G: haaveita ja tulevaisuuden suunnitelmia

Kertokaapas mitä realistisia tulevaisuuden suunnitelmia teillä on ja millä aikajaksolla olette ajatelleet ne toteuttaa ?

Meillä on suunnitelmissa tehdä nyt parin vuoden aikana muutama isompi matka koko perheen voimin.
Autotkin pitäisi varmaan 3 vuoden sisään päivittää.

Haaveena ja suunnitelmana sitten taas olisi saada hankittua koti Helsingin tai Sipoon suunnalta läheltä merenrantaa...tosin siihen voi mennä monen monta vuotta ennen kuin se on realistinen asia edes toteutuksen kannalta.

Noi olikin aika materiaalisia haaveita, mutta ei anneta sen nyt häiritä ;)

Lasten suhteen sitten on omat toiveensa miten heidän asiansa menevät, mutta esim asuinpaikka vaikuttaa kummasti siihen mitä koulua lapsi alkaa käymään vaikka toiveena olisi kuinka joku toisenlainen opiskelupaikka jne.
 
Kohta kolmen äiti
Nyt on ensin suunnitelmissa ennen vauvan syntymää tehdä kesällä perheen yhteinen lomareissu lämpimään. Sitten loppuvuosi menee varmaan aika paljolti vauvan tahtiin, esikoinen aloittaa eskarin. Pari vuotta olen sitten varmaan kotona. Saatiin just vuoden vaihteessa muutettua uuteen isompaan kotiin, joten muuttosuunnitelmia ei tosiaan nyt vuosiin ole. Sitten kun palaan töihin, olisi suunnitelmissa että mies lähtee vielä opiskelemaan, mutta nyt on ainakin töissä sen ajan kun mä olen kotona. Mulla on kiva/hyvä työpaikka, joten siellä olis suunnitemissa pysyä.
Auto on uuteen perhetilanteeseemme sitten kyllä liian pieni, 3 lasta, mutta se on vasta vuosi sitten hommattu ja rakas minulle :) joten emme vielä ainakaan vaihda.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju123:
Valmistua keväällä 2011, alkaa yrittää esikoista samaisena keväänä, olla valmistumisen jälkeen töissä jossakin kivassa paikassa sijaisena ainakin se puoli vuotta. Miettiä oman kodin ostoa...
Mille alalle valmistut ?
Mä unohdin tuosta mun listasta sellaisen kohdan jotta mun pitäis puntaroidan jotta onko toi mun nykyinen työpaikkani oikeasti mua varten vai olisiko kenties joku toinen ala...joka taas vaatisi sitä kouluttautumista.
Kun kuitenkin pitäisi olla myös omalla tavallaan onnellinen siitä työstäkin jota tekee.
 
Meillä haaveissa ja tarkoituksena myös taloon ulkopintaremontti ja sisäremonttia myös, ulkosaunan rakentaminen sekä autotalli/aitta/liiteri-rakennuksen rakentaminen.

Miulla suunnitelmissa lähtö ensi talvena koiravaljakkokisoihin sekä kuormanvetokokeisiin omilla koirilla. Eli koko sulanmaankausi treeniä, treeniä, treeniä :D

Miulla haaveissa myös neljäs koira, mut mies ei oo vielä innostunut.
 
minulla
Haaveissa olisi että pääsisin asiantuntevalle lääkärille että saisin apua ja mahdollisesti jopa kuntoutusta.
Haaveeksi se tosin taitaa jäädä täällä "hyvinvointi" suomessa :/
 
Valmistua maisteriks ja ehkä siitä vielä ylöspäin :) Rakentaa isompi omakotitalo ja lapsille menestystä ja onnea elämään. Ja ne häät, hmmm sitä päivää en tosin tuu näkeen ;) koska unelmieni mies ei mee naimisiin koskaan ja elää tällä hetkellä suhteessa...enkä haluu kenenkään väliin ...eli voin unohtaa sen naimisiin menon...ku kenenkään muun kaa en ikin menis :)
 
minulla
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja minulla:
Haaveissa olisi että pääsisin asiantuntevalle lääkärille että saisin apua ja mahdollisesti jopa kuntoutusta.
Haaveeksi se tosin taitaa jäädä täällä "hyvinvointi" suomessa :/
Mikä sulla on?
Liikuntakyky mennyt liki kokonaan tuntematomasta syystä.
 
Jospa se esikoinen syntyisi marraskuun lopussa ja siitä alkaisi se oikea elämä. Ihana kyllä vaan haaveilla ja haaveilla miten runsaasti elämä tulee muuttumaan, kun lapsen saa. Ennen sitä pitäisi muuttaa ja ehkä mennä naimisiinkin. Ja aion kyllä nauttia tästä kesästä.
 
Maatuska83
- Muuttaa kesällä juuri ostamaamme taloon
- Päästä opiskelemaan ensi syksynä (hakenut olen).
- Saada opiskelujen loppusuoralla kolmas lapsi
- Päästä töihin opintojen ja uuden vauvan jälkeen
- Laajentaa 5-6 vuoden päästä ostamaamme taloa
 
Haaveissa on että tyttösen kontrollissa selviäisi että nyt on hyvä, eikä lisää leikkauksia tarvittaisi. Ja että hoitotoimenpiteistä voitaisiin luopua.

Kahden vuoden ajalle haaveissa on valmistua ja työllistyä, nopeuttaa lainanmaksua ja päästä vähän reissuunkin.

EI mulla muuta, kuin terveyttä vaan. En minä muuta haaveile.
 
Kotona odottaa kaikkea kivaa remonttia, toinen lapsi on haaveissa ja sitten vähän isompi asunto. Pari-kolme ulkomaanmatkaa vuoden sisään on aika kiva juttu kanssa. Meillä on kyllä menossa sellainen suvantovaihe häiden ja kaiken muun jälkeen, nautitaan tästä.
 
Haluaisin joskus toteuttaa yhden tutkimus- tai kirjasuunnitelman, mikä on ollut päässäni jo monta vuotta. Vielä en ole hakenut apurahoja tai jutellut siitä minkään proffan tms. kanssa, mutta ehkä tässä lähivuosina...

Remonttia on luvassa tässä kesän korvalla, matkoja joitakin myös.

Kaikkein tärkeintä kuitenkin on, että perhe pysyy kasassa ja onnellisena.
 
Ja tosiaan tätä kodin sisustamista niin mulla ois niin monta projektia valmiina mielessä mitä voisin toteuttaa =) Kun vaan ois aikaa ja rahaa...sillä vaikka tekisi kaiken ns metritavarasta niin se metritavarakin maksaa yllättävän paljon :whistle:
 
Ärtsy
realistisisa :D

2vuoden sisällä yhteinen asunto (toisesta omasta ehkä luopuminen, toinen vuokralle).
viidenvuoden sisällä:

Perheenlisäys
Naimisiin meno

Näistä siis haaveillaan ja ollaan puhuttu eikä vaan heitetty ajatuksia ilmaan :)
 
Eilen tuli telkusta Juoksuhaudantie (vai mikä nyt olikaan leffan nimi ) niin yksi mun haaveista ois saada joskus tehdä koti rintamamiestaloon...tosin niiden hinnat on täällä pääkaupunkiseudulla karanneet niin täysin käsistä.
 
vieras
- ostaa kokonainen kukkkula ulkomailta (2010) ja rakentaa hamassa tulevaisuudessa talo ja uima-allas, laittaa aurinkopaneelit ja tuulivoimaa sahkontuotantoon
- ostaa talo ulkomailta miehen kotitalon vieresta (2010)
- ostaa 2 autoa ja lahettaa ne toiseen maahan (2010/2011)
- ostaa uusi auto itselle (2010)
- loytaa toita itselle (2010)
- aloittaa yritys (2010)
- ostaa perheen kirjakauppa itselle ja investoida siihen (2010/2011)
- ostaa asunto pariisista ja pistaa se vuokralle (2010/2011)
- menna naimisiin
- saada lapsi/lapsia
- lomat dubaissa ja etela-afrikassa (2010)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
- ostaa kokonainen kukkkula ulkomailta (2010) ja rakentaa hamassa tulevaisuudessa talo ja uima-allas, laittaa aurinkopaneelit ja tuulivoimaa sahkontuotantoon
- ostaa talo ulkomailta miehen kotitalon vieresta (2010)
- ostaa 2 autoa ja lahettaa ne toiseen maahan (2010/2011)
- ostaa uusi auto itselle (2010)
- loytaa toita itselle (2010)
- aloittaa yritys (2010)
- ostaa perheen kirjakauppa itselle ja investoida siihen (2010/2011)
- ostaa asunto pariisista ja pistaa se vuokralle (2010/2011)
- menna naimisiin
- saada lapsi/lapsia
- lomat dubaissa ja etela-afrikassa (2010)
Siinä hippasen tekemistä vielä tälle vuodelle ;)
 

Yhteistyössä