G:millaisen talon rakentaiset?

  • Viestiketjun aloittaja *talon rakentaja*
  • Ensimmäinen viesti
*talon rakentaja*
elikkä siinä se tulikin millaisen talon haluaisit jos voisit rakentaa, mitä siellä olisi?
onko talopaketti, jos on niin millainen?

Minun talo olisi yksikerroksinen, siinä olisi poreamme ehdottomasti ja iso takka vuolukivestä. Neljä makuuhuonetta.
 
Millipidetär
talo oli ehdottomasti 1 kerroksinen, se olisi tehty harkosta eli kivitalo, modernimalli, pinta rappausta ja muutenkin tosi pelkistettyä, eteinen/tuulikaappi olisi sellainen et siinä joka suunnassa paljon ikkunoita ja melkein ihan huoneen kokoinen.

katot olisi vinot ainakin olkkarissa ja keittiössä, keittiö ei saisi olla mikään erillinen huone vaan muodostaisi suuren kaksiosaisen olkkarin kanssa avoimen kokonaisuuden, makuuhuoneita 4, vanhempien huoneen yhteydessä vessa, sauna puukiukaalla, takka olisi tietysti myös, ei mitään turhia käytäviä mitkä ahtaita ja vie neliöitä, pinnat maalattua pääosin
 
Kahteen tasoon, alhaalla saunaosasto, takkahuone, kodinhoitohuone, kuntosali ja vierashuone. (ja sisäänkäyntä kuraeteisineen, käynti sieltä olisi tietty rantaan)

Ylhäällä tupakeittiö (erittäin suuri sellainen) ja kolme makkaria ja vessa ja eteinen.
 
Ison vanhantyylisen punaisen kakskerroksisen Pohjalaistalon piharakennuksineen.
Isot korkeat huoneet, iso kuisti, jossa vois kesällä vaikka syödä. Lankkulattiat, leivinuuni, keittiöön vanha valurauta hella (tietty kaikkien uutuuksien lisäksi) , Sisäsaunan lisäksi ulos erillinen puulämmitteinen sauna.
Kellari, jossa tilaa esim. hillopurkeille ja mehuille yms. Tai vaihtoehtosesti jonkinlainen kylmäkomero. Ja isännälle oma huone aseharrastukselleen. Tarpeeks paljon säilytystilaa, kaappeja, komeroita.

Haaveillahan aina saa... pitäs kai laittaa lotto taas vaihteeks vetämään ;)
 
yhdessä tasossa, iso autotalli, viisi makuuhuonetta, kodinhoitohuone ulko-ovella, mielellään pesutilojen yhteydessä. iso iso baarikeittiö ja iso iso olkkari. muutakin oleskelutilaa toki, niinku takkahuone tai lämmin lasikuisti.

mun unelma olis rempata vanha koulu asuinkäyttöön ja sellanen tyhjillään täältä löytyiskin mutta taitais olla vähän turhan paljon hommaa siinä. navettakin kelpais. navetta olis rakennettu toinen pää loivaan rinteeseen, siinä olis luonnonkivinen perusta. itseasiassa koko eka kerroksen seinät olis sitä kiviharkkoa ja ylempi kerros punapultamaalattua puuta. me asuttais alakerrassa ja yläkerrassa olis talli jossa säilytettäis ja rempattais kaikki harrastusvälineistö.
 
vieras
Missä olisi 2 tai jopa 3 suihkua! olisi kiva olla yhtä aikaa suihkussa, ettei toisen tarvitse aina odottaa kun toinen pesee hiuksiaan. Kuitemin kun tykkäämme käydä yhdessä suihkussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
En ikinä alkas rakentaan minkäänlaista taloa :/
En mäkään ite rakentais... katos kun olis sitä rahaa niin paljon, että vois vaan kertoa suunnittelijoille/rakentajille mitä mä haluun taloon, ite kävisin vaan vahtimassa/kyyläämässä rakentamista :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeina:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
En ikinä alkas rakentaan minkäänlaista taloa :/
En mäkään ite rakentais... katos kun olis sitä rahaa niin paljon, että vois vaan kertoa suunnittelijoille/rakentajille mitä mä haluun taloon, ite kävisin vaan vahtimassa/kyyläämässä rakentamista :D
Ja mä kun en alkas siihenkään :x Valitsisin markkinoilta sopivan lukaalin :D
 
.
Me tehdään sitä omaa unelmataloo parhaillaan. k+rt+oh yhdistetty isot ikkunat etelään. Oh:ssa vuosia haaveilemani funkkistakka. Oh ja et korkeaa tilaa (n.5m).Erillinen pukuhuone kh:n yhteydessä. Saunassa puukiuas ja U-lauteet. Kh:ssa 2 suihkua. Erillinen iso khh, josta kulku omalle terassille. Yläkerrassa 3mh+työhuone+ wc, jossa suihku. Autotalli + 3 ulkovarastoa, pergola
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Me tehdään sitä omaa unelmataloo parhaillaan. k+rt+oh yhdistetty isot ikkunat etelään. Oh:ssa vuosia haaveilemani funkkistakka. Oh ja et korkeaa tilaa (n.5m).Erillinen pukuhuone kh:n yhteydessä. Saunassa puukiuas ja U-lauteet. Kh:ssa 2 suihkua. Erillinen iso khh, josta kulku omalle terassille. Yläkerrassa 3mh+työhuone+ wc, jossa suihku. Autotalli + 3 ulkovarastoa, pergola
niin alakerrassa myös wc ja tk. Talo on puusta ja juuri sen värinen kuin olen aina halunnut. Kävi munkki värien suhteen kun talo vuokratontilla, jossa julkisivu materiaalit ja värit määrätty
 
Alli Huupalle
Kenen mallistosta tuo talo on? Kaunis!

Minä haluaisin varmaankin Kannustalojen mansardikattoisen Rauhalan, joka on siinä "Pienet Kannustalot" -esitteessä. Sellanen kaksikerroksinen, 158m2, umpikuistilla. Tosin en haluaisi talon taakse niitä lasihärdellejä, vaan sellaisen vähemmän pramean version.

 
mie haluisin semmosen ylimmän kerroksen viisiön juuri rakenteilla olevista kerrostaloista kotikaupungin merenrannalta :snotty: mutta niissä suurimmat on vissiin vaan kolmioita joten rakennuttaisin siis sellaisen viisiön. :D
 
Wilma-73 harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Zeina:
Ison vanhantyylisen punaisen kakskerroksisen Pohjalaistalon piharakennuksineen.
Isot korkeat huoneet, iso kuisti, jossa vois kesällä vaikka syödä. Lankkulattiat, leivinuuni, keittiöön vanha valurauta hella (tietty kaikkien uutuuksien lisäksi) , Sisäsaunan lisäksi ulos erillinen puulämmitteinen sauna.
Kellari, jossa tilaa esim. hillopurkeille ja mehuille yms. Tai vaihtoehtosesti jonkinlainen kylmäkomero. Ja isännälle oma huone aseharrastukselleen. Tarpeeks paljon säilytystilaa, kaappeja, komeroita.

Haaveillahan aina saa... pitäs kai laittaa lotto taas vaihteeks vetämään ;)
Tämä on ihan kuin mun unelma, ainoastaan tuo asehuone saisi olla jotain toista käyttöä varten.... :)

Lisään vielä et sisääntulon yhteyteen haluaisin ison huoneen ulkovaatteita ja kenkiä varten. Siellä voisi olla ihan rekkejä henkareille ja monia kenkähyllyjä....
 

Yhteistyössä