G: Antaisitko toisen naisen imettää vauvaasi, jos vaihtoehtona olisi, että vauva joutuisi huutamaan nälkäisenä?

Antaisitko ystäväsi imettää vauvaasi, jos vauva huutaisi nälkäisenä eikä korviketta olisi?

  • Kyllä

    Ääniä: 32 69,6%
  • En

    Ääniä: 10 21,7%
  • En tiedä

    Ääniä: 6 13,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    46
dddd
[QUOTE="vieras";28873787]No sinun kenties jos olet toista mieltä kuin ap? Ja niiden muiden ketkä ovat myös. [/QUOTE]

Olen eri mieltä monestakin asiasta. Osasta samaa mieltä. Mitä apua minun tulee hakea?
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28873787]No sinun kenties jos olet toista mieltä kuin ap? Ja niiden muiden ketkä ovat myös. Onko hauskaa viilata pilkkua :D[/QUOTE]

Ja apua ei tarvitse sellainen, joka nostaa seksuaalisuuden esiin imetyskeskustelussa? Minä olen eri mieltä, joten haeppas sinä nyt ekana sitä apua.
 
"vieras"
Olen eri mieltä monestakin asiasta. Osasta samaa mieltä. Mitä apua minun tulee hakea?
En ole lääkäri/psykologi mutta uskon että lääkärille kertomalla esimerkiksi miten koet asiat hyvin epänormaalilla tavalla ja saat erilaisia mielleyhtymiä täysin normaaleista asioista, kuten vauvan imetys - hyvin todennäköisesti saat asianmukaista apua. Ota se ensimmäinen askel ja käy juttelemassa.
 
Mua ällöttää ajatus, että joku muu imettäisi lastani. Jostain ihmeen syystä tuntisin samanlaista kuvotusta kuin joku muu harrastaisi mieheni kanssa seksiä.
Onko se nyt mustasukkaisuutta vai olisiko minulla petetty olo. En tiedä, mutta tiedän etten tykkäisi yhtään tilanteesta.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28873810]Ja apua ei tarvitse sellainen, joka nostaa seksuaalisuuden esiin imetyskeskustelussa? Minä olen eri mieltä, joten haeppas sinä nyt ekana sitä apua.[/QUOTE]

Eilen tämän vähemmistön edustaja eli siis joka ei ole ap:n kanssa samaa mieltä, nosti keskustelun jossa vertasi suihinottoa ja vauvan imetystä toisiinsa ja nämä tyypit ketkä ovat imettämistä vastaan, olivat samaa mieltä.

Onneksi suurin osa sielläkin keskustelussa oli järkyttyneitä ja täysin toista mieltä.
 
dddd
[QUOTE="vieras";28873833]En ole lääkäri/psykologi mutta uskon että lääkärille kertomalla esimerkiksi miten koet asiat hyvin epänormaalilla tavalla ja saat erilaisia mielleyhtymiä täysin normaaleista asioista, kuten vauvan imetys - hyvin todennäköisesti saat asianmukaista apua. Ota se ensimmäinen askel ja käy juttelemassa.[/QUOTE]

Tästä huomaa, ettet tunne minua laisinkaan. Siksi et ole häävi puhumaan.
Sanotaan, ettei osu eikä uppoa.

Niin miksi sinne pitikään mennä? Koska olen osasta asioista eri mieltä, kuin Tytsi?
Lääkärini nauroi pihalle.
 
[QUOTE="Vieras";28873769]Sinä olet nyt ainoa joka on puhunut siinä olevasta seksuaalisuudesta, huomaatko? Minä olen se, joka imetän oman lapseni, toisille naisille ei kuulu niin läheisen suhteen muodostaminen vauvaani kun kyse on puolesta tunnista. Jos haluaa väkisin kiellosta huolimatta imettää toisen vauvaa vaikka tätä ei uhkaa nälkäkuolema niin...en keksi kyllä muutakaan termiä sellaiselle toiminnalle kuin kieroutunut.[/QUOTE]

Sä meinaat, että vauvalle kehittyy läheinen suhde ihmiseen, joka KERRAN imettää tätä? Onko ihminen vauvalle erityisen läheinen myös, jos kerran pitää sylissä?
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Jos ei puhutakaan sairastumisista ja korvikkeiden loppumisesta vaan ajatellaan tilanne, jossa joku on kylässä äidin ja vauvan luona. Tulee tilanne, että äiti joutuu hätäpäissään lähtemään vaikka toisen lapsen vuoksi jonnekin, vaikka olisi jo ruoka-aika ja ei ehdi sanomaan muuta kuin, että hei ole täällä vauvan kanssa hetki. Äiti pyöräilee hikipäässä esim. uimarannalle, jonne kakarat ovat karanneet luvatta. Tulee puolen tunnin tai kolmen vartin kuluttua takaisin, kun lapsen kaverikin on saatu kotiin ja siellä on naapurin nainen tai serkku tissi vauvan suussa. Mitä rehellisesti ajattelisitte?
 
"Vieras"
Sä meinaat, että vauvalle kehittyy läheinen suhde ihmiseen, joka KERRAN imettää tätä? Onko ihminen vauvalle erityisen läheinen myös, jos kerran pitää sylissä?
Minäkö niin sanoin? Minä sanoin että mun mielestä imettäminen kuuluu äidin ja hänen lapsensa välille, ei toisen äidin ja oman lapseni. Sylissä pitäminen on aika tavalla eri juttu, mutta ethän sinä siitä mitään voi tietääkään kun sulla ei ole kokemusta.
 
"vieras"
Tästä huomaa, ettet tunne minua laisinkaan. Siksi et ole häävi puhumaan.
Sanotaan, ettei osu eikä uppoa.

Niin miksi sinne pitikään mennä? Koska olen osasta asioista eri mieltä, kuin Tytsi?
Lääkärini nauroi pihalle.
Tosiaan kuten kerroin, koet täysin normaalit asiat (vauvanhoito) hyvin erikoisella ja huolestuttavalla tavalla. Suosittelen ja toivon mielessäni että mikäli olet tosissasi, käyt juttelemassa ammattilaiselle edes kerran.
 
[QUOTE="Vieras";28873888]Minäkö niin sanoin? Minä sanoin että mun mielestä imettäminen kuuluu äidin ja hänen lapsensa välille, ei toisen äidin ja oman lapseni. Sylissä pitäminen on aika tavalla eri juttu, mutta ethän sinä siitä mitään voi tietääkään kun sulla ei ole kokemusta.[/QUOTE]

Äidin ja vauvan suhde menisi pilalle, jos joku toinen kerran imettäisi lasta? Äitiä se näemmä häiristisi suunnattomasti jo ajatuksenakin, vauvaa taas ei. Suurin osa vauvoista muutenkin hamuaa rintoja kaikkien naisten sylissä.
 
[QUOTE="vieras";28873738]Vaipanvaihto, syöttäminen, kylvetys, kaikki ovat samalla tavalla erityistä huolenpitoa hoitajan ja vauvan välillä. Siinä on kyse vauvan parhaasta. Äidin velvollisuus on hoitaa lastansa hyvin ja ruokkia tämä. Ajatella lapsen etua ja toimia sen mukaisesti. Tätä ei enempää voisi rautalangasta vääntää, mutta hassua että keskustelun alku - ja keskivaiheessa olit vahvasti ap:n puolella ja samaa mieltä mitä me lukuisat muut :) Noh, hienoa että osaat pohdiskella analyyttisesi, mutta ehkäpä tämä oli periaatekysymys jossa erotettiin jyvät akanoista.[/QUOTE]

Multa oli vaan mennyt ohi viittaukset seksuaalisuuteen, käsitin että tuossa pidettiin imetystä omalla tavallaan intiiminä toimintana äidin ja vauvan välillä. Niin sen koen itsekin, että siinä on jotain erityistä. Siksi varmaan minusta olisi myös vaikea imettää toisen lasta ja tuntuisi oudolta että joku muu imettäisi minun lastani. Vaikka olisin tarpeen tullen valmis sitten kumpaankin. Tarvetta tosin tässä on määritelty sitäkin eri tavoin (en ehkä imettäisi toisen lasta niin helposti ja luontevasti kuin joku muu, toisaalta oman lapseni voisin antaa toisen imetettäväksi helpommalla).

Mutta siis ymmärrän tuota tunnelatausta mikä liittyy toisen lapsen imetykseen, vaikka mielestäni lapsen tarpeet tulevatkin etusijalla.

Tuota huonoksi äidiksi haukkumista, ls-ilmoilla tai oikeusjutuilla uhkailua -puolin tai toisin- en ymmärrä tässä lain. Sen enempää kuin noita pelkoja lapsen sairastumisesta tai vammautumisesta sen enempää vieraan äidin maidosta kuin korvikkeestakaan.

Loppupelissä tässä ollaan näin pitkään tapeltu aiheesta joka ei ole tainnut koskettaa vielä ketään meistä (vai oliko joukossa joku joka oli imettänyt sairaalaan joutuneen ystävänsä lasta kun ei korviketta ollut?) ja sen perusteella leimattu ihmisiä huonoiksi äideiksi tai sellaisiksi kelle ei lapsia ikinä suotaisi. Jotenkin vaan menee yli...
 
Musta on aika karmeaa tuo sinun linjasi, ettei oikeasti pahojakaan tekoja saa kritisoida. Kuten vaikka raskausajan tupakointia. Heti olet hyssyttelemässä, jos sitä sanoo edes vääräksi. Mitä järkeä on keskustelupalstassa, jossa kaikkien on ilmaistava vain tasapaksuja mielipiteitä, jotka ei vahingossakaan loukkaa ketään? Sellaisia, että kaikki mitä vauvalle tekee, on ihanaa ja mahtavaa eikä lainkaan saa kyseenalaistaa.
 
Viimeksi muokattu:
dddd
Musta on aika karmeaa tuo sinun linjasi, ettei oikeasti pahojakaan tekoja saa kritisoida. Kuten vaikka raskausajan tupakointia. Heti olet hyssyttelemässä, jos sitä sanoo edes vääräksi. Mitä järkeä on keskustelupalstassa, jossa kaikkien on ilmaistava vain tasapaksuja mielipiteitä, jotka ei vahingossakaan loukkaa ketään? Sellaisia, että kaikki mitä vauvalle tekee, on ihanaa ja mahtavaa eikä lainkaan saa kyseenalaistaa.
Pitää siis riidella, selvä. Odota hetki.
 
"Vieras"
Äidin ja vauvan suhde menisi pilalle, jos joku toinen kerran imettäisi lasta? Äitiä se näemmä häiristisi suunnattomasti jo ajatuksenakin, vauvaa taas ei. Suurin osa vauvoista muutenkin hamuaa rintoja kaikkien naisten sylissä.
Sanoinko että menisi pilalle? Missä kohtaa? Jos joku vauva hamuaa mun rintaani, en koe mulla silti olevan oikeutta imettää sitä ilmam hänen vanhempiensa lupaa. Antaisitko vauvan kontata raiteille vain sen takia, että vauva haluaa niin tehdä?
 
"Vieras"
Äidin ja vauvan suhde menisi pilalle, jos joku toinen kerran imettäisi lasta? Äitiä se näemmä häiristisi suunnattomasti jo ajatuksenakin, vauvaa taas ei. Suurin osa vauvoista muutenkin hamuaa rintoja kaikkien naisten sylissä.
Lisään vielä että outoa tekstiä sulta, joka toisessa ketjussa ylistät äidin ja lapsen symbioosia ja erityistä suhdetta imetyksen kautta. Miten vauva tunnistaa oman äidin tuoksusta jne. Ja nyt sitten sitä suhdetta ei olekaan? Et ole kovinkaan uskottava tän jälkeen.
 
[QUOTE="Vieras";28873916]Sanoinko että menisi pilalle? Missä kohtaa? Jos joku vauva hamuaa mun rintaani, en koe mulla silti olevan oikeutta imettää sitä ilmam hänen vanhempiensa lupaa. Antaisitko vauvan kontata raiteille vain sen takia, että vauva haluaa niin tehdä?[/QUOTE]

Pointtina oli, että se toisen naisen imetys häritsee vain äitiä, ei vauvaa. Äiti valitsisi ennemmin huonomman vaihtoehdon vauvalleen, eli sen nälkäitkun ja korvikkeen odottamisen. Olen ollut siinä käsityksessä, että ratkaisuja ajatellaan ensisijaisesti lapsen hyvinvoinnin näkökulmasta.
 
[QUOTE="vieras";28873868]Jos ei puhutakaan sairastumisista ja korvikkeiden loppumisesta vaan ajatellaan tilanne, jossa joku on kylässä äidin ja vauvan luona. Tulee tilanne, että äiti joutuu hätäpäissään lähtemään vaikka toisen lapsen vuoksi jonnekin, vaikka olisi jo ruoka-aika ja ei ehdi sanomaan muuta kuin, että hei ole täällä vauvan kanssa hetki. Äiti pyöräilee hikipäässä esim. uimarannalle, jonne kakarat ovat karanneet luvatta. Tulee puolen tunnin tai kolmen vartin kuluttua takaisin, kun lapsen kaverikin on saatu kotiin ja siellä on naapurin nainen tai serkku tissi vauvan suussa. Mitä rehellisesti ajattelisitte?[/QUOTE]

Pitäisin tietenkin itsestäänselvänä, että vauvalleni on tullut nälkä poissaollessani ja pitäisin hyvänä asiana sitä, että hänen tarpeisiinsa on vastattu. Seuraavaksi miettisin, kaivanko esiin pumpun, jolla tyhjään oman tissini koska syöttö taitaa jäädä väliin ja olo on pian tukala, vai syötänkö kaverin suostumuksella hänen vauvansa, joka mitä luultavammin on myös mukana :D
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="Vieras";28873929]Lisään vielä että outoa tekstiä sulta, joka toisessa ketjussa ylistät äidin ja lapsen symbioosia ja erityistä suhdetta imetyksen kautta. Miten vauva tunnistaa oman äidin tuoksusta jne. Ja nyt sitten sitä suhdetta ei olekaan? Et ole kovinkaan uskottava tän jälkeen.[/QUOTE]

Höpöhöpö. Totta kai äidin ja vauvan välillä on imetyssuhde ja vauvan on parasta olla äitinsä imetettävänä. Silti toinenkin imettävä nainen on parempi kuin korvike.
 

Yhteistyössä