G: joko taantuma tuntuu arjessa?

  • Viestiketjun aloittaja mymmyy
  • Ensimmäinen viesti
pikkuhiljaa
Joka tuttavaperheessä toisella vanhemmista yt-neuvottelut päällä. Kahdessa ystäväperheessä toinen vanhemmista irtisanottu. Mies perui yhden työmatkan (ainakin) firman säästöjen takia(tämä hyvä). Omassa firmassa on irtisanomiset alkamassa. Mut mä saan kenkää vasta myöhemmin (hoitovapaa).

Ei kellään vielä rahoissa tunnu, vaan enemmän tuolla henkisellä puolella. Auttaahan noi paketit yms. aluksi.
 
Kyllä tuntuu :( Mies on työttömänä ja mie opiskelen loppusuoralla niin ei tässä taloudellisesti kovin hyvin mene. Jonkun verran on vielä säästössä rahaa, mutta ne loppuu kuun lopussa, kun pitää maksaa laskut. Miehellä on liittoon työttömyyskorvaushakemus vetämässä, mutta siellä on niin kamalat ruuhkat käsittelyssä, ettei ole mitään tietoa, millon alkaa tuki juoksemaan. Mie olen kotihoidon tuella.
 
....
Meidän taloudessa ei tunnu, mä olen ollut työttömänä 4v. samoin mies.
Ainoastaan sillä tavalla että muut putoaa tänne samalle tasolle pikkuhiljaa meidän kanssa :p
Tervetuloa!
 
Ei, mutta varovaiseksi se tekee. Suunnitelmissa olisi isohkon lainan ottaminen, mutta aikalailla mietityttää.
Kummankaan meidän työpaikka ei ainkaan suoranaisesti ole vielä uhattuna, mutta siihen turvattuun työpaikka-ajatukseen ei voi liiaksi tuudittautua...
 
Tuntuu.Mies ollut töissä joulukuu-tähän päivään saakka yhteensä 5pvä :/
Onneksi olen itse töissä ja saan olla jatkossakin!

Taloa on oltu ostamassa silti, kylläkin päädyttiin (=päästiin ) toisenlaiseen tyydyttävään ratkaisuun =) Laina saa odottaa vielä vähän aikaa, syksyllä sitten katsotaan tilannetta, että miltä se töiden osalta näyttää.
 
Ei tunnu tai sitten kuljemme taantumaa vastaan. Omakotitalo hankittu ja muita eteenpäin vieviä asioita vireillä. Rahat olleet jo vuosia tiukassa, voi olla että nyt jopa helpottaa sen suhteen. Tosin ruokaostoksissa on jotain huomattavissa.
 

Yhteistyössä