G: Minkä niminen on lapsesi jolla ei ole kalenterissa nimipäivää?

  • Viestiketjun aloittaja juni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:

Auts! :LOL:

Tosta löytyy kyllä naljailtavaa!

Tulee mieleen, että tässä on kyllä inhottu lasta kun tuollainen nimi valittu...
Älä veetuile toiselle nimivalinnasta! Jos väestörekisteri hyväksyy nimen, niin siinä ei ole kenelläkään nokan koputtamista.
Enpä ennen 2plussan palstaa ollu kuullutkaan, et joku käyttää vituttaa-sanasta muotoa veetuttaa...taitaa olla vaan semmosten mammojen käytössä, jotka ei tykkää kiroilla. Mie ainakin sanon ihan suoraan, et vituttaa jos niin tekee...sitä tarvi ruveta "lässyttämään", et veetuttaa :D
 
eräs vain
Alkuperäinen kirjoittaja Minda-Jassica von Rönttönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja Milian äiti lusmuilee töissä:
Milia
Nimi on annettu 2000-2008 vain 15 lapselle,Mili ja Milja löytyy allakasta mutta ei Milia.

Kysyn muuten onko teistä väärin tai outoa jos lapsellamme on nimipäivä tuolloin,eikö se kuitenkin olisi loogisin päivä?
Vein tytön eilen tarhaan ja siellä oli puhetta että on nimipäivät niin eräs hoitaja oli sitä mieltä ettei he voi laulaa lapsellemme nimipäivälaulua kun ei lue virallisesti allakasssa ja täten ei siis saanut vieä mitään muistamistakaan tarhaa.No kiva siinä tytön tänään olla tarhassa kun eräs Milla niminen tyttö saa onnittelukortin ja laulun tarhasta:(
Paha mieli jo valmiiksi ja meinaankin pitää tänään lyhennetyn työpäivän jotta voin juhlia sitten itse tyttöni kanssa:)
Tosi tyhmää tarhan tädiltä. Vähän olis voinut ajatella sitä lasta ja pitää omat kivikautiset ajatukset suomalaisista nimistä ihan siellä omassa pääkopassaan. Koska siitähän tuossa kai on kyse, hän ei itse tykkää erikoisista nimistä ja käyttää valta-asemaansa sen osoittamiseen. Typerä eukko, kaikissa päiväkodeissa joissa minä olen ollut, on asia hoidettu juuri noin, eli on joku päivä, jossa on se nimi josta erikoinen nimi juontuu ja sen päivänä vietetään. Lapsille ei ole vaikea selittää, että Milia nimi ei ole kalenterissa, mutta häntä juhlitaan Millan päivänä, koska Milia on muunnos Millasta jne.
Tämä on hyvä esimerkki siitä miten lapsi kärsii oudosta nimestään. Se alkaa jo lapsena ja myöhemmin saa aina olla korjaamassa, että eikun näin kirjoitetaan yms.
Ei minusta lapsi kärsi nimestään,tyhmiä on ne jotka ei perinteistä vanhaa nimeä osaa kirjoittaa.
Mili ja Milja nimet löytyy 19.5 tämänpäivän nimipäiväsankareista
mutta mitä yksi kirjain poikkeaa siitä ettei Milia nimi juuri tänään voisi viettää nimipäivää.
Eihän nimessä ole mitään muuta poikkeavaa kuin
Mili nimessä ei ole sitä A kirjainta perässä
ja
taas Miljassa nimestä on muutettu pois J
ja laitettu I tilalle,
eli ei minusta mitenkään vaikea tai erikoinen.
Sama kun väittäisin ettei Kirstin ja Tiinan päivänä juhlita Kirsin päivää koska nuo kaksi nimeä on yleisemmin kirjoitettu allakaan kuin Kirsi ja kuitenkin niitä juhlitaan 24.7
 

Yhteistyössä