G: Katsotko lapsesi vaatteet merkin perusteella?

  • Viestiketjun aloittaja Munamankeli
  • Ensimmäinen viesti
Munamankeli
Minä en kato.. Jos sitten vanhemmalla iällä mutta nyt ku lapsi kasvaa silmitöntä vauhtia niin en nää siinä mitään järkeä että ostaisin kalliita talvihaalareita jotka menee sen yhden talven ehkä...

Muita?
 
Huom
Ulkovaatteista ostan tiettyjä merkkejä, jotka tiedän kestäviksi ja laadukkaiksi. Kengissä tulee myös suosittua tiettyjä merkkejä.

Mutta ostan useimmiten kyllä ulkonäön ja laadun perusteella, en merkin.
 
kate
Ulkovaatteet ostan usein merkin perusteella, haluan laatua ja kestävyyttä. Sisävaatteet ostan melkein aina H&M:sta, tykkään hinta-laatu suhteesta ja ne vaatteet on mielestäni kivoja pikkusille. Ostan sellaista, mikä sattuu silmään, värilliset vaatteet ovat kivoja, myös pojille. En ostaisi kallista merkkipaitaa merkin vuoksi, jos esim paidassa on tulenlieskoja tms. mikä ei sovi lapsille. Poikani on 4v ja tyttöni 7v.
 
Kyllä katson, olen tosin moniruokainen. Mutta lastenvaateliikkeessä menen tietyt kohdat ensin läpi, koska yleensä sieltä löytyy mieleistä. Suuntaa myös Henkkamaukalle ja lindexiin, koska sieltäkin yleensä löydän jotain.

Eikö saisi suosia esim merkkejä, jotka valmistavat ekologisesti, ovat yhteiskuntavastuullisia, tms?

Mulle on ulkonäöllä ja toimivuudella merkitystä, en ota ensimmäistä halpaa haalaria telineestä mukaan. En toki maksa jostain ulkovaatteesta mitä hintaa tahansa, ostan sen yleensä edullisesti. Mulle ei ole hinta tärkein kriteeri vaatteissa. Vuosi vaatteen käyttöä lapsella on jo ihan hyvin. Mutta sillä ei ole merkitystä onko vaate vaikka Lego, Lenne, Ticketti, Reimatecci, Rasavilli tai joku muu. Hyviä on paljon, joten ulkonäkö ratkaisee...
 
IhanaValo
No en katso merkkiä..katson ensin ulkonäköä, sen pitää olla miellyttävä/kiva niin että lapsikin tykkää, ja seuraavaksi katson hintalappua, senkin pitää olla miellyttävä :LOL:
 
täällä
Se verran katson merkkiä, etten osta huonolaatuista. Joillakin merkeillä on sekä hyvää että huonoa laatua esim. kankaissa, ja niissä katson suorana laatua, en merkkiä.
 
On sen verran huonoa kokemusta näistä halvimmista merkeistä (Vendi, Babyboom, Giraf ym.) joten niitä en osta lainkaan... myös Tutta on nimi jota kartan. Ilmaiseksikaan en vastaan ota! Lattioita niillä voi pyyhkiä ekan pesun jälkeen... :(
Henkkamaukalla käyn silloin tällöin (sekä Lindex ja KappAhl:ssa) mutta niistä reissuista ei jää muuta käteen kuin rahat =) Niiden vaatteissa ei ole mitään "ideaa"
Olen mieltynyt tiettyihin merkkeihin, joista en hevillä luovu, Gymboree, Next, Monsoon... nämä eivät ole niitä kalleimpia merkkejä mutta hinta-laatusuhde on loistava. =)
Ulkovaatteet T2H, Reimatec, UNQ, Tinttu.com...
Kengissäkin tykkään laadukkaimmista, kuten ykkös suosikkina oleva Timberland.

 
Osittain, en osta enää Cirafia tai Lottaa&Lassia jne., käytettynä otan kyllä vastaan tutuilta.. En kuitenkaan alkaisi maksaaan niistä, kestävyys on aika heikko. Lindexin vaatteissa taas on loistava hinta/laatusuhde =) Ulkovaatteet ja kengät ostan mieluiten laadukkaampaa.
 
No EH! Justkin ostin ihan merkittömän kevätpuvun kuopukselle....keskarilla on joku Remu, mut sen hän halus koska on vedenkestävä. Ja sellainen hällä tosiaan pitää ollakin... :whistle:
Esikoinenkaan ei ole kiinnostunut merkeistä...*luojan kiitos!!!!* :saint:
 
En katso,kun nyt jo on alkanut tulla eri merkkejä joita haluaa siis nti. juuri täyttänyt 7v..

Mutta vielä kelpaa ihan hm,seppälä,lindex yms. perus liikkeitä..

Ja saa vielä piiitkään kelvata tai saa sitten ihan sitse säästää merkki vaatteisiin rahat jos saman tyyppiset halppis vaatteet ei kelpaa ;) :saint:
 

Yhteistyössä