FUENGIROLASSA KÄYNEET! (Costa Del Sol)

Minkälainen paikka se on? Mihin vuodenaikaan olitte siellä? Mitä piditte paikasta? Missä kannattaa käydä?

Mulla olis mahdollisuus hakea tuohon kaupunkiin erääseen ravintolaan työharjoitteluun ja kauhea pähkäily menossa mitä teen.
 
Siitä on n. 10vuotta kun siellä olin... Oltiin kahdenviikon lomamatkalla. Itse en niin välittäny paikasta, nyt kun muistelen mitä sillon oli, koska oltiin keskellä kaupunkia, ei rantaa jne. Apinoita käytii siellä vuorilla kattomassa ja siellä oli iso huvipuisto :D Varmasti hieno työharjottelupaikka suosittelen :D
 
fugi
Olen käynyt tosi monta kertaa, koska vanhempani asuvat siellä. Voittaa kyllä tämän kolean kotimaamme moneen kertaan. Ilmasto on mukava, ilmapiiri rento ja ruoka on tosi hyvää. Fuengirola ei ole oikeastaan kauhean kaunis arkkitehtuuriltaan, mutta ympärillä on kivoja paikkoja (Mijaksen vuoristokylä näkyy Fuengirolaan), ja tunnin-parin säteellä on Ronda, Nerja, Gibraltar jne. Ne apinat muuten on Gibraltarilla. Fuengirolassa ei mielestäni ole huvipuistoa, mutta erittäin hieno eläintarha, joka todella poikkeaa muista. Sitä kehutaan yhdeksi maailman kauneimmista, ja suosittelen myös niille joita ei oikeastaan eläintarhat kiinnosta. Eli ei kannata edes miettiä, jos toisena vaihtoehtona on jäädä tänne Suomeen..
 
Mun sisko perheineen (neljä lasta) lähti sinne kuukausi sitten vuodeksi. Lapset siellä koulussa ja niillä oli tuttujaki ennestään siellä. Paljon Suomalaisia. Suomalainen koulu. Ei kuulemma oo tarttenu katua lähtöään :)
Toivottavasti on muuten just tuo paikkka, kuulostaa ainaki samalle nimi :ashamed:
Niien lapsille kuulemma kasvaa koht räpylät ku uivat ihan kokoajan :D
 
Fugi
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Mun sisko perheineen (neljä lasta) lähti sinne kuukausi sitten vuodeksi. Lapset siellä koulussa ja niillä oli tuttujaki ennestään siellä. Paljon Suomalaisia. Suomalainen koulu. Ei kuulemma oo tarttenu katua lähtöään :)
Toivottavasti on muuten just tuo paikkka, kuulostaa ainaki samalle nimi :ashamed:
Niien lapsille kuulemma kasvaa koht räpylät ku uivat ihan kokoajan :D
Fuengirolassa on suomalainen koulu ja nyt perustettiin lukiokin. Sitä on kehuttu, että hyviä tuloksia tulee, ja aktiivinen porukka. Niin, ja lapset oppivat nopeasti sitten espanjaakin. Ota Milja joku halpa lento ja lähde tsekkaamaan paikka..
 
Enni
Vanhemmillani on asunto Fuengirolan vieressä Calahondassa joten tuttu paikka on Fuengirola ja varmasti tulet nauttimaan työharjoittelustasi varsin kansainvälisessä ilmapiirissä!
 
hopo
Me oleemme olleet siellä suunnalla monta monituista kertaa ja muuttoakin olemme sinne suunnalle miettineet.
Mihin ravintolaan olet menossa työharjoitteluun jos saa udella?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fugi:
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Mun sisko perheineen (neljä lasta) lähti sinne kuukausi sitten vuodeksi. Lapset siellä koulussa ja niillä oli tuttujaki ennestään siellä. Paljon Suomalaisia. Suomalainen koulu. Ei kuulemma oo tarttenu katua lähtöään :)
Toivottavasti on muuten just tuo paikkka, kuulostaa ainaki samalle nimi :ashamed:
Niien lapsille kuulemma kasvaa koht räpylät ku uivat ihan kokoajan :D
Fuengirolassa on suomalainen koulu ja nyt perustettiin lukiokin. Sitä on kehuttu, että hyviä tuloksia tulee, ja aktiivinen porukka. Niin, ja lapset oppivat nopeasti sitten espanjaakin. Ota Milja joku halpa lento ja lähde tsekkaamaan paikka..
Toinen sisko houkutteli mua mukaan lokakuussa kun ite lähtee siellä käymään. Ei vaan oo nyt mahista lähteä
:|
Saa nähä mahtaako siskonperhe sieltä enskesänä kotiin tullakkaan ;)
On se sitte sama paikka, ku lukion sinne just hommasivat. Heillä vanhin tosin vasta 12, eli ei tartte lukiota vielä.
 
Olimme siellä vuosia sitten maaliskuussa, hotelli oli aika lähellä hiekkarantaa, jota riittää kyllä joka suuntaan ! Harmi vaan, kun oli niin kylmää vettä, että uimme mielummin hotellin uima-altaassa kerran.. Aurinko kyllä oli lämmin ja lämpötila jotain 23 välillä. Kävimme Gibraltarilla katsomassa maisemia ja apinoita. Ihan kiva pikku paikka on, varmasti kesäaikaan täynnä matkailijoita, nyt oli aika hiljaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
pieni paikka, pienet piirit. ethän ainakaan suomalaisten omistamaan raflaan ole lähdössä? en mainitse nimiä, mutta varaudu ongelmiin...

Me kävimme monen monta kertaa toukukuussa suomalaisten omistamassa Reflassa ja ihmiset olivat tosi ihania.Oli juuri vappuna ollut omistajan vaihdos...
Mihin ongelmiin olet törmännyt ja milloin jos saa udella...
 
Suomalaisen omistama ravintola on kyseessä. Harjoittelu alkaa helmikuussa ja kestää 6 viikkoa. Kauhean lämmin siellä ei silloin ole, mutta voittaahan se Suomen pakkaset! :D

Mua ei yhtään nappaa joku tk:n keittiö...
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Suomalaisen omistama ravintola on kyseessä. Harjoittelu alkaa helmikuussa ja kestää 6 viikkoa. Kauhean lämmin siellä ei silloin ole, mutta voittaahan se Suomen pakkaset! :D

Mua ei yhtään nappaa joku tk:n keittiö...
kunhan ei baari :D
ei vaan, kiva paikka se on. mutta noi suomalaisten piirit on vähän niin ja näin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Suomalaisen omistama ravintola on kyseessä. Harjoittelu alkaa helmikuussa ja kestää 6 viikkoa. Kauhean lämmin siellä ei silloin ole, mutta voittaahan se Suomen pakkaset! :D

Mua ei yhtään nappaa joku tk:n keittiö...
kunhan ei baari :D
ei vaan, kiva paikka se on. mutta noi suomalaisten piirit on vähän niin ja näin...
Kyllä se pitää olla ihan oikea ruokapaikka jossa käy päivän aikana vähintään 100 ruokailijaa. Ja kyllä mulla on kokemusta baarityöskentelystä.
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Suomalaisen omistama ravintola on kyseessä. Harjoittelu alkaa helmikuussa ja kestää 6 viikkoa. Kauhean lämmin siellä ei silloin ole, mutta voittaahan se Suomen pakkaset! :D

Mua ei yhtään nappaa joku tk:n keittiö...
kunhan ei baari :D
ei vaan, kiva paikka se on. mutta noi suomalaisten piirit on vähän niin ja näin...
Kyllä se pitää olla ihan oikea ruokapaikka jossa käy päivän aikana vähintään 100 ruokailijaa. Ja kyllä mulla on kokemusta baarityöskentelystä.
en epäillytkään osaamistasi. varoitin vain suomalaisten pitämästä baarista, jonne suomalaistytöt innolla menevät töihin.
 
THA
Turisteja, etenkin saksalaisia siellä riittää. Olen ollut siellä huhtikuussa ja kesäkuussa ja varsinkin kesällä erittäin kuuma kohde. Ruokahygienian kanssa oli toisella reissulla aika lailla ongelmia eli käsien pesua ei voi koskaan sielläkään liikaa korostaa ja muutenkin parasta katsoa, mitä suuhunsa laittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja THA:
Turisteja, etenkin saksalaisia siellä riittää. Olen ollut siellä huhtikuussa ja kesäkuussa ja varsinkin kesällä erittäin kuuma kohde. Ruokahygienian kanssa oli toisella reissulla aika lailla ongelmia eli käsien pesua ei voi koskaan sielläkään liikaa korostaa ja muutenkin parasta katsoa, mitä suuhunsa laittaa.
Meidät on koulussa opetettu aikan tarkkaan hygieniaan joten saapi nähdä kuinka kova järkytys olis paikallinen hygienia :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja THA:
Turisteja, etenkin saksalaisia siellä riittää. Olen ollut siellä huhtikuussa ja kesäkuussa ja varsinkin kesällä erittäin kuuma kohde. Ruokahygienian kanssa oli toisella reissulla aika lailla ongelmia eli käsien pesua ei voi koskaan sielläkään liikaa korostaa ja muutenkin parasta katsoa, mitä suuhunsa laittaa.
Meidät on koulussa opetettu aikan tarkkaan hygieniaan joten saapi nähdä kuinka kova järkytys olis paikallinen hygienia :whistle:
ravintolassa missä minä olin niin oli lihatkin paljaaltaan jääkaapin pohjalla,ei ollut kääritty mihinkään paperiin tai laitettu kulhoon edes.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sophie:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja THA:
Turisteja, etenkin saksalaisia siellä riittää. Olen ollut siellä huhtikuussa ja kesäkuussa ja varsinkin kesällä erittäin kuuma kohde. Ruokahygienian kanssa oli toisella reissulla aika lailla ongelmia eli käsien pesua ei voi koskaan sielläkään liikaa korostaa ja muutenkin parasta katsoa, mitä suuhunsa laittaa.
Meidät on koulussa opetettu aikan tarkkaan hygieniaan joten saapi nähdä kuinka kova järkytys olis paikallinen hygienia :whistle:
ravintolassa missä minä olin niin oli lihatkin paljaaltaan jääkaapin pohjalla,ei ollut kääritty mihinkään paperiin tai laitettu kulhoon edes.. :whistle:
:eek: :x :eek: :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Mun sisko perheineen (neljä lasta) lähti sinne kuukausi sitten vuodeksi. Lapset siellä koulussa ja niillä oli tuttujaki ennestään siellä. Paljon Suomalaisia. Suomalainen koulu. Ei kuulemma oo tarttenu katua lähtöään :)
Toivottavasti on muuten just tuo paikkka, kuulostaa ainaki samalle nimi :ashamed:
Niien lapsille kuulemma kasvaa koht räpylät ku uivat ihan kokoajan :D
Kuinka paljon se koulu siellä maksaa?? Me joskus kysyttiin jotain suomalaista koulua espanjassa ja siihen hintaa kaatui meidän haaveet :/
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja THA:
Turisteja, etenkin saksalaisia siellä riittää. Olen ollut siellä huhtikuussa ja kesäkuussa ja varsinkin kesällä erittäin kuuma kohde. Ruokahygienian kanssa oli toisella reissulla aika lailla ongelmia eli käsien pesua ei voi koskaan sielläkään liikaa korostaa ja muutenkin parasta katsoa, mitä suuhunsa laittaa.
nojaa. saksalaisia olen nähnyt harvemmin. olen käynyt turistikaudella ja offseason. brittejä on runsaasti, myös suomalaisia ja venäläisiä. ihan tavallinen pikkukaupunki. talvella tietenkin on hiljaisempaa ilman turisteja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Mun sisko perheineen (neljä lasta) lähti sinne kuukausi sitten vuodeksi. Lapset siellä koulussa ja niillä oli tuttujaki ennestään siellä. Paljon Suomalaisia. Suomalainen koulu. Ei kuulemma oo tarttenu katua lähtöään :)
Toivottavasti on muuten just tuo paikkka, kuulostaa ainaki samalle nimi :ashamed:
Niien lapsille kuulemma kasvaa koht räpylät ku uivat ihan kokoajan :D
Kuinka paljon se koulu siellä maksaa?? Me joskus kysyttiin jotain suomalaista koulua espanjassa ja siihen hintaa kaatui meidän haaveet :/
http://www.suomalainenkoulu.net/hakeutuminen/koulumaksut/

Meilla vanhimmat lapset "joutuivat " siella kaymaan muutaman kuukauden koulua v -99, silloin kuukausimaksu oli kuin suomen paivahoidon hintaista. Tana paivana en usko, etta ottavat lapsia enaa oppilaiksi vaan kuukaudeksi/kahdeksi.

vuonna 2000 olemme sattuneista syista kayneet siella viimeisen kerran, vaikka mun vanhemmilla loytyy talo Mihas Costa:sta.Ehka sitten ku elakkeelle paastaan.

 

Yhteistyössä