta ennen 2 v päiväänsä yhtään karkkia. Nuorin sai 1,5 veenä, kun yksissä juhlissa pidettiin karkit sun muut herkut niin matalalla, että nuorinkin sieltä sai otettua. Hirveen lepsua porukkaa täällä, jos pidetään ok:na alle 1 veelle suklaata syötettävän. Taitavat mammat täällä vetää ittekkin mässyä napaan ja samalla omille mukuloillekin syötetään ihan mitä sattuu.
 
Näin
[QUOTE="tiukkis";28518150]Minä myös olen ap:n kanssa yhtä tiukkapipo, mitään karkeja, suklaa mukaanlukien, ei kuulu tuon ikäiselle. Meillä ei lapset ole saaneet nuorinta lukuunottamatta ennen 2 v päiväänsä yhtään karkkia. Nuorin sai 1,5 veenä, kun yksissä juhlissa pidettiin karkit sun muut herkut niin matalalla, että nuorinkin sieltä sai otettua. Hirveen lepsua porukkaa täällä, jos pidetään ok:na alle 1 veelle suklaata syötettävän. Taitavat mammat täällä vetää ittekkin mässyä napaan ja samalla omille mukuloillekin syötetään ihan mitä sattuu.[/QUOTE]

Mä olen supertiukkis kun oma lapsi ei saanut karkkia ennen 3-vuotispäivää.
Luulen kanssa että kun äideille mässy maistuu, niin se on jotenkin pakko jatkaa sitä samaa perinnettä lasten kohdalla...
Muistelisin muuten, että nykyään neuvolassa todetaan että alle 3 v:lle ei kannattaisi juuri makeita antaa, koska kyse on tottumuksesta.
 
"vieras"
Miksi ei saisi kerran viikossa antaa vähän karkkia jo alle kolmevuotiaalle? Minä annan kuopukselle karkkipäivänä aina kolme tai neljä Hedelmäaakkosta. Leikkaan neljään osaan, niin ne on pieniä, eikä ole tukehtumisvaaraa :D Pahempia on minusta ihmiset, jotka antavat lasten syödä joka päivä sokerijugurttia ja runsaasti juustoa, leikkeleitä ja lihaa.
 
hoikka äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28518216:
Mä olen supertiukkis kun oma lapsi ei saanut karkkia ennen 3-vuotispäivää.
Luulen kanssa että kun äideille mässy maistuu, niin se on jotenkin pakko jatkaa sitä samaa perinnettä lasten kohdalla...
Muistelisin muuten, että nykyään neuvolassa todetaan että alle 3 v:lle ei kannattaisi juuri makeita antaa, koska kyse on tottumuksesta.
Höpö höpö. Noi ei-edes-maistiaisia ohjeet ja säännöstelyt on teille herkkuperseille, jotka ei tajua mikä on KOHTUUS ja osaa lapselta niitä rajoittaa jos kerran saa maistaa :D minkäs sille voi jos on niin lapamato.
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
[QUOTE="Irina";28517199]Kaveri postasi facebookiin kuvan, jossa vauva syö kissmettiä. Vauvalla kädessä yksi sellainen kissmet-yksikkö/pala. On osana kansiota, jossa kuvat isomman sisaren synttäreiltä. Vauvalla ikää n. 10kk.

Kommentoisitko tuollaista kuvaa? Minun tekisi mieli linkata esim. Neuvolan ruokintaohjeet tai kuva johonkin tosi huonohampaiseen henkilöön. Puistattavan vastuuntunnotonta.[/QUOTE]

No tuskin sen vauvan hampaat on heti tuhon omat jos se sisaruksen synttäreillä saa vähän suklaata maistaa. JOku järki tässäkin asiassa hyvä säilyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28518216:
Mä olen supertiukkis kun oma lapsi ei saanut karkkia ennen 3-vuotispäivää.
Luulen kanssa että kun äideille mässy maistuu, niin se on jotenkin pakko jatkaa sitä samaa perinnettä lasten kohdalla...
Muistelisin muuten, että nykyään neuvolassa todetaan että alle 3 v:lle ei kannattaisi juuri makeita antaa, koska kyse on tottumuksesta.
Mä voin luetella heti kättelyssä parikymmentä ihmistä jotka ei oo saanu sokeria alle kouluikäisenä ja kaikki heistä on sitten nuorina/aikuisina varsinaisia sokerihiiriä.

Synttäreillä ja muissa tapahtumissa ne, kenen lapset seisoo sielä herkkupöydän ääressä mättämässä silmät suurina herkkuja minkä ehtivät, on niistä perheistä joissa lapsia on kaikin tavoin yritetty varjella sokerilta.

Miksi se on niin jos kerran kyse on tottumuksesta?
 
ok
No en minäkään vauvalle ole mitään karkkeja antanut, mutta ei tuolle nyt voi kuin hymähtää ja korkeintaan hiljaisesti ajatella, että onko pakko sitä sokeria..

Älä sano mitään, nolaat ittes.
 
[QUOTE="vieras";28518481]Mikä oikeus sulla on torua sun kavereita heidän päätöksistään? Mä en kyllä kauan jaksais katsella tuollaista kaveria.[/QUOTE]

Hän itse pyysi torumaan. Siks. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;28518743:
Ja tohon makkaraan sanon sen verrran, että kaverin 10 kk:n ikäinen vauva joutui vatsataudin vuoksi sairaalan nesteytykseen, olivat tädit kuulemma ekaksi lykänneet pojalle makkarasiivun käteen imeskeltäväksi, jotta tämä saisi suoloja. ;)
No hei, tuohan on muutenkin poikkeustapaus. Jos olis joku paha mahatauti, niin antaisin mitä vaan, mikä maistuu. Mutta en normaalitilanteessa ruokkis huonosti :D
 
Mulla on kaksi serkkua ( sisarukset) joille ei ennen eskari-ikää kerrottu mitä karkki on. Kaikki herkut olivat pannassa. No, kouluiässä heistä tuli oikein karkkirohmuja, ja murkkuikäisinä ovat molemmat ylipainoisia.
No tuossa on vedetty kanssa överiksi.
Itse olen alkanut antamaan, kuten sanoin 1,5 - 2-vuotiaalle. Toinen lapsistani on hirveä sokeripullahiiri, laiha kun mikä. Toinen ei juuri nameista perusta ja hän on, tosin keliaakikko, mutta selkeästi pyöreempi tapaus.
 

Yhteistyössä