G:Kuinka moni maksaa lapsiensa takuuvuokran kun lähtevät pois kotoa?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
Mulle maksettiin takuuvuokra ja ekojen kuukausien vuokra, ja vanhemmat myös kalustivat asunnon sekä hankkivat astiat, vuodevaatteet, jne. Kyllä mä toivon että pystyn tarjoamaan saman omille lapsilleni sitten joskus :)
 
"jenni"
No mun vanhemmat ei ainakaa maksanut mulle koska kävin töissä. Muutin kotoa pois 18 vuotiaana.Antoivat kyllä rahaa uutta sohvaa varten ja silloin tällöin pistivät tilille ruokarahaa (loppukuusta kun edellinen palkka oli mennyt :D)
 
"vieraana"
Mä en saanut omilta vanhemmilta yhtään mitään, eli ostin kaiken astioista mattoihin, vuodevaatteisiin. Samoin maksoin takuuvuokrat ja muutenkin vuokrat.

Omille tahtoisin kyllä antaa enemmän :) Omat vanhempanikin ovat nuorempia sisaruksiani auttaneet omilleen muutossa, se on niitä iltatähtien etuja :D
 
Autan omien resurssieni mukaan, nuoripari on toivonut ainakin kahvinkeitintä. :D Sitten kerään sellaiseen koriin kaikkea pientä tarpeellista ja ei niin tarpeellistakin, esim tiskirättejä, pesuaineita, tiskiharja, vasara/nauloja jne jne ja annan heille kunhan sen asunnon löytävät.
 
ramppa
Säästötileille ollaan rahaa kerätty sillointällöin ja sitten kun haluavat muuttaa, niin saavat päättää miten käyttävät. Isommalle ollaan keräilty ja saanut lahjaksikin jo erilaisia tarvikkeita omaan kotiin, joten luulisin hänen säästörahojensa menevän juuri vuokraan yms. Sitten kun on valmis muuttamaan ja asumaan muutenkin omillaan, niin tietää kyllä, että talous ei voi olla vanhempien varassa. (vaikka varmaan teen sittenkin yllätyskäyntejä ruokakassien ja muun mukavan kanssa)
 
"elli"
[QUOTE="vieras";26406303]Tavoitteena on, ettei tartte vuokralle muuttaa jos ei halua. En ole itekään asunut koskaan vuokralla.[/QUOTE]

sama täällä! En tajua, miksi jotkut keski-ikäisetkin vielä vuokraa maksavat, johan siinä olisi asuntolainankin maksanut samalla rahalla.
 
"mie"
Ei ole vielä vähään aikaan ajankohtaista mutta luulen että takuuvuokra maksetaan + omasta huoneesta saa viedä huonekalut mukanaan jos haluaa . Varsinkin jos lähtee opiskelemaan niin autetaan muutenkin.
Harrastuksissa joudutaan varmaan avustamaan jotta voi jatkaa sillä harvalla nuorella on varaa maksaa itse kaikkea. Halutaan kuitenkin että pojat voi jatkaa omia harrastuksiaan jos haluavat.
 
"moi"
Maksoin tytön takuuvuokran. Ostin myös liinavaatteita, mattoja, verhoja, astioita, lamppuja, huonekaluja, kodinkoneita. Niin mullekin aikoinaan, kun muutin kotoa pois. Annan hänelle myös aina vähän ruokarahaa, kun käy kotona.
 
Veikkaisin, ettei kovinkaan moni?:confused: En ole ikinä kuullut kenenkään vanhempien maksaneen takuuvuokraa tai ensimmäisiä vuokria. Vanhemmat ovat sitten saattaneet jotain yksittäisiä huonekaluja tai pieniä ruoka-avustuksia antaa.
 
"Anne"
Jotain vanhoja kalusteita sain mökiltä ja mummovainaan lakanoita.
Ei maksettu takuuvuokraa eikä ekoja vuokria, mutta neuvottiin miten täytetään toimeentulotukihakemus ja pyydetään sossusta apua em. asioihin.
Ja molemmat vanhemmat hyvissä töissä yms.
 
Itse olen saanut maksaa mutta kotoa on saanut lakanoita ja muita tarvikkeita + kaikki huonekalut. Vaikea sanoa miten itse sitten joskus tulen toimimaan. Mut henkilökohtasesti en ymmärrä niitä joille vanhemmat maksaa aikuisenakin paljon kaikkea.
 

Yhteistyössä