G: miten te omk -talossa asuvat, työssä käyvät ja lapselliset ihmiset jaksatte vielä..

  • Viestiketjun aloittaja Galluppii
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Me asutaan pienen omakotitalon puolikkaassa (jaetaan siis pienehkö omakotitalo talo puolison vanhempien kanssa, omat sisäänkäynnit on ja tehtiin meille oma keittiö), ikkunoita on meidän puolella vaan 5 joten niistä ei ole vaivaa. Muutenkaan siivous ei ole niin iso juttu kun neliöitä ei ole hirveästi.

Pihalla sen sijaan on kukkapenkkejä ja kasvimaatilkkuja, omenapuita ja marjapensaita jne. Itse en ole mikään puutarhaihminen ja anoppi alkaa olla huonokuntoinen kykkimään kasvimailla ja kukkapenkeillä, joten ei meillä piha todellakaan ole mitenkään viimeisen päälle siistissä kunnossa aina... Mä tykkään haravoida ja leikellä pensasaitaa, mutta muihin puutarhahommiin pitää tosissaan kaivaa motivaatio väkisin jostain, ja usein ne jääkin tekemättä tai tulee huolimattomasti huitaistua. toisaalta meillä on täällä paljon kotieläimiäkin ja sen seurauksena pihalla paljon kaikenlaista puuhaa, niin ei aikaakaan olisi kitkeä jokaista kukkapenkkiä heti kun alkaa rikkaruohoja tulla. Pääasia että eläimet hoidetaan hyvin ja sisällä on perussiistiä, muu hoidetaan sitten kun ehditään ja jaksetaan. Nurmikko pidetään kyllä lyhyenä. Mun puolesta noiden kukkapenkkien ja joidenkin kasvimaatilkkujenkin paikalle voisi laittaa nurmikkoa tai jotain mikä ei vaadi erityistä hoitamista.
 
Foortti harmaana
[QUOTE="höh";23588515]Teillä on isot talot tai pienet ikkunat. Normaalissa talossa on noin 15 ikkunaa. Muuten joutuu jättämään seinät pois.[/QUOTE]

Meillä on piehkö talo: 13 ikkunaa omalla puolella ja anopin puolella 3.
Lisäksi varastossa 1.

Meillä 1 esikoisella; iso 3-lasinen, kuopuksella 2 piehköä 3-lasista, olohuoneessa 5; 1 ovipari ja 4 lämpölasista (se kaasuikkuna, mikälie), jossa 2 pintaa per ikkuna.
Keittiössä 2 ikkunaa, jossa 2-pintaa, niitä samoja.
Makkarissa yks 3-lasinen.
Samoin kylppärissä ja saunassa ja varastossa.

Mun mielestä olohuoneesta pitäis poistaa reunimmaiset ikkunat, mä vihaan ikkunoita, kun sitte menettää seinäpintaa niille JA aurinko haalistaa/kellastuttaa/kuumottaa/naapurit näkee sisään kun ollaan mäellä eli meillä on ns. teatteri täällä kokoajan naapureille ;)

Mä en pese noita ikinä sisältä/väleistä yhtäaikaa, ulkoa toki.
 
"vieras"
En oikein jaksakaan. Ikkunat pesen kerran vuodessa, joku kaunis alkukesän päivä. Puutarha on retuperällä - ja saa olla. Siivoamisen kanssa kans täytyy vähän joustaa -onneksi mies tekee osansa, viikonloppuna yhdessä siivotaan.
 
"Vieras"
Parina viime talvena on välillä kyllästyttänyt tehdä lumitöitä. Lapsi on vielä niin pieni, että hänestä ei apua ole, joten sisä- ja ulkohommat ovat yksin minun. Mutta kesäisin on ihan mukava tehdä pihahommia vaikka ei meillä mikään näyttelypiha ole. Yritän ottaa rennosti ja tehdä minkä ehdin ja jaksan; ikinä ei työt lopu.
 
ok-asuja
Meillä on "lasipalatsi", isoja ikkunoita riittää, mutta miehen mummo on pelastus. Hän rakastaa ikkunoiden pesua ja vaatii saada pestä meidän ikkunat pari kertaa vuodessa. Itse vihaan ikkunanpesua ylikaiken, joten toivon kädet ristissä mummolle pitkää ikää ja hyvää kuntoa.
 
Mies pesee meillä ikkunat, ja nekin on elementti-lasit, eli ei oo ku 2 pintaa, mitkä pestä. Kotityöt jaetaan, ja nythän jo kädet syyhyää tuonne pihaa kuopsuttamaan!! Siellä se hermo lepää, ja voimat palautuu työpäivän jälkeen :heart: Varsinkin, kun saa omassa tahdissa tehdä hommia.
 
"Vieras"
Tartteeko ikkunoita oikeesti pestä? Onko jotain haittaa jos ei pese? Ikkunanvälit tietty on hyvä putsata aina joskus. Mutten minä ainakaan edes huomaa ikkunoiden likaisuutta.
 

Yhteistyössä