G: Millaiset vaunut mielestänne kannattaa hankkia?

Hei asiantuntijat!

Meille on tulossa 3. lapsi. Ainoa isompi hankinta on vaunut. Meillä on laadukkaat rattaat, Emmaljunga Hiker -merkkiset, tosin 7 v. vanhat, mutta HYVÄT. Emme siis tarvitse rattaita emmekä yhdistelmiä. Turvakaukalokin löytyy. (Britax)

Vaunut pitäisi hankkia, koska ne ovat vaihtokunnossa. :D

Kertokaa kokemuksia ja suosituksia!

Hinnoista minulla ei ole hajuakaan! Eikä laadusta. Inhoan netissä surffaamista ja vertailua. :ashamed: Siksi kysyn Teiltä!

Ehkä hinta voisi olla siellä 200-350 ?, maksimissaan? Myymme ne sitten eteenpäin. Tykkään punaisesta, olipa masussa poika tai tyttö. :D

Kertokaa ajatuksia, kiitos!
 
Mulle tuli ekana mieleen Brion happy -yhdistelmät kun kerran mainitsit tuon punaisen väritoiveen :) Muistaakseni jossain juuri näin sellaiset kirkkaanpunaisena. Tutuilla on Happyja ollut, ja mielipiteen on jakautuneet aika lailla. Omakohtaista kokemusta niistä ei valitettavasti siis ole. Muistan, että tuntuivat aika raskaalta lykkiä.

Itse valitsisin renkaiksi ilmakennopyörät. Pumpattavialmakumipyöriä en mahdollisen rikkoutumisvaaran (ja sen pumppaamisen!) takia itse huolisi. Meillä on Hartanin Toplinet edelleen taaperolla rattaina käytössä. Hyvää niissä on keveys, niitä on äärettömän kevyt työntää ja säätöjä on tarpeeksi. Esim. Gessleinit hylättiin sen vuoksi, että mies pitkäjakaisena potki jalkansa jatkuvasti pyörien akseliin. Huonoa niissä on liika "muovisuus" joissain kohdissa (samaa vikaa on useissa muissakin vaunuissa) ja liian pieni koritila alla.

Mllaiset on käytössä olleet Emmaljungan eri mallit? Mitä hyvää/huonoa?
 
Änkeän samaan keskusteluun..
Meillä odottaa tuolla miehen lasten vanhat Oran perus yhdistelmät, mutta tarvisin varmaan metsäkäyttöön jotkut erilaiset?
Onkohan kokemuksia kolmipyöräisistä vaunuista, millaiset on käytössä ja onko paremmat metsässä kun perusvaunut?

Koirien kanssa tulee käytyä.. ei mitään pieniä polkuja tarvi talsia, mutta kuitenkin hiukan epätasaista ja pehmeää alustaa metsässä tapaa olla ;)
 
Mulla on pojalla Brion Happyt ja on kyllä kaukana tuo "raskaat työntää", ovat kevyet kuin mitkä ja kulkee kuin unelma.. huonoa sanottavaa en keksi, ja siis noilla ilmakennoilla nämäkin :)

Esikoisen vanhat maxi taxi speedit kummittelee vieläkin nurkissa ja ovat olleet parvekerattaina nyt, ne on siis kolmipyöräiset juoksurattaat/vaunut.
Reilu 6 vuotta vanhat, että onhan nuo nykyiset mallit edistynyt hurjasti noista, talvella ne ainakin kulki hyvin sohjossa, metsästä ei nyt sen pahemmin ole kokemusta.. :/

Emmaljungia olen vaan kaupassa testaillut eikä ne oikein ollut mun makuun, en osaa sanoa miksi mutta ei vaan iskenyt samalla tavalla kun Brion Happyt.
Ja hintakin oli hieman sopivampi näissä brioissa :)
 
Vaunuista on mielipiteitä niin monta kuin on työntäjääkin..
Meille on tulossa aikanaan Emmaljunga Edge Duot, ihan yksi suurin syy, on että niissä on koppa kaikkein korkeimmalla ja ovat muutenkin meidän mieleen.. Eipä ole miehenkään silmiin tullut vaunuja, jotka olisi ulkonäöllään tyrmännyt hänen kantansa emmaljungiin.. Meiltä valitettavasti puuttuu se lapsi eikä sitä ole edes tuloillaan, vaan me olemme vain miettineet paljon asioita valmiiksi..

KP
 
Jos pelkät vaunut tarvitsee ostaa, niin ostaisin ehkä käytettynä. Käyttöikä on kuitenkin vaunuilla melko lyhyt. Meillä on ollut carenan yhdistelmät, jotka oli huonot.
Kannattaa liikeessä käydä kokeilemassa eri vaihtoehtoja ja sitten katella löytyisikö mielekkäitä käytettyinä.
 
Kiitos vastausistanne! :)

Olemme pitkiä ihmisiä ja tiet eivät ole asfalttiteitä. Käytettynä olisi varmasti fiksua ostaa vaunut yhdelle, mutta vaunuissa käyetty ei "sytytä" jostain syystä. :/ EN halua kuulostaa pinnalliselta tai materialistilta, mutta niin vaan tuntuu.
 
Änkeydynpä myös itse tänne keskusteluu.. :wave:

Esikko syntymässä LA 31.10 ja nyt olis vaunuhankinta edessä. Helppokulkuiset vaunut maastoon ovat tarpeen kun taloudessa kaksi koiraa. Hiukan olaan jo liikkeitä kierrelty ja loppusuoralle ovat päässeet GESSLEIN swing, GESSLEIN future ja HARTAN topline. Onko kellään kokemusta em. vaunuista.

Itseäni miellyttää eniten toi HARTAN, mutta mies epäröi käsikäyttöisen jarrun kestävyyttä. GESSLEINissä toi swing malli onko käytössä hyvä vai huono se erittäin ns. löysä jousitus?? Entä kantokoppa(pehmeä) HARTANissa näyttää suuremmalta, mutta hämääkö vaan silmä vai onko oikeasti tilavampi??

Kaikki kokemukset otetaan vastaan on ne sitten hyviä tai huonoja!

Kiiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata!!
=)
 
Pelkkiä vaunuja taitaa olla tällä hetkellä aika huonosti markkinoilla. Kaikki tahtoo olla yhdistelmiä tai rattaita. Oralla on pelkän makuuvaunun nimellä yhdet, tosin niilläkin hintaa melkein 400e. Vaunuosan käyttöaika kun on melko lyhyt niin kannattaisiko sinun ennemmin hommata pehmeä kantokoppa niihin vanhoihin rattaisiin tai osta sitten edulliset yhdistelmät ja myy ne pois kun ette enää tarvitse. Yhdistelmien jälleenmyyntimarkkinat huomattavasti paremmat kuin pelkkien vaunujen, varsinkin jos tämä on se viimeinen lapsi ettekä enempää aio tehdä.
 
Milli82, siis onko Hartanin toplinessa nykyään käsikäyttöinen jarru?? Siitä en osaa sanoa juuta enkä jaata - v.2007 mallissa sellaista ei ole. Ne meiltä kuitenkin löytyy, ja tuttavaperheeltä v.2006 Gesslein Swingit :) Molemmissa paljon hyvää, mutta moitittavaakin (niinkuin varmasti jokaisesta vaunumallista. "Täydellisiä" ei ole ainakaan mun eteen vielä ilmaantunut ;) ). Gessleinien huono puoli on se, että ne sopivat täydellisesti suht lyhytjalkaisille ihmisille, mutta pitkäsääriset potkivat helposti jalkojaan niihin.
Pehmeä koppa on pienempi kuin hartaneissa, mutta niin kauaa ei vauva kopassa meillä ollut että olisi tulleet laidat vastaan :D Taapero 1,5 v menisi yhä mainiosti kokonsa puolesta koppaan.
Hartanit ovat aavistuksen kevyemmät ja menevät hivenen pienempään tilaan (ei tod.mitään radikaalia eroa!).
Gessleineissä "tekniikka" pelaa ehkä paremmin kuin Hartaneissa, meillä on ollut pientä jumiutumista kokoontaitettaessa.
Gessleineissa "shoppailutilaa" on enemmän ;) Tosin harvemmin olen muutenkaan alaritilää kuljetukseen käyttänyt.
Mun mielestä ilmakennorenkaat on 100 kertaa paremmat kuin ilmatäytteiset pumpattavat!!!

Meillä on myös koira, ja siksi hartanit ovat meille sopineet paremmin kuin Gessleinit. Ollaan kuljettu ja kuljetaan siis edelleen paljon töyssyisiä hiekkateitä ja erilaisia maastoja. Gessleinien löysä jousitus tuntuu hauskalta asfaltilla lykätessä, muuten en ole niitä päässyt koettamaankaan. Siihen en siis osaa tältä istumalta vastata onko tämä superlöysä jousitus hyvä vai huono juttu.

Koitin kirjoittaa melko kattavan vertailun näistä kahdesta vaunusta, miten sattuikaan, että Milli82 pohdit valintaa juuri näiden välillä :D Toivottavasti mieluista löytyy! Ja sanottakoon vielä, että malleihin on ehtinyt näiden muutaman vuoden aikana varmasti tulla parannuksia!
 
Snoopy: Minäkin kiitän tästä ;)
Nyt täytyy alkaa vain surffata netissä ja tutkia kumpi (tai ehkä vielä joku kolmas) sopisi paremmin, mutta mukavampi kuulla käyttäjiltä kokemuksia kun lukea netin hehkutusslouganeita valmistajien sivuilta.
 
Suuret kiitokset hyvin kattavasti osasit kertoa Snoopy!! =)

Joo kyllä siinä Toplinessa nykyään käsikäyttöinen jarru ja varmasti olisi se jo ostettu jos näin ei olisi! Onhan niissä onneksi takuu mutta kuitenkin hiukan epäilyttää tuo kestävyys :eek:

Kolmipyöräisiä testattiin myös ja olihan ne huomattavasti ketterämmät kääntyyn kuin neljä kiinteää pyörää omaavat kärryt. Mutta mua häiritsi niissä se ns. etupyörän tukevuuden puute jos täytyy esim bussiin nousta.

Täytynee vielä mennä kierrokselle ja vertailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Milli82:
Joo kyllä siinä Toplinessa nykyään käsikäyttöinen jarru ja varmasti olisi se jo ostettu jos näin ei olisi! Onhan niissä onneksi takuu mutta kuitenkin hiukan epäilyttää tuo kestävyys :eek:
Niitä on useampaa mallia tuolla topline nimellä. Käsijarrua ei ihan kaikissa uusissakaan ole. Mie yhdessä liikkeessä törmäsin uuteen käsijarrulliseen ja käsijarruttomaan.
Meillä on 07 ostetut Toplinet ja todella kestäviksi todetut. Runko on edelleen ihan hyvässä kunnossa, vaikka niillä on ryttyyttetty päivittäin metsässä, kuoppasilla teillä, kallioilla ja pitkospuillakin koiralenkeillä yms Meillä nuo ovat olleet melkoisessa offroad-käytössä :D Mie luotan Hartanin kestävyyteen.

Metsäkäyttöön Mie suosisin nelipyöräistä. Nelipyöräisellä voi pahoissa paikoissa kulkea vaunut vinossa, paino toisen puolen pyörillä. Ja kivikoissa ja ojien ylityksessä on hyvä kun voi vaunujen painon siirtää etupyörille ja nostaa takapyörän ilmaan. Kolmipyöräinen taitaisi siinä vaiheessa olla hiukan kiikkerä. Heittoaisan olen kokenut käteväksi ahtaassa polun kohdassa, jossa vaunut jää kiinni. On helpompi heittää aisa toiselle puolella ja mennä sieltä vetämään vaunut irti, kuin alkaa kääntämään vaunuja. Nelipyöräisillä voi muuten kulkea pitkospuitakin. Ei yhtään niin hankalaa kuin aluksi ajattelisi, hiukan vaatii käsivoimia vain.
Mutta pyörien määrä on ihan mielipidekysymyskin ja käyttöpaikasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Milli82:
Joo kyllä siinä Toplinessa nykyään käsikäyttöinen jarru ja varmasti olisi se jo ostettu jos näin ei olisi! Onhan niissä onneksi takuu mutta kuitenkin hiukan epäilyttää tuo kestävyys :eek:
Niitä on useampaa mallia tuolla topline nimellä. Käsijarrua ei ihan kaikissa uusissakaan ole. Mie yhdessä liikkeessä törmäsin uuteen käsijarrulliseen ja käsijarruttomaan.
Missä törmäsit liikkeeseen joka myi useampaa topline mallia?? Kiinnsotaisi kovasti, jossei aivan hirvittävän kaukana Tampereelta katsottuna.



 
Meillä ollut Gesslein Skylinet. En tiä, onko niitä vielä, ostettu noin 4v.sitten...tarpeeksi korkeat, mahtuu 2 täysinäistä kauppalkassia alle, pidennettävä jalkritilä(noin 10cm)...tyttö 4v.nukkunut joskus matkoilla vielä niissä päikkäreitä ja mahtuu hyvin isompikin istumaan.käsijarru ollut ehdoton, kun 2 koiraa ollut matkassa...kääntöaisa ja ne kaik perusjutut...ei ole ollut mitään valittamista..ja menee sitten kakkoselle keväällä...niissä sellainen pehmokoppa, joka myös pidennettävä..
 

Yhteistyössä