G: Kävisitkö töissä, jos se ei olisi rahasta kiinni?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
No jos oikeesti voittasin lotosta esim. 3 miljoonaa niin en varmasti tekis päivääkään palkkatyötä. Toki "harrastuksen" vuoksi varmasti tekisin välillä jotain jossain esim. vapaehtoistyötä ym.. Eli en nyt kotonakaan makailis.
Mutta kenekään pompoteltavakis en lähtis
Jonkun pikku firman vois toki laittaa pystyyn esim jotain lastenvaatteisiin liittyvää
 
vieras
kävisin töissä jos niitä olis :/ tälläkään hetkellä en oo ja toimeen me tullaan. aika paljon sitä pitäis lotossa voittaa, että työnteon vois jättää. eipä entisellä mummonmarkkamiljoonavoitolla enää sais kuin juuri ja juuri talon.
 
vieras
Kävisin ihan varmasti. Todennäköisesti olisin kotona siihen saakka, kun lapset menee kouluun mut sen jälkeen tekisin vaikka keikkaluontoista duunia silloin tällöin. Ihan vaan siksi, että pysyis vireessä ja sais tosiaan niitä sosiaalisia kontakteja.

Todennäköisesti myös opiskelisin ja kehittäisin itseäni, vaihtaisin unelma-ammattiini yms.
 
Kävisin töissä tai tekisin sitä itsenäisenä yrittäjänä harrastuspohjalta. Koen työni niin kiinnostavaksi ja tärkeäksi, että en voisi kuvitella eläväni ihan ilman sitä.

Ehkä kutsumusammatti on sellainen, jota ei jättäisi vaikka olisi millainen miljardööri. =)
 
vieras
Tekisin varmasti jotain töitä, mutta tuskin sellaista kahdeksasta neljään hommaa, vaan jotain vapaampaa. Esim. että tekisin kolme kuukautta putkeen, ja sitten taas olisi vapaata, ja voisi vaikka muuttaa pariksi kuukaudeksi ulkomaille (ennen lasten kouluikää siis).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Kävisin, mutta esim. just puolikasta työaikaa tai vapaaehtoistyötä. En mä osaisi vaan kotiin jäädä ainakaan kovin moneksi vuodeksi. Työ rytmittää elämää kivasti.
Ehkäpä näin.Voisin olla vapaalla aina toukokuusta -syyskuuhun ja loput aikaa tekisin puolikasta työaikaa.Tykkään kuitenkin työstäni ja haluan sitä kuitenkin tehdä, mutta vaikeaa sanoa, jos rahaa olis oikeesti niin paljon, että viitsiskö sitä lähtee aamuruuhkiin ajamaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Ehkä kutsumusammatti on sellainen, jota ei jättäisi vaikka olisi millainen miljardööri. =)
Hyvä määritelmä. Minulla ei sellaista ammattia ole, teen sitä ihan puhtaasti siksi, että siinä on hyvä palkka ja paljon vapaa-aikaa. Varmaan se myös alitajuisesti minun itsetuntoani hyvittää, että teen ns. vaativaa työtä, mutta tarpeetontahan se monessa mielessä on, ei tarvisi monikaan asia muuttua tai loppua, ettei ammatillani olisi enää tekoa =)

Ehkä minä keksisin jotain ihan muuta, vapaahtoistyötä tai yrittämistä pienessä mittakaavassa, jos menestymisentarvetta ei välttämättä olisi.
 

Yhteistyössä