G: Miten te pesette kadet keittiossa?

  • Viestiketjun aloittaja "yrittaja"
  • Ensimmäinen viesti
Mulla ei oo keittiössä käsisaippuaa. Oon kyllä joskus miettinyt että sellainen pitäisi sinne laittaa, mutta eipä oo tullu laitettua. Ennen ruuanlaittoa pesen kädet vessassa ja ruuanlaiton aikana yleensä vaan huuhtelen, paitsi jos käsittelen raakaa lihaa tai kanaa tai likaisia astioita, silloin pesen fairylla tai vessassa. Käsidesiä keittiöstä löytyy kyllä ja sitä käytän jos tuntuu tarpeelliselta.
 
Pesen käteni laulaen Tuiki tuiki tähtönen ja saippuaa kyllä on keittiössä pumppupullossa. En tykkää mennnä taikinaisin tai rasvaisin käsin vessaan, pitäisi avata ovi, sytyttää valot, avata hana ja odottaa, että tulee lämmintä vettä (vessa keittiötä kauempana). Keittiössä käsivarralla saa hanan aukaistua eikä tarvi sotkea ovenpieliä sooseihin =)
 
"kolmen äiti"
Tottakai käytetään keittiösaippuaa (tällä hetkellä Bemina-merkkistä) käsien pesuun keittiössä. Ei mustakaan ole hygieenistä eikä milläänlailla järkevää mennä käsien pesulle vessaan kesken keittiöhommien... Ja toki keittiössä on sit käsipyyhe ja astiapyyhe erikseen...
 
Meiltäkin löytyy keittiöstä tiskipöydän kulmalta tiskiaine, käsinpesuaine pumppupullossa ja käsidesi pumppupullossa. Seinässä roikkuu asitiapyyhe ja käsipyyhe.
Miule ainakii ihan loogista ja normaalia noi tuotteet keittiössä!!
jo koulusta opittuja asioita
 
Ken guru
Saippua löytyy keittiöstä, vessasta ja kylpyhuoneesta (sielläkin on lavuaari). Ulkoa tullessakin käsienpesupaikka löytyy heti kaikille, eipä tarvitse jonotella.

Kyllä meillä keittiön käsisaippua on ihan ehdoton. Jo ruoan laitonkin yhteydessä pesen kädet monta kertaa.
 
Dermosilin keittiösaippualla. Meillä on vessa tuolla "poissa silmistä poissa mielestä" osastolla ,eteisessä, melkein eristyksissä muusta asunnosta, että tossa keittiössä pestään tosi usein kädet vaikka askartelun päätteeksi. Vessaan on sen verran hankalampi mennä ja pidempi matka.
 
Keittiössä touhutessa pesen usein pelkällä vedellä koska se riittää. Jos on tekemisssä likaisempien asioiden kanssa niin sitten käsisaippualla (kauniissa pumppupullossa) joka on keittiössä tiskialtaan vieressä ja keittiöpyyhe siinä lähellä mihin kuivataan kädet.

En jaksais koko ajan mennä vessaan pesemään käsiä.
 
[QUOTE="eevi";25789643]Hyi yök mä en tajua näitä "vesipesu riittää"-tyyppejä :x
Ja kyllä, keittiöstä löytyy saippua ja erillinen käsipyyhe (joka vaihdetaan tiuhaan).[/QUOTE]

Jos käsittelen vaikka tuorekurkkua tai teen kaurapuuroa niin kyllä mun mielestä sen jälkeen riittää pelkkä vesipesu.
 
plm
Mulla on keittiössä Dermosilin keittiösaippua, pumppupullo.
Pesen kädet kun olen tullut esim kaupasta ja laittanut tavarat jääkaappiin. Tai kun alan laittaa ruokaa ja kesken ruuanlaitonkin jos olen käsitellyt raakaa lihaa. Ihan hullu ajatus että pitäisi lähteä jollain marinadikäsillä vessaan käsiä pesemään.
 
"teajohanna"
Joko pelkällä vedellä tai tarpeen mukaan astianpesuainetta käytetään.

Jos liikkeellä on vatsatauteja tai räkätauteja meillä on käsidesejä joka paikassa - eteisessä, vessoissa, olkkarissa ja myöskin keittiössä.
 
"vieras"
mä pesen kädet vaipanvaihdon, vessassakäynnin ja ulkoilun jälkeen (tai jos muuten ovat erityisesti likaantuneet) mut muuten harvoin on kädet niin likaiset, että tarttis saippuan kanssa pestä. Ruokaa laittaessa pesen kädet vessassa ennen aloittamista, välissä huuhdon käsiä vedessä jos en halua, että esim. sipulin maku tarttuu johonkin toiseen ruoka-aineeseen. Poikkeuksena raaka liha, jonka käsittelyn jälkeen pesen kädet yleensä fairyllä. En oo koskan kaivannut käsisaippuaa keittiöön. Yleensä jätän esim. sen lihan käsittelynkin viimeiseksi, ettei tarvii pestä käsiä moneen otteeseen.
 
juuu
[QUOTE="reija ensimmäinen";26339225]keittiösaippua, mitä v*ttua :LOL:

astianpesuaineella pesen, jos ne kädet nyt NIIN likaiseksi suttaantuu.[/QUOTE]

Hienoa, että sait hyvän mielen:)
Joo, ihan dermosililta itse tilaan keittiösaippuaa. On tosi hyvää. Ei kuiva kädet ja esim sipulin ja kalan haju lähtee hyvin. En itse pidä astianpesuainesta.
 

Yhteistyössä