Felicitaksen hinnoista...

Moi

Onko joku ollut felicitaksessa ivf/icsi hoidossa ? Paljonko tuli maksamaan kokonaisuudessaan? Klinikan kotisivuilla oli hinnasto, mutta siitä ei käynyt ilmi mitä ilmoitetut ivf/icsi hinnat sisältävät. Lähinnä mietin, et sisältävätkö ilmoitetut hinnat myös hoidon aikaiset uä-seurannat vai tuleeko ne vielä päälle.
Mitä ootte mieltä ko. klinikasta?
 
Huippu klinikka! Väki ystävällistä ja tosi lämmin ilmapiiri !! Vain kehuja minulta.

Ivf:n hinnaksi tuli kaikkineen (lääkkeineen) reilut 3000e. Ja nyt passien hinnat olleet lääkkeineen n 600e. Tai en muista mitä oikeesti maksaa, mut kela-korvausten jälkeen näin.
Ja saa myös maksaa osissa jos on tarvetta.
Suosittelen!
 
Hei!

Voin lämpimästi suositella - aivan huippuklinikka, mahtava ja ammattitaitoinen henkilökunta. Olimme hoidossa Lappeenrannassa. Meille jäi heti ekasta käyntikerrasta olo, että olemme hyvissä käsissä. Asioista puhuttiin juuri niiden nimellä, lääkärillä oli koko ajan aikaa vastailla kysymyksiin - ei siis sellaista oloa mikä on tuolla julkisella puolella valitettavan usein. Vaikka se maksaa, niin kyllä niille rahoille saa vastinetta. Jos olet alle 40v, niin sulla on silleen loistava tilanne, että kela-vähennykset tehdään suoraan laskusta ja kun lääkekatto on täynnä, niin sen jälkeen ovat kalleimmat (ne piikit) lääkkeet ilmaisia.
Suosittelen omasta puolestani lämpimästä ko klinikkaa!

Onnea hoitoihin!
 
Minua kans kiinnostaa IVF:n kokonaiskustannukset Felicitaksella Helsingissä + lääkkeet. Olemme käyneet Felicitaksella keväästä lukien ovulaation induktiohoidoissa ja inssissä ja seuraavaksi oltaisiin menossa IVF:ään. Huippu paikka, täytyy kyllä sanoa!
 
Me olimme myös hoidossa Felicitaksessa ja oli niin mahtava paikka, että olemme jatkaneet nyt raskauden aikanakin käyntejä, siis alkuraskauden ultrat, np-ultra ja tiistaina taas mennään Felicitakseen rakenneultraan. Meillä olisi ollut seuraavaksi kanssa vaihtoehtona IVF siellä, mutta tärppäsi sitä edeltävässä kierrossa.

Kesä -74:llä taitaa olla paras tietämys tuosta hinnasta ja nuo lääkkeet on tosiaan se mitä tulee hinnan päälle, mutta jos on alla lapsettomuushoitoja tänä vuonna niin aika nopeasti tulee hintakatto täyteen tai voi olla jo. Paitsi että kohta vuosi vaihtuu...

Onnea ja jaksamista kaikille hoitoihin!!! :hug:
 
Hei mielenkiinnolla luin tätä ketjua. Joku kirjoitti että voisi maksaa myös osissa, koska aika kalliitahan nuo hoidot ovat. Olisiko kellään linkittää mitään yhteystietoja, niin saisi hieman käsitystä koska tämä asia nyt alkanut kummittelemaan mielessä.
 
Tuosta hinnasta (yli 3000 e lääkkeineen) kysyisin... Mitä se sisältää? Onko mukana myös ihan aluksi tehtävät perustutkimukset?

Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen. Mun mielestä toi on nimittäin aika suolainen hinta jos kyseessä on pelkkä IVF ja sen seurantakäynnit + lääkkeet. Vertailukohteena mulla Väestöliitto jossa myös hyvä henkilökunta joilla aikaa asiakkaille.
 
Muistaakseni meillä nuo olivat viimeisessä ivf:ssä niin, että lääkärissä käynnit (monta kertaa ultrat, punktio, viljely, siirto) olivat ilman kela-korvausta noin 2400 (ikää meillä yli 40) ja lääkkeet siihen päälle (haetaan takautuvasti kelalta tuon ikäni takia) noin 2300. Hinta ei varmaankaan ole suoraan taulukosta, vaan se määräytyy hoidon mukaan. Ota ihmeessä Felicitakseen yhteyttä tai mene käymään ja keskustele asiasta.
Jos olet alle 40, niin sittenhän se hinta on jo toinen, kun saat kela-korvauksen suoraan siellä klinikalla. Ja lääkkeet on edullisia sitten kun se omavastuu on tullut täyteen (noin 650 tänä vuonna) vuoden aikana.

Taitaa nämä kaikki yksityiset (julkista puolta mitenkään halveeraamatta) klinikat kyllä olla loistavia ammattitaidon ja palvelun suhteen.

elina
 
Hei! Onkohan kukaan teistä muuten käyttänyt Felicitaksen kautta terapia/psykologipalveluita? Ymmärtääkseni siellä on myös tällaista tarjolla. Olen tässä pohtinut, että voisi olla hyvä käydä juttelemassa ammattisparraajan kanssa ja Felicitas olisi eka vaihtoehto, kun siellä ollaan muutenkin hoidossa. Osaatteko suositella tai onko muita vinkkejä nimimerkille ajatukset umpikujassa? Kysyn tätä myös omalta lääkäriltä ensi kerralla.
 
Hyppään vielä ketjuun, ja kyselen että hoidetaanko klinikalla yli 40v pariskuntia. Juuri saimme miehen kanssa puhuttua, että miten tästä jatketaan. Tuo hoitojen hinta sekä mikä olisi se varmin hoito. Kun itsellä ei paljoa kokemusta niin nimenomaan tämä koeputkihedelmöitys missä munasolu sittiöineen viedään kohdun sisäle. Kun e noita hoitojen nimiä tiedä.

Eli se taitaa olla tuo kallein, mutta onko se paras hoito. Ja mitä nuo hinnat sisältävät ja paljonko tulee vielä lisähintaa. Ja onko uusi alkava hoito aina yhtä kallis.

Kertamaksuna nuo hoidot eivät onnistu, joten ajatuksena että osissa voisi maksaa. Mitkä ovat sitten heidän kriteerinsä että onnistuuko että näin. Mutta ihan täpinöissäni olen tämän asia kanssa. Toki pelottaa koska olen lukenut niin paljon kuinka se ensimmäinen hoito vielä tuota tulosta. Eli vaikuttaako tuohon hoitoon että kummassa se syy miksi ei lasta tule. Ja meillä juuri syynä miehen siittiöiden alhainen lukumäärä sekä että kaikki ovat liikkumattomia.
 
Meillä meni myös noin 3000 euroa hoitoihin. Mukaan olen laskenut myös lääkkeet. Perinteisellä kaavalla hoidettiin. Eli lääkitys ja ultrat (en muista monestikko olin, mutta monta joka tapauksessa.) Punktio ja alkion siirto ja sitten vielä alkuraskauden ultra.
Hoito kannatti ja asiantuntemusta riitti. Asioista puhuttiin suoraan ja meillekkin kerrottiin rehellisesti melko heikosta tilanteesta. Siirrettävien alkioiden määrän jätin heidän valittavakseen ja kaksi siirsivät huonon tilanteen vuoksi. Lähtökohtana oli kokoajan se että mahdollisimman vähillä hoidoilla onnistutaan.
Olimme jo itse tippuneet pois julkisen hoidon piiristä huonon tilanteen vuoksi!! Nyt on kaksoset tulossa alkuvuodesta. =)
 
Haluatko roosa70 kertoa tilanteestanne enemmän. Minkäniminen tuo hoitosi oli, ja mitä siinä tehtiin? Ja oliko lapsettomuudessa kummassa teissä syy? Meillä miehen siittiöissä ei ole liikkuvuutta, eli ei mitään elämää. Jotenkin kauhistuttaa lähteä hoitoihin missä ei ole varmuutta voko miehen siittiöitä käyttää.

Sekä ihan kysyn että tuliko tuohon hintaan ihan jo ensikäyminen klinikalla, sekä tutkittiinko miehen siittiöt yms.

Anteeksi tämä uteluni, mutta olen päättänyt itselleni vielä yden vuoden sallia tähän kuumeiluun. Tuntuu että sen eteen tekisin vaikka mitä, koska mahdollisuuksien rajoissa nuo onnistumiset ovat. Nyt vain ongelma on raha, ja kuinka monta hoitokertaa sitä sallisi itselleen. Pettyisikö nyt vähemmän, vaiko onko parempi tehdä miltei kaikki asian eteen, koska silloin ei voisi enää pettyä. Koska olisi edes vielä yrittänyt.

Ensin tuo miehen sperma nyt tutkitaan, ja ilmeisesti tuolla klinikalla se myös tehdään ennenkuin mitään hoitoja suunnitellaan. Toki nuo hormoonihoidot kiinnostavat, että saisiko siittiöitä parannetua tuonkaltaisen hoidon myötä.
 
Battery, meillä vika on ollut minussa. Munasoluja ei juurikaan enää ollut. Voisi verrata vaihdevuosiin. Ikää hoitojen alussa 36.
IVF hoidosta oli siis meillä kysymys. Saatiin kuitenkin isoilla hormonimäärillä neljä munasolua kypsytettyä ja kolme oli siirtokelpoisia. Kaksi siis siirrettiin.
Käsittääkseni teidänkin ongelmaan on apua saatavilla ja klinikan perustutkimuksiin kuuluu aina siemennesteanalyysi.
Olen laskenut tuohon hintaan kaikki käynnit ensimmäisestä viimeiseen.
Eli suunnittelukäynti myös.
Onnea teille yritykseen!!
 
Kiva roosa70 että teillä asiat edenneet noin kivasti. Eli teillä kyseessä ilmeisesti ensimmäinen hoito joka tärppäsi. Mua hiukan pelottaa onko tilanne pahempi hoitoineen meille jos miehen siittiöt tuota nollaluokkaa. Eli saisi varautua useampiin yrityksiin. Naisen munasolujen kanssa kuitenkin helpompi ainakin uskoisin, jos noita miehen siittiöitä joutuu hakemaan vaikeimmalla tavalla.

Olen koettanut asennoitua siihen että tarvittaisiin luovuttajan siittiöitä. Mies on silti vielä empivällä kannalla noihin hoitoihin. Mutta näillä mennään sekä mies sanoi yhtenä iltana, että ensin selvitetään nuo simpat, ja sitten katsotaan miten edetään.

Ehkä alkaa uskomaan kuinka tärkeä asia tämä on minulle. Toki tulee itselle sellaisia epätoivon ja hermostumisen jaksoja. Mieskin välillä muuttaa mieltään. Kyllä tämä perhesopuun vaikuttaa, ikävä kyllä.

Myös tuo hoidon hinta silti pelottaa. Olen itse ajatellut että ensikäynti olisi tuo siemennestenalyysi. Mahdollisesti kaksi inssihoitoa. Toki tuo Ivf-hoito tuntuisi varmimmalta. Mutta varmasti asiat selviävät kun hieman kyselee. Mulle vain aikoinaan jäi väestöliitolta se käsitys että hoidot tulisivat maksamaan n. 5000 euroa. Toki eri klinikoilla eri hinnat. Aika hyvä onnistumisprosessi noissa hoidoissa kuitenkin on.

Mutta kiitos vielä tiedoista.
 
meillä toimitettiin simppanäyte jo ennen ensikäyntiä, että oli tulokset jo siellä sitten valmiina... testi maksoi n. 90e ja ensikäynnin hinta oli jotain satasen kieppeillä vähän yli..
meillä minussa vikaa, olen tuubiton, muuten kaikki ok. ja kokonaishinnaksi kaikkine lääkkeineen ja alkuraskaudenultrineen hinnaksi jäi se 3000e ja sai maksaa sen 600e erissä. meillä onnistumisprosentti on ollu 90%, vain yksi hutipassi, muut onnistuneet kerrasta.
 
Rohkaisisin sinua Batery ottamaan yhteyttä Felicitakseen ja käymään lääkärin juttusilla.

Jos miehesi siittiöt liikkumattomia inseminaatiota ei ehkä edes tehdä, vaan hoitomuoto on joku muu. Ehkä ivf tai luovutetut siittiöt.

Kulut riippuvat kuinka monta kertaa hoitoja joudutaan toistamaan ja mitä hoitoja tehdään. Meillä tuli ivf maksamaan väestöliiton klinikalla lääkkeineen n.2000eur.

Varaa aika ja lähtekää selvittämään tilannetta. Onnea matkaan =)
 
Katselin vielä eilen noita muitakin klinikoita. Oli ava-klinikkaa ja sitten taisi olla Fertinova-niminen lapsettomuusklinikka. Eri hintaisilta nuo kovasti näyttivät, tosin monessa hinnastossa oli kaksikin hintaa, ilmeisesti nuo lääkkeet mukana. Kiehtoisi nyt jotenkin että ensikäynti edes maksuton. Ihmetyttää myös nuo eri hinnat tuolle siemennesteanalyysille. Toki jossain noista klinikoista tehtiin myös tuo koepesu. Mutta tietysti kuppi kallistuu tuonne Felicitakseen jos siellä onnistuu tuo maksaminen osissa. Hitsi kun menee perhosia vatsassa, ja kahteen yöhön ole saanut yhtään nukuttua. Ja ajatus kiertää että olisiko lääkkeellisesti hyötyä tuon miehen syödä jotain hormoonia, ja voiko siellä Felicitaksella kysellä koetuloksen jälkeen noista lääkehoidoista.
 
Niissä hinnoissa ei yleensä ole lääkkeet mukana vaan ne tulee sitten kaiken päälle. Toinen hinta on kelakorvauksen kanssa ja toinen ilman. Että mikäli olet oikeutettu kelakorvaukseen niin voit hyvillä mielin lukea sitä halvempaa hinnastoa. :)
 
Enpä ole kuullut mistään hoitokertarajoitteista. Lääkeiden osalta se omavastuukatto on noin 627 eur, jonka jälkeen Kela maksaa lääkkeet lähes kokonaan eli omaksi osuudeksi jää se 1,50 eur/lääke.
 
Sahrami73, oon käynyt Felicitaksessa psykologilla muutaman kerran. En tiedä oikein mitä odotin, jotain ratkaisujako heti, mutta en ole ainakaan toistaiseksi kokenut saaneeni keskusteluista mitään suurempia ahaa-elämyksiä. Toisaalta auttaa tosi paljon jo voida keskustella jonkun sellaisen kanssa, jonka tietää ymmärtävän jo ihan "viran puolesta". En osaa verrata Felicitaksen psykologeja muihin kun en ole muilla käynyt, mutta ihan hyviksi olen käynnit kokenut.
 
Inari, kiitos vastauksestasi! Hyvä, että itsellesi tuo on ollut positiivinen kokemus. Minä olen myös päättänyt varata ajan, vaikka ilmeisesti siellä ollaan aika buukattuja. Kysyin asiasta tänään myös omalta lääkäriltäni ja hänkin piti ajatusta hyvänä. En osaa minäkään tarkaan artikuloida, mitä odotan palvelusta saavani. Ehkä jotain uudenlaista perspektiiviä tai uusia kysymyksiä, joiden pohtiminen auttaisi saamaan asioita taas oikeisiin mittasuhteisiin. Tunnen ajautuneeni henkisesti umpikujaan. Ehkä sekin auttaisi, jos joku ulkopuolinen ja asioita tunteva kertoisi, että lapsettomuuden kohtaaminen voi oikeasti olla kriisi ja sitä on lupa surra. Rationaalisesti tähän kyllä uskonkin, mutta usein on silti sellanen olo, että miksi mä tätä näin suurentelen ja oikein ryven negatiivisissa ajatuksissa - eihän kukaan saa kaikkea haluamaansa. Jos oppisi antamaan armoa itselle.

Onko sinulla mitään vinkkejä siitä, miten (ekaan) tapaamiseen kannattaisi valmistautua, että siitä saisi parhaan mahdollisen hyödyn?
 

Yhteistyössä