G: Honeymoonkohde - kumpi olisi kivampi kohde kuherruskuukaudelle?

  • Viestiketjun aloittaja Wifey
  • Ensimmäinen viesti
Wifey
Mietimme ja olemme kahden vaiheilla kumpaan lähteä: Malediiveille vaiko Tahitille??

Malediiveilla olisi todella ihana "six sences" hotelli, aivan upeaa luksusta, mutta Tahiti kiinnostaisi luontonsa puolesta enemmän.. Tahitilla on myös tarjolla luksushotelleja, muttei ehkä ihan niiiiin upeaa kuin tuo Malediivien uusin vaihtoehto..

Pitäis tänään päättää... :O
 
"Mamma italiana"
polinesia ehdottamasti!!!! mutta ei tahiti!!!!! kierrà muutama saari: itse olin raiateassa, manihissa ja bora borassa (se kaikkein kuuluisin; mutta ei paras)

malediivit on paljon làhempànà ja hieno paikka sekin. tosin paljooooon halvempi
 
Wifey
[QUOTE="Mamma italiana";23379182]polinesia ehdottamasti!!!! mutta ei tahiti!!!!! kierrà muutama saari: itse olin raiateassa, manihissa ja bora borassa (se kaikkein kuuluisin; mutta ei paras)

malediivit on paljon làhempànà ja hieno paikka sekin. tosin paljooooon halvempi[/QUOTE]

Siis tarkoitatko halvepi matka vai halvempaa siellä paikan päällä?
 
"Mamma italiana"
Siis tarkoitatko halvepi matka vai halvempaa siellä paikan päällä?
kumpikin. mà maksoin tosta polinesian matkasta noin 11 000 ( siis me 2 ) , lennot, puolihoito ja pari yòtà puoli matkassa l.a:ssa . aivan upeaa. matka on sen verran pitkà ettà joku viikon loma on ihan àlytòn idea. ja kàyttòrahat tietenkin pààlle

malediivella oltiin viikko yhtenà joululomana. ihan ok.
 
Noista vaihtoehdoista menisin varmaan Tahitille mieluummin. Tosin en tiedä siitä millaista siellä on. Malediiveista minulla on kuva, ettei siellä ole oikein mitään muuta kuin luksushotelli. Moni hotelli on vielä yksinään omalla saarellaan, ettei oikein edes pääse minnekään.
 
"Mamma italiana"
Noista vaihtoehdoista menisin varmaan Tahitille mieluummin. Tosin en tiedä siitä millaista siellä on. Malediiveista minulla on kuva, ettei siellä ole oikein mitään muuta kuin luksushotelli. Moni hotelli on vielä yksinään omalla saarellaan, ettei oikein edes pääse minnekään.
tahiti on yksi polinesian saari (pààsaari) , me kàytiin lentojen takia papeetessa ja se oli ihan kaupunki, ei paljon muuta! mutta polinesia on aika monipuolinen. siellà on ihan hiekkasaaria, vihreità saaria yms. me oltiin todellakin 3 eri saarella ja ne oli ihan erilaisia keskenààn. tosin pitàà muistaa ettà siirtyminen saarelta toiselle tarkoitta lentàmistà! ja jenkit on hyvà paikka olla yòn tai kahden yli. me lennettiin takaisin ilman vàliyòpymisià. sità en enàà tekisi

polinesiassa on kuuluisaa vaniljaviljelmàt. ja parasta se ettà saattaa lòytàà ihanaia paikkoja joissa vàhàn turisteja
 
"Mamma italiana"
[QUOTE="una";23379324]11000 HALPA matka? :D jooo.. ei ehkä joka likan budjetissa. aiiiika paljon halvemmalla ollaan menty jos minnekin (tosin ei matkaopasmatkoilla)[/QUOTE]

ei todellakaan halpa. mutta ikimuistoinen ;)

lisàksi tossa matkassa on paljooooon lentoja. milano-frankfurt-l.a. - papeete-raiatea-bora bora- manihi - la -frankfurt- milano. kesto 3 vkoa
 
"mmm"
Mä olen aina haaveillut Malediivien matkasta. Snorklausta, syömistä ja laiskottelua. Ihailen niitä upeita kuvia, joita sieltä aina näkyy. Mutta haluaisin kyllä käyttää sielä sitten rahaa myös siihen, että saataisiin katsottua muitakin saaria. Äänestän siis Malediivien puolesta, vaikken ole sielä koskaan ollut.
Upein matka, jonka olen tehnyt, on ollut safari Keniassa ja sitten pari viikkoa löhöilyä rannalla siihen päälle.
 
"Mamma italiana"
[QUOTE="una";23379368]no sitä aivan varmasti :)[/QUOTE]

ekassa paikassa meillà oli semmonen veden pààllà oleva huone (water bungalow). mentiin suoraan omalta laiturilta uimaan ja illalla kateltiin kaloja hotellin alla (latttiassa oli lasiluukku) . saari oli vihreà ja turisteja melkein nolla.

tokassa paikassa meillà oli garden bungalow. siellà oli oma pikkuinen uima-allas omassa puutarhassa.

kolmannessa paikassa oli meidàn "maja" ihan rannalla sekin. lentokenttàà ei ollut, kone vaan laskeutui jonnekin.

hih, meidàn lapsi sai alkunsa juuri tuolla ;)
 
"sama"
Onko Borneossa biitsejä? :)
On ja rauhallista. Itse olin siellä häämatkalla. Ja mielettömällä paikalla sijaitsevia hotelleja, jotka ei kuitenkaan ole mitään suljettuja "helvettejä". Kun osaisin kuvailla... Googeloippa nimellä Sarawak (on ton autonomisen alueen nimi). Paluu matkalla jäätiin vielä 3 yöksi Kuala Lumpuriin. Tuli samalla hieman kaupunkilomaakin. Kokonaisuus taisi maksaa jotain 1000-1500€ hlö, mutta olimme tosi tasokaassa hotellissa (hotellilla mm. oma kylpylä hoitoineen...)
 
ap.
[QUOTE="sama";23379409]On ja rauhallista. Itse olin siellä häämatkalla. Ja mielettömällä paikalla sijaitsevia hotelleja, jotka ei kuitenkaan ole mitään suljettuja "helvettejä". Kun osaisin kuvailla... Googeloippa nimellä Sarawak (on ton autonomisen alueen nimi). Paluu matkalla jäätiin vielä 3 yöksi Kuala Lumpuriin. Tuli samalla hieman kaupunkilomaakin. Kokonaisuus taisi maksaa jotain 1000-1500€ hlö, mutta olimme tosi tasokaassa hotellissa (hotellilla mm. oma kylpylä hoitoineen...)[/QUOTE]

KIITOS vinkistä!

KIITOS myös mamma italianalle :)
 
"sama"
[QUOTE="sama";23379409]On ja rauhallista. Itse olin siellä häämatkalla. Ja mielettömällä paikalla sijaitsevia hotelleja, jotka ei kuitenkaan ole mitään suljettuja "helvettejä". Kun osaisin kuvailla... Googeloippa nimellä Sarawak (on ton autonomisen alueen nimi). Paluu matkalla jäätiin vielä 3 yöksi Kuala Lumpuriin. Tuli samalla hieman kaupunkilomaakin. Kokonaisuus taisi maksaa jotain 1000-1500€ hlö, mutta olimme tosi tasokaassa hotellissa (hotellilla mm. oma kylpylä hoitoineen...)[/QUOTE]

Niin ja lisään tuohon että syöminen ja kaikki muu oli äärettömän halpaa. Ja silloin ei vielä ainakaan ollut niin "turistien saastuttama" kohde, sai oikeasti sellaisen paratiisi fiiliksen. Ja mikä parasta noissa Aasian maissa on se ihana kiireettömyys. Ja ihmisten aito ystävällisyys.
 

Yhteistyössä