G: Jos lähdet mökkilomalle...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
No, näistä vastauksista päätellen, meiltä löytyy jotakuinkin kaikki tarpeellinen.
Taitaa olla, ainoa mikä mua on ikinä ärsyttänyt on tuo siivousvälineiden puute :)

Mutta jos mietit keittiötarvikkeita niin koita kurrkia, mitä kaikkea on ikean starttipaketissa, jos kaikki siinä olevat + tölkin avaaja löytyy niin on melko varmasti tarpeeksi tavaraa.
 
Kaipa se on ihan hyvä.

Suppiloa ei ole, eikä kaulinta. Pulikka löytyy. Valkosipulinpuserrin on mielestäni ihan turha :D Mutta kaipa muuten on aika lailla kaikkea mitä osasin vaan ajatella itse mahdollisesti tarvitsevani...
 
Annuska
Jos olen ostamassa matkailupalveluja, niin ostan sellaisen palvelun, jossa on 1 - 2 mh, takka, ruokailutila, jonkinlainen olotila, keittiössä jääkaappi, hella, kattila, paistinpannu, perusastiat, kahvinkeitin.

Viereinen mökki ei saa olla nenän edessä eikä ranta yhteinen, jos rantamökin vuokraan.

Sauna pitää olla, ulkohuussi kelpaa, ranta pitää olla, ja grillipaikka (mielellään vähän isompi tila kuin pallogrilli). Kauppaan saa olla 10 km, sama se, kun auto kuitenkin on alla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Jos olen ostamassa matkailupalveluja, niin ostan sellaisen palvelun, jossa on 1 - 2 mh, takka, ruokailutila, jonkinlainen olotila, keittiössä jääkaappi, hella, kattila, paistinpannu, perusastiat, kahvinkeitin.

Viereinen mökki ei saa olla nenän edessä eikä ranta yhteinen, jos rantamökin vuokraan.

Sauna pitää olla, ulkohuussi kelpaa, ranta pitää olla, ja grillipaikka (mielellään vähän isompi tila kuin pallogrilli). Kauppaan saa olla 10 km, sama se, kun auto kuitenkin on alla.
Meillä ei ole takkaa, sitä tuskin kesällä tarvitseekaan.

Mökkejä tulee olemaan kolme tai neljä vierekkäin.

Grillipaikkaa ei ole, jokirantaan pääsee muttei ole varsinaista uimapaikkaa.
 
Jep. Kaipa tuo on hyvä. Täällä enemmistö tuntuu kaipaavan rantasaunaa/rantaa, grilliä ja takkaa :)

näistä ei ole mitään. Mutta muuten mielestäni mökki on hyvin varusteltu, sisältä :)

Ja kyseessä on tosiaan kalastusturisteille suunnattu mökki, niitä täällä riittää pilvin pimein :)
 
Jonkinlainen tulipaikka pihalla on kans kiva. Jussina oltiin mökillä, ihan eräkämpällä ilman sähköjä jne. ja melkeen koko aika istuttiin siinä tulien äärellä :D Siinä on sit samalla helppo paistaa makkarat tai pihvit, kunhan on niihin välineet eli makkaratikut ja jonkilainen ritilä pihveille.

muoks. näin kesällä kun on mukava istua nimenomaan siellä ulkona. sitä kun täällä kaupungissa ei niinkään tuu tehtyä..
 
Hmm... olipa vaikea kysymys, kun en mökkilomalle osaa kuvitella lähteväni. Mutta jos siis mökkilomalle lähdettäis niin kyllä sieltä pitäis löytyä ihan kaikki, joku huippuluokan luxusmökki se olla pitäis. Johtunee siitä, että oma mökki on kaikkea muuta kuin luxus eli jos jostain sellainen vuokrattais niin joku aivan päinvastainen :D
 
perfektionisti
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Niin mitä mielestäsi mökistä pitää ehdottomasti löytyä?
Sähköt ja pelit että saan hiukseni laitettua. En halua olla kuin harakanpesä. Muutenkaan en halua lomalla joutua raatamaan enempää jollain alkeellisella mökillä kuin kotonakaan.
 
Tässä jotain
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Jos haluat laittaa ruokaa mökillä, mitä keittiöstä pitää aivan ehdottomasti löytyä ja jos ei löydy, ärsyttää suunnattomasti??

Edellä mainitut suola ja mustapippuri + muitakin mausteita on hyvä olla, jos siis siellä "ruokatarvikkeitakin" on mökkiläisille valmiina. Oliiviöljy ja etikka (soijakin) valmiina ois myös luxusta mielestäni (itse unohdan usein ottaa mukaan..) Tosin monet ei sellasia käytä.

Juustohöylä on hyvä olla.

Jos siellä tiskataan käsin niin kumihanskat.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja perfektionisti:
Muutenkaan en halua lomalla joutua raatamaan enempää jollain alkeellisella mökillä kuin kotonakaan.
Sama juttu. Viimeisin mökkiloma - jonka minä lopetin kolmen päivän mukamas lomailun jälkeen - oli vuonna 1993.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tässä jotain:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Jos haluat laittaa ruokaa mökillä, mitä keittiöstä pitää aivan ehdottomasti löytyä ja jos ei löydy, ärsyttää suunnattomasti??

Edellä mainitut suola ja mustapippuri + muitakin mausteita on hyvä olla, jos siis siellä "ruokatarvikkeitakin" on mökkiläisille valmiina. Oliiviöljy ja etikka (soijakin) valmiina ois myös luxusta mielestäni (itse unohdan usein ottaa mukaan..) Tosin monet ei sellasia käytä.

Juustohöylä on hyvä olla.

Jos siellä tiskataan käsin niin kumihanskat.
No varsinaista ruokavarastoa ei ole valmiina, mitä sinne sitten kertyy kun kaikki aina jättävät jotain. Se on ärsyttävää kun kohta siellä on kymmenen ketsuppipulloa ja viisi avattua kahvipakettia...

Juustis löytyy, kaksin kappalein.

Tiskikone ja käsintiskimahdollisuus, kumihanskat :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja perfektionisti:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Niin mitä mielestäsi mökistä pitää ehdottomasti löytyä?
Sähköt ja pelit että saan hiukseni laitettua. En halua olla kuin harakanpesä. Muutenkaan en halua lomalla joutua raatamaan enempää jollain alkeellisella mökillä kuin kotonakaan.
Sähköt, sisävessa, suihku + sauna. Mitään hiustenlaittovehkeitä emme sinne osta, kukin ottakoon mukaan mitä tarvitsee.
 

Yhteistyössä