G: Ajatko ylinopeutta?

  • Viestiketjun aloittaja "saja"
  • Ensimmäinen viesti
-
Ajan, melkeinpä päivittäin.
Syynä on yksinkertaisesti järjetön kiire. Yrittäjän arkea, tänäänkin tulin Vaasasta kotiin päin, aikaa niukasti ennen palaveria, niin oli melkein olosuhteiden pakko laskettaa 140 km/h tulemaan.
Jos kiire ei ole, en myöskään aja ylinopeutta.
 
"vieras"
Hyvin harvoin, jos sellaista 5 km/h:n ylinopeutta ei lasketa. Vaikka olen kiireinen yrittäjä, yritän laatia aikataulut niin ettei mene mahdottomiksi. Tai sitten ilmoitan reippaasti että hiukan myöhästyn, jos siltä näyttää. On joskus ollut kortti hyllyllä puoli vuotta ylinopeussakkojen takia, ja olen sittemmin parantanut tapani.
 
Mä kanssa ajan motarilla. Ja varsinkin nyt kun on talvirajoitukset vaikka olisi ihan kesäajokeli. En tosin paljoa, just sen verran, että pääsisi varmaan vielä huomautuksella jos jäisi kiinni. Taajamissa ajan aina rajoitusten mukaan.
 
femin
En ikinä. :)

80 alueella ajan mittarin mukaan 80. Minulla on kuollut MONTA läheistä vakavissa auto-onnettomuuksissa, enkä halua itselleni samaa kohtaloa.

Yhden kerran olen ollut aika rajussa auto-onnettomuudessa, mutta kaikki selvittiin lievillä vammoilla, ihme kyllä. :)
 
En juuri. Toki riippuu vähän missä ajaa. Jos vaikka taajamaan saapuessa vaihtuu 60 -> 40, ni jonkin matkaa menee 60 tai n. 50. Keskustassa en pidä ylinopeutta, maantiellä max 5km/h. Yleensä ajan vakionopeudensäätimellä pitemmät matkat.
 
normikelillä mulla on todellista nopeutta + 8...10, aniharvoin ajan rikesakkonopeutta ja päiväsakkonopeutta en koskaan

huonolla kelillä saatan pudottaa jopa alle sallitun
Sen verran opin kanssa, että taajamassa pistän aina vakionopeudensäätimen päälle, ettei tule sakkoja, kun muutama viikko sitten tuli 14 päiväsakkoa ja 1050 euroa... Ihan "mukava" muistutus, että pitäisi yrittää vähän kaasujalkaa hillitä....
Huonolla säällä saatan minäkin ajella alle nopeusrajoituksen...
 
En juuri. Toki riippuu vähän missä ajaa. Jos vaikka taajamaan saapuessa vaihtuu 60 -> 40, ni jonkin matkaa menee 60 tai n. 50. Keskustassa en pidä ylinopeutta, maantiellä max 5km/h. Yleensä ajan vakionopeudensäätimellä pitemmät matkat.
Vakionopeudensäädin on muuten oiva keksintö pitkälle matkalle. Ajan vähintään 60000 km vuodessa ja ilman tuota olisi kyllä ajaminen hanurista... Ja voi sillä vakionopeudensäätimellä ylinopeuttakin ajaa, ohittaa tosin ei voi - ainakaan kovin hyvällä menestyksellä.
 

Yhteistyössä