G: Mitä sait yo- tai valmistujaislahjaksi ja vuosihan oli?

  • Viestiketjun aloittaja tätiMonika
  • Ensimmäinen viesti
tätiMonika
Itse kirjoitin ylioppilaaksi vuonna 1996 ja sain ainakin:
-kukkia (etupäässä gerberoita, en pidä ruusuista)
-rahaa (käteistä ja shekkejä)
-kalevalakorvakorut (sain valita mieleiset itse)
-valokuva-albumin
-kuulakärkikyniä (sellaisia hienompia)
-runokirjan

Kaikki lahjat olivat mieluisia, eikä olisi tullut mieleen esittää mitään lahjatoivomuksia.. Ei ehkä ollut siihen aikaan tapanakaan.
 
voi äh, enhän mä enää muista... no rahaa ainakin, Kalevala- korvikset (mulla ei edes reikiä korvissa... :LOL: ), Maailman taiteen historia- kirjan, itsetehdyn lampun... muita en nyt muista. Vuosi oli - 95 (Mä olen VANHA!!! :eek: )
 
juttis
Kukkia, kalevalakorusormuksen ja rahaa hieman alle 1000 markkaa. Vuosi oli -99

Nykyään vauhkotaan, että riittääkö 20 euroa yö-lahjaksi. Mä sain vajaa 1000 markkaa, eli ehkä noin 150 euroa. Olin rahaa tyytyväinen ja eipä noi muutkaan ystäväni tuon enempää saaneet. Nykyään ei sitten tunnu mikään riittävän. Tuolloin oli ihan yleistä, että pistettiin 20 tai 50 markkaa lahjaksi. Eikä tuosta sentään ole vielä kuin 10 vuotta.
 
mulle
Vuonna 1997 eikä toiveita esitetty. Sain esim matkalaukun, joka on mulla vieläkin käytössä. Ja koruja, joista osa on valitettavasti vuosien aikana kadonnut. Mutta mieluisia oli, myös ne jotka on yhä tallella (vaikken saanutkaan itse valita). Sain myös rahaa, mutta en muista mihin meni. Kukkia tietty paljon ja kyllä mä pidin siitä juhlallisuudesta, jonka kukat toi. Paljon kirjoja koska olen lukutoukka ja kaikki tiesi sen. Astioita, jotka ei olleet mun mieleen. Mutta nyt löysin ne ullakolta vuosi sitten ja tykkään niistä tosi paljon! :D
 
Vuosi oli 1993.Ja muistaakseni lahjaksi sain ainakin:rahaa,rahashekkejä,ruusuja(mä taas pidän ruusuista=)!)hopeisen pöytäkellon,kultaisen sydänriipuksen,sormuksen,runo/mietekirjan,....Ja muuta en sitte muistakaan!No,poika syntyi sitten muutaman kuukauden päästä lakituksesta,joten se on myös rakas lahjani=)
 
Sain ainakin astioita, pussilakanoita, koruja, rahaa ja kirjoja. Ja varmasti muutakin, mutten muista mitä. Ja aikaa siitä on 20 v *KRIISI*

Niin ja se tärkein, eli ompelukone! Lisään vielä että hopeita sain minäkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
2006
-rahaa
-kukkia
-kattila
-jotain laseja (iittalaa)
-valokuva-albumi

Nuo ainaki...
Sama vuosi, ja vähän samantapainen lista:

- kukkia
- rahaa
- kattilan
- kaikkia mahdollisia keittiötarvikkeita
- Iittalan laseja ja lautasia
- ihanan kukkamaljakon
- matkan ulkomaille

 
Lahjaksi rahaa (lahjashekkeinä ja käteisenä) varmaankin jotain 1500-2000 mummoa, ruusuja, raamatun (uskiskummeilta en moista rippilahjaksi saanut, niin piruuttaan muistivat moisella...), koruja (parit ranneketjut, ja itse ostettiin parin kaverin kanssa samanmoiset helmisormukset "toisillemme lahjaksi"), jotain kirjoja ja pussilakana-setin ja enpä tosiaan kaikkea muista, kun aikaa on kamalan kauan... Vuosi nimittäin -93!! :LOL: :LOL: Ja minä jo seniili vanhus ;)
 
minttu
-93 rahaa noin 5000mk, pöytähopeaa (samaa sarjaa mitä olen saanut ennen ja jälkeenkin vielä), astioita, liinavaatteita, erilaisia kirjoja ja kirjasarjoja, tietokoneen, maljakoita ja tietenkin kukkia. Sit oli jotain pienempää muistokrääsää, mitkä jossain laatikossa ullakolla :)
 
1999 yo
aurinkoleijona korvikset, rahaa, pentikin ja iittalan sarjoihin lisäystä. Ja pojat keksi hyvän lahjan vielä silloin kun kotona asuin: kattila (täynnä tikkareita) + pieniä keittiö välineitä (veitsiä, vispilää, juustohöylää jne) Eli hyvin käytännölistä ja tarpeellista.

Lähihoitajaksi 2002 en pitänyt juhlia.

Sairaanhoitajaksi nyt perjantaina en pidä juhlia, mut porukat tahtoo viedä meidät syömään. Joten siis ravintolassa sapuskat :)
 
tinttu
Yo-lahjaksi sain vuonna 2006 mm kameran ! Muut lahjat oli sit rahaa (yhteensä 60e), pari lahjakorttia (toinen oli anttilaan (40e) ja toinen oli stockalle (30e) ), astioita, pyyhkeitä..
 
Se on juhlavuosi: eli siitä on 20 vuotta kun pääsin ylioppilaaksi; vuosi oli siis -89 :D

Enkä kuolemaksenikaan pysty muistamaan kaikkia lahjoja.
Rahaa toki sain, samoin shamppanjapullon.
Luulen että sain nuo aidot helmikorut isoäidiltä silloin ( perintökorut ).

Ja varmasti sain Ibizan matkan, jolla olin 4 ystäväni kanssa silloin kesällä.
Hekin saivat sen lahjaksi.
 

Yhteistyössä