G:Minkä kokoisia vuosikkaita muilla?

"vieras"
Meillä esikoinen oli 76.2 ja 11.3kg :) (tyttö)

Nyt 7.5kk olevat kaksostytöt olivat neuvolassa kumpikin n. 69cm ja 8.7kg :D Hassua kun joidenkin 1v:t on saman kokosia. Niin ne kaikki lapset kasvaa ja kehittyy omaa tahtia :)
 
bb
mulla synty poika 41+5 ja painoa oli vain 3kg ja 49cm :O en tiedä miten oli niin pieni... ihan normaali raskausaika ja painoa mulle tuli 12kg,toka oli 4kg ja 50cn ja kolmas 3,5kg ja 50cm et pikkasen heittelee nuo painot:D
 
..
Tyttö syntyi rv 39+4 mitoin 3025g ja 47cm. Juu, ja tutkimuksia on tehty vaikka millaista eikä mitään syytä kasvun hitaudelle ole löydetty.
Hmm. Tätä meidän samankokoista ei ole edes koettu tarpeelliseksi tutkia mitenkään. Terkka sitä ehdotti lääkärille, mutta lääkäri ei pitänyt tarpeellisena. Kasvukontrollissa eli neuvolan mitattavana on käyty normaalia useammin, mutta ei mitään tutkimuksia. Tyttö on nimittäin kasvanut tasaisesti sillä -3 käyrällä eli ei ole missään vaiheessa yllättävästi pudonnut käyrältään. Meillä on suvuissa lyhyehköjä ihmisiä kyllä, vaikka miehen kanssa ollaankin molemmat lähellä keskimittaa.
 
Hmm. Tätä meidän samankokoista ei ole edes koettu tarpeelliseksi tutkia mitenkään. Terkka sitä ehdotti lääkärille, mutta lääkäri ei pitänyt tarpeellisena. Kasvukontrollissa eli neuvolan mitattavana on käyty normaalia useammin, mutta ei mitään tutkimuksia. Tyttö on nimittäin kasvanut tasaisesti sillä -3 käyrällä eli ei ole missään vaiheessa yllättävästi pudonnut käyrältään. Meillä on suvuissa lyhyehköjä ihmisiä kyllä, vaikka miehen kanssa ollaankin molemmat lähellä keskimittaa.
Meidän nlalääkäri päätti tehä lähetteen verikokeisiin,vaikka kasvu on ollut tasaista sillä omalla -käyrällään, ja mistään ei mitään löytynyt. Meillä myös kummankin suvussa lyhyitä ja hoikkia ihmisiä, enkä kyllä ite oo koskaan ees epäilly mitään vakavaa.

Onko teillä ollu alusta saakka hidasta kasvu?
 
..
Meidän nlalääkäri päätti tehä lähetteen verikokeisiin,vaikka kasvu on ollut tasaista sillä omalla -käyrällään, ja mistään ei mitään löytynyt. Meillä myös kummankin suvussa lyhyitä ja hoikkia ihmisiä, enkä kyllä ite oo koskaan ees epäilly mitään vakavaa.

Onko teillä ollu alusta saakka hidasta kasvu?
Sieltä 47 sentistä lähdettiin meilläkin. Muistaakseni terkka alkoi kiinnittää huomiota kasvuun joskus 3-4kk vaiheilla eli joo, kyllä se kasvu on hidasta ollut alusta alkaen. Tosiaan mitään yllättäviä pudotuksia käyrältä alemmas ei ole tullut. Niillä on neuvolassa joku hälytysraja, jonka alle kasvu tietyn ajan sisällä ei saa jäädä ja meidän tyttö on rimaa hipoen ylittänyt ne hälytysrajat. En valitettavasti muista enää tarkemmin miten ne rajat meni, mutta jos siitä olisi jääty, niin sitten olisi tullut käsky tutkimuksiin.

Hyvä, että teilläkään ei ole mitään pahempaa löytynyt. Itse uskon, että tyttö saattaa vielä ottaa kasvuspurtin jossain vaiheessa. Tai ei sillä minulle ole mitään väliä, vaikka jäisi esim. 155cm pitkäksi. Pojan kanssa se voisi olla ikävämpää.
 

Yhteistyössä