G: metsästyskausi alkoi, monenko mies vaanii pusikoissa :)

  • Viestiketjun aloittaja puu
  • Ensimmäinen viesti
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Ihan tuossa kaupungin poliisilaitoksella kävin. Voin tietysti tarkistaa tuon vielä systerin mieheltä, joka on krp:lla töissä. Epäilen kyllä vahvasti, että sieltä tulee sama vastaus. Tämä on näitä ikuisuuskysymyksiä...periaattessa monestakin asiasta VOI antaa sakot, mutta se on eri asia meneekö oikeustasolla enää läpi, jos sakon kiistauttaa. Ja alinopeudesta annetun sakon kiistauttaisin aivan varmasti.

Että ihan krp... WAU.
Ja se on riitauttaa.
Noup, poliisi kysyy "Kiistätkö sakon?" Ei "Riitautatko sakon?".

Jep, krp kylläkin. Kun meidän normi poliisilaitos on vain kyläpoliisi niin kysytään sitten isoilta pojilta ;)
 
:wave: Täällä yksi metsästäjän vaimo. Innolla odotan jäniksenmetsästyksen alkua :p

Aikeissa on suorittaa omakin metsästyskortti ja jos tuohon omaan seuraan liittyisin, saisin varmaan monen suut auki, ei nimittäin vielä yhtään naista meidän metsästysseuraan kuulu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja oma-apu:
ennen juuri tuollaiset on kuolleet nälkään, jotka ei osaa metsästää, viljellä,,, jne. rahalla ei ole saanut mitään....
Mutta nykyään on niin helppo kävellä kaupan liha tiskille, ostaa paketti naudan jauhelihaa sen enempää miettimättä miten eläin on elämänsä elänyt ja kuinka se on päivänsä päättänyt ja sinne kauppaan joutunut ja samalla kovaan ääneen tuomita kaikki jotka haluaa hakea lihansa metsästä :whistle:
Mitään tappelua lietsomatta: kasvatatko itse esim. perunat, kasvikset, viljan? Hyvä jos näin on..

Ilman lihansyöntiäkin pärjää valtavan hyvin tässä elämässä ;)
Miksi pitäisi pärjätä ilman lihansyöntiä?

Ja täällä alkaa miehellä kans huomenna sorsanmestästys. Liekö tiistaina sitten kotiutuu tai huomenillalla. Ja hirvimetsälle menee kanssa kunhan se alkaa ja sitä ennen vielä kun alkaa se metsälintujen metsästys niin sinne lähtee koiran kanssa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Juu, tuolla ihan pohjoisissa sitä liikennettä vasta onkin siellä tiellä, kun porojakin mennä jolkottaa :) Enkä ole sielläkään onnistunut vielä kertaakaan pussailemaan porojen kanssa ajellessani ja sielläkin on tullut sentäs monasti käytyä.
Vai että oikein "monastikin"? :D

Sä siis todella luulet olevasi aika paljon muutakin kuin olet, noiden kommenttiesi perusteella.
En minäkään ole koskaan ajanut kolaria, en poron enkä hirven kanssa vaikka läheltä piti tilanteita on ollut monta kertaa. Mutta niitäkään sinulle ei tietenkään olisi voinut tulla, kun olet niin ennakoiva ja kaikkea. =)

On "hieman" eri asia ajaa isolla, suolatulla, kovasti liikennöidyllä tiellä kuin vähäliikenteisellä, ei suolatulla eli aivan hemmetin liukkaalla + vielä mutkaisella tiellä.
 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Juu, tuolla ihan pohjoisissa sitä liikennettä vasta onkin siellä tiellä, kun porojakin mennä jolkottaa :) Enkä ole sielläkään onnistunut vielä kertaakaan pussailemaan porojen kanssa ajellessani ja sielläkin on tullut sentäs monasti käytyä.
Vai että oikein "monastikin"? :D

Sä siis todella luulet olevasi aika paljon muutakin kuin olet, noiden kommenttiesi perusteella.
En minäkään ole koskaan ajanut kolaria, en poron enkä hirven kanssa vaikka läheltä piti tilanteita on ollut monta kertaa. Mutta niitäkään sinulle ei tietenkään olisi voinut tulla, kun olet niin ennakoiva ja kaikkea. =)

On "hieman" eri asia ajaa isolla, suolatulla, kovasti liikennöidyllä tiellä kuin vähäliikenteisellä, ei suolatulla eli aivan hemmetin liukkaalla + vielä mutkaisella tiellä.
Voi repsis sentään. Hei mä olen maalta kotoisin :D Ihan umpimaalta. Sieltä on paaaaaaljon matkaa ensimmäisille edes auratuille teille, saati sitten suolatuille. Ja hengissä ollaan vieläkin :D

Ja mitä tuohon kantatiehen tulee, siinä ei todellakaan ole kovin vilkas liikenne, niinkuin vilkas liikenne nyt voidaan laskea. Koska siinä menee moottoritie vieressä. Siellä niitä autoja kyllä piisaa...

Mutta henk.koht. mä oikeasti pelkään liikenteessä enemmän sitä, että joku rattijuoppo tms. pälliäinen ajaa mun päälle tai että jostain rekasta poksahtaa rengas ja se tulee päälle...todennäköisyys noihin on valovuosia suurempi kun siihen, että hirven kanssa onnistuis törmäämään. Ja sitäpaitsi, jos hirvi juokseen mun auton päälle niin kyllä siitä vähempi tulee damagea, kun että joku vetäsee hunttia toisella autolla keulaan.

 
no joo...
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Ja sitäpaitsi, jos hirvi juokseen mun auton päälle niin kyllä siitä vähempi tulee damagea, kun että joku vetäsee hunttia toisella autolla keulaan.
Eli sä et ole koskaan edes nähnyt autoa joka törmännyt hirveen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Juu, tuolla ihan pohjoisissa sitä liikennettä vasta onkin siellä tiellä, kun porojakin mennä jolkottaa :) Enkä ole sielläkään onnistunut vielä kertaakaan pussailemaan porojen kanssa ajellessani ja sielläkin on tullut sentäs monasti käytyä.
Vai että oikein "monastikin"? :D

Sä siis todella luulet olevasi aika paljon muutakin kuin olet, noiden kommenttiesi perusteella.
En minäkään ole koskaan ajanut kolaria, en poron enkä hirven kanssa vaikka läheltä piti tilanteita on ollut monta kertaa. Mutta niitäkään sinulle ei tietenkään olisi voinut tulla, kun olet niin ennakoiva ja kaikkea. =)

On "hieman" eri asia ajaa isolla, suolatulla, kovasti liikennöidyllä tiellä kuin vähäliikenteisellä, ei suolatulla eli aivan hemmetin liukkaalla + vielä mutkaisella tiellä.
Voi repsis sentään. Hei mä olen maalta kotoisin :D Ihan umpimaalta. Sieltä on paaaaaaljon matkaa ensimmäisille edes auratuille teille, saati sitten suolatuille. Ja hengissä ollaan vieläkin :D

Ja mitä tuohon kantatiehen tulee, siinä ei todellakaan ole kovin vilkas liikenne, niinkuin vilkas liikenne nyt voidaan laskea. Koska siinä menee moottoritie vieressä. Siellä niitä autoja kyllä piisaa...

Mutta henk.koht. mä oikeasti pelkään liikenteessä enemmän sitä, että joku rattijuoppo tms. pälliäinen ajaa mun päälle tai että jostain rekasta poksahtaa rengas ja se tulee päälle...todennäköisyys noihin on valovuosia suurempi kun siihen, että hirven kanssa onnistuis törmäämään. Ja sitäpaitsi, jos hirvi juokseen mun auton päälle niin kyllä siitä vähempi tulee damagea, kun että joku vetäsee hunttia toisella autolla keulaan.
Hei, Miri. Tiiätkö, että nuo hirvikolarit on erittäin yleisiä. Ja suurimmassa osassa se on kaikka muuta kuin kuskin vika. Porot yleensä ei hypi eteen jos ovat tiellä vaan löntystelevät siinä pelkäämättä autoa, mutta hirvi ON arvaamaton ja saattaa pökkelehtiä miten sattuu. Siinä vaiheessa kun se hirvi rysähtää jostain puskasta niin sillä ei oo mitään tekemistä ajotaidon kanssa.
 
tässä yksi esimerkki
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Ja sitäpaitsi, jos hirvi juokseen mun auton päälle niin kyllä siitä vähempi tulee damagea, kun että joku vetäsee hunttia toisella autolla keulaan.
http://www.japetek.fi/pennaneninfo/18.jpg

Miltä tuntuisi kun hirvi lentää syliin?
 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja no joo...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Ja sitäpaitsi, jos hirvi juokseen mun auton päälle niin kyllä siitä vähempi tulee damagea, kun että joku vetäsee hunttia toisella autolla keulaan.
Eli sä et ole koskaan edes nähnyt autoa joka törmännyt hirveen...
Olen. Mun entinen työkaveri ajo just viime kesänä hirvikolarin. Kahdeksankymppiä oli ollut vauhtia törmäyshetkellä. Tuuria oli sinällään mukana, ettei kelleen muulle käynyt mitään, kun hirvelle vaan. Mutta auto meni vielä korjaukseen, ei lunastukseen. Jos törmäyksessä olisi ollut toinen auto hirvenjalkojen sijaan niin tasan olisi mennyt tuulilasia myöten sileäksi. Sen verta monta keulakolaroitua autoa mä olen nähnyt.

Kaverikin tunnusti säätäneensä stereoita ja kun oli nostanut katseensa niin oli nähnyt hirven edessään...olisi kenties ehtinyt väistää jos olisi pitänyt sen katseensa tiessä...sanoi kyllä tästä lähin aamuhämärissä ajavansa hiukkasen rauhallisemmin.
 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Juu, tuolla ihan pohjoisissa sitä liikennettä vasta onkin siellä tiellä, kun porojakin mennä jolkottaa :) Enkä ole sielläkään onnistunut vielä kertaakaan pussailemaan porojen kanssa ajellessani ja sielläkin on tullut sentäs monasti käytyä.
Vai että oikein "monastikin"? :D

Sä siis todella luulet olevasi aika paljon muutakin kuin olet, noiden kommenttiesi perusteella.
En minäkään ole koskaan ajanut kolaria, en poron enkä hirven kanssa vaikka läheltä piti tilanteita on ollut monta kertaa. Mutta niitäkään sinulle ei tietenkään olisi voinut tulla, kun olet niin ennakoiva ja kaikkea. =)

On "hieman" eri asia ajaa isolla, suolatulla, kovasti liikennöidyllä tiellä kuin vähäliikenteisellä, ei suolatulla eli aivan hemmetin liukkaalla + vielä mutkaisella tiellä.
Voi repsis sentään. Hei mä olen maalta kotoisin :D Ihan umpimaalta. Sieltä on paaaaaaljon matkaa ensimmäisille edes auratuille teille, saati sitten suolatuille. Ja hengissä ollaan vieläkin :D

Ja mitä tuohon kantatiehen tulee, siinä ei todellakaan ole kovin vilkas liikenne, niinkuin vilkas liikenne nyt voidaan laskea. Koska siinä menee moottoritie vieressä. Siellä niitä autoja kyllä piisaa...

Mutta henk.koht. mä oikeasti pelkään liikenteessä enemmän sitä, että joku rattijuoppo tms. pälliäinen ajaa mun päälle tai että jostain rekasta poksahtaa rengas ja se tulee päälle...todennäköisyys noihin on valovuosia suurempi kun siihen, että hirven kanssa onnistuis törmäämään. Ja sitäpaitsi, jos hirvi juokseen mun auton päälle niin kyllä siitä vähempi tulee damagea, kun että joku vetäsee hunttia toisella autolla keulaan.
Hei, Miri. Tiiätkö, että nuo hirvikolarit on erittäin yleisiä. Ja suurimmassa osassa se on kaikka muuta kuin kuskin vika. Porot yleensä ei hypi eteen jos ovat tiellä vaan löntystelevät siinä pelkäämättä autoa, mutta hirvi ON arvaamaton ja saattaa pökkelehtiä miten sattuu. Siinä vaiheessa kun se hirvi rysähtää jostain puskasta niin sillä ei oo mitään tekemistä ajotaidon kanssa.
En menisi puhumaan erittäin yleisistä. Tai no, mä luenkin yleensä noita kuolonkolareita, mitkä on raportoitu hyvinkin tarkkaan Moottorilehdessä. Siellä on just ehkä hikiseen yksi hirvikolari 50:tä muuta kolaria kohden. Ja mä olen tota lehteä lukenut tosiaan niin kauan kun olen autoliittoon kuulunut...vähän vajaat 4 vuotta.

En mä ajotaidosta puhunutkaan, vaan tilannenopeudesta. Sen voi kukin ihan itse tarkistaa kuinka paljon esim. 20km/h lisävauhtia tekee reaktio- ja jarrutusaikaan.
 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja tässä yksi esimerkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Ja sitäpaitsi, jos hirvi juokseen mun auton päälle niin kyllä siitä vähempi tulee damagea, kun että joku vetäsee hunttia toisella autolla keulaan.
http://www.japetek.fi/pennaneninfo/18.jpg

Miltä tuntuisi kun hirvi lentää syliin?
Tuo on vielä silti siisti, jos aletaan vertaamaan siihen miltä tuo auto näyttäisi jos kuorma-auto tai rekka olisi siitä jyrännyt yli. Ja edelleen nuo autojen väliset kolarit ovat yleisempiä. Eivätkä mitenkään ihan vähänkään.

 
no joo...
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Tuo on vielä silti siisti, jos aletaan vertaamaan siihen miltä tuo auto näyttäisi jos kuorma-auto tai rekka olisi siitä jyrännyt yli. Ja edelleen nuo autojen väliset kolarit ovat yleisempiä. Eivätkä mitenkään ihan vähänkään.
Se olikin vain yksi kuva. Ihan turhaa jeesustella, että rekan tms yliajama auto näyttäsi vielä kamalammalta. Aina löytyy jotain vielä pahempaa.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei onneksi ja sehän tiedetään mitä siellä metsällä sitten tehdään! Ei mua se sinänsä haittaa, mut en ymmärrä koko touhua ollenkaan.
ei pitäs esittää tietävää asiasta mistä ei todellisuudessa tiedä yhtään mitään! että otappas asioista kunnolla eka selvää ennen kuin tulet tänne laukomaan...
 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja no joo...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Tuo on vielä silti siisti, jos aletaan vertaamaan siihen miltä tuo auto näyttäisi jos kuorma-auto tai rekka olisi siitä jyrännyt yli. Ja edelleen nuo autojen väliset kolarit ovat yleisempiä. Eivätkä mitenkään ihan vähänkään.
Se olikin vain yksi kuva. Ihan turhaa jeesustella, että rekan tms yliajama auto näyttäsi vielä kamalammalta. Aina löytyy jotain vielä pahempaa.
Ei siinä mitään jeesustelemista ole. Fakta mikä fakta. Mieluummin mä vielä keulakolaroin hirven, kun rekan kanssa.
 
kiki
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Tuo on vielä silti siisti, jos aletaan vertaamaan siihen miltä tuo auto näyttäisi jos kuorma-auto tai rekka olisi siitä jyrännyt yli. Ja edelleen nuo autojen väliset kolarit ovat yleisempiä. Eivätkä mitenkään ihan vähänkään.
Se olikin vain yksi kuva. Ihan turhaa jeesustella, että rekan tms yliajama auto näyttäsi vielä kamalammalta. Aina löytyy jotain vielä pahempaa.
Ei siinä mitään jeesustelemista ole. Fakta mikä fakta. Mieluummin mä vielä keulakolaroin hirven, kun rekan kanssa.
voi sua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Miri
Mutta nyt kullannuput, minä lähden kuolemaa uhmaten ajamaan vanhuksille maalle. Siellä ei ole hirviaitoja ja onhan siellä jopa yksi hirvikin nähty tuossa 90-luvun alussa, mutta koitan uskaltaa silti ajaa sinne. Siellä on tierajoitus 80km/h ja koitan ajaa nyt sitä vauhtia, kun se kerta on pakollinenkin, vaikkakin siellä on mutkia mistä on oikein hyvät mahdollisuudet vetäistä pöpelikköön. Mutta mitäs sitten, jos männikköön menee tutustumaan tuosta vauhdista, jälki on varmasti siistimpää kuin että törmäisi hirveen. Isot männyt kun kuitenkin antavat paremmin periksi kuin liha :D

Joo, palaillaan :D Alkaa menemään jo hiukka karrikoiduksi tämä vääntö. Ei pahalla, ei pahalla.
 
kiki
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Mutta nyt kullannuput, minä lähden kuolemaa uhmaten ajamaan vanhuksille maalle. Siellä ei ole hirviaitoja ja onhan siellä jopa yksi hirvikin nähty tuossa 90-luvun alussa, mutta koitan uskaltaa silti ajaa sinne. Siellä on tierajoitus 80km/h ja koitan ajaa nyt sitä vauhtia, kun se kerta on pakollinenkin, vaikkakin siellä on mutkia mistä on oikein hyvät mahdollisuudet vetäistä pöpelikköön. Mutta mitäs sitten, jos männikköön menee tutustumaan tuosta vauhdista, jälki on varmasti siistimpää kuin että törmäisi hirveen. Isot männyt kun kuitenkin antavat paremmin periksi kuin liha :D

Joo, palaillaan :D Alkaa menemään jo hiukka karrikoiduksi tämä vääntö. Ei pahalla, ei pahalla.
turvallista matkaa!
 

Yhteistyössä