G: Häiden kustannukset

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
helmille, vinku-iitalle ja harmaille kiitokset myös :)

Saako liikkeesta raskaana olevalle (viimesillään) pukua vai pitäskö tilata ja onkohan kallista?
Hanki/teetä/vuokraa sellainen "empirelinjainen" hääpuku, sellanen antiikinkreikan tyylinen....missä heti rinnanalla sellainen "vyö" ja siitä mekko levenee reilusti helmaa kohti.

Onkohan tämmönen kallis teettää tai vuokrata?
Mä oon oikessti ihan pihalla näistä kaikista jutuista :ashamed:
 
häät

1.paljon oli vieraita
n. 120

2.mitä ruuat maksoi
200?? Tehtiin itse & kaverit teki

3.entä juomat
En tiedä, appivanhemmat hankki. Mutta sitä oli hyvin kohtuudella, vieraat toi sit lisää. Eli ei hirmusti

4.orkesteri
Ei mitään. Kaverit on soitotaitoisia :)

5.puvun vuokraukset
150? mieheltä. Äiti teki mun puvun, kangas olisko ollut 100??

6.hääkimppu
20?? Ei ole pakko ottaa "hääkimppua", voi ottaa ihan tavallisenkin kimpun....

7.hääkakku
Kaveri teki eli ei mitään

8.hääkarkit ym.
Ei ollut. Koristeena tuikkuja ja luonnonkukkia. Tuikkulyhdyt & pöytäliinat oli sukulaisten ja kavereiden joukosta kerättyjä. Siis lainaksi.

9.juhlapaikan vuokra
600? taisi olla?

10.hääkampaun/meikki
100? yhteensä


Onnistuukohan ees alle puolessa vuodessa järkätä häitä?
No onnistuu, meillä tais mennä kuukausi tai kaksi. Kriittisintä on juhlapaikan varauksen kanssa, soittakaa sinne ensin! Mutta jos on persoonallinen maku ja mielikuvitusta, niin jotain löytyy varmasti

 
weballergy

1.paljon oli vieraita n.70 henkilöä
2.mitä ruuat maksoi tais olla 21? per naama,alle 12v. ilmasiks
3.entä juomat ei mitään, alkoholia ei ollut ollenkaan
4.orkesteri 300?
5.puvun vuokraukset yhteensä 600?
6.hääkimppu ilmainen, tädiltä
7.hääkakku kuului menuun
8.hääkarkit ym. muutamakymppi kun itse askarreltiin
9.juhlapaikan vuokra ei mitään
10.hääkampaun/meikki meikki muutaman kympin, kampauksen teki täti



 
huh... Häät oli kesällä 2006 Itä-Suomessa ja tuntuu, etten muista mitään... :/
1) vieraita oli n. 100

2) Ruoat maksoivat paikallisesta pitopalvelusta 25e/hlö. Tämän lisäksi molempien vanhemmat toivat ruokaa: itsetehtyjä pikkuleipiä, savulohta, karjalanpiirakoita.

3) Juomien kustannuksia en muista, mutta Alkosta & kaupasta ostettiin kaikki: kirkasta viunaa, Jallua & liköörejä, olutta, lonkeroa ja sidukkaa. Juomia oli paljon, koska kirkkaita jäi n. 10l jäljelle... :saint:

4) Bändi maksoi n. 700e.

5) Mies sai puvun ilmaiseksi käyttöönsä työn puolesta (uniformu), mun puku maksoi omaksi teetettynä n. 900e.

6) Hää- ja erillinen heittokimppu, vieheet miehelle, molempien vanhemmille, kaasoille ja bestmanille, kimppu/ rannekukat kahdelle morsiustytölle ja kukat juhlapaikalle pöytiin (ruokapöytään isompi ja pöytiin pienet asetelma)... En muista yhtään, mitä maksoi... Jonkun satasen varmaankin... :/

7) Kakku maksoi n. 3-3,5e/hlö... Jotain sinne päin... :/ Peruskermakakku olisi kuulunut pitopalvelun hintaan, mutta haluttiin erilainen, ice-kuorrutteinen kakku. Eikä kaduttanut yhtään! :p

8) Hääkarkit, koristelua, kutsut, kaikennäköistä askartelujuttua... Arvioisin, että kaikkeen "pieneen" meni n. 300-400e.

9) Juhlapaikan vuokra oli muistaakseni 350e. *muoks* Se olikin 2x350e (maksu kahdessa erässä) ja kyseessä oli paikan vuokra pe-su. Juhlapaikalla sai myös yöpyä hintaan 25e/huone, minkä vieraat maksoivat itse.

10) Kampaus n. 100e, meikki ilmainen (maskeeraajasukulainen teki), kynnet 85e, "kaappirusketus" 35e.

Näiden lisäksi kustannuksia tuli ainakin seuraavista: valokuvaus, molempien kengät, mun korut ja laukku, lahjat kaasoille ja bestmanille, paatin vuokra (meillä oli siirtyminen kirkosta juhlapaikalle laivalla), sormukset...

Oikeastihan häistä voi selvitä edullisestikin, mutta kukin tyylillään. =) Mikäli aiot häitä ensi kesälle, niin kannattaa aloittaa kirkon (jos sellaisessa naimisiin aiotte) ja juhlapaikan varauksesta. Parhaat ajat nimittäin varataan vuotta aiemmin.
Hauskaa ja stressitöntä suunnittelua teille! :)
 
tässä muutama linkki www.naimisiin.info
www.haat.fi

Meillä oli häät viime kesänä ja budjeti oli seuraavanlainen
1. vieraita oli n. 80
2. Ruoat oli yhteensä joku reilu 1000 (sisälty ruoat juomat kakku kahvit jne) erillistä tilavuokraa ei menny eli sekin on tuossa summassa mukana.
3. boolivärkeistä meidän osuus oli joku 50 ekee
4. Ei olluna orkesteria vain taustamusiikkia
5 Ostin puvun omaksi se oli 390 ekee ja miehen puku makso joku 400
6. hääkimppu + 7 viehettä vajaa 100
7 hääkakku tuli juhlapaikan puolesta
8 hääkarkit ostin 4 laatikkoa sydänmarmeladia jotka oli henkilökunta alen kanssa yhteensä 24 ekee
9 ei ollu vuokraa vaan kaikki sisälty tuohon ruokahintaan ( hinnasto oli muuten aikuiset 25 ekee alle 12-v puoleen hintaan ja alle 4-v ilmatteeks
10 hääkampaus + meikki 100

Lueskelin että olet raskaana? Morsiusgallerian poistomyymälästä tampereelta löytyy jos jonkinlaista myös raskaana olevalle ja hinta on kohtuullinen. Mun oma makso ton 390 pukupusseineen. Ja oli ollu vain 2 kertaa käytössä ennen mua...
 
Eli tässä olis "muutama" kysymys, vastaa paljon maksoi ja mitä teitte itse =)

1.paljon oli vieraita
2.mitä ruuat maksoi
3.entä juomat
4.orkesteri
5.puvun vuokraukset
6.hääkimppu
7.hääkakku
8.hääkarkit ym.
9.juhlapaikan vuokra
10.hääkampaun/meikki

Vastaan, vaikka mulla ei varsinaisestiollut häitä. Menimme naimisiin salaa maistraatissa.

1. 2 kpl, todistajat
2. söimme ravintolassa todistajain kera pitemmän kaavan mukaan. Mies maksoi, joten en ole ihan varma. Toista sataa?
3. sisältyy ylläolevaan
4. ei ollut
5. Mun puku maksoi kenkineen 350e, miehen 200e (Ostetut, ei vuokra)
6. kimppu maksoi n.80e
7. -
8. -
9. -
10. tein itse.

Valokuva: en muista tarkkaan, mutta aika paljon meni. Kolmesataa?
Sormukset: Tonni
Ajokortin ja passin uusiminen kun otin miehen nimen, 40e/kpl plus valokuvat
 
Meillä makso jotain 300 kaikkiaan (+sormus 350). Maistraatissa käytiin salaa ja kaverit ja omat vanhemmat kutsuttiin tupareihin kun oltiin just muutettu yhteen!! Tarjoilut oli kuin tupareissa, jotain suolasta, paljon olutta ja boolia. Oli kyllä ihmisten ilmeissä näkemistä kun oli vihkitodistus jääkaapin ovessa magneeteilla kiinni!!
 
össes, alkaa tuntuu et me mennään ilmaseks naimisiin :ashamed:
Mun mekko, teen ite, n.120?
tarjottavat, kakku+voileipäkakku n.100?
Ite tehään loput,
ukolle ja kersoille tarvii hankkii puvut, mut tytön mekon teen joko ite tai sit anoppi ompelee.
kukista ei tietoa, ei oo mun päänsärky :saint:
No kuitenki on laskettu et pitkälti alle 1000? menee..
 
Tavallinen
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
olisin kiitollinen jos kertoisitte mitä teidän häät maksoi, meillä kolmas lapsi syntyy lokakuun lopussa ja sitä ennen pitäs järjestää häät, saa nähä onnistuuko ja mahdollisimman halvalla :)

Eli tässä olis "muutama" kysymys, vastaa paljon maksoi ja mitä teitte itse =)

1.paljon oli vieraita: n. 100
2.mitä ruuat maksoi: koko budjetti oli 5000 ?, ruuan osuutta en muista tarkalleen, olisko ollut 23?/hlö
3.entä juomat:jokainen maksoi itse juomansa ,paitsi ruokajuomat kuuluivat hintaan ja booli 150 ?
4.orkesteri: 700?
5.puvun vuokraukset: n. 500?
6.hääkimppu: reilu 100? kimppu ja miehen, pojan ja bestmanin kukka
7.hääkakku: kuului ruuan hintaan samoinkuin tilavuokra
8.hääkarkit ym.: en välittänyt moisista!
9.juhlapaikan vuokra: kuului ruuan hintaan
10.hääkampaun/meikki: kaaso kampaaja, joten ilmainen

Onnistuukohan ees alle puolessa vuodessa järkätä häitä? Kyllä! =)
Olisin erittäin kiitollinen vastauksista =)
 
Kiitos vielä kaikille vastanneille ja kiitos linkeistä, nyt on pää täys asiaa ja ihan tukossa, mistähän sitä alkais, paikan ja kirkon varaamisesta varmaankin....

saako noita pukuja mennä liikkeeseen tosta vaan kokeilemaan (vaikka ei mitään ostais/vuokrais/varais)?
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Kiitos vielä kaikille vastanneille ja kiitos linkeistä, nyt on pää täys asiaa ja ihan tukossa, mistähän sitä alkais, paikan ja kirkon varaamisesta varmaankin....

saako noita pukuja mennä liikkeeseen tosta vaan kokeilemaan (vaikka ei mitään ostais/vuokrais/varais)?
Saa! Eihän ne nyt voi vaatia varaamaan/ostamaan. Täytyyhän sitä kokeilla, et tietää onko sopivia. Rohkeesti vaan!
 
meillä oli hyvinkin simppelit häät..

1.paljon oli vieraita: noin 75
2.mitä ruuat maksoi: noin 300? (tehtiin itse, buffet missä salaatteja,leipää ym)
3.entä juomat: n.250?
4.orkesteri: ei mitään, isin bändi soitti ja muuten tuli cd levyltä..
5.puvun vuokraukset: miehen ja bestmanin shaketit 240? mun puku 450? (oma) kaaso 50?
6.hääkimppu: 70? yhteensä (kimppu,3 viehettä ja yksi ruusu)
7.hääkakku: kaveri teki mutta varmaan jotain 40?
8.hääkarkit ym.: 35? karkit, koristeisiin meni varmaan 150?
9.juhlapaikan vuokra: 250? astiat vuokrattiin erikseen joten niistä meni 120?
10.hääkampaun/meikki: ei mitään kun kampaus oli häälahja duunikaverilta ja meikin laitoin itse

kutsukortteihin meni 70?
kokonais kustannukset oli noin 2300? kun sitä rahaa meni ihan pikkujuttuihin huomaamatta :)
 
perhoinen84
1.paljon oli vieraita n.120vierasta
2.mitä ruuat maksoi päälle 2000e
3.entä juomat 500e
4.orkesteri meillä oli bändi ja maksoi n.800e
5.puvun vuokraukset ostin oman puvun joka makso 500e
6.hääkimppu tais olla siinä 60e +kaason kukat +bestmanin ja sulhasten..eli yhteensä 100e
7.hääkakku kuului pitopalveluun
8.hääkarkit ym. varmaan niihin meni sellainen 50e
9.juhlapaikan vuokra 500e
10.hääkampaun/meikki saimme häälahjaksi sukulainen kun oli kamaapaja joka laittoi mut valmiiksi.

Mutta todellinen summa oli häämatkoineen päivineen 8500e

 
eihän häiden järkkäämiseen mene paljoa aikaa, jos ei ole kovin vaativa tiettyjen asioiden suhteen...esim.kirkko, juhlapaikka, hääpuku, pito-palvelu...on varattava todella ajoissa, jos tahtoo juuri sen tietyn ja tietylle päivälle...jopa yli vuosi etukäteen pitää joitakin tiettyjä asioita varata.Mutta jos ei niin väliä niin kyllä puolessa vuodessa saa häät järkättyä!
Me mentiin heinä-07 naimisiin ja alettiin suunnittelemaan niitä siinä syyskuun-06 tienoilla...ykkösvaihtoehto juhlapaikkaa ei enää saatu heinäkuun lauantaille, joten piti etsiä toinen juhlapaikka...ja löydettiinkin sitten se oikea :heart: Muuten saatiinkin kaikki mitä haluttiinkin, mutta tosiaan oltiin järkkäämässä asioita siinä 10kk ennen häitä...


1.paljon oli vieraita: meillä oli noin 100
2.mitä ruuat maksoi: meillä oli pito-palvelu...ehkäpä siinä 1000-2000e(en nyt millään muista tarkkaan)
3.entä juomat:juomat hankittiin itse halvalla..noin 100-200?
4.orkesteri: meidän bändi maksoi 850?
5.puvun vuokraukset: noin 500?...minun puku ja varusteita ja miehen varusteita
6.hääkimppu: 70?
7.hääkakku: pitopalvelun hintaan sisältyi kakku.
8.hääkarkit ym.50?-100? meillä oli tosi paljon karkkia juhlissa...
9.juhlapaikan vuokra: 400?
10.hääkampaun/meikki:140? noin suunnilleen...
 
Meilla vieraita oli n 120. Maksoivat n 13 000 ?: oma ostopuku, vuorkapuvut sulhaselle, molempien isille, best manille ja sormuspojalle, ostopuvut 2 kaasolle ja kukkaistytolle, haa-auton vuokra, ruoka + juomat, kampaus, meikkaus, kukat, laulaja kirkkoon, orkesteri ja dj, hotelliyot mun vanhemmille ja veljille, papin matkat. Sormuksen hinta ei sisally. Kakku ja kirkon kukkakoristelut oli anopin, mutta muuten piti kaikki ostaa koska ei ollu aikaa ite valmistella mitaan kun tehtiin pitkia paivia molemmat.

Oltiin saastetty haita koska lainarahalla ei olis niin kalliita haluttu jarjestaa.
 
Mä en millään muista kaikkia tarkkaan, kun me vietimme häitä vuonna -93. Yhteensä häät maksoivat 10 000-12 000 mk, eli vajaa 2000?. Mutta tässä ne, mitä muistan.

1. Vieraita oli n.120 henkilöä
2. Pitopalvelu 36mk/hlö eli n. 6?
3. Juomien hintaa erikseen en muista
4. Orkesteria ei ollut, vaan musa tuli levyltä ja isännän serkkutytön harmonikasta
5. Morsiuspuvun teki siskoni, kankaat n. 1000mk (vajaa 170?), isännän puku oli lainassa
6. Kukkien hintaa en muista (pöytäkoristekukat olivat luonnonkukkia)
7. Kakku kuului pitopalvelun hintaan
8. Karkkeja ei kai edes ollut, en muista
9. Juhlapaikan vuokra oli 1500mk eli n. 250?
10. Meikin ja kampauksen hintaa en muista
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
olisin kiitollinen jos kertoisitte mitä teidän häät maksoi, meillä kolmas lapsi syntyy lokakuun lopussa ja sitä ennen pitäs järjestää häät, saa nähä onnistuuko ja mahdollisimman halvalla :)

Eli tässä olis "muutama" kysymys, vastaa paljon maksoi ja mitä teitte itse =)

1.paljon oli vieraita
2.mitä ruuat maksoi
3.entä juomat
4.orkesteri
5.puvun vuokraukset
6.hääkimppu
7.hääkakku
8.hääkarkit ym.
9.juhlapaikan vuokra
10.hääkampaun/meikki

Onnistuukohan ees alle puolessa vuodessa järkätä häitä?
Olisin erittäin kiitollinen vastauksista =)
Tässä kahden köyhän opiskelijan hääbudjetti:

1. vieraita n70
2. Kaikki ruoat tehtiin itse (vanhempien avustuksella)
3. Juomiin meni ehkä 200mk
4. Orkesteria ei ollut, cd ajoi saman asian
5. Puvun sain lahjaksi sukulaiselta, se maksoi 2000mk. Miehen puvun vuokraus 500mk
6. Kukat n. 200mk
7. Kakku tehtiin itse, anopin avustuksella
9. Hääpaikan vuokra 500mk, jonka saimme lahjaksi
10. Kampaus+meikki 300mk.
Sormus oli 1500mk.
 
1.paljon oli vieraita
40
2.mitä ruuat maksoi
Grillattiin,100€
3.entä juomat
30€
4.orkesteri
0€,kaverit soitti
5.puvun vuokraukset
Mun puku 250€ kankaineen,siis oma puku
6.hääkimppu
50€
7.hääkakku
2 mansikkakakkua 50€ yhteensä
8.hääkarkit ym.
10€
9.juhlapaikan vuokra
100€
10.hääkampaun/meikki
100€
 
hennulipennuli
ukkoni ja minä järkkäillään häitä n.30henkilölle. tietääkös kukaan mitä maksaisi Raumalla pitopalvelu? juhlapaikka? kirkko? onko lähimaastossa mitään hyvää pukuvuokraamoa?
 
Voisin vähän laskeskella....

1. Vieraita 55

2. Ruoka maksoi 1200e (pitopalvelu)

3. Juomat n. 300 (sisälsi alkottomat, boolin ja ruokaviinit. Appi kustansi kahvikonjakit)

4. Orkesteria ei ollut, äänentoistolaitteet lainattiin

5. Mun puvun vuokra 550e, miehen 170e ja lapsen 30e

6. Hääkimppu 30, oli pelkkä ranneviehe. Muut kukat maksoi 170e sisältäen 28 valkoista värililjaa pöytiin, sulhasen ja bestmanin vieheet sekä kaasojen hiuskukat)

7. Hääkakku, en nyt muista tarkkaa summaa enää... 140e? Viisi kakkua joista yksi se pienin hääparin kakku, tilattiin kahvilasta ja hintaan kuului kakkuteline

8. Hääkarkit, kutsut, muut askartelut ja koristeet n. 200e

9. Juhlapaikan vuokra 300e pe-su

10. Hääkampaus joka sisäsi koekampauksen 160e ja meikki joka sisälsi myös koemeikin, 60e

Muita kustannuksia oli pöytäliinojen vuokra Martoilta (1/kpl), hääautot (kaverin auto ja vuokrattu limusiini), ilotulitus ja hotelliyö. Sormuksia ja häämatkaa ei laskettu budjettiin mukaan.
 

Yhteistyössä