G:luomuna synnyttänyt,käytitkö jotain näistä

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap

G:luomuna synnyttänyt,käytitkö jotain näistä
Luomusynnyttäjät, käytittekö jotain näistä synnyttäessäsi

a)synnytyksen käynnistys
b)välilihan leikkaus
c)ilokaasu
d joku muu?
 
Eikös se justiin tullut selväksi, että ilokaasun käyttö ei ole luomua?

No, minun eka synnytys käynnistettiin, toka käynnistyi itsestään. Ilokaasua molemmissa.

d) kaurapussi

Niin ja lisäys: ilokaasusta en havainnut mitään "humalaa" enkä kokenut varsinaisesti kivun lievittyvän, vaan luulen, että vaikutus oli se, että keskityin hengittämään syvään enkä ajatellut koko ajan kipua.
 
Kakkosen synnytystä sanon melkein luomusynnytykseksi, koska vain vähän maistoin siinä ilokaasua. Se teki pahan olon, niin jätin senkin pois. Akupainanta oli siihen aikaan uusi juttu, sitä isännän kanssa kokeilimme. Synnytys tosin käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi, eli eikös se sitten olekaan luomusynnytys?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Kakkosen synnytystä sanon melkein luomusynnytykseksi, koska vain vähän maistoin siinä ilokaasua. Se teki pahan olon, niin jätin senkin pois. Akupainanta oli siihen aikaan uusi juttu, sitä isännän kanssa kokeilimme. Synnytys tosin käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi, eli eikös se sitten olekaan luomusynnytys?
Ei ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Kakkosen synnytystä sanon melkein luomusynnytykseksi, koska vain vähän maistoin siinä ilokaasua. Se teki pahan olon, niin jätin senkin pois. Akupainanta oli siihen aikaan uusi juttu, sitä isännän kanssa kokeilimme. Synnytys tosin käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi, eli eikös se sitten olekaan luomusynnytys?
Mulle teki kans ilokaasu eka synnytyksessä pahan olon. Niin kuin huonon humalan, vieraannutti itsestä, ihan kauhea tunne. :eek:
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi tähänkin ketjuun vastaavat ihmiset, jotka eivät ols synnyttäneet luomuna?
Koska tää on vapaa maa :D
Ok, totta, mutta luulevatko he tosiaan, että ovat synnyttäneet luomuna, jos tarvitsevat esim synnytyksen käynnistyksen tms?

Ei voi olla....siis eihän absolutistikaan sano, että olen absolutisti, juon vain lauantaisin kännit...
 
Könkkäri
En oo muuta käyttänyt kuin suihkua ja kävelyä kivunlievityksenä. Tosi monta kertaa olen synnyttänyt. Kalvot on aina jossain vaiheessa jouduttu puhkaisemaan, mutta se kai on silti vielä luomua. Kun ei siis mitään kipuläääkkeitä tai puudutuksia ole...
 
Ei käynnistetty, ei leikattu välilihaa, ilokaasua en saanut synnytyksen aikana, mutta repeämää leikatessa otin sitä. Ja koen että synnytin luomuna, koska poika ja jälkeiset olivat jo tulleet tuon ilokaasun aikana.

Niin ja käytin synnytyslaulua ja liikkumista.
 
maria
AP :hug: Mieti nyt noita sun kysymyksiä!!!!!!!!!!!!
Kysyt luomusynnyttäjiltä käytitkö
a)synnytyksen käynnistys
b)välilihan leikkaus
c)ilokaasu
d joku muu?

Ja kun joku sanoo että käynnistettiin, se ei olekaan luomusynnytys!!!
Perustele sun luomu?!

Vaikea vastata tähän muuten!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi tähänkin ketjuun vastaavat ihmiset, jotka eivät ols synnyttäneet luomuna?
Koska tää on vapaa maa :D
Ok, totta, mutta luulevatko he tosiaan, että ovat synnyttäneet luomuna, jos tarvitsevat esim synnytyksen käynnistyksen tms?

Ei voi olla....siis eihän absolutistikaan sano, että olen absolutisti, juon vain lauantaisin kännit...
:LOL: Siehän hauska olet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maria:
AP :hug: Mieti nyt noita sun kysymyksiä!!!!!!!!!!!!
Kysyt luomusynnyttäjiltä käytitkö
a)synnytyksen käynnistys
b)välilihan leikkaus
c)ilokaasu
d joku muu?

Ja kun joku sanoo että käynnistettiin, se ei olekaan luomusynnytys!!!
Perustele sun luomu?!

Vaikea vastata tähän muuten!!!!
http://www.kookas.fi/articles/read/7110

Siksipä juuri, että tuo luomusynnyttämisen määritelmä ei ole tiedossa ihmisillä, vaan he luulevat asiaa muuksi kun mitä tapahtuma oikeasti onkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi tähänkin ketjuun vastaavat ihmiset, jotka eivät ols synnyttäneet luomuna?
Koska tää on vapaa maa :D
Ok, totta, mutta luulevatko he tosiaan, että ovat synnyttäneet luomuna, jos tarvitsevat esim synnytyksen käynnistyksen tms?

Ei voi olla....siis eihän absolutistikaan sano, että olen absolutisti, juon vain lauantaisin kännit...
mua lähinnä huvittaa nämä luomusynnytysketjut. Minulle kaikki synnytykset ovat vain synnytyksiä. en kategorioi niitä. Synnytys on synnytys olet sitten synnyttänyt ambulanssissa matkalla sairaalaan, kotona, sairaalassa, ilokaasuissa, epideuraalin kanssa, sektiolla tai vaikka nelin kontin pimeässä saunassa yksin helmikuun pakkasilla.

*muoks. jokainen voi olla kanssani vapaasti eri mieltä. maailmaan mahtuu erilaisia mielipiteitä :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi tähänkin ketjuun vastaavat ihmiset, jotka eivät ols synnyttäneet luomuna?
Koska tää on vapaa maa :D
Ok, totta, mutta luulevatko he tosiaan, että ovat synnyttäneet luomuna, jos tarvitsevat esim synnytyksen käynnistyksen tms?

Ei voi olla....siis eihän absolutistikaan sano, että olen absolutisti, juon vain lauantaisin kännit...
mua lähinnä huvittaa nämä luomusynnytysketjut. Minulle kaikki synnytykset ovat vain synnytyksiä. en kategorioi niitä. Synnytys on synnytys olet sitten synnyttänyt ambulanssissa matkalla sairaalaan, kotona, sairaalassa, ilokaasuissa, epideuraalin kanssa, sektiolla tai vaikka nelin kontin pimeässä saunassa yksin helmikuun pakkasilla.

*muoks. jokainen voi olla kanssani vapaasti eri mieltä. maailmaan mahtuu erilaisia mielipiteitä :saint:
peesaan täysin Vierasta harmaana.
 
Keittiönoita
Mun käsitykseni mukaan luomusynnytys on synnytys, jossa ei käytetä mitään koululääketieteen keinoja. Eli synnytetään kotona, ilman kemiallisia kivunlievityksiä, ilman kalvojen puhkaisuja jne. Mieluiten niin, että läsnä on vain oma sisko, äiti tai muu sukulainen. Eli ei mitään terveydenhuollon ammattirekisterissä olevaa asiantuntijaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Kakkosen synnytystä sanon melkein luomusynnytykseksi, koska vain vähän maistoin siinä ilokaasua. Se teki pahan olon, niin jätin senkin pois. Akupainanta oli siihen aikaan uusi juttu, sitä isännän kanssa kokeilimme. Synnytys tosin käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi, eli eikös se sitten olekaan luomusynnytys?
Ei ole.
Kiitos näkökannastasi, pidän sen itse edelleen melkein luomusynnytyksenä :)
 

Yhteistyössä