G: limatulppa,verensekainen vai kirkas,kuinka pian synnytys?

Lueskelin tässä aikani kuluksi viestejä jotka käsitteli limatulpan tuloa ja synnytyksen käynnistymistä ja aloin miettiä onko sillä kovasti eroa jos:

-limatulppa verensekainen-kuinka pian synnytys?
tai
-limatulppa kellertävä/läpinäkyvä-kuinka pian synnytys?


Kaikki limoja bongailleet huumorilla mukaan vastailemaan =) :flower:
 
Ekassa raskaudessa tuli kolmena päivänä venyvää, kirkasta limaa ja sitten neljäntenä päivänä verensekaista, joka päivä vain vähäsen. Viikon päästä verensekaisesta limasta alkoi synnytys.

Tokassa raskaudessa sitten tuli heti kerralla PALJON verensekaista limaa, pitkin päivää aamusta alkaen. Iltapäivällä alkoi jo supistella ja säännölliset supparit alko kymmenen aikaan illalla.
 
minulla tuli tulppaa 3 vkoa ennen synnytyksen käynnistymistä, mutta sinä aamuna, kun tuli vähän kiinteämpi ja isompi kirkas klöntti, käynnistyi veden menolla. Arvasin siitä tulpasta, että tänään alkaa, oli niin erilainen kuin se rusehtava vuoto.
 
Sartsa83
Itellä ei oo ainakaa vielä tapahtunu mitään vaikka viime viikon keskiviikkona ja torstaina lähti limatulppa. Itsellä se oli aluksi verensekainen, vähän rusehtava, mutta selvästi geelimäinen paakku, koska olin juuri ollut alatietutkimuksessa äippäpolilla ja aloin vuotamaan sen tutkimuksen jälkeen verta. Mutta selvästi se oli sitä limatulppaa, koska selvästi vaaleampi klöntti kun esim. mitä menkoissa tulevat veriklöntit. Että jos verta ei olisi tullut, olisi limatulppa ollut kirkas, hitusen verijuovia sisältävä. Mutta olen kuullut että toisilla menee se 1-10vrk limatulpan menemisestä kun synnytys käynnistyy, mutta toisilla saattaa mennä sitten kuukausikin... eli melkein kuten templellä. Tässä vaan ei kohta ole itellä ainakaan aikaa enää jos niin kauan joutuis odotteleen.. alkaa menee sit jo käynnistyksen puolelle sairaalan toimesta.
 
mulla tuli molemmista poitsuista pari viikkoa kirkasta limaa, siis sillee et piti suoja laittaa pöksyihin. Molemmat synnytykset käynnisty suppareilla aamuyöllä ja kun supparit alko ni alko heti tulla veristä limaa, kunnon klönttejä. Siitä tiesin kakkosen kohdalla ettei oo mitään harjotus supistksia vaan se on menoo..
 
Kolmannelta lapselta tuli limatulppaa muistaakseni 40+0 viikolla, syntyi 40+3. Neljänneltä tuli 37+1 ja syntyi seuraavana yönä 37+2. Tältä viidenneltä tuli limatulppa 37+ ja vieläkin olen kasassa.. Viikkoja on siis kasassa 40+0.
 
Ensimmäisestä tuli kirkasta limaa pari päivää ennen synnytystä, muuttui veriseksi limavuodoksi vasta synnytyssalissa.

Toisella kertaa kirkasta limatulppaa vuoteli rv 25 ja huolestuin itse todella paljon. Menin gynelle joka sanoi tällaisen limaisen vuodon olevan ihan normaalia eikä merkki ennenaikaisesta synnytyksestä. Tehtiin sisätutkimus ja kuinka ollakaan kohdunsuu oli auki! Lähete polille ja tarkkailuun sairaalaan. Kätilötkin vähättelivät tätä limatulppa -asiaa mutta onneksi itse osasin sen takia huolestua. Vaikkei siis itsessään olekaan merkki lähenevästä synnytyksestä. Tätä limavuotoa mulla jatkui ihan loppuun saakka. Veriseksi lima muuttui vasta kun olin synnyttämään lähdössä ja sitten tulikin jo kiire! Tyttö syntyi syöksyllä vasta rv 40+2
 
Mulla tuli sellasta kirkasta, läpinäkyvää "geeliä" kun kipeet supistukset oli jo alkaneet, heti sen tultua meni vedet. Synnytys oli tosi nopee, kaksoset ja reilu 6h.

muoks. jatkan vielä vähän.. mitään verensekaista ei siis missään vaiheessa tullut.
 

Yhteistyössä