G: Minkälaisia asioita/hetkiä pidät luksuksena omassa lapsiperhearjessasi?

  • Viestiketjun aloittaja pikku ja kakkonen
  • Ensimmäinen viesti
veira
Tuollainen suihku maksaa helposti sen 4-6e kerta.

Jos teet sen joka päivä kuukaudessa 30x5, se tekee 150e kuukaudessa, 1800e vuodessa.

Ja tässä vain sun suihkut, muun perheen kulutus vielä päälle.

Aika kallis rentoutumiskeino.
Musta tosi halpa rentoutumiskeino. Jollakin rentoutuminen voisi olla ulos syömään/kahvilaan meneminen tai hieronta, joka maksaa 35-50 e/h. Sehän vasta kalliiksi tulee.

Mikä ongelma sulle on, että Chef rentoutuu suihkussa? Ethän sä sitä maksa. Tiesitkö, että jotkut rentoutuu saunassa useamman kerran viikossa, sekin maksaa...Tai monet ostaa herkkuja, ei nekään ilmaisia ole...
 
"vierailija"
Eilen oli luksusta kun molemmat lapset nukkuivat jo ennen 21. Myös ne päivät ovat ihania kun lapset ovat enkeleitä eli ei vastaansanomisia tai kiukuttelua. Tänään on luksusta kun sain nukkua pitkään ja juoda aamukahvin rauhassa, mies heräsi aamulla ja lähti lasten kanssa ulos.
 
"pönttö"
Se kun mies tekee etätöitä ja saan syödä rauhassa tai ottaa itsekin torkut samalla kun nukutan 1v:n ja mies on isomman kanssa sen aikaa. Se kun lapset menee ajoissa nukkumaan ja ehtii vielä lenkille yksinään kaikessa rauhassa sen jälkeen. Ehkä merkittävin on kuitenkin se, ettei tarvitse huolia raha-asioista vaikka hoitovapaalla loisinkin. Joku ei ehkä laske tätä arjen luksukseksi mutta mulle se on tosi iso juttu, kun olen tällainen stressaaja.
 
"neuloja"
[QUOTE="Wieras";29250125]Minusta on ihanaa kun sängyssä on puhtaat lakanat ja niihin sitten menee nukkumaan. Siksi vaihdankin lakanat lähesjoka viikonloppu. Eri asia on sitten se, että saako nukkua koko yön..

Tietysti se on luksusta kun saisi tehdä jotain rauhassa. Odotan sitä päivää kun saan esim. neuloa rauhassa. Nyt en viitsi edes yrittää, koska 1vuotias on kuitenkin koko ajan langassa kiinni, tai muuten homma keskeytyy koko ajan.[/QUOTE]

Minä olen neulonut seisaalteen lankakerä kainalossa, kun lapset ovat olleet pieniä. Monet sukat ovat valmistuneet noin. Ja itse asiassa hyvin äkkiä ne oppii, että äidin lankoihin ei mennä.
 
ekologinen
Vaikka maksaisitkin siitä vedestä, olet tosi itsekäs, kun tuhlaat tuollaista luonnonvaraa kuin puhdasta lämmintä vettä. Millähän se sun pentu pesee itteänsä tulevaisuudessa, kun aletaan säännöstelemään veden käyttöä. En viitsisees laittaa tuollaista kommenttia - taidat olla tosi wt-muija.
 
pikku ja kakkonen
Kyllä mäkin nautin ihan surutta kuumassa suihkussa olemisesta. Meillä on kiinteät vesikulut 15€/hlö/kk= meiän perheeltä 45€/kk. Sillä hinnalla saan lutrata lämmintäkin vettä vaikka millä mitalla.;-)
 
minäminäminä, ei kukaan muu
Kyllä mäkin nautin ihan surutta kuumassa suihkussa olemisesta. Meillä on kiinteät vesikulut 15€/hlö/kk= meiän perheeltä 45€/kk. Sillä hinnalla saan lutrata lämmintäkin vettä vaikka millä mitalla.;-)
Voi huoh.
Meinaat sitten että tuo hinta pysyy aina tuossa 15€/hlö, kun te tuhlaatte sitä ihan surutta?

Voi hölmöt, tosi inhottavaa että sitten kärsii ne naapuritkin huikeasti nousevista vesimaksuista, vaikka kuinka yrittävät säästää vettä, te kun niiiiiin tykkäätte lutrata sillä kuumalla suihkulla, se kun on ihan ilmaista.....

Tuolla teidän maksulla saa ne 3-4 kpl kuumia puolentunnin suihkuja per hlö, loput menee toisten kukkarosta. Ja kohta teidän.

Onko nykyihmisen itsekkyydellä enää mitään rajaa?
 
"vieras."
Luksusta on kun vajaa kolme vuotias letkauttaa jotain, joka saa mut nauramaan tai kun pienempi vuoden vanha konttaa kiireellä halaamaan.
Luksusta on myös kun lapset nukkuu päikkärit yhtä aikaa, saa juoda päivä kahvit kiireettä.
Luksusta on myös kun on saanut valmistettua maittavan ruuan, jota koko perhe nauttii miehen tultua kotia.
Luksusta on ilta lenkit, yksin tai perheen kanssa.
Luksusta on ilta hetket miehen kanssa kahden.
Luksusta on myös siivota ihan itsekseen tai käydä ruokakaupassa.
 
vierasa
Vaikka maksaisitkin siitä vedestä, olet tosi itsekäs, kun tuhlaat tuollaista luonnonvaraa kuin puhdasta lämmintä vettä. Millähän se sun pentu pesee itteänsä tulevaisuudessa, kun aletaan säännöstelemään veden käyttöä. En viitsisees laittaa tuollaista kommenttia - taidat olla tosi wt-muija.
Mä en ymmärrä minkä takia ihmiset motkottaa aina vain siitä vedestä, ei muusta tuhlauksesta. Joku toinen rentoutuu 200 neliön talossaan, aikamoista luonnontuhlausta. Toinen rentoutuu Thaimaassa, sehän se vasta on luonnon tuhlausta. Kolmas rentoutuu ostamalla tavaraa, kamalaa tuhlausta.
 
Hmmm..enpä osaa sanoa.

Pienen lapsen äitinä mulla ei ole mitään kokemusta sellaisesta, etteikö vessassa voisi käydä rauhassa, olla suihkussa pitkään tai syödä ruokansa lämpimänä.
Miten te onnistutte tekemään noista asioista erikoisia, harvoin "onnistuvia" juttuja?

Ehkä mun "arjen" luksus on sitten se, kun lapsi menee mummilaan ja saa nukkua vaikka klo 14 saakka jos huvittaa.
 

Yhteistyössä