G: mitä arvostat ystävässä?

  • Viestiketjun aloittaja kotäityli
  • Ensimmäinen viesti
Luottamus, ystävällinen, ei puhu selän takana, kuuntelee mitä toisella on asiaa, antaa tukea tarvittaessa, huumorintajuinen eli ei tiukkis, arvostaa ihmistä sellaisena kuin toinen on
 
ystävä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:26 kotäityli kirjoitti:
tuli mieleen tuosta mun ketjusta jossa pistin ystävän kanssa ystävyyden katkolle.

1.rehellisyyttä
2.toisen arvostamista
3. avoimuutta

noi tuli ekana mieleen
Luottamus myös on tärkee asia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:43 Pix kirjoitti:
En aio tehdä mitään 1-2-3 -listaa, mutta yksi tärkeä ominaisuus ystävässä on, että ei tarvitse selittää.
Samoilla linjoilla olen. =) Ja sitä että ystävyys ei katso aikaa eikä paikkaa, vaan se elää mukana elämässä joskus isommin joskus pienemmin, mutta se ei koskaan katoa, eikä sitä voi laittaa katkolle. Silloin se ei ole ollut ystävyyttä ollenkaan, vaan jotain muuta riippuvuutta...
 
dibsu
Luottamus on tärkein, on kurjaa jos koko ajan pitää varoa sanomisiaan ettei vaan lipsauta jotain asiaa jonka sitten kohta tietää kaikki...

Mie olen tämmöinen suorasanainen ihminen ja arvostan ystävässä samaa piirettä. Asiat pitää sanoa niinkun ne on, eikä jauhaa selän takana tai purnata hiljaa mielessään, että ärsyttää, mutta olenpas hiljaa:)
 
Mun paras ystävä on mies. Nähdään todella harvoin, välillä jutellaan mesessä,lähetetään tekstiviestejä, mut yhteydessä kuitenki viikottain. Tätä ystävää arvostan monin eri tavoin. Hän auttoi minut eroni yli, kuuntelee aina kun on vaikeaa, vaikka olisi ihan pikku juttukin. Osaa iloita puolestani, vaikka teenkin välillä hölmöjä ratkaisuja elämässäni, hän on aina vierellä, vaikkakin kaukana. Hänen seurassaan voin olla oma itseni, ilman mitään esityksiä, ja hän hyväksyy minut tälläisenä. Luotan häneen 100%..Ja hän voi ihan milloin vaan kertoa mulle kaiken minkä haluaa, mä kuuntelen..Tälläinen on mun sielunveli, ja asiat joita hänessä arvostan :heart:
 
Se mitä olen aina arvostanut ystävässäni että voin luottaa hänelle aivan kaiken mihin aikaan vuorokaudesta tahansa ja vaikka oma elämän tilanteeni olisi ollut ristiriidassa hänen ajatusmaailmansa kanssa hän on aina ollut tukeni ja turvani.
hän tuntee minut parhaiten kuin kukaan muu ja tietää sellaisia asioita joita en muille voi kertoa.
Hän ei ole koskaan hylännyt minua.
Ei silloinkaan kun seurustelin miehen kanssa josta hän ei pitänyt tai silloin kun join itseltäni lähes kaiken.
Todellinen ystäväni ja osaan todellaa arvostaa ja olla olla onnellinen että minulla on hänen kaltaisensa ystävä.
 
No luotettavuus tietysti. Mutta se on erittäin tärkeää, että ollaan samalla aaltopituudella, muuten siitä ystävyydestä ei edes oikein mitään tuu..ja sitä että ajattelee aidosti toista ihmistä. Siis suuri sydän ehkä. Tuo nyt tuli mieleen kun tällä hetkellä olen törmännyt sellaisiin uusiin ihmisiin joilla tuollainen on :heart:
 
Sitä, että ystävään voi luottaa aina ja koko ajan ja kaikissa asioissa. Sellainen ystävyys syntyy vaan vuosien varrella, ja ei kaikkien kanssa silloinkaan.

Toinen tärkeä asia on se, että myös ystävä luottaa minuun. Kertoo minulle asiansa silloin kun kokee pystyvänsä siihen. On ihana huomata olevansa ensimmäinen jolle kerrotaan, niin hyvässä kuin pahassa.
 

Yhteistyössä