G: Anopin pahimmat tölväisyt / vihjailut

  • Viestiketjun aloittaja "sasa"
  • Ensimmäinen viesti
Mahtavia anoppeja teillä :D Omani on aivan i-h-a-n-a, mutta ex-anoppi olikin jotain aivan muuta. Tarinoita olisi vaikka millä mitalla mutta tässä yksi mikä jäänyt mieleeni ikuisiksi ajoiksi.

Odotin exän kanssa ensimmäistä vauvaa, emmekä olleet vielä ehtineet kertoa kenellekkään, edes anopille. Kuitenkin raskaus meni kesken ennen vk12 ja jouduttiin keskellä yötä lähtemään päivystykseen kun kivut yltyivät niin kauheiksi. Hälytettiin anoppi meille vahtiin kun esikoinen nukkui. Mies kertoi äidilleen asian laidan jo tuulikaapissa ja hän pahoitteli tilannetta.

Seuraavana päivänä (!) anoppi tulee kylään kyselemään mun vointia. Vastaan "ihan ok" ja kaadan hänelle kahvia kuppiin, jolloin hän kääntyy exän puoleen ja hihkaisee: "Et ikinä arvaa, siskos on 8. viikolla raskaana. Susta tulee ENO"

Olin "vähän" :O ja sen jälkeen kun ex mieheni vastasi että "MAHTAVAA, jee!" Niin meinas lähteä taju :( Onneksi ei sit saatukaan niitä lapsia, joutuis olemaan molempien kans yhteyksissä.
 
"vieras"
Mistä tällaisia kauhuanoppeja sikiää? Kytkeytyykö meillekin joku anoppigeeni päälle kun 40 vuotta tulee mittariin? Kaikki aina sanoo mun olevan yliherkkä, mutta anopin solvaukset ovat olleet vailla vertaansa. Ja kyseessä on nainen jolla yleensä on todella hyvät käytöstavat, laaja ystäväpiiri ja on hyvin pidetty ihminen.
Tuossa ikäteoriassa voi olla perää ;) Oma äitini oli lähes siedettävä ennen kun täytti 40,sen jälkeen alkoi sellainen kotkotus että joulut ja synttärit riittää mulle kiitos.
 
"vieras"
Mahtavia anoppeja teillä :D Omani on aivan i-h-a-n-a, mutta ex-anoppi olikin jotain aivan muuta. Tarinoita olisi vaikka millä mitalla mutta tässä yksi mikä jäänyt mieleeni ikuisiksi ajoiksi.

Odotin exän kanssa ensimmäistä vauvaa, emmekä olleet vielä ehtineet kertoa kenellekkään, edes anopille. Kuitenkin raskaus meni kesken ennen vk12 ja jouduttiin keskellä yötä lähtemään päivystykseen kun kivut yltyivät niin kauheiksi. Hälytettiin anoppi meille vahtiin kun esikoinen nukkui. Mies kertoi äidilleen asian laidan jo tuulikaapissa ja hän pahoitteli tilannetta.

Seuraavana päivänä (!) anoppi tulee kylään kyselemään mun vointia. Vastaan "ihan ok" ja kaadan hänelle kahvia kuppiin, jolloin hän kääntyy exän puoleen ja hihkaisee: "Et ikinä arvaa, siskos on 8. viikolla raskaana. Susta tulee ENO"

Olin "vähän" :O ja sen jälkeen kun ex mieheni vastasi että "MAHTAVAA, jee!" Niin meinas lähteä taju :( Onneksi ei sit saatukaan niitä lapsia, joutuis olemaan molempien kans yhteyksissä.
Mä oisin tossa vaiheessa lyöny vyön alle ja heittäny ilmoille hyvin keskitetyn vittuilun vaikka anopin ulkonäöstä. Lapsellista,kyllä. Tyydyttävää,kyllä.
 
"MMJ"
"mun lapset on niin hyvän-näköisiä.. niistä oikein tapellaan että kukahan ne sais.. aina töissä mietimme että kenellekköhän annamme poikani (MUN MIEHEN). Mun lapsia on aina kehuttu fiksuiksi ja hyvän näköisiksi". Ja kaiken tuon se tosiaan sanoi mulle.... Tuli ihan semmoinen olo, että olenkos minä sitten ruma ankanpoikanen kun omaa poikaansa hehkutti! :) Ja mun anoppi nyt möläyttelee vaikka ja mitä!!!! ei mun omat vanhemmat melkein pelkää sitä kun on niin rääväsuu ;D
 
"mie"
Mahtavia anoppeja teillä :D Omani on aivan i-h-a-n-a, mutta ex-anoppi olikin jotain aivan muuta. Tarinoita olisi vaikka millä mitalla mutta tässä yksi mikä jäänyt mieleeni ikuisiksi ajoiksi.

Odotin exän kanssa ensimmäistä vauvaa, emmekä olleet vielä ehtineet kertoa kenellekkään, edes anopille. Kuitenkin raskaus meni kesken ennen vk12 ja jouduttiin keskellä yötä lähtemään päivystykseen kun kivut yltyivät niin kauheiksi. Hälytettiin anoppi meille vahtiin kun esikoinen nukkui. Mies kertoi äidilleen asian laidan jo tuulikaapissa ja hän pahoitteli tilannetta.

Seuraavana päivänä (!) anoppi tulee kylään kyselemään mun vointia. Vastaan "ihan ok" ja kaadan hänelle kahvia kuppiin, jolloin hän kääntyy exän puoleen ja hihkaisee: "Et ikinä arvaa, siskos on 8. viikolla raskaana. Susta tulee ENO"

Olin "vähän" :O ja sen jälkeen kun ex mieheni vastasi että "MAHTAVAA, jee!" Niin meinas lähteä taju :( Onneksi ei sit saatukaan niitä lapsia, joutuis olemaan molempien kans yhteyksissä.
No oli kyllä ajattelematonta. Mutta mua jäi häiritsemään että mikä esikoinen jäi nukkumaan? Kun ettekö te oottanu ensimmäist lasta?
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja maho miniä;23031816:
Tekstari miehelle häitä edeltävänä iltana: "Ei ole pakko mennä naimisiin vaikka se onkin raskaana, ne asiat voi hoitaa nykyään muutenkin" enkä ollut raskaana. Anoppi ei vaan voinut kuvitella että mies HALUAISI naimisiin. Kuvitteli, että ainoastaan velvollisuudesta eli raskauden takia kiltti poikaparka naisi minut.
EIKÄ? =(
 
nooo
[QUOTE="mie";23032890]No oli kyllä ajattelematonta. Mutta mua jäi häiritsemään että mikä esikoinen jäi nukkumaan? Kun ettekö te oottanu ensimmäist lasta?[/QUOTE]

Olisko ollut kirjoittajan lapsi jonkun toisen miehen kanssa ja odottivat sitten ekaa yhteistä?
 
"pirkko"
ex-anopin mukaan olen huora ja hänen lapsensa murhaaja, poikansa kun teki itsarin sen jälkeen kun halusin erota pojastaan tämän väkivaltaisen käytöksen ja epätasapainoisuuden takia...
 
Olisi hauska saada lukea, mitä omat miniät ja vävyt tällaiseen ketjuun kirjoittaisivat?

Omat anopit kovin mukavia naisia ja vaikka joskus aikoinaan otettu yhteenkin niin ymmärrän ajattelunsa eikä ole jäänyt mitään hampaankoloon.
 
"sisko"
Tämä ei tapahtunut mulle, vaan siskolle.
Jouluna kun iso porukka oli koolla ja lahjoja avattiin niin anoppi tokaisi kovaan ääneen miniälleen että "olisin ostanut sinulle lahjaksi vaatteita mutten tiennyt monta X:ää sinulla pitää olla sen L:n edessä".
Että näin.
 
mentiin kihloihin, miehe näit iluuli että meilel tulee vauva. kovalla äänellä kailotti pihalla että koskas tämä vahinko on sattunu? ei meille mitään vauvaa ollu tulossa muttaa raukkariepu luuli niin. sitte ku aloin esikoista oottaan tokas heti: ja sen on saatava miehe nsukunimi, ja naimisiin mentävä heti että ei ole äpärä. haistatin pitkät paskat.

tekemisissä ei olla oltu reiluun 5 vuoteen
 
"eee"
Musta täällä ei kyllä osa anoppien möläytyksistä ole ollenkaan pahoja tai ilkeitä. Ehkä hiukan ajattelemattomia, muttei mielestäni juurikaan loukkaavia. Tuntuu, että näitten sanomisten ilkeys perustuu ihan vain siihen, että ne on sanonut se vihattu anoppi...
 
v
Mahtavia anoppeja teillä :D Omani on aivan i-h-a-n-a, mutta ex-anoppi olikin jotain aivan muuta. Tarinoita olisi vaikka millä mitalla mutta tässä yksi mikä jäänyt mieleeni ikuisiksi ajoiksi.

Odotin exän kanssa ensimmäistä vauvaa, emmekä olleet vielä ehtineet kertoa kenellekkään, edes anopille. Kuitenkin raskaus meni kesken ennen vk12 ja jouduttiin keskellä yötä lähtemään päivystykseen kun kivut yltyivät niin kauheiksi. Hälytettiin anoppi meille vahtiin kun esikoinen nukkui. Mies kertoi äidilleen asian laidan jo tuulikaapissa ja hän pahoitteli tilannetta.

Seuraavana päivänä (!) anoppi tulee kylään kyselemään mun vointia. Vastaan "ihan ok" ja kaadan hänelle kahvia kuppiin, jolloin hän kääntyy exän puoleen ja hihkaisee: "Et ikinä arvaa, siskos on 8. viikolla raskaana. Susta tulee ENO"

Olin "vähän" :O ja sen jälkeen kun ex mieheni vastasi että "MAHTAVAA, jee!" Niin meinas lähteä taju :( Onneksi ei sit saatukaan niitä lapsia, joutuis olemaan molempien kans yhteyksissä.
No jaa.. Tuskin pahaa tarkoittivat. En usko että itse olisin keksinyt loukkaantua.
 
Aivan. Eli miehen ja hänen äitinsä ei olisi tarvinnut lainkaan miettiä tahdikkuuttaan lapsen menetyksen takia? Kyllä minä ymmärtäisin jos sanoja ois ollut joku muu, etäinen ihminen.

Omasta mielestäni (alle vuorokauden sisään) lapsensa menettäneelle naiselle pitäisi suoda sen verran ajatuksia ettei ihan heti mene möläyttämään tuollaisia. Että odottaisi edes sen verran että oma pettymys ja suru laantuisivat edes hieman.

Oletkohan "v" itse mies sitten kun et osaa samaistua tilanteeseen lainkaan? (en toki tarkoita että miehet yleisesti olisivat tahdittomia tällaisissa tilanteissa. Oma rakas ei ainakaan olisi vaan tukisi mua juuri niin kauan kuin tarvitsisin.)
 
[QUOTE="eee";23034173]Musta täällä ei kyllä osa anoppien möläytyksistä ole ollenkaan pahoja tai ilkeitä. Ehkä hiukan ajattelemattomia, muttei mielestäni juurikaan loukkaavia. Tuntuu, että näitten sanomisten ilkeys perustuu ihan vain siihen, että ne on sanonut se vihattu anoppi...[/QUOTE]

Aivan. Osa on ollut kyllä tosi ilkeitä, mutta osa kyllä väärinymmärryksiä. Niinkuin esimerkiksi se heikot jäät juttu, ainakin mä ymmärsin asian siten että anoppi oli ihan aidosti huolissaan miniästä ja syntymättömästä lapsesta, sentäs maaliskuu jo. Ei sillä että pelkäs pelkän elopainon murtavan jään :D

Mutta niin, paha sanoa kun ei ole irl nähnyt näitä tilanteita.
 
Mistä tällaisia kauhuanoppeja sikiää? Kytkeytyykö meillekin joku anoppigeeni päälle kun 40 vuotta tulee mittariin? Kaikki aina sanoo mun olevan yliherkkä, mutta anopin solvaukset ovat olleet vailla vertaansa. Ja kyseessä on nainen jolla yleensä on todella hyvät käytöstavat, laaja ystäväpiiri ja on hyvin pidetty ihminen.
Toivottavasti ei!!
mun anoppi oli aluks ihan toiselta planeetalta,mutta nykyään tullaan toimeen. ollaan niin erilaisia ettei nyt ylempiä ystäviä kuitenkaan.
musta tulee unelma anoppi..mä lupaan =D
 
Jarnuska harmaana
"Kyllä Sun pitää tehdä tuolle elämälles jotain, sosiaalihuolto hakee sulta pian pojan pois" Ja tämä siis siksi että olin 14kk kotona vauvan kanssa sen 9kk sijaan kun rahaa kuitenkin riitti ihan normi elämiseen. Niin ja omalta äidiltä, ei anopilta, sellaista ei silloin ollut.

Toinen helmi tuli aika hiljan, Poika sai anopilta miehen vanhoja Miina ja Manu kirjoja. Äitini tähän totesi että pitäkää sitten hyvää huolta niin saa sitten joskus antaa miehen omille lapsille... On se kumma kun appivanhemmat pitää poikaa ihan omanaan, samoin myös mies mutta mummille se on vaikea käsittää.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää päivää;23032195:
Kutsuu ITSEÄÄN sun lapsen äidiksi?! Millaisissa tilanteissa?? Tuohan on aivan sairasta - ja hämmentää myös lasta! Mitä sun mies sanoo tollaseen?
Minulla myös tällainen anoppi.. Ja paljon muutakin on laukonut, ihmettelee vielä miksi välit on viileähköt :/
 
Voi huh näitä anoppeja.
Mun EX-anoppi tuli kyseleen aivan paniikissa että:"Kai te pian lapsia teette? Kun mekin aletaan olla jo niin vanhoja että ehditään näkemään lapsenlapset. Mutta älkää vaan naimisiin menkö, mutta lapsia voitte tehdä! Ja jos naimisiin niin sitten joskus paljon myöhemmin ja sitten teette sen avioehdonkin!"
Hmm.. ja oltiin exän kans seurusteltu ehkä 2kk? ei oltu ees kihloissa.. :D
ex-Anoppi pelkäs että meen sen pojan kans naimsiin ilman avioehtoa ja sitten erotessa(tietenkin) vien puolet arvokkaasta sukutilasta. :D huhhuh..

Nykyinen anoppini on läheisempi minulle kuin oma äitini, luotan häneen 110%, lapseni ovat hänelle tosi tärkeitä, kun ikinä tarvin apua niin hän sitä antaa. Kunnioittaa kasvatusperiaatteitamme ja ymmärtää antaa oman rauhan.
Ollaan kahestaan kierrelty kirppiksiä jne. :) Omat vanhempani unohtavat poikien ja minun synttärit. Anoppi ei ikinä. ^^
 
sammakkosuu
"kyllä sunkin kannattais jo alkaa lapsen tekoon (niinkuin miehen veli vaimoineen) kun , on ne omat lapset niin ihania, ettei mikään oo..." ja tämä siis lausuttuna silloin minulle, kun olimme melkein 2 vuotta lasta yrittäneet epätoivoisesti saada alulle.

Kun sittemmin valittelin väsymystäni raskaan työn ja kolmen lapsen kanssa: "mutta mulla se vasta on raskasta, kun en ole ehtinyt edes kaappeja siivoomaan pariin kuukauteen.." siis eläkeläisellä, jolla ei muuta olekaan kuin aikaa...
 

Yhteistyössä