G: Limatulppa-asiaa......

esikoiselta en huomannut koko limatulppaa kun käynnistettiin joten tuli vissiin vasta salissa..
eilen irtosi multa tulppa, n. klo 19 jälkeen.... joten odotellessa mielenkiinnolla luen kanssa kokemuksia :)
 
Tulppa lähti tuleen yöllä päivä ennen laskettua aikaa mutta synnytys lähti käyntiin vasta sairaalassa käynnistettynä 4 päivää myöhemmin ja siitä meni vielä seuraavaan päivään että lapsi syntyi. Että 5 pvää kesti ja ties kuin kauan olis mennyt ilman käynnistämistä.
 
Mulla alkoi limatulppa irtoilemaan torstaina ja tyttö syntyi maanantaiaamuna. Lauantaiaamuna lorahti lapsivettä ja tota tulppaa irtos sunnuntaihin asti aika runsaasti. Ekat kipeet supistukset alkoivat lauantaina mutta vasta sunnuntaina iltapäivällä säännöllistyi. Oli se semmosta odottelua ja kun piti osastolla kärvistellä...
 
Minulla alkoi ensin säännölliset kipeät supistukset ja siitä 3h kuluttua huomasin limatulpan irronneen...
Vauva syntyi siitä vasta 3.5vrk kuluttua mutta vauva tulikin kasvotarjonnassa joten pitkittyi siksi. Niin ja siis supistukset oliva kokoajan säännöllisiä ja kipeitä.
 
Mulla ke asti tullu limatulppaa..la-su kipeitä ja säännöllisiä supistuksia 13h ja edelleen yhdessä kasassa. Tänään tuli taas isompi klöntti kun aiemmin tullu eikä mistään suppareista tietookaan... kaverilla alko tuleen ton 1,5viikkoo ennen kun vaavi synty..

yksäiti+ hippu rv 35

 

Yhteistyössä