G:Minkä ikäiselle laitatte kynsilakkaa?

En ole ite aiemmin edes ajatellu asiaa, mut tänään toi 3v alkoi puhelemaan, että jos hänenkin kynnet lakattais.. en suostunu lakkaamaan, mut sellasen "tarran" laitoin isovarpaaseen.. pienen pienen tähden.. ja neiti oli niin tyytyväinen.. :D
 
The titityy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en minkään ikäiselle, nehän on myrkyllisiä ja meillä ainakin sormet eksyy usein suuhun! En itekään käytä, haiseekin niin pahalle.
Peesailen. Jotenkin typerää lakata ja meikkailla pieniä lapsia, kyllä ne kerkiää itsekkin kunhan kasvavat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en minkään ikäiselle, nehän on myrkyllisiä ja meillä ainakin sormet eksyy usein suuhun! En itekään käytä, haiseekin niin pahalle.
Peesailen. Jotenkin typerää lakata ja meikkailla pieniä lapsia, kyllä ne kerkiää itsekkin kunhan kasvavat.
Peesailen...

Kynsilakat sisältävät mm. liuotinaineita ja UV-suoja-aineita, jotka voivat olla ympäristölle haitallisia. Liuotinaineista butyyli- ja etyyliasetaatti ovat palovaarallisia aineita. Kynsilakoissa voi olla ftalaatteja, joilla voi olla haitallisia vaikutuksia vesieliöille.

Allergisoivia aineita ovat mm. hartsit ja formaldehydi.
 
Minäkin laittaisin sen ikäiselle, joka itse osaisi pyytää.. kynsilakan miellän erilaiseksi, kuin meikin. Meikkaus on sitten sellainen juttu, jota tyttö voi alkaa harrastaa sitten kun itse osaa meikkivoiteet sun muut levitellä eli minun mielikuvissani aikasintaan yläasteella! :whistle:
 
En laittais pienille turhia kemikaaleja. Tyttöni on nyt 4v ja sanoisin, että vois yläasteella laittaa, mutta katotaan millon keksii pyytää. Ite en kotiäitinä viitsi käyttää, mulla on muuta tekemistä, kun nehän pitäis uusia joka päivä, muuten ovat tosi ruman näkösiä, nekynnet siis :x
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
En ole ite aiemmin edes ajatellu asiaa, mut tänään toi 3v alkoi puhelemaan, että jos hänenkin kynnet lakattais.. en suostunu lakkaamaan, mut sellasen "tarran" laitoin isovarpaaseen.. pienen pienen tähden.. ja neiti oli niin tyytyväinen.. :D
MÄ EN AINAKAAN LAITA LAPSELLENI KYNSILAKKAA VAIKKA PYYTÄISKIN..NEITI ON 3VUOTTA JA KAUNIS ILMAN SELLASIAKIN HÖMPÖTYKSIÄ..EN RUPEE LAPSELLE SELITTELEMÄÄN ETTÄ SINUSTA TULEE KAUNIS KUN LAKATAAN KYNNET TAI MEIKATAAN VAAN SANON ETTÄ OLET KAUNIS ILMAN NIITÄKIN ETTET SINÄ TARVITSE!
 
Lunatic
3vuotiaana, ja hoitotäti oli hinkannut ne pois ja sanonut että sellasia ei hoidossa pidetä.
Ihme kun leikkitatuoinnit on saanu olla kädessä, ei oo vissiin saanu niitä irti.
 

Yhteistyössä