G: IVF lyhytkaava, montako päivää pistoksia ennen punktiota?

Mulla lyhyellä kaavalla ensin 12 päivää ennen punktiota Elonva, siitä neljän päivän päästä alkoi Orgalutran päivittäin. Elonva ei mulla riittänyt (siinä viikon kestää vaikutus, joten tuli vielä parina päivänä puregonia sillä kynällä lisäksi. Sitten Pregnyl irrotuspiikiksi ja yksi täysin piikitön päivä ennen punktiota. Mulla tuli yhteensä tuon 12 päivän aikana piikki/piikkejä kahdeksana päivänä. Toiseksi viimeisen pistin jopa itse, kun ei ollut ketään muuta vaihtoehtoa paikalla. Niin sitä tottui siihenkin hommaan, vaikka aluksi en olisi uskonut itse kykeneväni. Tietty jos Elonvan sijaan esim. pelkkä Puregon, tulee pistoksia vähän useampana päivänä. Meillä hoidon tulos tuolla köllöttelee päiväunilla. Toivottavasti tämän vuoden puolella vielä mennään uudestaan
 
Viimeksi muokattu:
^ Aika samaan tahtiin meni täälläkin viime kierroksella. Tulevassa hoidossa aloitetaan pistokset ehkä päivää myöhemmin, jos tilanne näyttää sopivalta.

Kp2-9 Gonal-F 150iu
kp6-10 Cetrotide
kp10 pregnyl
kp12 punktio
 
Mulle on tehty yksi IVF lyhyellä kaavalla, ja silloin Gonal-pistoksia taisi ehtiä tulla vain 6 päivää. Oli siis kovin nopea reaktio.Punktio tais olla kp 10... kohta alkaa seuraava hoito, toivotaan, että menisi melko äkkiä tämäkin pistelyvaihe!
 
4 hoitoa on tehty lyhyellä kaavalla: pistely alkanut kp2 tai 3 (riippuen onko mukana ollut Synarelan, joka on alkanut päivää aiemmin). Pistelyjä on hoitokierroksilla tullut 7 tai 8 päivää, keräys on ollut kp 11/12/13.
 
Ekalla kertaa oli näin:

kp 3 - 10 Gonal F
kp 7 - 10 Cetrotide
kp 11 Pregnyl
kp 13 Punktio

Toisella kertaa oli näin, yksi extra päivä tuli tähän aikataulullisista syistä.

kp 3 - 11 Gonal F
kp 7 - 11 Cetrotide
kp 12 Pregnyl
kp 14 Punktio
 
(2.icsi, muuttui inssiksi)
kp 2-12 Menopur
kp 8-12 Orgalutran
kp 13 Pregnyl

(5.icsi)
kp 2-4 Pergoveris+Gonal-f
kp 5-10 Menopur+Gonal-f
kp 11 Menopur
kp 8-11 Orgalutran
kp 12 Ovitrelle
kp 14 punktio

Nyt syksyllä kokeillaan lyhyitä hoitoja 3kpl omaan kiertoon ja pistokset aloitettaisiin vasta n.kp 5-6. Tarkoituksella kasvatetaan vain sitä yhtä tai kahta luonnon valitsemaa parasta. Jarrut olisivat myös mukana sekä irrotuspistos.
 

Yhteistyössä