Festarit ja menkat

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moi!
Olen siis menossa festareille, mutta vain yhdeksi päiväksi. Kalenterin mukaan menkkojen pitäisi alkaa edellisenä päivänä tai festaripäivänä.

Jos niin käy, että menkat alkavat edellisenä päivänä ja normaalisti siitä seuraava päivä on pahin vuotopäivä. Näillä festareilla pääsee huonosti vessaan tungoksen läpi, joten voinko käyttää tamponia sen n. 8-9 tuntia ja siihen lisänä pitkää sidettä? Kuukuppia olen harkinnut, mutta en saa sitä mistään tähän hätään.

Jos käy niin että menkat alkaa festaripäivänä, jolloin vuoto on muutaman tunnin vähäistä ja sitten lisääntyy. Voiko tässäkin tilanteessa tehdä edellämainitulla tavalla?

Kiitos etukäteen! Asia hieman stressaa, mutta en jättäisi näiden artistien näkemistä väliin mistään hinnasta.
 
vierailija
Vuodon määrää hillitsee hieman, jos syöt 2-3 päivänä ennen menkojen alkamista ibuprofeenia. Myös festaripäivänäkin, jos et alkoholia aio ottaa.

Itsellä auttanut yksi burana 400 mg kolmesti päivässä.
 
Vuodon määrää hillitsee hieman, jos syöt 2-3 päivänä ennen menkojen alkamista ibuprofeenia. Myös festaripäivänäkin, jos et alkoholia aio ottaa.

Itsellä auttanut yksi burana 400 mg kolmesti päivässä.
Burana otettuna alkoholin kanssa voi vaurioittaa ruuansulatuskanavaa. Mielellään toki vältellä lääkkeet + alkoholi yhteiskäyttöä, mutta itse olen ottanut Buranaa alkoholin yhteydessä, sekä kankkus-pääkivun hoitoon
 
vierailija
Älä nyt ainakaan kuukuppi lähde ensimmäistä kertaa testaamaan jonnekin festareille, vaikka sellaisen saisitkin jostain. Apteekeista löytyy esimerkiksi (ei välttämättä kaikista).

Asettelu ei välttämättä onnistu ensimmäisellä kerralla ja antennin pituuskin voi olla hakusassa. Ei ole mukava olla jossain festareilla, jos antenni tökkiikin inhottavasti alapäässä. Sitä joutuu tyhjentelemään päivän mittaan, jos on runsaat kuukautiset. Joku Bajamaja ei ole mikään paras paikka sitäkään harjoitella sormet veressä :sick:
 
vierailija
Mulla on tosi runsaat menkat ja jos tuoleen sattuu tulemaan, että ois joku meno just siloin, niin laitan kyllä maxi tamponin ja yösiteen. Varaa vaihtositetiä ja tamponia nyt kuitenkin varuilta matkaan ja kosteita käipyyhkeitä niin vaihto onnistuu sitten festarivessassakin tarvittaessa, kun sinne joskus jonosta selviää.
 

Yhteistyössä