G: Oletko ikinä ottanut pikavippiä?

  • Viestiketjun aloittaja "mii"
  • Ensimmäinen viesti
"ccc"
Toivottavasti ei tule tilannetta että joutuisin ottamaan. Moni tuttu on joutunut pikavippikierteeseen ja menettänyt luottotietonsa :( Yksi parhaimmista ystävistäni onistui tekemään 15 000 euron ulosottovelat pikavipeillä ja kulutusluotoilla sählättyään. Eikä oikein mitään näkyvää ostanut, makeaan elämään meni suurin osa. Ne saisi kieltää lailla...
 
"heips"
[QUOTE="ccc";24186171]Toivottavasti ei tule tilannetta että joutuisin ottamaan. Moni tuttu on joutunut pikavippikierteeseen ja menettänyt luottotietonsa :( Yksi parhaimmista ystävistäni onistui tekemään 15 000 euron ulosottovelat pikavipeillä ja kulutusluotoilla sählättyään. Eikä oikein mitään näkyvää ostanut, makeaan elämään meni suurin osa. Ne saisi kieltää lailla...[/QUOTE]

Epäilen että noin suureen ulosottovelkaa syy on niissä kulutusluotoissa eikä pikavipeissä. Ainakaan muutaman sadan pikavipeillä ei saada noin isoja velkoja. Mutta taitaahan noita isompiakin pikalainoja olla markkinoilla jonkun verran...
 
Olen ottanut kaksi kertaa enkä ymmärrä miksi pikavippejä aina paheksutaan. Otin 2 pikavippiä, molemmat 30 päivän maksuajalla. 200 eurosta ei mennyt senttiäkään korkoa vaan maksoin takaisin tasan 200 euroa. 300 euron lainasta meni 35 euroa kuluja. Yhteensä 500 euron laina maksoi minulle 535 euroa ja maksuaikaa oli kuukausi. Maksoin lainat pois jo viime kuussa. Niiden rahojen avulla sain monta tärkeää asiaa hoidettua. Pankista en olisi saanut lainaa. Mikä olisi ollut vaihtoehto? Sossuun en halunnut mennä tiliotteiden kanssa. Mielestäni 35 euroa on PIENI hinta siltiä, että säästyin sossun kuulusteluilta ja tiliotteiden tarkkailusta.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor ja Anatolia
"vieras"
Olen ottanut monen monta kertaa enkä todellakaan suosittele niitä kellekkään. Itse jouduin kierteeseen ja nyt on laskuja yms ulosotossa (siis muitakin kuin pikavippejä). Tosin nyt ku olen luovuttanut ja todennut ettei selviä kaikista laskuista, vaan antanut mennä suosiolla ulosottoon, nii on elämä ja rahatilanne kummasti helpottanut. Itse en jaksa enään ressata raha-asioita. Olin tyhmä ja otin vippejä, pitää vaan kestää seuraukset ja oppia elämään tilanteen kanssa :)
 
"Pulassa"
olen...ensin yhden, sitten toisen jne. Nyt olen totaalisen kusessa ja kaikki ne plus muut kulutusluotot menossa perinnän kautta ulosottoon jossain vaiheessa. No mutta nyt helpottaa...luottotiedot menee enkä lainaa saa enää mistään...vuosikausien velkahelvetti tulee edes joskus olemaan ohi.
 
......
useinkin olen.. en ymmärrä miks kaikki puhuu et ne on kalliita ja korot on kamalat.. Jos kuukaudeks lainaa 100e niin 15e tai 20e on ihan kohtuullinen lisä siihen mun mielestä..
 
Pikavippiä kuten muutakaan lainaa ei kannata ottaa jos ei tiedä miten sen maksaa takaisin. Jos tietää, että pystyy maksamaan takaisin niin silloin pikavippi on hyvin hyödyllinen. Netissä on useita yrityksiä, joista voi vertailla mistä tulee edullisemmaksi ottaa. Esim. vivus.fi:sta saa ensimmäisen lainan 200 euroon asti korottomana ja maksuaikaa tulee kuukausi.
 
eiikinäenää
[QUOTE="vieras";24192292]Olen ottanut monen monta kertaa enkä todellakaan suosittele niitä kellekkään. Itse jouduin kierteeseen ja nyt on laskuja yms ulosotossa (siis muitakin kuin pikavippejä). Tosin nyt ku olen luovuttanut ja todennut ettei selviä kaikista laskuista, vaan antanut mennä suosiolla ulosottoon, nii on elämä ja rahatilanne kummasti helpottanut. Itse en jaksa enään ressata raha-asioita. Olin tyhmä ja otin vippejä, pitää vaan kestää seuraukset ja oppia elämään tilanteen kanssa :)[/QUOTE]

itselläni sama tilanne tulossa. siis mietin että pitääkö päästää ne ulosottoon....
 

Yhteistyössä